MAZ 205/215/216
To co ja slychalem w Kijowe - jezeli bede zamowenia, to MAZ za rok jest gotowy do wyprodukowanja jego... Oznacza te ze poporostu niema zamowien...J-31 pisze:Czyli tak naprawdę nie prędko zobaczymy przegubowego MAZ-a. Z jednej strony kryzys finansowy, a z drugiej - w zasadzie brak popytu. W sumie, gdyby w Polsce byłoby większe zainteresowanie MAZ-em, to może ...
Kijow ma tylko 15szt LAZ A292 (nizkopodlogowy przegub) + ma byc w ty, roku 50szt i juz... wtedy znowu pytannja - kto kupi nowy MAZ...
Ooops. To MAZ ma chyba problem. Bo nie tylko brak zamówień.. to jeszcze konkurent - LAZ - skutecznie wycina MAZ-a z rynku autobusów przegubowych, niskopodłogowychBKV pisze:Kijow ma tylko 15szt LAZ A292 (nizkopodlogowy przegub) + ma byc w ty, roku 50szt i juz... wtedy znowu pytannja - kto kupi nowy MAZ...
To co ja mowiw rannej - cena przeguba, LAZ ma swoje originalne konstrukcje przeguba - nie jest to Hubner... i cena dla Kijowa na LAZ A292 - 200 000$J-31 pisze:Ooops. To MAZ ma chyba problem. Bo nie tylko brak zamówień.. to jeszcze konkurent - LAZ - skutecznie wycina MAZ-a z rynku autobusów przegubowych, niskopodłogowychBKV pisze:Kijow ma tylko 15szt LAZ A292 (nizkopodlogowy przegub) + ma byc w ty, roku 50szt i juz... wtedy znowu pytannja - kto kupi nowy MAZ...
A teraz mozno porowniacz cene na MAZ 203 i LAZ A292... Jaka bede wtedy wartosc MAZ 205?
Skad taka informacja??????????????????????????????Amalio pisze:Jak to jest możliwe, że Ukraina która jest w głębokim kryzysie ( i nawet zaprzestała przygotowań do Euro ) i podobnie Rosja będzie kupować, a Białoruś nie?
Co do Euro 2012 - wszystko OK, Kijow buduje nowy stadion, hotely, sprawa iz tym bardzo lepej jezeli w Polsce
Oprucz tego dwa tygodni temu Mercedes Benz zaoferowaw Kijowu Citaro autobusy, Kijow ma chencz ich kupicz
Rosja - one kupuje tylko stare modeli MAZ: 103/105/107, jednorazowe bylo zakupione MAZ 203 i juz...
Bialorus: 10% MAZ 203/206 a moze nawet mnej, a reszta 103/105/107
Ma byc zorganizowane przetarg, ale czasem mozno kupic autobusy za pewnoj umowy - bardzo dziwna jest ta schemaJ-31 pisze:Dzięki. A jaka jest procedura zakupu nowych autobusów na Ukrainie ?BKV pisze:Київпастранс - Kyivpastrans
Czy "Kyivpastrans" - jako zainteresowany przewoźnik - musi najpierw przeprowadzić przeprowadzić przetarg, czy po prostu składa zamówienie do dowolnego producenta ?
Ale przetarg w Ukraine nic nie oznacza: ostatni prztetarg wygral MAZ dla MAZ 203 z cenom w 130 000Euro na 30szt autobusow... kiedy LAZ oferuje swoje autobusy po 125 000Euro za 1 szt, a na 30szt - jak rozumiesz cena bede jescze tanej...
Kijow kupuje te, gdy mozno otrzymacz w "lape" gotuwku - w innym wypadku nie mam ja pojasnen temu, czemu Kijow kupuje MAZ 103 po cene w 100 000Euro dla 57szt autobusow, kiedy w ten samy czas LAZ dla takej ilosci oferuje 100% nizkopodlogowiec na 15 000Euro wiencej...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
O ile dobrze pamiętam - to na razie nie będzie.Marcin_3558 pisze:BKV a wiadomo co z planowanym niskopodłogowym przegubowym MAZem
1. Nie ma popytu.
2. Rosja (główny odbiorca MAZ-ów) pogrążyła się w kryzysie, natomiast pozostali przewoźnicy szukają tanich autobusów.
3. Prócz tego MAZ ma problemy z przegubem - musi kupić licencję z zachodu. A to będzie się wiązało z wysokimi kosztami.
Dodatkowo na rynku wschodnim pojawiła się tania konkurencja. Toteż raczej na razie nie będzie przegubowego niskopodłogowego MAZ-a
Tak i jest, naprzyklad nowe trolejbusy przeguby z Hubnerom Bialorus kupuje sama, bo z zagranicy niema popytu... Prawda AKSM 333 od poczantku bylo skonstrujowane z HubneromJ-31 pisze:O ile dobrze pamiętam - to na razie nie będzie.Marcin_3558 pisze:BKV a wiadomo co z planowanym niskopodłogowym przegubowym MAZemW Rosji LiAZ ma duzy problemy z przedazem, myszle ze Rosja szybcze bede ratowala LiAZ, a nie MAZ1. Nie ma popytu.3. Prócz tego MAZ ma problemy z przegubem - musi kupić licencję z zachodu. A to będzie się wiązało z wysokimi kosztami.
Dodatkowo na rynku wschodnim pojawiła się tania konkurencja. Toteż raczej na razie nie będzie przegubowego niskopodłogowego MAZ-a