MAZ 103

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

MKM Shadow pisze:BTW- podobno jeszcze zakupił sobie turystycznego MAZa
Tak zgadza się widziałem obszerny, artykuł na stronie WPK Katowice.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hehe. I pomyśleć, że wszystko zaczęło się tak niewinnie - od jednego MAZ-a 103 :biggrin:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Hehe. I pomyśleć, że wszystko zaczęło się tak niewinnie - od jednego MAZ-a 103
No to pocieszę Cię wiadomością, że Pan Tadeusz podobno kupił jeszcze jednego MAZa 103, czyli łącznie będzie ich miał 4 sztuki ;)

bolko

Post autor: bolko »

Jednak miałem rację @MKM Shadow że będą cztery sztuki.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:No to pocieszę Cię wiadomością, że Pan Tadeusz podobno kupił jeszcze jednego MAZa 103, czyli łącznie będzie ich miał 4 sztuki ;)
A to Ci wiadomość :shocked: . Ciekawy jestem ile lat p. Powichrowski pojeździ tymi MAZ-ami. Na ile mu wystarczą. :roll:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

bolko pisze:Jednak miałem rację @MKM Shadow że będą cztery sztuki.
Ano miałeś rację ;)

J-31 pisze:Ciekawy jestem ile lat p. Powichrowski pojeździ tymi MAZ-ami. Na ile mu wystarczą.
Może z 15 lat ? sądząc po tej konstrukcji, wóz wygląda nawet solidnie :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:Może z 15 lat ? sądząc po tej konstrukcji, wóz wygląda nawet solidnie :]
Myślisz, że te MAZ-y tyle pociągną. Wow, to bylby lepszy niż Neoplan :roll:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Myślisz, że te MAZ-y tyle pociągną.
W końcu to białoruska konstrukcja, więc kto wie ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

MKM Shadow pisze:
J-31 pisze:Myślisz, że te MAZ-y tyle pociągną.
W końcu to białoruska konstrukcja, więc kto wie ;)
Gdyby to były czołgi to może. Ale na białoruski przemysł motoryzacyjny nie ma co liczyć. Im przede wszystkim brakuje technologii żeby robić naprawdę dobre pojazdy.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Lopez pisze:Gdyby to były czołgi to może. Ale na białoruski przemysł motoryzacyjny nie ma co liczyć. Im przede wszystkim brakuje technologii żeby robić naprawdę dobre pojazdy.
No nic przekonamy się 1 maja dopiero :roll:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:No nic przekonamy się 1 maja dopiero :roll:
A czemu dopiero 1-szego maja ? :)

bolko

Post autor: bolko »

PKM Katowice testuje Maza 103.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hoho.. Wcale bym się nie zdziwił gdyby PKM Katowice jednak nie skusił się na MAZ-y. PKM jest biedne i na gwałt potrzebuje nowych, tanich autobusów, niskopodłogowych. A MAZ akurat pasuje :mruga:

bolko

Post autor: bolko »

J-31 myślę że te Mazy dłużej pojeżdżą niż te stare Many i Neoplany a tak na marginesie Powichrowski wygrywając przetarg na 165 potrzebuje pięciu niskopodłogowców i to jest chyba ten piąty.
Na TWB jest prawdopodobnie pomyłka bo ten wóz jest teraz w Katowicach http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=282

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Hoho.. Wcale bym się nie zdziwił gdyby PKM Katowice jednak nie skusił się na MAZ-y. PKM jest biedne i na gwałt potrzebuje nowych, tanich autobusów, niskopodłogowych. A MAZ akurat pasuje
Wypluj te słowa człowieku :lol: żadnego badziewia w PKMie nie chce :/

BTW- chyba znowu będzie nalot MKMów z okolic na tego Maza :mruga:
bolko pisze:a tak na marginesie Powichrowski wygrywając przetarg na 165 potrzebuje pięciu niskopodłogowców i to jest chyba ten piąty.
Na TWB jest prawdopodobnie pomyłka bo ten wóz jest teraz w Katowicach
chyba jednak nie. Z resztą pomieszało się z tym piątym Mazem 103 nieźle ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:W każdym razie LF i robi lepsze wrażenie (taka podróba Mana LC)
Lepsze od 103 oczywiście.
Bo do Manów to jeszcze mu daleko :) .

