Solaris Urbino 18 III Hybrid

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Lopez

Post autor: Lopez »

M_Szymkowiak pisze:Ja słyszałem pół roku temu że MPK zamierza.. do dziś nic, cisza w temacie
Właśnie ja się spodziewałem testów SU18Hyb. już w poprzednie wakacje i nic z tego. Domyślam się, że Solaris może nie dysponować w tym momencie pojazdem testowym bo wszystko co produkują idzie od razu do odbiorcy. Może jeśli pierwszy przewoźnik w Polsce się znajdzie to jego pojazd posłuży innym do testów (jak krakowskie gazognioty...).

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Lopez pisze:Może jeśli pierwszy przewoźnik w Polsce się znajdzie to jego pojazd posłuży innym do testów (jak krakowskie gazognioty...).
One to mogły by iść i już nie wracać :PP

Lopez

Post autor: Lopez »

M_Szymkowiak pisze:One to mogły by iść i już nie wracać
Co prawda to prawda. Chętnie wymienię je na SU Hybrid :D

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Taa a później by był płacz i zgrzytanie zębów z powodu kosztów utrzymania :]

Lopez

Post autor: Lopez »

Taa a później by był płacz i zgrzytanie zębów z powodu kosztów utrzymania
Jakich kosztów? Jedyny koszt ekstra to konieczność wymiany baterii po 6-7 latach, a zysk - wlewa się znacznie mniej paliwa. Dodajmy do tego jeszcze ekologię i rachunek jest ewidentenie na + :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Pod warunkiem, że nie zaczną się psuć. To też są koszty utrzymania.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Po to są testy żeby sprawdzić czy nie zaczną sie psuć :cool: CS.40 testowali 2 miesiące zanim się zdecydowali.

Lopez

Post autor: Lopez »

M_Szymkowiak pisze:CS.40 testowali 2 miesiące zanim się zdecydowali.
Ale to jednak byłu używki, co więcej zupełnie w Polsce nieznane.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

M_Szymkowiak pisze:Po to są testy żeby sprawdzić czy nie zaczną sie psuć :cool:
Co Ci dadzą testy...

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Mnie osobiście nic, może kilka zdjęć :chytry:

Lopez

Post autor: Lopez »

Trudno ocenić podczas nawet dwumiesięcznego testu poziom awaryjności, szczególnie jeśli jest autobus całkiem nowy ;) Można za to sprawdzić czy są jakieś szczegłnie potzrebyu jeśli chodzi o obsługę, czy wymaga zakupów sprzętu serwisowego. W przypadku hybrydy również rzecz najciekasza - jak to jest naprawdę z tą oszczędnością paliwa :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja myślę, że w przypadku hybrydowego SU18 III, problem jest jeszcze trochę inny - eksploatacja i jej koszty są oczywiście ważne dla przewożnika, ale dla nas, pasażerów ważne jest to, by móc wejść do pojazdu i w miarę wygodnie nim przejechać parę przystanków.

A akurat w naszym przypadku - zarówno w Krakowie jaki i w Warszawie, autobusy jeżdżą często przepełnione. Zatem konwencjonalne SU 18 III są pojemne... hybrydowe SU 18 jest ciasny... jak dla nas, może być ciut przy ciasny :retard:

Lopez

Post autor: Lopez »

Wielkie pudło w środku robi swoje, ale to jest równowartość 6-8 miejsc.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Może jeździć za deskorolki :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Może jeździć za deskorolki :P
Taaa. Wywalać tyle kasy, po to by puszczać to "za deskorolki"... to już się prędzej chyba opłaca po prostu kupić "deskorolkę". Przynajmniej będzie taniej :retard:

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Solaris pisze:Wiosną na ulice Warszawy wyjedzie hybrydowy Solaris Urbino Hybrid. Na razie będzie to egzemplarz testowany przez Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie. - Mamy nadzieję, że testowany hybrydowy Solaris okaże się interesującą propozycją dla MZA. Jest to obecnie najoszczędniejszy i najbardziej ekologiczny produkowany seryjnie autobus w Europie. Jesteśmy dumni , że jest to pojazd produkowany w Polsce przez nasza firmę. Liczymy, na to, że Warszawa będzie jednym z pierwszych miast w Polsce, które zdecyduje się na zakup hybrydowego Solarisa - powiedział Krzysztof Olszewski.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Zastanawia mnie jedna rzecz: skąd MZA ma kasę na te wynalazki? To chcą kupić CapaCity (za 2mln złotych od sztuki), to się słyszy o testach 24 metrowego Metrobusa, teraz tak jakby sobie smaka robili na hybrydowe solniczki, a pieniądze na to skąd? Chyba, że te wszystkie testy, to jedynie sprytne działanie pod publiczkę....

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Maciszyn pisze:Zastanawia mnie jedna rzecz: skąd MZA ma kasę na te wynalazki? To chcą kupić CapaCity (za 2mln złotych od sztuki), to się słyszy o testach 24 metrowego Metrobusa, teraz tak jakby sobie smaka robili na hybrydowe solniczki, a pieniądze na to skąd? Chyba, że te wszystkie testy, to jedynie sprytne działanie pod publiczkę....
Skoro mają na 150 typowych autobusów, to będą mieć i na 10 CapaCity, Metrobusów czy hybryd. Inna sprawa to to, że MZA testuje wiele, ale kupuje niewiele i tak samo będzie z tymi wszystkimi CapaCitami i innymi hybrydami, jestem tego pewien. A czemu tak robią, nie wiem.
Dodam jeszcze, że niegdyś „na topie” był temat planowanych przez MZA zakupów bliżej nieokreślonej ilości używek i autobusów na CNG (teraz to już niemodne). No i sobie pogadaliśmy, temat ucichł i teraz przejmujemy się czym innym

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Maciszyn pisze:Zastanawia mnie jedna rzecz: skąd MZA ma kasę na te wynalazki?
A cóż to za pytanie. Jaka kasa ? Jakie autobusy ?... :shocked: Czy MZA kupiło chciaż jednego MB Citaro Capacity, albo SU 18 III Hybrid ? :chytry:

Odpowiedź jest prosta :strzałka: Nie :!: I nie kupią. Tylko testują... a testować każdemu wolno ;)

Ja też mogę Ci napisać, że dzisiaj kupię sobie Mercedesa, a pojutrze Airbusa A380 i będę nim latać z Warszawy do Płocka :lol:

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

no, ciekawe gdzie byś w Płocku takim A380 wylądował :lol:
Nie no, jeśli Warszawie takich autobusów jak CapaCity albo SU Hybrid potrzeba, to niech sobie kupią, tylko boję się, że jeśli już, to to będzie wyglądało tak, że kupią bardzo małą ilość sztuk i puszczą na linię równorzędnie z mniejszymi taborem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”