Solaris Urbino 18 III Hybrid

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Jacek_Ch. pisze:Takie podejście wg mnie kipi polskością. Byle taniej, oszczędniej.
Co złego w tym, że przewoźnicy chcą oszczędzać przy wykonywaniu przewozów autobusowych? Co innego byłoby gdyby mowa była o eksploatacji godnej "znanych i lubianych" prywatnych przewoźników z GOPu, ale tu mowa jest o hybrydach. A może wg ciebie zakupienie takich autobusów musi oznaczać, że nagle przestaną je eksploatować tak jak dotychczas pozostałe i stan techniczny autobusów spadnie drastycznie?
Jacek_Ch. pisze:Czemu jeszcze nikt nie pomyślał, że tak na prawdę to dużo bardziej szkodzi środowisku niż standardowy diesel?
Czym niby to bardziej szkodzi środowisku od "zwykłego" diesla? Konkrety proszę.

Druga sprawa. Mówisz o obecnej sytuacji. Kiedyś też się mówiło o silnikach diesla w autobusach, że są nieopłacalne, że to to i tamto, nawet się pojawiały głosy, że lepszy jest silnik benzynowy, i co? I dzisiaj diesle w autobusach są normą. Poza tym nie czytasz ze zrozumieniem moich postów - napisałem
(...)że za parę lat spokojnie będzie można wymieniać starszy tabor na hybrydy.
Za parę lat, gdy ceny hybryd spadną na tyle, że staną się bardziej opłacalne; a nie już teraz.
Jacek_Ch. pisze:Zwróci się np. po dziesięciu latach po czym pójdzie na złom, a baterie będą degradować środowisko?
Widzę, że nie słyszałeś o metodach regeneracji akumulatorów. Polecam obejrzeć program "Jak to jest zrobione?".

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Kędzior pisze:Czym niby to bardziej szkodzi środowisku od "zwykłego" diesla? Konkrety proszę.
Akumulatory ;)

Jacek_Ch.

Post autor: Jacek_Ch. »

Matlik pisze:
Kędzior pisze:Czym niby to bardziej szkodzi środowisku od "zwykłego" diesla? Konkrety proszę.
Akumulatory ;)
Dokładnie. :shocked:

Najprostszy przykład: dlaczego nie można sobie tak po prostu wyrzucić baterii do kosza, tylko trzeba do jakiegoś punktu?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jacek_Ch. pisze:
Najprostszy przykład: dlaczego nie można sobie tak po prostu wyrzucić baterii do kosza, tylko trzeba do jakiegoś punktu?
To ciekawe co twoim zdaniem będzie za X lat jak skończą się paliwa kopalne...
Właśnie po to nie wyrzuca się takich baterii/akumulatorów byle gdzie żeby środowisku nie szkodzić.

Jacek_Ch.

Post autor: Jacek_Ch. »

W sumie może masz rację, że ma to jakiś sens.
Ale tylko wtedy gdy obok rozwija się elektryczny transport szynowy.

Moja nie chęć do hybryd wzięła się pewnie z przypadku Gliwic.
Puści Franiu hybrydę (jak kupi... ) i będzie gdakał że ekulugicznie...

No chyba nikt mi nie wmówi że hybryda ekulugiczniejsza od tramwaju?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

No chyba nikt mi nie wmówi że hybryda ekulugiczniejsza od tramwaju?
Oczywiście, że nie i głupotą jest dla mnie takie myślenie Pana Frankiewicza.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Matlik pisze:
Kędzior pisze:Czym niby to bardziej szkodzi środowisku od "zwykłego" diesla? Konkrety proszę.
Akumulatory ;)
Jacek_Ch. pisze:
Matlik pisze:Akumulatory ;)
Dokładnie. :shocked:
Dopiero co napisałem wyżej o rozwiązaniu tego problemu.

A jeśli nawet jesteś tak uparty na tę opcję i nie czytasz rozwiązania danego problemu - udowodnij mi, że jest tak jak myślisz. Samo powiedzenie "Dokładnie" nic nie wnosi do merytorycznej dyskusji.
Jacek_Ch. pisze:W sumie może masz rację, że ma to jakiś sens.
Następnym razem pomyśl, a nie pisz "aby mnie było widać na liście ostatni post"
Jacek_Ch. pisze:No chyba nikt mi nie wmówi że hybryda ekulugiczniejsza od tramwaju?
A co to ma wspólnego z tematem? Nabijasz sobie posty, tak?

