Strona 6 z 9

: 2008-02-08, 21:26
autor: Amalio
Z tymże w/w przez Ciebie wozy to trochę wyższa półka ( oczywiście miałem na myśli wyrobi niemieckie i skandynawskie ). Zresztą nawet jeżeli z nimi Valletta miałaby walczyć to spójrz na zainteresowanie tymi wozami u nas ( bliskie zera ), a przypomnę iż Valletta jest skonstruowana ( przynajmniej teoretycznie ) właśnie z myslą o naszym rynku.

: 2008-02-08, 21:27
autor: faja_k
Chyba jednak nie, bo już teraz jest to przepaść w porównaniu z Lion's Regio na przykład, więc Valetta walczy raczej z Solbusami i Autosanami.

: 2008-02-08, 21:30
autor: Lopez
Amalio pisze:Z tymże w/w przez Ciebie wozy to trochę wyższa półka ( oczywiście miałem na myśli wyrobi niemieckie i skandynawskie ).
Dlatego właśnie uważam, że Solaris strzelił trochę kulą w płot. Nie wiem ile Valetta miała kosztować, ale wydaje mi się, że nikt się tem nie spodziewał, że fala solarek zaleje PKSy.

: 2008-02-08, 21:44
autor: faja_k
Lopez pisze:Nie wiem ile Valetta miała kosztować
To zajrzyj na poprzednią stronę :P

: 2008-02-08, 22:12
autor: Lopez
KKS pisze:To zajrzyj na poprzednią stronę
Fakt, dzięki za przypomnienie ;)

: 2008-02-08, 23:10
autor: Filip7370
Oczywiście nie chodziło mi o tę Vallettę, a o niszę takiej konstrukcji, ostateczny następca H9

: 2008-02-11, 20:26
autor: Przemek
Osobiście uważam, że Valletta nie wygląda źle, aczkolwiek nie jest charakterystyczna moim zdaniem ;)
Mam nadzieję, że przy okazji wypuszczenia II generacji, otrzyma ona ścianę przednią z charakterystycznym dla modeli Solarisa, załamaniem dolnej linii szyby przedniej.

: 2008-02-11, 22:11
autor: faja_k
Tylko czy warto robić II generację czegoś, co się nie przyjęło?

: 2008-02-12, 09:30
autor: Lopez
KKS pisze:Tylko czy warto robić II generację czegoś, co się nie przyjęło?
Dobre pytanie. Ten wątek jeszcze się w naszej dyskusji nie pojawił. Póki co, jak wynika z dostęnych informacji, valetta jest na razie w wersji przejściowej i finalnie się zmieni. Czy to oznacza, że będzie można już mówić o II generacji? Mam poważne wątpliwości. Z całą pewnością ten projekt poniżej pewnej liczby sprzedanych pojazdów będzie całkowicie nieopłacalny. Jednocześnie jednak warto pamiętać, że Solaris produkuje również vacanzę w bardzo małej liczbie i jakoś na tym wychodzi - w sumie sprzedali jakieś 55 sztuk.

: 2008-02-12, 10:00
autor: J-31
Zgadza, się, ale problem polega na tym, że Vacanza jednak się sprzedaje. Mało, bo mało, ale 55 sztuk to już coś jest. Natomiast Valetta nie znalazła odbiorców. Tak więc pytanie KKS jest aktualne. ;)

Ja jednak zastanawiam się nad czymś innym. Czy nie należałoby porzucić Valette11 w takim układzie jakim ona jest - nie ma chętnych, więc nie warto jej rozwijać... ale jednocześnie popracować nad konstrukcją która bazowała by na typowej Vacanzie. Tzn. zrobić z tego lokalny autobus wysokopokładowy.

Wystarczyło by zmienić środkowe drzwi na dwu skrzydłowe (1-2-0). Może lekko opuścić wysokość pudła. Tak, aby zrobić lokalną Vacanzę. ;)

Oczywiście nie myślę tutaj o porzuceniu produkcji typowej Vacanzy (12 i 13) jaką znamy, ale stworzyć na jej bazie nowy autobus, po prostu nowy wariant ;)

: 2008-02-12, 18:25
autor: pmaster
A może problem tkwi w jej wielkości? Valetta ma 11 metrów, czyli mniej więcej tyle co L11, który nie był specjalnie popularny. Gdyby Solaris stworzył jakiegoś odpowiednika H9-tki (podobna pojemność, prosty do bólu, tani), może byłby częściej kupowany.

