Solcity/SMxx

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
Kamil

Post autor: Kamil »

A tak się prezentuje w środku:
Obrazek
Obrazek
Zdjęcia mojego autorstwa

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

O. Z czego widzę tandeta ta sama co w Warbusach. Ale jest postęp z mocowaniem wyświetlacza :D

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Te laminaty podsufitowe trochę odstraszają z tymi klapami - no cóż na razie nie ma źle. Czekamy na testy.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Najważniejszy aspekt, czyli kolorystyka siedzeń poprawiony, więc wrażenie o niebo lepsze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Solbus SM18 od środka - za bardzo mi przypomina SU18 III. Fajnie by go było zobaczyć na żywo :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Solbus SM12

Post autor: J-31 »

Dni Transportu Publicznego w Warszawie okazały się być znakomitą okazją do obejrzenia sobie ... m.in. Solbusa SM12.

:strzałka: http://img97.imageshack.us/img97/7074/dtp10.jpg

Solbus przysłał do Warszawy żółty autobus. Była okazja by się mu przyjrzeć. ;)

I w zasadzie autobus jest w miarę OK - szkoda, że nie było okazji by się nim przejechać, ale może kiedyś, później. Aranżacja wnętrza bardzo mi przypomina Solarisa Urbino 12 III

:strzałka: galeria/details.php?image_id=18062
:strzałka: http://img225.imageshack.us/img225/6113/dtp6.jpg
:strzałka: http://img38.imageshack.us/img38/6655/dtp9.jpg

Trudno mieć jednak pretensje do Solbusa. W zasadzie nie mieli innego wyjścia. W przypadku pojazdu z "Tower Drive" nic innego nie da się wymyślić. ;)

Ładna, przestronna kabina kierowcy. Dobrze przeszklona. Kierowca ma wygodne, komfortowe miejsce pracy. Jeśli się nie mylę, to zastosowano pulpit VDO ;)

:strzałka: http://img225.imageshack.us/img225/148/dtp4.jpg

I jeszcze na chwilę pozostańmy w środku.

Sufit. Zastosowane pełne panele sufitowe, czyli podsufitka jest bez perforacji. Zatem tym bardziej jestem ciekawy wrażeniom z jazdy. Ciekawi mnie wyciszenie silnika ;)

Niestety uderzył mnie pewien szczegół, którego nie udało się zakamuflować. To wyloty od wentylatorów. Wygląda to brzydko. W Solarisie wylot z wentylatorów zakamuflowano w perforowanej podsufitce. ;)

:strzałka: http://img188.imageshack.us/img188/189/dtp8.jpg

No i niestety - szkoda, że Solbus nie chce zmienić sposobu zamontowania środkowego wyświetlacza ;)
:strzałka: http://img85.imageshack.us/img85/779/dtp7.jpg

Całość mimo wszystko robi przyjemne wrażenie. Fajnie by było zobaczyć te autobusy na żywo - w ruchu.

Zastanawia mnie jeszcze jeden szczegół. Tym razem na zewnątrz pojazdu. Zwróćcie uwagę na prześwit pudła od ziemi

:strzałka: http://img38.imageshack.us/img38/6003/dtp20.jpg

I nie wiem, czy on "przysiadł" specjalnie na czas pokazu, czy on tak ma na stałe. Jeśli ma tak na stałe - no to współczuję kierowcom ;)

marekJG

Post autor: marekJG »

Oprócz niedoróbek takich jak ten nieszczęsny wyświetlacz wnętrze prezentuje się bardzo fajnie. A jak wygląda wizualnie jakość materiałów, ich połączenie. Bo w Gdańsku zaczynają narzekać na trzeszczenie i rozlatywanie się łączeń w autobusie.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze: Zatem tym bardziej jestem ciekawy wrażeniom z jazdy. Ciekawi mnie wyciszenie silnika
Ja miałem okazję- podobnie jak kol. Amalio chwilowej jazdy SM12 z Warbusa podczas prezentacji na zajezdni gliwickiego PKMu i muszę przyznać, że silnik Cumunisa pracował dość cicho ;)
No i niestety - szkoda, że Solbus nie chce zmienić sposobu zamontowania środkowego wyświetlacza
http://img85.imageshack.us/img85/779/dtp7.jpg
A wystarczyłoby zlikwidować tą rurkę i przytwierdzić wyświetlacz bezpośrednio do panelu podsufitowego.
J-31 pisze:Ładna, przestronna kabina kierowcy. Dobrze przeszklona. Kierowca ma wygodne, komfortowe miejsce pracy. Jeśli się nie mylę, to zastosowano pulpit VDO
Ale zwróć uwagę na nieszczęsne umiejscowienie sterownika tablic dla mnie trochę niepraktyczne, a poza tym jak to kiedyś kolega Amalio cytował wypowiedź jednego z kierowców PKM Gliwice: "No to teraz pasażer po wejściu do pojazdu będzie sobie mógł sam ustawić w jakim kierunku ma jechać autobus" :)
J-31 pisze:w zasadzie autobus jest w miarę OK
Sam przyznasz, że materiały mogłyby być ciut lepszej jakości.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Shadow238 pisze:Sam przyznasz, że materiały mogłyby być ciut lepszej jakości.
Trudno mi jakoś to ocenić. Ponieważ to jest zupełnie nowa konstrukcja. Nie miałem okazji się nim przejechać. ;)

Ten autobus - przynajmniej w Warszawie - nie miał okazji być nawet testowany w komunikacji miejskiej ("Mobilis" testował to na darmobusach).

