Nowe Solarisy w Warszawie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Nie ma co tylko pogratulować Warszawie zakupów w tym roku . Ja też bym chciał Solarisy w Bydgoszczy ale widać co woli MZK Bydgoszcz :( Mercedesy . Mam nadzieje żę uda im sie wcisnąć Solarisy U12 i U18 :) do naszego miasta.

Grzesiek

Post autor: Grzesiek »

J-31 pisze:A tymczasem mokotowskie SU12III mają dzisiaj swoją premierę liniową. Widziałem dzisiaj rano #1104 jak zmierzał na Ursynowie, ulicą Rosoła w stronę Pętli Natolin Płn lub os. Kabaty - raczej stawiam na tą pierwszą pętle. Nie obsługiwał linii, a zatem podejrzewam, że pojawi się dzisiaj na linii 165 ;)
Obsługiwał, brygadę 3/165... Pewnie widziałeś wyjazd z R-7 na pętlę. Ja go sfociłem na Wilanowskiej. Poza tym wczoraj wszytkich pięć było w użyciu: 1100 - 416, 1101 - 108, 1102 - 136, 1103 i 1104 - 165.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Grzesiek pisze:Obsługiwał, brygadę 3/165... Pewnie widziałeś wyjazd z R-7 na pętlę.
Tak rzeczywiście było. Faktycznie byłem świadkiem jego przejazdu na pętle :)
Grzesiek pisze:(...) Poza tym wczoraj wszytkich pięć było w użyciu: 1100 - 416, 1101 - 108, 1102 - 136, 1103 i 1104 - 165.
Faktycznie. To wszystko prawda. Mnie udało się sfocić w piątek - 6 kwietnia - 1100 i 1102. Około godz. 15-stej polowałem na nasze nowości i #1100 miał problemy z wyświetlaczami, ale kierowca (z pomocą kolegi) wreszcie zapanował nad elektroniką i opóźniony wyjechał z pętli Ursynów Płd

galeria/details.php?image_id=6597
galeria/details.php?image_id=6598

Moja wizyta na tej pętli była jednak spowodowana poszukiwaniami najnowszego SU18 III. Jeden z nowych przegubowców (#8106) obsługiwał tego dnia linię 193. Zrezygnowałem i w rezultacie załapałem się na #8104 na linii ... 143. :mruga:

Postanowiłem przyjrzeć się najnowszemu. No i znalazłem kilka szczegółów.

Największe zmiany - porównując SU18 III rocznik 2007 z SU18 III rocznik 2005 - znajdują się w przyczepie. Już obudowa przegubu jest inna. Całkowicie plastikowa. W SU18 III z 2005 roku, obudowa jest kombinacją wykładziny płuciennej z plastikiem.

W najnowszych SU18 III inaczej ustawione są fotele tuż za przegubem. Zrezygnowano z trzech, ustawionych bokiem foteli. Postawiono cztery, tym samym zwężając przejście. Same fotele są ustawione dosyć ciasno. Nie wiem czy to było najlepsze rozwiązanie. Wydaje mi się, że poprzednie ustawienie było praktyczniejsze... :cool:
Obrazek

Kolejną zmianą jest położenie bocznej barierki w rzeźniach. W najnowszych SU 18 III (oraz SU12 III) barierkę boczną nieco schowano. Poniższe zdjęcia pokazują różnicę: po lewej najnowszy SU18 III #8104, a po prawej fotka z SU 18III rocznik 2005 - #8401
Obrazek Obrazek

No i na chwilę zajrzyjmy do zamego przegubu. To co zrobiono z poręczą w przegubie naprawdę mnie zadziwia. Nie wiem po co takie kombinacje, ale wydaje mi się, że jest mało praktyczne. I znów porównanie, zdjęcie po lewej #8104, zdjęcie po prawej #8401
Obrazek Obrazek

Tak po za tym jest to wciąż "ten sam" SU18 III. Twarde fotele, przyjemne zawieszenie. Wielkość rzeźni nie zmieniła się. Co najwyżej w przyczepie jest jeden fotel więcej. Wydaje mi się, że był to naprawdę udany zakup. :)

Mibars

Post autor: Mibars »

Widzę, że zmieniło się rozmieszczenie "pudeł" pod siedzeniami, oraz brak jednej nagrzewnicy (pewnie przeniesiona). Nowym SU18 jeszcze nie jechałem, więc mogę się wypowiadać jedynie na podstawie Twoich fotek.


