Solbus SM12 elektryczny

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Posty: 45
Rejestracja: 2009-12-01, 12:37
Lokalizacja: Radymno

Solbus SM12 elektryczny

Post autor: zegarmistrz » 2014-10-30, 20:17

Pierwszy elektryczny Solbus podczas swojej dziewicznej jazdy próbnej. http://phototrans.eu/14,721381,0,Solbus ... _085B.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29400
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: J-31 » 2014-10-30, 21:38

Całkiem fajnie to wygląda, ciekawy tylko jestem jakie akumulatory zastosował Solbus. Ile kilometrów będzie w stanie przejechać ? ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1516
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: Auper » 2014-10-30, 22:07

Ciekawsze są zastosowane jednostki napędowe...;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: Amalio » 2014-10-31, 12:33

J-31 pisze:Całkiem fajnie to wygląda, ciekawy tylko jestem jakie akumulatory zastosował Solbus. Ile kilometrów będzie w stanie przejechać ? ;)
Wystarczy wejść na stronę internetową podaną na autobusie. Deklarują 200 kilometrów zasięgu.

ppln

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: ppln » 2014-10-31, 19:49

Jest w ogóle rynek na te cudaki? Podejrzewam że w nowym budżecie UE nie będzie dofinansowań do autobusów spalinowych, ale czy nawet te 50% oszczędności w zakupie (czyli w najlepszym razie cena wyjdzie jak za zwykły autobus) i tańsza eksploatacja wynagrodzą krótszy okres życia autobusu (czyt. baterii, których wymiana po 8 latach będzie kosztować więcej niż jest wart autobus) i inne problemy? (m.in. niewielki, w dodatku spadający zasięg)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: Amalio » 2014-11-01, 12:53

A w czym ma przeszkadzać śnieg?

ppln

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: ppln » 2014-11-01, 20:47

Śnieg w niczym, ale jak jest śnieg to zwykle jest zimno, a jak jest zimno to wydajność akumulatora maleje (plus, w normalnych miastach, jak jest zimno to nastawia się ogrzewanie)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: Amalio » 2014-11-02, 00:58

To już jest ich problem. Po za tym Ty jak mniemam odniosłeś się do ogółu. Po pierwsze zbyt na autobusy elektryczne jest i będzie rósł. A rozwiązaniem na problemy z zasięgiem jest ładowanie w trakcie służby. Na przykład indukcyjne.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: Marcin_558 » 2015-06-18, 14:34

Solbus i eBUS EUROPE GmbH przysłali na testy do Monachium autobus elektryczny SM12:

http://www.infobus.pl/elektryczny-solbu ... 74359.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: Marcin_558 » 2015-10-18, 12:57

Solbus SM12 Electric na targach Bus World 2015 w Kortrijk:

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 3854687161

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Solbus SM12 elektryczny

Post autor: Marcin_558 » 2015-10-26, 15:54

Solbus w Kortrijk: Zbudujemy swój elektryczny autobus

Lider Trading zaprezentował podczas największych europejskich targów autobusowych w Kortrijk dwa autobusy – hybrydowy, gazowo-elektryczny pojazd 12-metrowy dla MPK Częstochowa oraz 12-metrowy autobus demonstracyjny na płynny gaz LNG. Producent zapowiedział też zbudowanie pojazdu całkowicie elektrycznego.

Niebieski autobus zasilany LNG znany jest już wielu przedsiębiorstwom transportowym w Europie, którzy zainteresowali się skroplonym gazem.

– Ten autobus testowany był w tym roku w Estonii i na Słowacji. Auta na LNG to nasz wyróżnik na skalę europejską. W przeciwieństwie do CNG, odpada konieczność zabudowywania butli gazowych na dachu, co jest zaletą tej technologii – powiedział Michał Śliżak, dyrektor marketingu Lider Trading, producenta Solbusów.

Autobusy na LNG jeżdżą w Olsztynie od października 2013 roku, od kilku miesięcy kursują też po ulicach Warszawy. – Kolejną zaletą LNG jest to, że nawet w momencie gdy temperatura spada poniżej 20 stopni Celsjusza nie ma najmniejszego problemu z eksploatacją autobusów nim zasilanych, co sprawdziliśmy w Olsztynie – komplementował pojazd przedstawiciel Lider Trading, dodając, że producent liczy na kolejne zlecenia na hybrydy w związku ze zbliżającym się przetargiem na takie autobusy w Gdyni (poprzedni nie przyniósł rozstrzygnięcia).

Drugim z samochodów zaprezentowanych w halach w Kortrijk była przeznaczona dla MPK Częstochowa hybryda gazowo-elektryczna. – W pojeździe tym zastosowano superkondensatory. Zakładamy, że oszczędności paliwa z tytułu stosowania napędu hybrydowego będą wynosić około 20%. Muszę zaznaczyć, że wyprodukowanie takiej hybrydy i zgranie całego zarządzania energią jest znacznie bardziej skomplikowane niż zbudowanie autobusu elektrycznego.– wyjaśniał Michał Śliżak.
Solbus deklaruje też, że na początku roku 2016 będzie mieć własny elektryczny autobus demonstracyjny. Będzie wyposażony w baterie polskiego dostawcy, ze względu na chęć obniżenia kosztów będzie w nim zamontowany silnik o charakterystyce trolejbusowej, umieszczony pomiędzy osiami pojazdu (czyli podobnie jak w jeżdżących po Warszawie Solarisach Electric).

– Elektryczność to przyszłość. Liczymy na to, że ta technologia w stanie się w niedalekiej przyszłości komercyjnie uzasadniona, ponieważ bez subsydiów jest ona obecnie zbyt droga. Natomiast, jeśli nasi klienci mają pieniądze zewnętrzne na zakup zeroemisyjnych autobusów, byłoby nierozsądne nie mieć takiego w ofercie – uzasadniał Michał Śliżak.

Przed halą, gdzie odbywały się targi, stał jeszcze jeden Solbusa, w którym zastosowano elektryczne silniki w piastach produkowane przez Ziehl-Abegg. Został on zakupiony przez niemiecka firmę E-Bus GMBH, zajmującą się promocją pojazdów zeroemisyjnych, od producenta z Solca Kujawskiego. Właśnie ta firma decydowała też o kompletacji pojazdu. Na razie jednak, na rynek polski pojazd taki nie będzie oferowany.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50638.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solbus”