Strona 7 z 9

: 2008-02-14, 10:31
autor: J-31
To rzeczywiście ciekawe, skoro faktycznie nikt go nawet na testy nie chciał. Ciekawy jestem co teraz zrobią z tym prototypem ;)

: 2008-02-15, 12:40
autor: siekierowy
Solaris wycofał się już ze współpracy z Turkami, podobno robią straszną tandetę. Na razie Valletcie nie wróże kariery w PKS. Oni kupują bezkonkurencyjne cenowo Trampy, robią fabryczne odbudowy H9 no i używki z zachodu. Znając Solarisa ten autobus bedzie drogi.

: 2008-02-15, 12:44
autor: Lopez
siekierowy pisze:Znając Solarisa ten autobus bedzie drogi.
Autobus miał kosztować 130.000 EUR (informacja ta pada po raz trzeci w tym temacie, mam nadzieję, że już wszyscy wiedzą i jest to raz ostatni ;) ).

: 2008-02-15, 14:04
autor: ppln
A pół miliona zł za autobus lokalny z minimalnym wyposażeniem to dobra cena? Ile kosztuje nowy H9?

: 2008-02-15, 14:27
autor: siekierowy
Coś koło 287 tys.netto, i to już się nie nazywa H9 tylko Tramp, ma sześciobiegową skrzynię, silnik Renault i zawieszenie na poduszkach, obecnie to najtańszy nowy autobus.

: 2008-02-15, 14:32
autor: Amalio
A0909L Tramp się to dokładnie nazywa. Jednak i tak nie robi on jakiejś furory wśród przewoźników.

: 2008-02-15, 15:53
autor: faja_k
Trochę krótki jest, może dlatego. Najpopularniejsze teraz są chyba Solbusy. Ile takie B9,5 może kosztować? Bo dla pasażerów to klasa wyżej niż Tramp...

: 2008-02-15, 19:37
autor: Amalio
B9,5 to jest autobus miejski, więc kłóciłbym się co jest klasa wyżej.

: 2008-02-15, 23:33
autor: faja_k
Sorry, C10,5. Nie znam się na Solbusach :P

: 2008-02-15, 23:42
autor: Lopez
Faktycznie jednak Autosan wciąż ma większą sprzedaż niż Solbus. Chociaż faktycznie wydaje się, że solbusów przybywa, co jednak nie należy do tematu.
Jeśli chodzi o SV to ja również wątpię czy autobus ten będzie się sprzedawał. Zauważam taką tendencję, że polscy przewoźnicy puszczają na wiekszość tras autobusy o pół klasy niżej niżby wypadało. Np. trasa typu Kraków - Warszawa to już pole dla turystyka. A co zwykle jeździ u nas na 300-400 km? Valetta jest przeznaczona na trasy zupełnie lokalne typu Kielce-Skarżysko, tylko pytanie kto tam wyśle coś takiego?

: 2008-02-16, 00:04
autor: Amalio
KKS pisze:Sorry, C10,5. Nie znam się na Solbusach :P
Jest też C9,5 :P

Lopez pisze:Faktycznie jednak Autosan wciąż ma większą sprzedaż niż Solbus.
Wynika to z tego, że ma o wiele szerszą ofertę. Trzeba by było się przyjrzeć statystykom dotyczących sprzedaży odpowiadających sobie modelom choć należy pamiętać, że Solbus nie produkuje już modeli na licencji SORa.
Lopez pisze:Zauważam taką tendencję, że polscy przewoźnicy puszczają na wiekszość tras autobusy o pół klasy niżej niżby wypadało.
Zmienia się to. Po za tym to już zależy od PKSu.
Lopez pisze: A co zwykle jeździ u nas na 300-400 km? ?
U mnie na ok 70 kilometrowej trasie z Cieszyna do Katowic jechała dzisiaj turystyczna Setra to jest dość powszechnym obrazkiem ( ogólnie autobus turystyczny ) :P Jak pisałem - wszystko zależy od PKSu.