Faktycznie, dziwne to "coś" z poręczy... Może chcieli poszerzyć przejście w przegubie o te dodatkowe parę centymetrów? (brak rurki idącej w dół).

Lopez

Post autor: Lopez »

Wygląda na to, że Solaris wciąż pracuje nad optymalizacją wnętrza nawet w małych detalach. I to im się chwali :) Ale zgadzam się, że rozmieszczenie foteli w przegubie obok drzwi lepsze było w poprzedniej serii. W polskich warunkach (i w Warszawie też) tłok jest często na porządku dziennym.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Coraz bardziej zaczynają mi sie podobać te Solarisy i zaczynam zazdrościć Warszawie, że kupiła takie pojazdy. :) Ja to będę musiał poczekać na nie jeszcze trochę, choć nie wiem czy się doczekam. :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Razor 688 pisze:Ja to będę musiał poczekać na nie jeszcze trochę, choć nie wiem czy się doczekam
Spokojnie MZK BB na pewno jeszcze wielokrotnie będzie organizował przetargi na zakup fabrycznie nowych autobusów. A zatem SU III generacji na pewno jeszcze ma szansę w Bielsko Białej. ;)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

J-31 pisze:Spokojnie MZK BB na pewno jeszcze wielokrotnie będzie organizował przetargi na zakup fabrycznie nowych autobusów. A zatem SU III generacji na pewno jeszcze ma szansę w Bielsko Białej. ;)
Tak tu racja na pewno, choć znając plan MZK to będzie za jakieś 5-6 lat wtedy zaczną kupować przegubowce. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Zajrzyjmy do Warszawy. Zajezdnia "Woronicza" dostała kolejne SU12. I dostawy solówek dobiegają końca. W sumie na Mokotowie najczęściej można spotkać SU12 III. Wczoraj polowałem na Tedom Kronos w rejonie przystanku Metro Wilanowska. Tam jest też pętla autobusowa. I co chwila przejeżdżał jakiś SU12 III.

Dosyć często można spotkać Su12 III na Świętokrzyskiej - oczywiście te ostatnie pochodzą już z zajezdni "Kleszczowa" i obsługują linię 150 oraz 178.

Co do SU18 III ich liczba również się zwiększa i jeśli wierzyć "Przegubowcowi" powinno ich być już około 20 sztuk. ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

J-31 pisze:Ok. Zajrzyjmy do Warszawy. Zajezdnia "Woronicza" dostała kolejne SU12. I dostawy solówek dobiegają końca. W sumie na Mokotowie najczęściej można spotkać SU12 III. Wczoraj polowałem na Tedom Kronos w rejonie przystanku Metro Wilanowska. Tam jest też pętla autobusowa. I co chwila przejeżdżał jakiś SU12 III.

Dosyć często można spotkać Su12 III na Świętokrzyskiej - oczywiście te ostatnie pochodzą już z zajezdni "Kleszczowa" i obsługują linię 150 oraz 178.

Co do SU18 III ich liczba również się zwiększa i jeśli wierzyć "Przegubowcowi" powinno ich być już około 20 sztuk. ;)
Praktycznie dostawa su12 się zakończyła , brakuje jeszcze jednego 1519.
Dzisiaj u mnie na Trakcie Lubelskim 142 1510 i 1511 i dodatkowo zamiast ikarusów 4800 i 4890. Na 305 1504 i 1514.Na 702 8436 i 8437.Jeszcze 2 klimy na 119. Jeszcze pewnie klimy na 147. Nie wiedziaem że doczekam dnia , że będzie zero ikarusa na całkach na liniach 142/702. :shocked: :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Brawo, ale... :mruga:
Krzysiek pisze:dodatkowo zamiast ikarusów 4800 i 4890
4800 i 4890 są to... Jelcze M121M (rocznik 1998), a nie Ikarusy :D

Krzysiek pisze:Praktycznie dostawa su12 się zakończyła , brakuje jeszcze jednego 1519
Tak dokładnie mamy 49 szt. SU 12. Zatem faktycznie brakuje jednego. Ciekawy jestem gdzie trafi :roll:

Dziwny

Post autor: Dziwny »

