Solcity/SMxx

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mike pisze:http://www.seba.rail.pl/tkmkm/testy.php
Dla tych, co chcą obejrzeć SM12 z innych ujęć.
Całkiem niezłe zdjęcia - dzięki Mike. :)

W zasadzie wnętrze autobusu jest takie sobie, ale to co mnie trochę przeraziło to fotele. Znam je z poznański tramwajów typu 105Na - oczywiście tych wyremontowanych (tyle, tylko, że tamte mają oczywiście inny wzór i inny kolor obicia).

I one po pierwsze są strasznie twarde (to jest decha pokryta tylko płótnem), a po drugie te uchwyty tylko fajnie wyglądają, a w rzeczywistości są makabryczne. Trudno się tego złapać. A jak się już Złapiesz, to ręka szybko się zaczyna pocić. Pod wpływem potu ręka zaczyna się obsuwać po śliskim plastiku. Tak, że palce zakleszczają Ci się w dolnej części uchwytu, po krótkim czasie trzymania tam ręki zaczyna się odczuwać ból palców - nie jest to przyjemne. :]

Zatam mam cichą nadzieję, że trafią one tylko do egzemplarzy pokazowych, a docelowo przewoźnicy - jeśli tylko znajdą się tacy - mogliby jednak zamówić inny typ foteli ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

To są standardowe siedzenia montowane w solbusach. Nie widziałem jak dotąd innego egzemplarza. Być może jednak oferują montaż innych siedzeń na żądanie klienta. Tylko, że to pewnie komplikuje montaż poręczy...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze: A ma ktoś informacje co się dzieje z wersją LNG i SM18?
w Solbusie podobno już stoi... SN18 LNG ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Chętnie bym sobie zobaczył to cacko :) Było, nie było - są to pierwsze kroki z napędem LNG w naszym kraju.
Poza tym ciekawe na ile udało im się zgrać stylistykę modelu z tymi 18 metrami?

[ Dodano: 01 Wrz 2008 21:22 ]
Mike pisze:Dla tych, co chcą obejrzeć SM12 z innych ujęć.
Muszę powiedzieć, że detale np. powierzchnia sufitu, wyglądają lepiej niż się spodziewałem.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

A u mnie nadal po Bydgoszczy w PKSie kursuje Solbus SM12 na linii 301 :). Przywyczajam sie powoli że to nasz :P.

Lopez

Post autor: Lopez »

Marcin_3558 pisze:Przywyczajam sie powoli że to nasz
A tak serio: czy PKS zamierza kupić ten autobus po testach?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Lopez pisze:
Marcin_3558 pisze:Przywyczajam sie powoli że to nasz
A tak serio: czy PKS zamierza kupić ten autobus po testach?
Jeśli wygra coś z przetargów na linie w Bydgoszczy to na pewno tak :).

krakus1

Post autor: krakus1 »


Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Szkoda że nie wystawili SM18 :(.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

krakus1 pisze:piszę by zareklamować stronę
KMF to nie słup ogłoszeniowy, za to powinien być warn.

marekJG

Post autor: marekJG »

Solbus ma widac podobną strategię jak Autosan tzn nie prezentujemy od razu całej gamy pojazdów. liczyłem na Solbusa przegubowego :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tylko szkoda, że mu zrobili tą czarną atrapę. Wygląda z tym, tandetnie :]

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie będę się tu bawił w cytowanie całego infobusa, ale z zamieszczonego tam wywiadu z prezesem Solbusa wynika, że odpuścili sobie jak na ten rok dokończenie SM18, a postanowili poświęcić czas i pieniądze SM12 LNG, któego można zobaczyć na Transexpo. Odnośnie tego ostatniego autobusu - widać na zdjęciach, że silnik i zbiornik paliwa zajmują praktycznie cały tył. Ten rodzaj napędu nie wymaga jednak dużych objętościowo zbiorników na dachu, jak w przypadku CNG.
A tak nieco na granicy tego tematu ostatnia nowość, choć można się było spodziewać, że tak się właśnie stanie - po stworzeniu SM10 zakończyć się ma produkcja SN11.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze:po stworzeniu SM10 zakończyć się ma produkcja SN11.
Moim zdaniem nie mądre posunięcie :] To będą jednak dwie różne klasy i Solbus może stracić dotychczasowych klientów.

Lopez

Post autor: Lopez »

To będą jednak dwie różne klasy i Solbus może stracić dotychczasowych klientów.
Zgadzam się. Jednak SN11 kupują głównie przewoźnicy, któym zależy na cenie, a niekoniecznie tacy, którzy świadomie wybierają pojazdy LE. Tak więc jeśli cena nie skoczy dramatycznie to klienci mogą się skusić na nowy model.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Solbus wycofując z oferty SN11, ryzykuje by zachęcić klientów do SN10 i SM12. Czas zweryfikuje ich decyzję ;)

BF201

Post autor: BF201 »

Lopez pisze:Ten rodzaj napędu nie wymaga jednak dużych objętościowo zbiorników na dachu, jak w przypadku CNG.
IMHO zabudowanie każdego rodzaju zbiorników na gaz na dachu powinno być normą dla autobusów miejskich - w kwestii oszczędności miejsca, jak i ewentualnych wycieków

timtheenchanter

Post autor: timtheenchanter »

A Solbus SM12 LNG wygrał konkurs na targach w Kielcach :)

Lopez

Post autor: Lopez »

Pewnie zasłużenie. Co bardziej doceniono: oryginalny napęd czy wzornictwo?
Byłoby fajnie, gdyby już w jakimś mieście można się było przejechać seryjnymi pojazdami :)

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Pocieszę was, będąc w fabryce miałem okazję widzieć szkielet częściowo zaspawany blachą SM18 więc pracę idą. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solbus”