: 2008-02-19, 19:20
autor: siekierowy
Poza tym bezkonkurencyjną sprawą jest H9-21 po odbudowie w Autosanie. Wymienia się prawie wszystko oprócz ramy, ew.mostów, remontuje silnik, odbudowuje nadwozie. I w ten sposób za połowę ceny i tak już taniego Trampa mamy prawie nowy autobus profesjonalnie odbudowany, lepiej zabezpieczony przed korozją dzięki plastikowemu przodowi i tyłowi. Oferta w sam raz dla PKS. Za cenę trzech-czterech takich H9 mamy jednego Solarisa, więc co się bardziej kalkuluje. Poza tym Autosana da się naprawić śrubokrętem i młotkiem co dla PKS-ów jest ważne, nie ma elektroniki, pojedzie po każdej drodze dzięki resorowemu zawieszeniu. Solaris to już nie taka prosta sprawa, już jest elektronika, naprawiać go trzeba laptopem, części droższe (i nie ma złomowanych z których można je wyciągać). Ciężko się będzie Solarisowi przebić.

: 2008-02-20, 10:17
autor: J-31
siekierowy pisze:Ciężko się będzie Solarisowi przebić
I dlatego się nie przebił. Solaris stawia na nowoczesność, a PKS-y stawiają na praktyczność :D

: 2008-02-20, 16:00
autor: faja_k
Tia, Valletta za nowocześnie nie wygląda :roll: Solaris chciał raczej zaatakować "typowością".

: 2008-02-20, 16:09
autor: J-31
KKS pisze:Tia, Valletta za nowocześnie nie wygląda :roll:
Miałem na myśli rozwiązania techniczne, a nie jej wygląd ;)

Valetta

: 2008-03-05, 16:18
autor: J-31
Na swojej stronie parę miesięcy temu znalazłem taki oto wpis - w mojej Księdze Gości
Alfons, 26 grudnia 2007 roku, pisze:Ja porpszę o rysunek autobusu Solaris Valleta w barwach PKS Piła, kupili go niedawno
Przejrzałem dzisiaj zarówno TWB jak i stronę Klubu Solarisa - nigdzie nie ma nawet wzmianki o tym zakupie... I co o tym Sądzicie ? Czy ten człowiek napisał bzdurę ? :confused:

: 2008-03-05, 16:25
autor: tradas
Na razie ta Malta (bo tak na Valette mówią w SBC)stoi caly czas w Bolechowie, ale na targach w Kielcach poważnie zainteresował sie PKS ( nie jestem pewien z jakiego miasta wiec nie podaję), moze cos z tego bedzię ...tzn kilka sztuk

: 2008-03-05, 16:34
autor: Lopez
Ciekawe. Jednak coś długo sprawa nie została sfinalizowana.
Nie sądzę, żeby informacja o PKS Piła miała mieć cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. W przeciwnym razie na pewno Solaris pochwaliłby się tym sukcesem.

: 2008-03-05, 16:39
autor: pmaster
A w ogóle PKS Piła byłby do tego skłonny, czy to raczej miłośnicy H9-tek i Mercedesów z Bundeswehry?

: 2008-03-06, 09:30
autor: J-31
Lopez pisze:Nie sądzę, żeby informacja o PKS Piła miała mieć cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. W przeciwnym razie na pewno Solaris pochwaliłby się tym sukcesem.
Też tak mi sie wydaje, to byłaby naprawdę sensacja. A tymczasem panuje cisza, aczkolwiek może PKS Piła po prostu podpisała umowę z SB&C na zakup takich autobusów i aktualnie wciąż czekają :]
plocmaster pisze:A w ogóle PKS Piła byłby do tego skłonny, czy to raczej miłośnicy H9-tek i Mercedesów z Bundeswehry?
Mogą być do tego skłonni. Oni mają niezły misz-masz taborowy ;)

:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... =24&nr=442