Solaris Urbino 18 III
Solaris Urbino 18 III
Nieoficjalnie dowiedziałem się iż PKM Gliwice Sp. z o.o. we wrześniu lub pażdzierniku wzbogaci się o fabrycznie nowe autobusy marki : Solaris Urbino 18 III.
A po co te duże litery w temacie? Poprawione.- mod. Damhan
A po co te duże litery w temacie? Poprawione.- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-10-06, 17:04 przez NEO_DAB, łącznie zmieniany 2 razy.
Czy to ma coś wspólnego z tym przetargiem o którym tutaj pisałem, bo wg. niego autobusy przegubowe w ilości 6-ciu sztuk miały się pojawić na sam koniec roku w GliwicachNEO_DAB pisze:Nieoficjalnie dowiedziałem się iż PKM Gliwice Sp. z o.o. we wrześniu lub pażdzierniku wzbogaci się o febrycznie nowe autobusy marki : SOLARIS Urbino 18 III.
Ja tam nie mam nic specjalnie przeciwko, bo uwielbiam DABy. No może są troszkę stare te ostatnio sprowadzone, ale jak są już przeguby to może rzucą je na 6/840/870.Adrian pisze:Widać, że wpadka z DAb-ami była jednorazowym wybrykiem.
Jesli chodzi o tą "wpadkę" to chodzilo mi raczej o to, ze najpierw kupili Lionsy, które były w pełni niskopodłogowe, fabrycznie nowe i lepiej wyposażone, zas po tym zakupie sprowadzili używane, 20-kilku letnie DAB-y, z wysoką podłoga itd. Owszem, DAb-y sa bardzo dobre, ale mogli równie dobrze nabyć dużo lepsze używki.plocmaster pisze:Jaka znowu „wpadka”? Chcieli używek, to je kupili, a DAB-y są bardzo dobre.
W Gliwicach mają duże doświadczenie z eksploatacją tych autobusów i być może właśnie to zaważyło, że wybrali takie właśnie używki.Adrian_ pisze:Owszem, DAb-y sa bardzo dobre, ale mogli równie dobrze nabyć dużo lepsze używki.
Poza tym to mam prośbę do Ciebie - nie rób kolejnego OT, bo temat nie traktuje o sprowadzanych DAB-ach w PKM G-ce.
Dla jasności tylko napiszę, żę ostatnio ściągnięte DAB-y przez PKM Gliwice to jeden przegubowy autobus i trzy standardowe. Przegubowy DAB 12-1800B wyprodukowano w 1990 roku i dotychczas jeździł w firmie Aarhus Sporveje z numerem 407. Historia trzech krótkich DAB-ów 12-1200B przedstawia się następująco:
- (1) rocznik 1990, ex City-trafik HT Kopenhaga 2065,
- (2) rocznik 1991, ex City-trafik HT Kopenhaga 2016, ex City-trafik Skanderborg 16, ex Skanderborg 5,
- (3) rocznik 1992, ex Arriva Fredericia 3040, ex City-trafik Fredericia 124, ex Fjordbus 31.
http://www.wpk.katowice.pl/?what=/news/t
- (1) rocznik 1990, ex City-trafik HT Kopenhaga 2065,
- (2) rocznik 1991, ex City-trafik HT Kopenhaga 2016, ex City-trafik Skanderborg 16, ex Skanderborg 5,
- (3) rocznik 1992, ex Arriva Fredericia 3040, ex City-trafik Fredericia 124, ex Fjordbus 31.
http://www.wpk.katowice.pl/?what=/news/t
I przede wszystkim unowocześniony. Szkoda tylko, że wciąż nieliczni przewoźnicy idą w ślady PKM Gliwice z unowocześnianiem taboru .Peter pisze:Tabor będzie ciekawszy
Oj, już nie przesadzaj. PKM Gliwice zakupił już w tym roku Lionsy i jak będą chcieli to zapewne je jeszcze kiedyś zakupią.marekJG pisze:
Szkoda że nie piękne Lions City
Oj, coś mi się nie wydaje, by PKM Katowice zainwestowało w Solarisy. Oni teraz są raczej zapatrzeni na Jelcza .Peter pisze:Może w PKM K-ce...
I jednak owa nieoficjalna informacją okazała się prawdą
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-114998.html i jak ?
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-114998.html i jak ?
Autobusy to swoją drogą. Oczywiście nie ulega wątpliwości że przegubowe nówki są potrzebne w GOPie w bardzo dużych ilościach.J-31 pisze:...GOP może się stać ogromnym rynkiem zbytu.
Ja marzę natomiast, żeby GOP stał się ogromnym rynkiem zbytu dla tramwajów, jak kiedyś dla Konstalu, ale do tego nam niestety najdalej, chociaż niedługo a w zasadzie już staje się to koniecznością.
Troszkę dziwią mnie te krótkie partie autobusów dla PKM Gliwice. Najpierw Lionsy, teraz Solarisy. Może kupują właśnie na spróbowanie ? Tabor tego przewoźnika staje się coraz bardziej różnorodny.
Zauważyłem za to, że poznikały DABy z 840/870 (na pewno nie są w takich ilościach jak kiedyś). Ewentualnie puszczą przegubowego Lionsa na np. 840. Może te SU 18 dadzą, bo powinny się na te linie nadawać.