Testy Solarisa Urbino 18 Hybrid i Alpino w Sochaczewie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Adrian_

Testy Solarisa Urbino 18 Hybrid i Alpino w Sochaczewie

Post autor: Adrian_ »

Jak już dobrze wiecie w tym roku Solaris wystawił na targi Transexpo dwie swoje najnowsze konstrukcje: Solarisa Urbino 18 Hybrid i Solarisa Alpino. Autobusy te jeszcze nigdy nie jeździły po polskich ulicach w ruchu miejskim, dlatego też konferencja prasowa Solarisa w Sochaczewie była świetną okazją, by przetestować tego typu autobusy (testowali je również dziennikarze prowadząc je pod okiem członków Polskiego Związku Automobilowego. Do tego celu wytypano osobny pas znajdujący się na sochaczewskim lotnisku, który na codzień służy jako miejsce kursów doszkalających technikę jazdy kierowców autobusowych. By przybliżyć Wam testowane pojazdy przedstawię ich charakterystykę:
Solaris Alpino
Jest to autobus węższy od normalnych autobusów o 15cm. Jego szerokość wynosi 2m 40cm, lecz wskutek ingerencji w konstrukcję pojazdu i utworzenia przejścia dla pasażerów kierowca ma dla siebie nieco mniej miejsca. Autobus ten testowany był bez jakichkolwiek obciążeń. Solaris Alpino wyposażony jest w silnik Cummins ISBe4 o mocy 250KM. Autobus ten dosyć szybko przyspiesza i jest dynamiczny, co może okazać się pozytywne w przypadku tzw. "górskich" przewoźników km. W porównaniu do Solarisa Urbino 18 Hybrid można zauważyć w Alpino moment zmiany biegów.
Opis testów
Alpino mający 8,6m długości dosyć łatwo. Prowadzenie go przypominało niekiedy prowadzenie większego samochodu. Podczas jazdy większą prędkością po nierównościach na połączeniach płyt lotnisk niezauważalne było tzw. "galopowanie". Zawieszenie utrzymało tegoż Solarisa w poziomie. Zwężenie konstrukcji pojazdu to także zmiany w konstrukcji autobusu, dlatego też zmieniono w nim kilka rzeczy, np. zmieniono rodzaj tylnego ogumienia, zmniejszono rozstaw kół. Nie wiadomo na razie, jak jest z amortyzacją w przypadku kolein, gdyż tego typu rodzaju nawierzchni nie uświadczono na terenie lotniska w Sochaczewie. Nie powinno to jednak stanowić problemu dla krajów, dla których przeznaczony jest Alpino (Szwajcaria i Austria), gdyż tam raczej nie występują koleiny. Autobus ten wkrótce wyruszy na podbój polskich miast. O teście Solarisa Urbino 18 Hybrid, jak i pewnej próbie z Vacanzą znajdziecie w tym artykule : http://www.infobus.com.pl/text.php?id=8670
Na którym to oparłem powyższą wiadomość.
Ostatnio zmieniony 2006-11-15, 21:44 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Poproszę je na testy do Łodzi ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Poproszę je na testy do Łodzi ;)
Taa, i pewnie jeszcze nie oddasz :D

ppln

Post autor: ppln »

A gdyby tak wziąć te Alpino zamiast koziołków...
Przetarg na dostawę 17 sztuk autobusów niskopodłogowych [marki Solaris _PPln] o długości 8,6 m w rozliczeniu biorąc posiadane Jelcze M081MB/3 (rocznik 2006)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:Poproszę je na testy do Łodzi
Spokojnie, najpierw pojadą do Augustowa :). O Poznań pewnie też zahaczą, a może nawet i o Rzeszów :) (do Sanoka raczej nie przyjadą, bo ostatnio nawet Libero nami pogardziło). Zreszt co do testów-nie sądzę, by MPK zdecydowało się na testy tego typu autobusów, skoro i tak ich nie kupią. Autobusy te będą raczej testowane w firmach posiadających już Solarisy :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Autobusy te będą raczej testowane w firmach posiadających już Solarisy :)
Owszem tak. Masz rację, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby Solaris Bus & Coach rozszerzył ilość swoich klientów np. o Sanockiego przewoźnika ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby Solaris Bus & Coach rozszerzył ilość swoich klientów np. o Sanockiego przewoźnika
Oczywiście, z tym, że MKS Sanok poszukuje raczej fabrycznie nowych 10-metrowców ;). Ale Alpino również nie jest złe. W każdym bądź zobaczymy, jak te obydwa modele (ciekaw jestem, który przewoźnik jako pierwszy weźmie na testy U18 Hybrid) będą sprawdzać się u polskich przewoźników (chociaż znając doświadczenia z np. Mercedesem Cito wątpię, by którykolwiek z przewoźników zakupił tego typu autobus :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”