MAZ 205/215/216

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MAZ 205/215/216

Post autor: Marcin_558 »

TRANSEXPO 2008: ofensywa MAZ-a

Zgodnie z planami firmy MAZ sprzeda ona w tym roku przynajmniej 30. autobusów w Polsce. O nowościach w ofercie białoruskiej firmy rozmawialiśmy w Kielcach z Jurim Michailovskim, wiceprezesem zarządu MAZ Auto Poland.

MAZ na targach TRANSEXPO pokazał trzy autobusy: MAZ 203, MAZ 206 oraz MAZ 107. Pierwszy z nich –MAZ 203076 to niskopodłogowy autobus miejski o długości 12-metrów z silnikiem Deutz o mocy 290 KM. Drugi –MAZ 206068 to miejski, niskowejściowy midibus o długości 8,65-metra z silnikiem Mercedes-Benz o mocy 177 KM. I trzeci egzemplarz MAZ 107 –to po raz pierwszy pokazywany na wystawie 15-metrowy, niskowejściowy autobus miejski z silnikiem Deutz o mocy 290 KM. Egzemplarz dodatkowo ciekawy, gdyż przeszedł w ostatnim czasie stylistyczną modernizację. Kolejna ważna informacja to uzyskanie przez MAZ polskiej homologacji na autobusy MAZ 203 oraz MAZ 206 w różnych wersjach i modyfikacjach. O nowościach w ofercie białoruskiej firmy rozmawialiśmy w Kielcach z Jurim Michailovskim, wiceprezesem zarządu MAZ Auto Poland.
InfoBus.pl: Jakie ma Pan wrażenia po tegorocznych targach TRANSEXPO?
Bardzo dobre. Mieliśmy wiele interesujących rozmów i odwiedzin –w tym także przedstawicieli naszej konkurencji. To świadczy o tym, że coraz poważniej jesteśmy postrzegani na polskim rynku i możemy pochwalić się tutaj konkretnymi wynikami. Łączne w tym roku sprzedamy 30 autobusów i jest to zakładany minimalny poziom. Najwięcej pojazdów dostarczmy do MPK Kielce, które w I połowie roku odebrało 2 szt. modelu MAZ 203, a do końca br. przekażemy im kolejne 16 pojazdów tego typu. Ponadto silnie współpracujemy z różnymi przewoźnikami, również z prywatnymi. Po zapoznaniu się z naszymi produktami coraz częściej przekonują się co do MAZ-ów i w chwili obecnej rozmawiamy o zwiększeniu zakupów na rok 2009.

InfoBus.pl: Na targach w Kielcach zaprezentowaliście niskowejściowy, 15-metrowy model MAZ 107. W Polsce dane pokazują, że na rynku panuje raczej odwrót od tego typu konstrukcji…
Na tego typu, wielkopojemne autobusy zawsze będzie zapotrzebowanie. Moim zdaniem 15-metrowe pojazdy o wiele lepiej się sprawdzają w eksploatacji niż pojazdy przegubowe. Po pierwsze: są one tańsze w zakupie i zużywają znacznie mniej paliwa. Po drugie: są mniej kosztowne w eksploatacji, jeżeli chodzi o zużycie i koszt części zamiennych. I po trzecie: jeżeli chodzi o pojemność to dysponują zaledwie 15. miejscami mniej niż przeguby. Te zalety spowodują, że MAZ 107. odniesie sukces na polskim rynku –zresztą pierwsze w Polsce tego typu autobusy już jeżdżą w gliwickiej firmie Omnitech. Ponadto firma MAZ sprzedała w tym roku m.in. 80. takich pojazdów do Rumunii. To świadczy, że cały czas istnieje spory popyt na 15-metrowe konstrukcje w Europie Środkowo-Wschodniej.
InfoBus.pl: Model 107 to obecnie najbardziej pojemny autobus miejski w ofercie MAZ Poland. Kiedy możemy spodziewać się wejścia przegubowej wersji modelu 203?
Myślę, że pod koniec roku zaprezentujemy pierwszy taki autobus. Niestety, nie wiem zdążymy pokazać go na targach w Kielcach. Bardzo bym chciał.