: 2008-02-12, 19:30
autor: Amalio
J-31 pisze:
Ja jednak zastanawiam się nad czymś innym. Czy nie należałoby porzucić Valette11 w takim układzie jakim ona jest - nie ma chętnych, więc nie warto jej rozwijać... ale jednocześnie popracować nad konstrukcją która bazowała by na typowej Vacanzie. Tzn. zrobić z tego lokalny autobus wysokopokładowy.

Wystarczyło by zmienić środkowe drzwi na dwu skrzydłowe (1-2-0). Może lekko opuścić wysokość pudła. Tak, aby zrobić lokalną Vacanzę. ;)
Czyli chcesz zrobić z tego Mana Lions Regio/Neoplana Trendlinera, Bove Lexio które w Polsce się nie sprzedają.

: 2008-02-12, 19:34
autor: Lopez
J-31 pisze:Czy nie należałoby porzucić Valette11 w takim układzie jakim ona jest - nie ma chętnych, więc nie warto jej rozwijać... ale jednocześnie popracować nad konstrukcją która bazowała by na typowej Vacanzie. Tzn. zrobić z tego lokalny autobus wysokopokładowy.
To jest zupełnie inna klasa. Zgadzam się z Amalio, że taki autobus nie mógłby się sprzedawać.

: 2008-02-12, 19:53
autor: ep40
Amalio pisze:Czyli chcesz zrobić z tego Mana Lions Regio/Neoplana Trendlinera, Bove Lexio które w Polsce się nie sprzedają.
To wtedy za granicę, z Urbino się udało więc przy odpowiednim nastawieniu tu też może się udać.

: 2008-02-12, 20:17
autor: Amalio
ep40 pisze:
Amalio pisze:Czyli chcesz zrobić z tego Mana Lions Regio/Neoplana Trendlinera, Bove Lexio które w Polsce się nie sprzedają.
To wtedy za granicę, z Urbino się udało więc przy odpowiednim nastawieniu tu też może się udać.
Tam też moim zdaniem te autobusy sukcesu nie odniosły, bo u nich model wygląda tak:
- krótkie dystanse - autobus miejski
- średnie - szynobus, pociąg
- duże - turystyki

: 2008-02-12, 20:42
autor: pmaster
Amalio pisze:- średnie - szynobus, pociąg
- duże - turystyki
Interesujące, na średni dystans pociągiem a na długi już autobusem. A dlaczego nie odwrotnie?
Amalio pisze:Tam też moim zdaniem te autobusy sukcesu nie odniosły
Więc jakim cudem takie modele zachodnich producentów jednak się sprzedają?

: 2008-02-12, 20:53
autor: Amalio
plocmaster pisze:Interesujące, na średni dystans pociągiem a na długi już autobusem. A dlaczego nie odwrotnie?
Po pierwsze - bo mają naprawdę dobrze rozbudowaną sieć kolejową po której kursują pociągi międzymiastowe/regionalne, a biorąc pod uwagę stan torowisk, tabor przejazd jest szybki i komfortowy. Sam osobiście nigdy w Niemczech "PKSu" nie widziałem - mija się to z celem. A generalnie dłuższe dystanse to również pociągi, ale oprócz zwykłych także typu ICE (czy inne "teżewe" ) żeby łatwo się dostać do pracy z miasta do miasta zaś wyjazd na jakiś odpoczynek - autobus turystyczny.
plocmaster pisze:Więc jakim cudem takie modele zachodnich producentów jednak się sprzedają?
Odpowiedz sobie i przy okazji mi na pytanie - w jakim nakładzie.

: 2008-02-14, 00:47
autor: Lopez
Kolejna myśl: być może Solaris pokazał ten autobus na początek tylko po to by wysondować rynek przed decyzją czy robić SV.II? Czy w przeciwnym razie nie bujałby się już gdzieś bujałby się na testach?

: 2008-02-14, 01:26
autor: pmaster
Może mają coś innego na głowie i nie mają teraz czasu ni ochoty tego promować? Choć sam w to nie wierzę.

: 2008-02-14, 01:27
autor: faja_k
Albo nikt tego nie chce testować.