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

A propos 103. Jak wiecie pojazd ten testowany jest póki co w PKM Katowice- należy on do Tadeusza Powichrowskiego. W PKM otrzymał numer #407. Dzisiaj udało mi się go zaliczyć na Bytomskiej linii 830 ;)

Najpierw zacznę od wyglądu. Jeśli chodzi o zewnątrz to pojazd wygląda dość topornie jak na autobus XXI wieku z tyłu jest mała szybka i światła podobne do Neoplanów N4021. Pojazd posiada 3 pary drzwi, gdzie w 3 drzwiach znajduję się jeden stopień. Wyposażony on jest również w 3 luki dachowe- otwierane ręcznie i jeden luk dachowy nad komorą silnika, który jest zabudowana wieżowo. Posiada wyświetlacze i kasowniki R&G.
Jeśli chodzi o wygląd wnętrza to jest podobnie, czyli załamująco. Pojazd ma pomarańczowe rurki, które zostały nie zbyt dokładnie pomalowane, na rurkach są zawieszone paski zrobione z wykładziny ? :/ i to nie wszystko- fotele "nawet" wygodne, ale wzór tapicerki przywodzi na myśl autokarów z początku lat 90-tych :/ Jeśli chodzi o tył to silnik tak jak wspominałem jest zabudowany wieżowo, zabudowę pokryto czarną wykładziną i w przeciwieństwie do Solarisa, autobus z tyłu nie ma siedzeń tylko malutką rzeźnię zaraz przy wejściu, dalej są rzędy siedzeń, potem rzeźnia, w której na pewno zmieści się jeden wózek. Panele boczne wykonano z sklejki drewnianej, przypominające panele podłogowe. Szyby są duże i na szczęście uchylane- niestety tylko jedna połówka szyby. Z przodu mamy pojedyncze siedzenia z czarnymi podłokietnikami i 2 1,5-2 kg gaśnicę, gdzie instrukcja jest po rusku :P Trzecia znajduję się w kabinie kierowcy, no i zabudowaną kabinę z brązowego metalu. Stanowisko pracy kierowcy wygląda koszmarnie, deska przypomina autobus rodem z 1980 roku :/ Zapytacie pewnie jak się tym jeździ. Otóż w mojej opinii silnik Mercedesa o mocy 231 KM radzi sobie bardzo słabo z tym pojazdem- praktycznie przy 50 km/h silnik pracuję tak głośno jakby to było max. jego możliwości, poza tym jest głośny. Wnętrze trzeszczy, ale nie kiedy- porównał bym tu to do trzeszczenia w Jelczu M121- gdzie też niekiedy coś potrzaskuję. Drzwi otwierają się bardzo powoli, a nawet zdarzyło się, że trzeba było je pociągnąć, żeby się otwarły. ¯e już o piance wystającej z nad okien i wysmarowanym poszyciu ścian nie wspomnę... + za Polskie nalepki. Aha. Autobus wyposażony jest w aerozolowy system gaśniczy komory silnika ;) Niestety o systemach takich jak: ABS, ASR nie wspomnę kończąc na braku blokady drzwi przed zamknięciem.

Podsumowywując: autobus to jedna wielka porażka, aż się dziwię, że Pan Tadeusz kupił sobie aż 5 Mazów 103! Autobus wygląda koszmarnie, ma marne przyspieszenie, a drzwi ruszają się jak "mucha w smole". Kierowcy podejrzewam, że też nie są nim zachwyceni- chociaż budzi nawet spore zainteresowanie wśród kierowców ;) Zobaczymy co Maz 203 pokaże ;)

BTW- dziś do południa wyświetlacze działały, niestety od g. 14:00 już nie i autobus jeździł z dyktą :/ Poza tym kierowca, przez otwartą szybkę od kabiny do pasażerów: " I jak się podoba pasażerom Białoruski wynalazek"? :P Na co jedna babka, że "ma nawet wygodne siedzenia" :D

PS. Postaram się dodać foty testowca z tego dnia ;)

[ Dodano: 14 Mar 2007 23:54 ]
ppln pisze:203 czy jakoś tak.
Maz 203 :cool:
ppln pisze:W każdym razie LF i robi lepsze wrażenie (taka podróba Mana LC)
Ja bym powiedział, że to takie Białoruskie M125M :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ogromne dzięki MKM Shadow, za wrażenia. Co prawda spodziewałem się dziwnych odgłosów silnika albo zawieszenia. Nawet nie dziwi mnie skrzypienie wnętrza, ale prawie zszokowało mnie takie dziwne elementy jak wystająca pianka, albo wymazane poszycie ścian... :o:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Co prawda spodziewałem się dziwnych odgłosów silnika albo zawieszenia. Nawet nie dziwi mnie skrzypienie wnętrza, ale prawie zszokowało mnie takie dziwne elementy jak wystająca pianka, albo wymazane poszycie ścian...
Sam byś na pewno tyle napisał co ja, bo naprawdę autobus jest bardzo lipny. Nie dziwię się, że jest tańszy od Jelcza :roll:

BTW- obiecuję zamieścić te fotki z tego dnia, w którym się nim ujechałem. Dodam, że są fotki wykonał james206 ;)

Dziwny

Post autor: Dziwny »

MKM Shadow pisze:Pojazd posiada 3 pary drzwi, gdzie w 3 drzwiach znajduję się jeden stopień. Wyposażony on jest również w 3 luki dachowe- otwierane ręcznie i jeden luk dachowy nad komorą silnika, który jest zabudowana wieżowo.
Wieża i mimo tego schodek w ostatnich drzwiach. :nuts:

ODPOWIEDZ