Solaris Urbino 18 III
Na pewno sie sprawdzą, wszak GOP staje się powoli najlepszym klientem Solarisa (ze wzgledu na ciągłe dostawy tych autobusów) i jest to dobra wiadomość, gdyż wreszcie GOP zacznie pozyskiwac odpowiednio zaawansowane technicznie autobusy, niż kilkunastoletnie szroty z zagranicy. Szkoda tylko, ze niektóre przedsiębiorstwa km po zakupie kilku Solarisów zrezygnowało z ich dalszego zakupu .J-31 pisze:Jeśli pierwsze SU 18 III sprawdzą się w warunkach GOP-u, to GOP może się stać ogromnym rynkiem zbytu. Największym w Polsce
Trzeba poczekać aż je zarejestrują, więc pewnie jakieś kilka dni jeszcze zostało.Adrian pisze:Bardzo ładnie wygladają te Solarisy . A na kiedy zapowiada jest ich premiera liniowa? .
Niestety nie udało mi się ich zaobserwować nawet na zajezdni, bo gdzieś je z tyłu ukryli.
[ Dodano: 2006-10-05, 12:01 ]
Akurat dzisiaj SU 18 wyjechały na trasę.
Udało mi się pojeździć tymi Solarisami na 870 przy okazji odwiedzin Uczelni. Ja jechałem tam i z powrotem odpowiednio wozami #45 i #43. Zaobserwowałem też na 870 #44 i #46 więc jeszcze dwóch brakuje, ale chyba cała ta linia jest obsadzona dzisiaj samymi nówkami SU 18.
Zaciekawił mnie oczywiście układ siedzeń - są półtoraki przed drugimi drzwiami, a przed trzecimi upakowali 3 siedzonka bokiem do kierunku jazdy (w Lionsach są w tym miejscu 2+2 ustawione naprzeciw). Są zainstalowane kamerki, bo wystają jakieś oczka kameleona.
Co do konstrukcji przegubu, to jest on rozwiązany troszkę niestandardowo ze względu na to, że zawias jest po tylko po stronie członu pierwszego, nie ma podzielonego "koła" na dwie części z zawiasem w środku. Poręcze w przegubie przykręcone są do ramy środkowej od góry i mają kształt odwórconego serduszka.
W moim rankingu przegrywają z Lionsami, ale jeździ się komfortowo. Mam nadzieję, że dłużej zawitają na 870.
Ponieważ przegubowe DAB-y teraz muszą jezdzić na liniach: 80 i 57, pojawiają się również na 81.Peter pisze:Zauważyłem za to, że poznikały DABy z 840/870 (na pewno nie są w takich ilościach jak kiedyś). Ewentualnie puszczą przegubowego Lionsa na np. 840. Może te SU 18 dadzą, bo powinny się na te linie nadawać.J-31 pisze:...GOP może się stać ogromnym rynkiem zbytu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
SOLARIS-y U 18 III które widziałem dziś jak jezdziły na 870 to: #44, #45 i #46 (tymi dwoma pierwszymi jezdziłem ) Mają kamry do cofania...
Czy tak on wygląda ?Peter pisze:Co do konstrukcji przegubu, to jest on rozwiązany troszkę niestandardowo ze względu na to, że zawias jest po tylko po stronie członu pierwszego, nie ma podzielonego "koła" na dwie części z zawiasem w środku.
Czy tak jak tutaj ?Peter pisze:Poręcze w przegubie przykręcone są do ramy środkowej od góry i mają kształt odwórconego serduszka.
WIęcej fotek tutaj. Możesz porównać
Bardzo ładnie się prezentują wasze SU 18 III. Najważniejsze, że są monitorowane
Dokładnie tak.J-31 pisze:Czy tak on wygląda ?
Nie. Do tej środkowej rurki są dospawane takie wygięte na kształt odwróconego serca (w płaszczyźnie pionowej). To chyba właściwie jedyna różnica w tym przegubie oprócz tego że poręcze są żółte, co było widać na tamtych fotkach co dałem.J-31 pisze:Czy tak jak tutaj ?
Co do układu siedzeń, to na pierwszy rzut oka jest dokładnie tak samo jak w Warszawie. Może być tylko różnica w tym półtoraku przed drugimi drzwiami w pierwszym członie, ale przodów wszystkich gliwickich SU 18 nie "zwiedzałem" jeszcze tak dokładnie ze względu na tłok.