InfoBus.pl: Model 203 o długości 12-metrów to obecnie podstawa Waszej sprzedaży w Polsce. Jakie obecnie silniki stosujecie w tego typu pojazdach i jak wygląda sprzedaż mniejszego modelu 206?
Egzemplarze MAZ 203 przeznaczone na polski rynek wyposażone są w silniki Deutz mocy 290 KM, czyli dokładnie takie, jak w zaprezentowanym na TRANSEXPO demonstracyjnym egzemplarzu. Obecnie MAZ rozmawia z Mercedesem i MAN, na temat dostaw ich jednostek napędowych. Co do midibusa 206 to w tym roku sprzedaliśmy kilka jego egzemplarzy do firmy Warbus. To wyjątkowo uniwersalna konstrukcja, która również może występować w wersji podmiejskiej i obsługiwać regionalne połączenia o długości do 100 km.
InfoBus.pl: W tym roku pokazaliście na targach w Kielcach tylko autobusy miejskie. A co z międzymiastowym MAZ-em 256 czy turystycznym MAZ-em 261?
Rzeczywiście teraz skupiamy się na segmencie autobusów miejskich i przede wszystkim promujemy tego typu konstrukcje. Myślę, że czas 256 wkrótce nadejdzie. Ma znakomitą ceną na poziomie 220 tys. zł netto, a rozglądając się po tegorocznej wystawie w Kielcach widzę spore zainteresowanie tego typu pojazdami. Co do 261 to stwierdziliśmy, że w sytuacji recesji na międzynarodowych liniach jest on na razie zbyt drogi na polski rynek i nie będziemy teraz go tutaj oferować. Cieszy się on natomiast duża popularnością na Białorusi i to nas satysfakcjonuje.

InfoBus.pl: W tym roku wiele się mówiło na tragach o chińskim KingLongu i jego niskich cenach. Dotychczas to MAZ był postrzegany jako najtańszy producent na polskim rynku, czy w tej sytuacji nie obawiacie się chińskiej konkurencji?
Nie. Myślę, że nie mamy czego się obawiać, gdyż przy podobnych cenach oferujemy zdecydowanie wyższą jakość. Można powiedzieć, że „jesteśmy Chinami”pod względem cen i „Europą Wschodnią”, jeżeli chodzi o jakość. Produkujemy autobusy, które wytrzymują ciężkie warunki drogowe panujące w naszej części Europy. Są one proste i niezawodne jak kałasznikow…Co do cen to obecnie niskopodłogowy autobus miejski 203 w kompletacji na polski rynek (m.in. fotel kierowcy ISRI i siedzenia polskiej firmy Ster) oferujemy za 510 000 zł netto. Midibus 206 za 360 000 zł netto, a trzyosiowy model 107 –za 550 000 zł netto. Dlatego jesteśmy pewni, że co roku będziemy sukcesywnie zwiększać swoją sprzedaż w Polsce.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Infobus
link: http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=21423
Ostatnio zmieniony 2011-07-08, 16:23 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Siarhei can you tell us something about new articuladed low floor Maz? Maybe you know when Maz will introduce his new model?
Siarhei czy możesz nam coś powiedzieć o nowym, przegubowym, niskopodłogowym Mazie? Może wiesz kiedy Maz zaprezentuje swój nowy model?
Ostatnio zmieniony 2009-01-30, 01:18 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Siarhei

Post autor: Siarhei »

Amalio, I have some information, but i havn't permission to say it. Sorry :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Siarhei pisze:Amalio, I have some information, but i havn't permission to say it. Sorry
So something is goin’ on…
Więc jest coś na rzeczy…
Ostatnio zmieniony 2009-01-30, 01:12 przez pmaster, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Siarhei pisze:Amalio, I have some information, but i havn't permission to say it. Sorry :D
Mam pewne informacje, ale nie mam pozwolenia by cokolwiek powiedzieć. Przepraszam
Ok so we will whait ;)
Ok, a więc poczekamy

