Solaris Urbino 18 III Hybrid
Może jakoś strasznie większa nie jest (taki sam układ siedzeń), ale większa jest na 99%J-31 pisze:9507 napisał:
W porównaniu z Volvami i MB wydała mi się duża
Z tym się jak najbardziej zgodzę. Nie wiem jak w Citaro
BTW, nasze Citaro też mają siedzenia naprzeciw III drzwi, da się przyzwyczaić, szczególnie, jak Solaris robi tak duzą rzeźnię w członie A
¬ródło: http://epoznan.pl/index.php?section=new ... s&id=14082MPK: bez dofinansowania nie będzie hybrydy
j
ostatnia aktualizacja: Piątek, 2009.05.29 08:46
MPK nie kupi kolejnego autobusu o napędzie hybrydowym, jeśli nie dostanie dofinansowania. Taka decyzja zapadła po analizie półrocznego eksploatowania hybrydy. Nowe rozwiązanie jest potrzebne, ponieważ miejski przewoźnik musi mieć ekologiczny tabor, zgodny z unijną dyrektywą.
Hybryda – to najnowocześniejszy, ekologiczny autobus. MPK Poznań jako jedyny przewoźnik w Polsce zdecydował się na kupno takiej maszyny. Autobus kosztował półtora miliona złotych. Według wstępnych analiz szybko miał się zwrócić, ponieważ silnik jest częściowo elektryczny. Po pól roku okazuje się, że inwestycja nie zwraca się tak szybko jak planowano.
Natomiast Unia Europejska wydała nową dyrektywę w sprawie ochrony środowiska, określającą ile autobusy mogą emitować dwutlenku węgla do atmosfery. Zatem przewoźnicy są zobowiązani kupić nowe autobusy, co może dojść do skutku jedynie dzięki dodatkowym funduszom unijnym.
Poznański tabor w polskich statystykach wypada najlepiej pod względem dbałości o środowisko. Zaraz za stolicą Wielkopolski jest Warszawa i Wrocław. Jednak zdaniem specjalistów z Brukseli polskie autobusy nadal są za mało nowoczesne.
Zastanawia mnie ten fragment:
Dziennikarze coś pomieszali, czy rzeczywiście coś takiego obowiązuje?Natomiast Unia Europejska wydała nową dyrektywę w sprawie ochrony środowiska, określającą ile autobusy mogą emitować dwutlenku węgla do atmosfery. Zatem przewoźnicy są zobowiązani kupić nowe autobusy, co może dojść do skutku jedynie dzięki dodatkowym funduszom unijnym.
Na pewno są pewne ograniczenia związane z emisją zanieczyszczeń... ale nie oznacza to wcale, że przewoźnicy komunikacji miejskiej muszą od razu kupować - wyłącznie - autobusy hybrydowe.KKS pisze:Dziennikarze coś pomieszali, czy rzeczywiście coś takiego obowiązuje?
By chronić środowisko, to są jeszcze inne rozwiązania - i Solaris, jak i inni producenci, z powodzeniem je stosują.
Najważniejsze jest jednak to, iż ten artykuł i problem poznańskiego MPK - to jest policzek w twarz dla SB&C... nie opłaca się kupować hybrydy. I to jest najważniejsza wiadomość
Swoją drogą, należało by się zastanowić - skoro UE wprowadziło jakąś nową dyrektywę... to przecież nie obowiązuje ona tylko w Poznaniu. Toteż od razu należy zadać pytanie - skoro MPK martwi się o dopłaty do zakupu nowych autobusów hybrydowych... to dlaczego przewoźnicy k.m. na Górnym Śląsku kupują stare, używane autobusy ?
Doskonale o tym wiem... ale po tym pytaniu widać jaka jest różnica problemów w różnych rejonach Polski. W Poznaniu MPK chce kupować hybrydy... i domaga się dopłat. A w tym samym czasie KZK GOP dopuszcza autobusy używane i nie martwi się normami emisji spalin, jaki emitują te autobusyShadow238 pisze:Bo KZK GOP póki co dopuszcza takie w przetargach ?
A co to obchodzi KZK GOP KZK GOP utrzymuje się ze środków przeznaczanych przez miasta i gminy na funkcjonowanie KM, więc jeżeli ktoś będzie chciał hybrydy, to takowe się pojawią...J-31 pisze: A w tym samym czasie KZK GOP dopuszcza autobusy używane i nie martwi się normami emisji spalin, jaki emitują te autobusy
I tak samo to wygląda w innych miastach, tyle, że Ty tego nie zauważasz, bo w wielu miastach nie ma podziału na organizatora i przewoźnika, albo takowy utrzymuje z grubsza tylko jednego, miejskiego przewoźnika.
Dzisiaj zawitała na prezentację do Rybnika
http://phototrans.eu/14,330110,0.html
http://phototrans.eu/14,330112,0.html
http://phototrans.eu/14,330110,0.html
http://phototrans.eu/14,330112,0.html
Odświeże trochę temat, bo mam ciekawego newsa.
Jak donosi pewien użytkownik z forum WPK Katowice:
Jak donosi pewien użytkownik z forum WPK Katowice:
Na jak długo ? Tego jeszcze nie wiem.rustsaltz pisze: Jak wieść z zajezdni niesie dzisiaj do Zagórza przyjechała Hybryda z testów. Ma ona stać się własnością PKM Sosnowiec za wady nowych solniczek (#400-405).