Solaris Alpino
Ale to nie jest Urbino dla Dubaju, które ma mnóstwo drogich, dla nas nie potrzebnych i niekoniecznie homologowanych rzeczy - to jest rzeczywiście autobus skrojony na miarę. Tu mamy do czynienia z autobusem znanej już nam klasy tyle w pełni niskopodłogowym. I tak jak pisałem - niektórzy mają wymóg 100% LF, więc takich autobusów będą szukać.ppln pisze: A gdzie jeszcze? Wciśniesz komuś garnitur skrojony pod kogoś innego
Oj ostatnio coraz gorzej Jest im bardzo ciepłotyrystor pisze:Veolię (w większości) przeżywają
No ta fajnie! Pierwszy poważny kontrakt na SA. Zobaczymy jak się będą sprawowały. Jeżeli grecy wyślą je na linie o małym obciążeniu to będzie OK! Jeśla o dużym - to będziemy mieli porównanie jak Alpino radzi sobie w różnych warunkach.
Na infobusie pokazano zdjęcie alpino LE. Tego, że powstanie pojazd w tej wersji to się naprawdę nie spodziewałem. W kazdym razie jelcz libero ma bezpośredniego konkurenta.
Link: http://infobus.pl/text.php?from=main&id=18431 (2 fotki na samym dole).
Link: http://infobus.pl/text.php?from=main&id=18431 (2 fotki na samym dole).
No, no. Szczwane lisyLopez pisze:Na infobusie pokazano zdjęcie alpino LE. Tego, że powstanie pojazd w tej wersji to się naprawdę nie spodziewałem. W kazdym razie jelcz libero ma bezpośredniego konkurenta.
Oni po prostu wywalili wieżę z Alpino, podnieśli podłogę na tylnym zwisie... i w ten prosty sposób powiększyli przestrzeń pasażerską. Czyli Alpino zrobił się ciut pojemniejszy... nie zmieniając swoich gabarytów
Faktycznie cisza. Mam nadzieję, że Ateny się nie wycofały. Natomiast kilka sztuk pojechało do Niemiec
http://www.phototrans.eu/15,108537,4500.html
http://www.phototrans.eu/14,235585,0.html
http://www.phototrans.eu/15,108537,4500.html
http://www.phototrans.eu/14,235585,0.html
Trudno powiedzieć. Szczegóły zostawiam już fachowcom.Wygląda jednak, że sprzedaż alpino nie poraża liczbą. Czyżby cena za wysoka nawet dla Niemców, Szwajcarów i Austriaków?
A mnie się wydaje, że na tym rynku z jednej strony nie ma za dużego zapotrzebowania na tak małe autobusy, a z drugiej strony - na zachodzie Europy, a szczególnie w Niemczech - jest jednak spora konkurencja. Jest po prostu dużo firm, które produkują małe autobusy na podwoziach większych koncernów np. MAN-a
Zgadzam się, bo o to właśnie chodzi.J-31 pisze:
A mnie się wydaje, że na tym rynku z jednej strony nie ma za dużego zapotrzebowania na tak małe autobusy,
A tu się już nie zgodzę. Niby kto robi tak małe autobusy na podwoziu MANa Wymień z 2-3 firmy...J-31 pisze:a z drugiej strony - na zachodzie Europy, a szczególnie w Niemczech - jest jednak spora konkurencja. Jest po prostu dużo firm, które produkują małe autobusy na podwoziach większych koncernów np. MAN-a
To nie ta epoka, cóż zostało takich "wyrobników" sporo, ale oni robią typowe furgonetki "na sterydach". (poza Goeppel [to i tak część MAN-a]) I właśnie te "furgonetki na sterydach" załatwiły większość popytu na midibusy, bo popatrzy z punktu widzenia dzisiejszych realiów (drogiej benzyny, rozczłonkowaniu mieszkalnictwa). Midik ma duży i na pewno niepaliwożerny silnik rozmiarów 5-6 litrów, który pali koło 25-30 litrów. A taka Solina (VW Kustelis dla Niemca) ma silnik VW koło 2,5-3 litrów palący koło 16-20 litrów. Przy tym midik ma niewiele więcej miejsca niż taki "mikrob" a mniej niż klasyczna "dwunastka". Oczywiście mam na myśli Niemcy zajmuje się tyle miejsc co jest napisane, a nie jak w PL ładowanie midików na brygady dla przegubów (testy Citaro K na 122 przez MZA).J-31 pisze:Jest po prostu dużo firm, które produkują małe autobusy na podwoziach większych koncernów np. MAN-a
Ale np Niemcy czy Austriacy i tak eksploatują sporo autobusów tej klasy. I są rejony w których nie ma w ogóle busów a są takie midi. Więc trudno żeby zapotrzebowanie się zwiększyło tym bardziej, że z niektórych miast Midi są wycofywane na rzecz większych autobusów.Lopez pisze:Trzymajmy się jednak tematu alpino, Panowie. Myślę, że rolą Solarisa jest wzbudzić na Zachodzi "poczucie zapotrzebowania" na małe autobusy w tym stylu zamiast takich prawie busów.
Przypuszczam, że Alpino nikt nie bierze właśnie z powodu tej feralnej wieży, która jest w tym segmencie autobusów ostrym przegięciem. Tutaj są 2 wyjścia - amfiteatr albo wóz LE, przy czym to drugie jest bardziej uzasadnione ekonomicznie. I Solaris, wypuszczając Alpino LE, sprawił że jest w miarę atrakcyjne.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt: