Solaris Alpino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

DominikR pisze: W tylu nie mieszczą sie nawet niektóre samochody...
Vero sie w 17/100 mieści, a Stario w 21/100 powinno sie miescic, ale przepala po 8 litrow, co utwierdza mnie w przekonaniu, ze winny miec norme 30/100 :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

siekierowy pisze:W Przegubowcu pisze że wersja kupiona przez PKS Grodzisk Mazowiecki ma skrzynie ZF Ecolife, czyli sześciobiegowa. Podejrzewam że z tą skrzynią będzie palił mniej, ale będzie droższy w zakupie.
Jesli Masz na myśli warszawskie Urbino 8,6... to nie PKS je kupił, ale "Mobilis" ;)

maly_miki

Post autor: maly_miki »

siekierowy pisze:Trzeba było do takiego małego autobusu dodać w opcji skrzynię manualną, oczywiście wtedy trzeba by zmienić konstrukcję tyłu.
A to ciekawe. Skąd takie wiadomości?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

siekierowy pisze:On powinien się w 20l/100 km. mieścić.
Powiem tak - wymienione wcześniej przez Michalbc mają silniki z dostawczaka o mocy pewnie około 150 KM, dla porównania Alpino - 250-285 KM.

Biorąc pod uwagę również masę całkowitą - 8200 kg dla Vero; i 15000 kg dla Alpino... To o czym my mówimy?
9507 pisze:To było odnośnie postu Dominika - porównanie do osobówek ;)
Odniosłem się bardziej do postu użytkownika siekierowy.
Ostatnio zmieniony 2010-03-22, 15:11 przez Przemek, łącznie zmieniany 3 razy.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

To było odnośnie postu Dominika - porównanie do osobówek ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

maly_miki pisze:
siekierowy pisze:Trzeba było do takiego małego autobusu dodać w opcji skrzynię manualną, oczywiście wtedy trzeba by zmienić konstrukcję tyłu.
A to ciekawe. Skąd takie wiadomości?
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi.
Dobra, przesadziłem z tymi 20l/100 km. ale 40l/100 to jest przesada. Między 25 a 30 l. powinien spalać.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

siekierowy pisze:Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi.
O tę zmianę konstrukcji. Na podstawie czego wnosisz, że zmiana skrzyni biegów powoduje konieczność zmiany konstrukcji tyłu?

siekierowy

Post autor: siekierowy »

A dopasujesz idealnie skrzynię manualną w miejsce automatycznej? poza tym do manualnej skrzyni muszą iść cięgna od lewarka. Do silnika w zabudowie wieżowej nie za bardzo da się dopasować skrzynię manualną. Trzeba by inaczej ustawić silnik i wtedy podłoga musiała by się wznosić w tylnej części.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Solwaye z 300 konnym silnikiem Cumminsa zamykają się w 30 litrach spokojnie.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Kędzior pisze:
siekierowy pisze:On powinien się w 20l/100 km. mieścić.
Powiem tak - wymienione wcześniej przez Michalbc mają silniki z dostawczaka o mocy pewnie około 150 KM, dla porównania Alpino - 250-285 KM.

Biorąc pod uwagę również masę całkowitą - 8200 kg dla Vero; i 15000 kg dla Alpino... To o czym my mówimy?
Stario jest cięższe.

Bartek

Post autor: Bartek »

Spalanie 40l przez tak mały autobus jest dla mnie osobiście nie do przyjęcia i jako zarządzający firmą bym takiego autobusu nie kupił. Moim zdaniem do 30 maksymalnie powinien spalać. Podobnej wielkości Bogdan testowany w Mielcu zamykał się w 20l, tyle, że skrzynia biegów była mechaniczna.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Może ta wersja tyle pali. Nie wiem czy ktoś ma informacje co do innych tych modeli, bo bardzo przydałyby się co do spalania.

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Do Nowego Sącza testowe Alpino 8.6 przybędzie w sobotę do południa. Przyjedzie prosto z Jasła. GSMK przeprowadzi testy zatem właśnie w sobotę (najpierw na placu :diabeł: ). Opinie umieścimy jak się nim pobawimy :chytry:

Ma pozostać w Sączu mniej wiecej do 1.04.2010r.
MPK chciało na testy Alpino 8.9 LE ale na razie taki dostaliśmy. Może jeszcze ten drugi kiedyś wpadnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zanzar, jeśli kwestia spalania nie będzie dla Was jakimś problemem, to myślę, że ten Alpino może się Wam spodobać :)
zanzar pisze:Opinie umieścimy jak się nim pobawimy :chytry:
Mam nadzieję, że nie przewidzieliście crash-testów. Chociaż gdyby tak wybudować podest na terenie zajezdni MPK, to może przez płot by przeleciał do bazy PKS-u :diabeł:

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

No problemem będzie pojemność wozu - około 15 miejsc siedzących + 25 stojących - to za mało. Alpino 8.9 LE jest pod tym względem dużo lepsze - około 29 miejsc siedzących + 25 stojących umożliwiłaby eksploatacje tych aut na około połowie nowosądeckich linii.

Tak więc zobaczymy. Wciąż oczekujemy odpowiednika w postaci Autosana ale przyjazd testera opóźnia się coraz bardziej.

Myślę, że po ogłoszeniu przetargu Solaris Alpino 8.9 LE do nas zawita na testy - bo tak naprawdę Alpino 8.6 to ogólnie trochę przerost formy nad treścią - po co w tak małym wozie most portalowy, zwłaszcza że i tak nie ma trzecich drzwi, po co silnik w szafie itd. A najważniejsze, że 8.9 LE jest tańszy od 8.6.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zanzar, a właściwie po co Wam Alpino ? Czy Urbino 10 nie byłby dużo lepszy w warunkach Nowego Sącza i okolic ? ;)

Alpino to taka trochę większa osobówka (mały, ciasny i drogi), a Urbino 10 jest krótki, ale jeśli się go odpowiednio zamówi - to może być naprawdę super pojemny i wygodny. ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Na rynku aut używanych jest problem z autobusami klasy mini. Nasze Autosany H6 są jednym kołem na złomowisku a oprócz tego brakuje nam na parę linii ciut większych wozów. Stąd potrzeba wozu o długości około 8-9m. Natomiast oprócz tego chcemy zakupić wozy używane ale o standartowej długości 12m. Jeśli chodzi o autobusy jak Urbino 10 nie jesteśmy zainteresowani nimi bo mamy dużo Solbusów B9,5 oraz parę Jelczy L100 - z tego powodu autobusy klasy midi nie są potrzebne.

A co wyjdzie z tego wszystkiego okaże się w praniu :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

zanzar pisze:Natomiast oprócz tego chcemy zakupić wozy używane ale o standartowej długości 12m/
A czy MPK już za czymś konkretnym się "rozgląda" ? Czy na razie tylko się o tym myśli ? ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

No raczej się myśli na razie :)

_____________

coś nam się offtopic zrobił ;P

Bartek

Post autor: Bartek »

Od dziś na testach w MKS Mielec mamy Solarisa Alpino 8.9LE. Pojazd przyjechał do nas zza granicy. Pomalowany jest na żółto. Wkrótce postaram się zamieścić fotki.

[ Dodano: 16 Kwi 2010 17:22 ]
Właścicielem pojazdu jest firma "Rutebilselskabet" z miasta Haderslev.

[ Dodano: 16 Kwi 2010 18:34 ]
http://www.busforum-sh.de/t131f43-Solar ... Entry.html Jest to ten autobus.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”