Solcity/SMxx
Solbus SM12
Dni Transportu Publicznego w Warszawie okazały się być znakomitą okazją do obejrzenia sobie ... m.in. Solbusa SM12.
http://img97.imageshack.us/img97/7074/dtp10.jpg
Solbus przysłał do Warszawy żółty autobus. Była okazja by się mu przyjrzeć.
I w zasadzie autobus jest w miarę OK - szkoda, że nie było okazji by się nim przejechać, ale może kiedyś, później. Aranżacja wnętrza bardzo mi przypomina Solarisa Urbino 12 III
galeria/details.php?image_id=18062
http://img225.imageshack.us/img225/6113/dtp6.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/6655/dtp9.jpg
Trudno mieć jednak pretensje do Solbusa. W zasadzie nie mieli innego wyjścia. W przypadku pojazdu z "Tower Drive" nic innego nie da się wymyślić.
Ładna, przestronna kabina kierowcy. Dobrze przeszklona. Kierowca ma wygodne, komfortowe miejsce pracy. Jeśli się nie mylę, to zastosowano pulpit VDO
http://img225.imageshack.us/img225/148/dtp4.jpg
I jeszcze na chwilę pozostańmy w środku.
Sufit. Zastosowane pełne panele sufitowe, czyli podsufitka jest bez perforacji. Zatem tym bardziej jestem ciekawy wrażeniom z jazdy. Ciekawi mnie wyciszenie silnika
Niestety uderzył mnie pewien szczegół, którego nie udało się zakamuflować. To wyloty od wentylatorów. Wygląda to brzydko. W Solarisie wylot z wentylatorów zakamuflowano w perforowanej podsufitce.
http://img188.imageshack.us/img188/189/dtp8.jpg
No i niestety - szkoda, że Solbus nie chce zmienić sposobu zamontowania środkowego wyświetlacza
http://img85.imageshack.us/img85/779/dtp7.jpg
Całość mimo wszystko robi przyjemne wrażenie. Fajnie by było zobaczyć te autobusy na żywo - w ruchu.
Zastanawia mnie jeszcze jeden szczegół. Tym razem na zewnątrz pojazdu. Zwróćcie uwagę na prześwit pudła od ziemi
http://img38.imageshack.us/img38/6003/dtp20.jpg
I nie wiem, czy on "przysiadł" specjalnie na czas pokazu, czy on tak ma na stałe. Jeśli ma tak na stałe - no to współczuję kierowcom
http://img97.imageshack.us/img97/7074/dtp10.jpg
Solbus przysłał do Warszawy żółty autobus. Była okazja by się mu przyjrzeć.
I w zasadzie autobus jest w miarę OK - szkoda, że nie było okazji by się nim przejechać, ale może kiedyś, później. Aranżacja wnętrza bardzo mi przypomina Solarisa Urbino 12 III
galeria/details.php?image_id=18062
http://img225.imageshack.us/img225/6113/dtp6.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/6655/dtp9.jpg
Trudno mieć jednak pretensje do Solbusa. W zasadzie nie mieli innego wyjścia. W przypadku pojazdu z "Tower Drive" nic innego nie da się wymyślić.
Ładna, przestronna kabina kierowcy. Dobrze przeszklona. Kierowca ma wygodne, komfortowe miejsce pracy. Jeśli się nie mylę, to zastosowano pulpit VDO
http://img225.imageshack.us/img225/148/dtp4.jpg
I jeszcze na chwilę pozostańmy w środku.
Sufit. Zastosowane pełne panele sufitowe, czyli podsufitka jest bez perforacji. Zatem tym bardziej jestem ciekawy wrażeniom z jazdy. Ciekawi mnie wyciszenie silnika
Niestety uderzył mnie pewien szczegół, którego nie udało się zakamuflować. To wyloty od wentylatorów. Wygląda to brzydko. W Solarisie wylot z wentylatorów zakamuflowano w perforowanej podsufitce.
http://img188.imageshack.us/img188/189/dtp8.jpg
No i niestety - szkoda, że Solbus nie chce zmienić sposobu zamontowania środkowego wyświetlacza
http://img85.imageshack.us/img85/779/dtp7.jpg
Całość mimo wszystko robi przyjemne wrażenie. Fajnie by było zobaczyć te autobusy na żywo - w ruchu.
Zastanawia mnie jeszcze jeden szczegół. Tym razem na zewnątrz pojazdu. Zwróćcie uwagę na prześwit pudła od ziemi
http://img38.imageshack.us/img38/6003/dtp20.jpg
I nie wiem, czy on "przysiadł" specjalnie na czas pokazu, czy on tak ma na stałe. Jeśli ma tak na stałe - no to współczuję kierowcom
Ja miałem okazję- podobnie jak kol. Amalio chwilowej jazdy SM12 z Warbusa podczas prezentacji na zajezdni gliwickiego PKMu i muszę przyznać, że silnik Cumunisa pracował dość cichoJ-31 pisze: Zatem tym bardziej jestem ciekawy wrażeniom z jazdy. Ciekawi mnie wyciszenie silnika
A wystarczyłoby zlikwidować tą rurkę i przytwierdzić wyświetlacz bezpośrednio do panelu podsufitowego.No i niestety - szkoda, że Solbus nie chce zmienić sposobu zamontowania środkowego wyświetlacza
http://img85.imageshack.us/img85/779/dtp7.jpg
Ale zwróć uwagę na nieszczęsne umiejscowienie sterownika tablic dla mnie trochę niepraktyczne, a poza tym jak to kiedyś kolega Amalio cytował wypowiedź jednego z kierowców PKM Gliwice: "No to teraz pasażer po wejściu do pojazdu będzie sobie mógł sam ustawić w jakim kierunku ma jechać autobus"J-31 pisze:Ładna, przestronna kabina kierowcy. Dobrze przeszklona. Kierowca ma wygodne, komfortowe miejsce pracy. Jeśli się nie mylę, to zastosowano pulpit VDO
Sam przyznasz, że materiały mogłyby być ciut lepszej jakości.J-31 pisze:w zasadzie autobus jest w miarę OK
Trudno mi jakoś to ocenić. Ponieważ to jest zupełnie nowa konstrukcja. Nie miałem okazji się nim przejechać.Shadow238 pisze:Sam przyznasz, że materiały mogłyby być ciut lepszej jakości.
Ten autobus - przynajmniej w Warszawie - nie miał okazji być nawet testowany w komunikacji miejskiej ("Mobilis" testował to na darmobusach).
No, a po za tym nadal żaden z kolegów z Trójmiasta, nigdzie nie napisał nic na temat eksploatacji SM12 w Gdańsku. A przynajmniej ja nigdzie nie znalazłem żadnej informacji.
Nie trzeba przecież jechać tym autobusem by móc go dotknąć i poczuć A materiały jakością nie grzeszą. A biorąc pod uwagę fakt, że chyba nic (prócz siedzeń) się nie zmieniło należy się zacząć obawiać, że to finalna wersjaJ-31 pisze: Trudno mi jakoś to ocenić. Ponieważ to jest zupełnie nowa konstrukcja. Nie miałem okazji się nim przejechać.
Wreszcie pierwszy raz na żywo obejrzałem miejskiego Solbusa. W sumie wewnątrz robi to dosyć dobre wrażenie, nie jest tak tandetne, jak głosi obiegowa opinia. Okładziny i podsufitka wygląda na dobrze spasowane. Dużo miejsca, zwłaszcza między II i III drzwiami, w okolicach tych ostatnich też przestronnie.
Czy ja mu zabraniam mieć własnego zdania? Weź czasami zastanów się nad swoimi wypowiedziami, a nie tylko innych.9507 pisze:Nie każdy musi mieć takie zdanie jak Ty!
Bo ja jestem szczerze zdziwiony, zważywszy na to, że TLG nie jest z małej wioski i ma do porównania wiele innych współczesnych wozów, które reprezentują o wiele lepszy poziom jak choćby przytoczony Solaris.
Choć spojrzałem na swoje zdjęcia - jeżeli podsufitka jest pełna jak deklaruje J-31to jednak ją zmienili. Może przy okazji jest trochę lepsza, ale ścianki działowe są identyczne.
Ale biorąc pod uwagę swoje doświadczenia - wnioski na temat jakości wyprowadziłem podczas prezentacji na zajezdni, bo zastosowane materiały są naprawdę z dolnej półki i to nie ma nic wspólnego z jazdą. Zaś co do spasowania itd, to ja właśnie o wiele lepiej oceniłem pracę wnętrza niż krąży obiegowa opinia tu przytoczę własne słowa: "Wnętrze podczas jazdy może minimalnie skrzypi, ale tu również nie można mieć zastrzeżeń. "9507 pisze:Tylko, że on nim nie jechał, Ty tak. To także zawężą pole jego "widzenia"
Tak więc co do jakości montażu i sprawowania się tych materiałów podczas jazdy większych zastrzeżeń nie miałem.
TLG, J-31 czy ktokolwiek inny:
Ostatnia ścianka oddzielająca ostatni rząd siedzeń od drzwi jest w dalszym ciągu pod kątem zamontowana czy naprawiono to już
Jeżeli mowa o "taniej alternatywie" to jak na taki pojazd na prawdę nie jest źle. Nie wiem, może w czasie jazdy ta zabudowa zachowuje się gorzej, ale z tego, co widziałem to nie mogę powiedzieć (bo sumienie mi nie pozwoli), że jest to dramat.Amalio pisze:Nie?! To doprawdy twoje wymagania są minimalne
Ponadto podstawiony był jakiś egzemplarz, którego wcześniej nigdzie nie widziałem na żadnych zdjeciach, toteż mógł być już zmodyfikowany.