Solaris Urbino 18 III Hybrid
Właśnie ja się spodziewałem testów SU18Hyb. już w poprzednie wakacje i nic z tego. Domyślam się, że Solaris może nie dysponować w tym momencie pojazdem testowym bo wszystko co produkują idzie od razu do odbiorcy. Może jeśli pierwszy przewoźnik w Polsce się znajdzie to jego pojazd posłuży innym do testów (jak krakowskie gazognioty...).M_Szymkowiak pisze:Ja słyszałem pół roku temu że MPK zamierza.. do dziś nic, cisza w temacie
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Trudno ocenić podczas nawet dwumiesięcznego testu poziom awaryjności, szczególnie jeśli jest autobus całkiem nowy Można za to sprawdzić czy są jakieś szczegłnie potzrebyu jeśli chodzi o obsługę, czy wymaga zakupów sprzętu serwisowego. W przypadku hybrydy również rzecz najciekasza - jak to jest naprawdę z tą oszczędnością paliwa
Ja myślę, że w przypadku hybrydowego SU18 III, problem jest jeszcze trochę inny - eksploatacja i jej koszty są oczywiście ważne dla przewożnika, ale dla nas, pasażerów ważne jest to, by móc wejść do pojazdu i w miarę wygodnie nim przejechać parę przystanków.
A akurat w naszym przypadku - zarówno w Krakowie jaki i w Warszawie, autobusy jeżdżą często przepełnione. Zatem konwencjonalne SU 18 III są pojemne... hybrydowe SU 18 jest ciasny... jak dla nas, może być ciut przy ciasny
A akurat w naszym przypadku - zarówno w Krakowie jaki i w Warszawie, autobusy jeżdżą często przepełnione. Zatem konwencjonalne SU 18 III są pojemne... hybrydowe SU 18 jest ciasny... jak dla nas, może być ciut przy ciasny
Solaris pisze:Wiosną na ulice Warszawy wyjedzie hybrydowy Solaris Urbino Hybrid. Na razie będzie to egzemplarz testowany przez Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie. - Mamy nadzieję, że testowany hybrydowy Solaris okaże się interesującą propozycją dla MZA. Jest to obecnie najoszczędniejszy i najbardziej ekologiczny produkowany seryjnie autobus w Europie. Jesteśmy dumni , że jest to pojazd produkowany w Polsce przez nasza firmę. Liczymy, na to, że Warszawa będzie jednym z pierwszych miast w Polsce, które zdecyduje się na zakup hybrydowego Solarisa - powiedział Krzysztof Olszewski.
Zastanawia mnie jedna rzecz: skąd MZA ma kasę na te wynalazki? To chcą kupić CapaCity (za 2mln złotych od sztuki), to się słyszy o testach 24 metrowego Metrobusa, teraz tak jakby sobie smaka robili na hybrydowe solniczki, a pieniądze na to skąd? Chyba, że te wszystkie testy, to jedynie sprytne działanie pod publiczkę....
Skoro mają na 150 typowych autobusów, to będą mieć i na 10 CapaCity, Metrobusów czy hybryd. Inna sprawa to to, że MZA testuje wiele, ale kupuje niewiele i tak samo będzie z tymi wszystkimi CapaCitami i innymi hybrydami, jestem tego pewien. A czemu tak robią, nie wiem.Maciszyn pisze:Zastanawia mnie jedna rzecz: skąd MZA ma kasę na te wynalazki? To chcą kupić CapaCity (za 2mln złotych od sztuki), to się słyszy o testach 24 metrowego Metrobusa, teraz tak jakby sobie smaka robili na hybrydowe solniczki, a pieniądze na to skąd? Chyba, że te wszystkie testy, to jedynie sprytne działanie pod publiczkę....
Dodam jeszcze, że niegdyś „na topie” był temat planowanych przez MZA zakupów bliżej nieokreślonej ilości używek i autobusów na CNG (teraz to już niemodne). No i sobie pogadaliśmy, temat ucichł i teraz przejmujemy się czym innym
A cóż to za pytanie. Jaka kasa ? Jakie autobusy ?... Czy MZA kupiło chciaż jednego MB Citaro Capacity, albo SU 18 III Hybrid ?Maciszyn pisze:Zastanawia mnie jedna rzecz: skąd MZA ma kasę na te wynalazki?
Odpowiedź jest prosta Nie I nie kupią. Tylko testują... a testować każdemu wolno
Ja też mogę Ci napisać, że dzisiaj kupię sobie Mercedesa, a pojutrze Airbusa A380 i będę nim latać z Warszawy do Płocka