MAZ 203
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://www.komunikacja-kielce.pl/* Dwa Mazy trafią do Kielc
Jak dowiedział się nieoficjalnie Kielecki Portal Komunikacyjny tabor MPK/KASP już za kilka dni zasilą dwa białoruskie autobusy MAZ 203. Są to jedne z najtańszych i najgorszych autobusów dostępnych na rynku. Pojazdy wyjadą w miejskim malowaniu.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
A ja jechałem pierwszy raz w życiu MAZem 203 . Oto moje wrażenia :
Kabina wygląda jak kabina w jakimś statku podwodnym . Siedzenia Sterna to sie dobrze siedziało jedyny plus . Podczas jazdy wszystkie rurki chodziły . I w ogóle całe szyby i plastik w środku . Drzwi były zamulone . Pierwsze drzwi zamykały sie póżniej od drugich i trzecich a jak sie zamkneły to właczał się PRZYSTANEK NA ¯¡DANIE . Silnik głośny jak odkurzacz . Choć jak stoi autobus to przypomina silnik Mercedesa . Ogólnie nie polecam zakupu tych wozów .
Kabina wygląda jak kabina w jakimś statku podwodnym . Siedzenia Sterna to sie dobrze siedziało jedyny plus . Podczas jazdy wszystkie rurki chodziły . I w ogóle całe szyby i plastik w środku . Drzwi były zamulone . Pierwsze drzwi zamykały sie póżniej od drugich i trzecich a jak sie zamkneły to właczał się PRZYSTANEK NA ¯¡DANIE . Silnik głośny jak odkurzacz . Choć jak stoi autobus to przypomina silnik Mercedesa . Ogólnie nie polecam zakupu tych wozów .
Ostatnio zmieniony 2008-07-15, 21:24 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Dokładnie Marcinie! Ostatnio też miałem okazje przejechać się pierwszym egzemplarzem MAZa 203 w Polsce i wrażenia z jazdy mam podobne do Twoich.A jak jedzie to wyje . Ja bym nazwał ten silnik MAZcedes a nie Mercedes .
W ogóle ten silnik to jakaś masakra niby jak kierowca dociśnie pedał gazu to autobus choć na wysokich obrotach zbiera się ładnie z przystanku, świateł, itp., ale zaś jak się powoli nim rusza to chodzi mulowato. Poza tym nie umiem zrozumieć czemu ten silnik podczas hamowania i redukcji biegów wskakuje nagle na wysokie obroty.
Co wnętrza- myślałem, że będzie coś lepszego od MAZa 103, ale prócz niskiej podłogi w 3 drzwiach szczególnego w nich nie ma- całe wnętrze oczywiście trzeszczy. Dobrze, że chociaż to jakoś ładnie wygląda z zewnątrz
To widocznie do nich stosują jakąś szajsowatą skrzynie biegów, skoro ten silnik łazi tak beznadziejnie.Bo on ma silnik Mercedesa.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Może chcą spróbować przygody z nową marką. W końcu MAZak jest na podzespołach Mercedesa, więc z serwisowaniem nie będą mieli problemu. Muszę przyznać, że wersja Niemiecka przynajmniej jakoś sensownie wygląda na rynek Niemiecki i jest dość bogato wyposażona.Po prostu mnie zamurowało. Dlaczego MAZ? Co się stało, że nie Mercedes, albo Solaris?
Co Niemcom się nagle odwidziało? Jakieś chwilowe zauroczenie?
Zauważcie, że ten przewoźnik to jakaś złomiarnia — jeszcze 4 lata temu mieli jakiegoś dziadka, obok stoi O405G. Niemcy to może i jest kraina mlekiem, miodem i dobrym taborem płynąca, ale jak w Polsce, różnie z tym w praktyce bywa.
Zresztą, to że raz kupili MAZa o niczym nie świadczy. Raz w Wuppertalu kupili Ikarusy 417 i co? Raczej nie byli zadowoleni, nikt więcej ich nie kupił (może jakieś pojedyncze sztuki). Solarisa też ktoś kupił po raz pierwszy.
Zresztą, to że raz kupili MAZa o niczym nie świadczy. Raz w Wuppertalu kupili Ikarusy 417 i co? Raczej nie byli zadowoleni, nikt więcej ich nie kupił (może jakieś pojedyncze sztuki). Solarisa też ktoś kupił po raz pierwszy.
Mało tego - zdążyli się ich już dawno pozbyć.plocmaster pisze:Raz w Wuppertalu kupili Ikarusy 417 i co? Raczej nie byli zadowoleni, nikt więcej ich nie kupił
Z takich ciekawostek to np chyba do tej pory w Frankfurcie ( tym drugim ) jeździ Ikarus C60 z 2002 roku...plocmaster pisze: (może jakieś pojedyncze sztuki)..
MAZ moim zdaniem zdobył uznanie dlatego, że przystosował ten autobus trochę do niemieckich warunków - zastosował układ 2-2-0. Nie każdy producent takie pojazdy oferuje i jak widać ( Scania, Volvo etc ) uznania na Niemieckim rynku nie zdobył.
Oto strona importera:
http://www.owus-busimport.de/start.html
W dziale Presse są zdjęcia innych MAZów Melskotte
Warto nadmienić, że Owus oferował jeszcze do niedawna LAZy, ale na ten szajs nikt się nie dał na szczęście nabrać.
Kurczę pióro, rzeczywiście dziki wschód…Amalio pisze:Z takich ciekawostek to np chyba do tej pory w Frankfurcie ( tym drugim ) jeździ Ikarus C60 z 2002 roku...
A co to za problem wyprodukować autobus bez ostatnich drzwi? Po prostu ich nie montować i tyle. Toż to nawet w procesie produkcji można dać panu Mietkowi spawarkę i kazać wstawić kawał blachy z oknemAmalio pisze:Nie każdy producent takie pojazdy oferuje i jak widać ( Scania, Volvo etc ) uznania na Niemieckim rynku nie zdobył.