Dzisiaj do kompletu widziałem tym razem na linii 840 wozy #41 i #42 (tym pierwszym dodatkowo jechałem). Na 870 też były SU 18, ale również zaobserwowałem dzisiaj jednego przeguba Lion's City i gliwickiego Ikara #1565.
Jeden SU 18 był dzisiaj na 81 (zaobserwowany w Zabrzu), więc troszkę sobie poprzerzucali.
A pierwsze fotki debiutujących wczoraj SU 18 na trasie już są na TWB i WPK
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6
Masz absolutną rację!! Dziwię się czemu PKM Gliwice nie zamówiło sobie tych Solarisków z pomarańczowymi wyświetlaczamiDominik pisze:Fajne są te solarisy szkoda tylko że bez pomarańczowych wyświetlaczy, moim zdaniem nie pasują do tych wozów. Pomarańczowe są bardzo wyraźne.
O ile mi wiadomo to one nie są monitorowane!! Mają tylko kamerę z tyłu pojazdu do cofania autobusu Swoja drogą szkoda, że takie "cacka" nie są monitorowaneJ-31 pisze:Najważniejsze, że są monitorowane
Dominik pisze:Fajne są te solarisy szkoda tylko że bez pomarańczowych wyświetlaczy, moim zdaniem nie pasują do tych wozów. Pomarańczowe są bardzo wyraźne.
Hmmm.. To rzeczywiście szkoda, ale w sumie nie jest źle. SU 18 III w barwach PKM Gliwice wyglądają ładnie. Po za tym są to naprawdę świetne autobusy. Bardzo pojemne i wygodne. I mam nadzieję, że długo będą służyły mieszkańcom.MKM Shadow pisze:Swoja drogą szkoda, że takie "cacka" nie są monitorowane
J-31 pisze:Hmmm.. To rzeczywiście szkoda, ale w sumie nie jest źle. SU 18 III w barwach PKM Gliwice wyglądają ładnie. Po za tym są to naprawdę świetne autobusy. Bardzo pojemne i wygodne. I mam nadzieję, że długo będą służyły mieszkańcom.
Ja jestem ciekaw ile to wytrzyma bez jakiś poważniejszych napraw ? oby długo... W sumie Solaris produkuje naprawdę świetne, szybkie, komfortowe i bezpieczne wozy
PS. J-31: masz ulubionego swego Solarisa ?
Nie chciałbym tutaj robić off-topicu, ponieważ temat o ulubionych Solarisach już istniejeMKM Shadow pisze:PS. J-31: masz ulubionego swego Solarisa ?
=> topics6/jaki-jest-wasz-ulubiony-solaris-vt12.htm
Natomiast mogę napisać, że to się zmienia w czasie. W tamtym temacie wypowiedziałem się po raz pierwszy dokładnie 2 lata temu (w grudniu 2004 roku), a wtedy - w Warszawie - nie było jeszcze SU 18 III.
A zatem kończąc ten temat, napiszę tylko, że dzisiaj moim ulubionym Solarisem jest SU 18 III
Skorzystam z tego starego tematu, by zwrócić grzecznie uwagę kolegom z Poznania, że nie wspomnieli o nowych SU18 III.
Co ciekawe jednego z nich udało mi się sfocić... i dopiero wczoraj, wykonując rysunki, przeanalizowałem to zdjęcie, stwierdzając, że po pierwsze autobus nieco się różni od pozostałych. A po drugie 23 listopada - a więc w czasie "Katarzynki" stał na placu bez tablic.
Nowe pojady we flocie MPK noszą numery taborowe #1844 i #1845. Poniżej #1845.
Najnowsze poznańskie Solarisy mają odskokowo przesuwne drzwi.
A czy prócz tego, czymś jeszcze różnią się od pozostałych SU18 IIII ?
Co ciekawe jednego z nich udało mi się sfocić... i dopiero wczoraj, wykonując rysunki, przeanalizowałem to zdjęcie, stwierdzając, że po pierwsze autobus nieco się różni od pozostałych. A po drugie 23 listopada - a więc w czasie "Katarzynki" stał na placu bez tablic.
Nowe pojady we flocie MPK noszą numery taborowe #1844 i #1845. Poniżej #1845.
Najnowsze poznańskie Solarisy mają odskokowo przesuwne drzwi.
A czy prócz tego, czymś jeszcze różnią się od pozostałych SU18 IIII ?