No, a po za tym nadal żaden z kolegów z Trójmiasta, nigdzie nie napisał nic na temat eksploatacji SM12 w Gdańsku. A przynajmniej ja nigdzie nie znalazłem żadnej informacji. ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: Trudno mi jakoś to ocenić. Ponieważ to jest zupełnie nowa konstrukcja. Nie miałem okazji się nim przejechać. ;)
Nie trzeba przecież jechać tym autobusem by móc go dotknąć i poczuć ;) A materiały jakością nie grzeszą. A biorąc pod uwagę fakt, że chyba nic (prócz siedzeń) się nie zmieniło należy się zacząć obawiać, że to finalna wersja :confused:

8239
Posty: 34
Rejestracja: 2007-02-24, 14:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 8239 »

J-31 pisze:Ten autobus - przynajmniej w Warszawie - nie miał okazji być nawet testowany w komunikacji miejskiej ("Mobilis" testował to na darmobusach).
I na 394. Silnik moim zdaniem jest wporządku, na komórkowym nagraniu jednak coś na dziurach strasznie trzeszczy.

Konitz

Post autor: Konitz »

A spisał ktoś VIN SM12 i SM18 ?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wreszcie pierwszy raz na żywo obejrzałem miejskiego Solbusa. W sumie wewnątrz robi to dosyć dobre wrażenie, nie jest tak tandetne, jak głosi obiegowa opinia. Okładziny i podsufitka wygląda na dobrze spasowane. Dużo miejsca, zwłaszcza między II i III drzwiami, w okolicach tych ostatnich też przestronnie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze: nie jest tak tandetne,
Nie?! To doprawdy twoje wymagania są minimalne. Przecież choćby Urbino jest bez porównania lepsze od tej biedoty.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Nie każdy musi mieć takie zdanie jak Ty! :confused:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

9507 pisze:Nie każdy musi mieć takie zdanie jak Ty! :confused:
Czy ja mu zabraniam mieć własnego zdania? :confused: Weź czasami zastanów się nad swoimi wypowiedziami, a nie tylko innych.
Bo ja jestem szczerze zdziwiony, zważywszy na to, że TLG nie jest z małej wioski i ma do porównania wiele innych współczesnych wozów, które reprezentują o wiele lepszy poziom jak choćby przytoczony Solaris.
Choć spojrzałem na swoje zdjęcia - jeżeli podsufitka jest pełna jak deklaruje J-31to jednak ją zmienili. Może przy okazji jest trochę lepsza, ale ścianki działowe są identyczne.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Tylko, że on nim nie jechał, Ty tak. To także zawężą pole jego "widzenia" ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

9507 pisze:Tylko, że on nim nie jechał, Ty tak. To także zawężą pole jego "widzenia" ;)
Ale biorąc pod uwagę swoje doświadczenia - wnioski na temat jakości wyprowadziłem podczas prezentacji na zajezdni, bo zastosowane materiały są naprawdę z dolnej półki i to nie ma nic wspólnego z jazdą. Zaś co do spasowania itd, to ja właśnie o wiele lepiej oceniłem pracę wnętrza niż krąży obiegowa opinia tu przytoczę własne słowa: "Wnętrze podczas jazdy może minimalnie skrzypi, ale tu również nie można mieć zastrzeżeń. "
Tak więc co do jakości montażu i sprawowania się tych materiałów podczas jazdy większych zastrzeżeń nie miałem.

TLG, J-31 czy ktokolwiek inny:
Ostatnia ścianka oddzielająca ostatni rząd siedzeń od drzwi jest w dalszym ciągu pod kątem zamontowana czy naprawiono to już :?:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:Nie?! To doprawdy twoje wymagania są minimalne
Jeżeli mowa o "taniej alternatywie" to jak na taki pojazd na prawdę nie jest źle. Nie wiem, może w czasie jazdy ta zabudowa zachowuje się gorzej, ale z tego, co widziałem to nie mogę powiedzieć (bo sumienie mi nie pozwoli), że jest to dramat.
Ponadto podstawiony był jakiś egzemplarz, którego wcześniej nigdzie nie widziałem na żadnych zdjeciach, toteż mógł być już zmodyfikowany.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze: Jeżeli mowa o "taniej alternatywie" to jak na taki pojazd na prawdę nie jest źle. .
Jednakże sam twierdziłeś z czego pamiętał, że nie chciałbyś aby to był popjazd kojarzony z MAZem. Z kolei cenowo to chyba przegrał Solbus w jednym z przetargów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solbus”