Siarhei

Post autor: Siarhei »


maly_miki

Post autor: maly_miki »

oooooh - it's not LF..... :D

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

oooooh - it's not LF.....
Dość ciekawie prezentowałby się: http://forum.esmasoft.com/files/205____652.gif

Siarhei

Post autor: Siarhei »

It's Photoshop :D

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Siarhei pisze:It's Photoshop :D
We know that :P

BKV

Post autor: BKV »

plocmaster pisze:
Siarhei pisze:Amalio, I have some information, but i havn't permission to say it. Sorry
So something is goin’ on…
Więc jest coś na rzeczy…
Only the info that something is going but nothing more, currently the main issue - scheme of mentioned bus, namely engine placement at the tail or the the head of bus, like MAZ 105 due to articulation scheme - Hubner is quite expensive

Ja te rozmowy juz slychalem napewnie z 2-3 lata. To co ja wiem najwienkszy problem - konstrukcja przeguba, MAZ albo ma kupic u Hubnera albo swoje konstrukcje, pytannja w cenie, bo najwinkszy zamowca Rosja nie potrzebuje takych autobusow bo niema pienedz

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

BKV pisze:Ja te rozmowy juz slychalem napewnie z 2-3 lata. To co ja wiem najwienkszy problem - konstrukcja przeguba, MAZ albo ma kupic u Hubnera albo swoje konstrukcje, pytannja w cenie, bo najwinkszy zamowca Rosja nie potrzebuje takych autobusow bo niema pienedz
Czyli nie wiadomo kiedy zobaczymy MAZa 205 :?:

BKV

Post autor: BKV »

Marcin_3558 pisze:
BKV pisze:Ja te rozmowy juz slychalem napewnie z 2-3 lata. To co ja wiem najwienkszy problem - konstrukcja przeguba, MAZ albo ma kupic u Hubnera albo swoje konstrukcje, pytannja w cenie, bo najwinkszy zamowca Rosja nie potrzebuje takych autobusow bo niema pienedz
Czyli nie wiadomo kiedy zobaczymy MAZa 205 :?:
To co ja wiem (niema 100% gwarancji ze informacja prawdopodobna, bo otrzymana nie of facetow z MAZa) - ma byc w 2009-2011, pytannja w prezegubie, teraz kryza w Rosji i Ukraine i jak one bede i kto kupi tego przeguba?...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nasz odkurzacz jakoś miał silnik w przyczepie i jakiś nienajlepszy przegub, nie mogliby w MAZie tego samego zrobić?

maly_miki

Post autor: maly_miki »

plocmaster pisze:Nasz odkurzacz jakoś miał silnik w przyczepie i jakiś nienajlepszy przegub, nie mogliby w MAZie tego samego zrobić?
A jakiej produkcji był przegub?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

maly_miki pisze:A jakiej produkcji był przegub?
Potem zaczęli ładować Hubnery, ale wcześniej było coś innego

maly_miki

Post autor: maly_miki »

plocmaster pisze:Potem zaczęli ładować Hubnery, ale wcześniej było coś innego
No właśnie chodzi mi o to "coś innego" ;)

ppln

Post autor: ppln »

A to nie była przypadkiem jakaś wariacja na temat tego stosowanego w O405GN? Oni się tam trochę w tych czasach z Mercedesem "kumplowali".

BKV

Post autor: BKV »

plocmaster pisze:Nasz odkurzacz jakoś miał silnik w przyczepie i jakiś nienajlepszy przegub, nie mogliby w MAZie tego samego zrobić?
Wlasnie ze problem w tym przegubie - jego wartosc + jaka wartosc wtedy bede tego MAZa?
Polska nie kupuje, Ukraina tak same, Rosja - one ma LiAZ, Bialorus - dla nich to jest zabardzo droge...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czyli tak naprawdę nie prędko zobaczymy przegubowego MAZ-a. Z jednej strony kryzys finansowy, a z drugiej - w zasadzie brak popytu. W sumie, gdyby w Polsce byłoby większe zainteresowanie MAZ-em, to może ... :cool:

ODPOWIEDZ