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Tak na dobrą sprawę to nikt, powtarzam nikt nie wiem jak będzie wyglądała eksploatacja hybryd z punktu widzenia ekonomii i/lub ekologii. Na razie to są tylko i wyłącznie przypuszczenia, prognozy i pobożne życzenia.
Poza tym, żeby pojazdem z napędem hybrydowym też trzeba umieć jeździć. Niestety w większości wypadków kierowcy, przewoźnicy myślą, że wystarczy kupić sobie hybrydę i już pieniądze wlatują do kieszeni. Niestety producenci ich w tym utwierdzają....
Nie twierdzę, że hybrydy to zły kierunek. Rzecz jednak w tym, że żeby to wszystko miało sens trzeba zmienić strategię zakupu i eksploatacji całego taboru, a nie wmawiać sobie, że kupię hybrydę i będzie git!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

maly_miki pisze:Tak na dobrą sprawę to nikt, powtarzam nikt nie wiem jak będzie wyglądała eksploatacja hybryd z punktu widzenia ekonomii i/lub ekologii. Na razie to są tylko i wyłącznie przypuszczenia, prognozy i pobożne życzenia.
Póki co tylko MPK Poznań zakupiło autobus hybrydowy, a więc pozostaje poczekać - przynajmniej rok, a nawet więcej - na wnioski ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

maly_miki pisze:Poza tym, żeby pojazdem z napędem hybrydowym też trzeba umieć jeździć.
Co masz na myśli ?

Lopez

Post autor: Lopez »

Panowie - akumulator nie przetworzony, ale wywalony do lasu stanowi zagrożenie. Z takiego który zostanie poddany (uwaga! trudne słowo) recyklingowi nie zostaje nic. Więc ten wątek antyekologiczny możecie sobie darować. Hybryda, przynajmniej ta Solarisa, jest nieekonomiczna i niespecjalnie przyjazna środowisku z innych powodów.

Jacek_Ch.

Post autor: Jacek_Ch. »

Skoro po recyklingu nie zostanie nic z akumulatora, to okej.

No ale kto będzie sprawdzał przewoźników po zakończeniu eksploatacji czy wyrzucili do lasu?

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Chyba przewoźnik nie jest tak głupi, że pojedzie do lasu i wywali w mech?

Nawet, nawet ta hybryda, ale siedzenia ma niewygodne, no i ogromna wieża ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Jacek_Ch. pisze:No ale kto będzie sprawdzał przewoźników po zakończeniu eksploatacji czy wyrzucili do lasu?
Nikt. A kto Cię sprawdzi, że Ty nie wywalasz?
9507 pisze:ogromna wieża
Moje wrażenie było takie, że wcale się nie różni od standardowej. To akurat udało się Solarisowi świetnie. Może w kolejnej generacji miejsce zostanie tak efektywnie wykorzystane jak w hybrydowym volvo?

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

W porównaniu z Volvami i MB wydała mi się duża ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

9507 pisze:Nawet, nawet ta hybryda, ale siedzenia ma niewygodne,
Siedzenia to mogli w tym, testerze zamontować wygodniejsze, ale tragedii nie ma :)
Jacek_Ch. pisze:No ale kto będzie sprawdzał przewoźników po zakończeniu eksploatacji czy wyrzucili do lasu?
Nie przesadzajmy. Nie mówimy tutaj o przewoźnikach typu Zagozda.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze: ale tragedii nie ma :)
A moim zdaniem jest.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Szczególnie te rozkładane, wymuszają na siedzącym zginanie się do wnętrza pojazdu ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

9507 pisze:W porównaniu z Volvami i MB wydała mi się duża ;)
Z tym się jak najbardziej zgodzę. Nie wiem jak w Citaro, ale faktycznie wieża w SU18 III (nie tylko Hybrydzie) w porównaniu do wieży Volvo 7700 jest rzeczywiście wręcz ogromna. :cool:

Co do ustawienia foteli w hybrydowym SU18 III. To mnie tylko, w tym testerze, przeszkadzały fotele na przeciwko III drzwi. Co ciekawe, poznański #1890, ma taki sam układ. ;)

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Shadow238 pisze:
maly_miki pisze:Poza tym, żeby pojazdem z napędem hybrydowym też trzeba umieć jeździć.
Co masz na myśli ?
Każdy kto ma (miał) samochód z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym wie, że i w tym wypadku wiele zależy od tego ja się jeździ (w jakim zakresie obrotów, jak się hamuje - choć to może w mniejszym stopniu itd.). Hybryda z uwagi na swój bardzo daleko odbiegający od "klasycznego" układ napędowy wymaga wyrobienia nowych nawyków (innego hamowania, przyspieszania). Poza tym oprogramowanie (jeżeli ma być skuteczne) powinno być optymalizowane do konkretnej trasy, którą ma autobus pokonywać. Wtedy można dopiero mówić o jakichś konkretnych oszczędnościach. Te bardzo kiepskie wyniki hybrydy Solarka wynikają głównie z tego, że testujący ją przewoźnik sadza za kierownicą przeciętnego kierowcę i mówi mu jeźdź, a potem zobaczymy.... To jest też duży błąd Solarisa, że nie wymaga od przewoźników tego, aby jeżdżący wypożyczonym czy udostępnionym do testów autobusem kierowca nie był obowiązkowo przeszkolony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”