J-31 pisze:Brawo, ale... :mruga:
Krzysiek pisze:dodatkowo zamiast ikarusów 4800 i 4890
4800 i 4890 są to... Jelcze M121M (rocznik 1998), a nie Ikarusy :D
Napisał, że zamiast Ikarusów były Jelcze, a nie że 48x0 to Ikary ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Dziwny pisze:
J-31 pisze:Brawo, ale... :mruga: 4800 i 4890 są to... Jelcze M121M (rocznik 1998), a nie Ikarusy :D
Napisał, że zamiast Ikarusów były Jelcze, a nie że 48x0 to Ikary ;)
Faktycznie,nie napisałem jednego słowa gnioty 48x0.
J-31 pisze:Tak dokładnie mamy 49 szt. SU 12. Zatem faktycznie brakuje jednego. Ciekawy jestem gdzie trafi
Trafi na Ostrą, tak zresztą powinno być, ma do obsłużenia 20 brygad niskich. Gnioty na całkach, a ikary na dodatkach. :retard:

polsmol

Post autor: polsmol »

polsmol pisze:Może jestem laikiem, ale wydaje mi sie, ze takie rozrzucanie nowych autobusów po różnych zajezdniach tylko utrudni ich eksploatację. Gdzie sens, gdzie logika?
No i mnie olśniło. Rozrzucając autobusy po całym mieście nowa władza upewnia się, że lud je zobaczy i pomyśli, że to ich zasługa. He he. To w sumie oczywiste. ;)

Co do wnętrza nowych SU18 mam jeszcze jedno zastrzeżenie. Te żółte listwy na kantach wyglądają tragicznie. Poprzednio były szare i barwy pasowały do siebie jak ulał.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tak swoją drogą to jestem najbardziej zadowolony z tego, że nowe SU12 III trafiły na linię 180. Linia 180 to swoista ciekawosta. Duże potoki pasażerskie wymagałyby przynajmniej SU15, ale ze względu na sypiący się wiadukt na ul. Powązkowskiej ZDM postawił ograniczenia - a zatem jeżdżą wyłącznie 12-metrowe solówki. "Gnioty" były za ciasne, a najnowszej SU12 III są krótkie, ale pojemne. Czyli akurat :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:A tak swoją drogą to jestem najbardziej zadowolony z tego, że nowe SU12 III trafiły na linię 180. Linia 180 to swoista ciekawosta. Duże potoki pasażerskie wymagałyby przynajmniej SU15, ale ze względu na sypiący się wiadukt na ul. Powązkowskiej ZDM postawił ograniczenia - a zatem jeżdżą wyłącznie 12-metrowe solówki. "Gnioty" były za ciasne, a najnowszej SU12 III są krótkie, ale pojemne. Czyli akurat
A ja się nie zgodzę, IMO najlepsze nań byłyby (oprócz remontu wiaduktu :] ) 260.73A, wytrzymałe i nie szkoda ich. Niszczenie SU12 na przeciążonych liniach to głupota moim zdaniem.

Grzesiek

Post autor: Grzesiek »

plocmaster pisze:A ja się nie zgodzę, IMO najlepsze nań byłyby (oprócz remontu wiaduktu :] ) 260.73A, wytrzymałe i nie szkoda ich. Niszczenie SU12 na przeciążonych liniach to głupota moim zdaniem.
Tia... Szczególnie, że jest to linia turystyczna obsługiwana od dawien dawna TYLKO I WYŁ¡CZNIE taborem niskopodłogowym...

Mibars

Post autor: Mibars »

Wiecie co?
Po ostatnich dostawach Solarisów zdałem sobie sprawę z tego, że coraz trudniej jest na Warszawskich liniach wypatrzyć Ikarusy... Postanowiłem zrobić proste doświadczenie:
W drodze ze szkoły do domu podliczyłem sobie wszystkie autobusy KM, które dostrzegłem, przy czym podzieliłem je na:
-Niskopodłogowe - Solarisy, Neoplany, Many
-Kultowe Ikarusy - 260 i 280
-Niskowejściowe - Jelcze M121M i M181M
-Inne - Pozostałe Jelczyny, Volvo, Ikarusy 4xx, cokolwiek innego

Tak więc 154, potem 184: trasa: Szczęsliwicka - Bitwy Warszawskiej - Grójecka - Al. Krakowska - (wypad na 17 stycznia) - Krakowska do Okęcia, mamy:

-Niskopodłogowe - 20 - tylko 3 Many
-Kultowe Ikarusy - 7 - SZOK - Tak mało! W dodatku ostatnie 5 było na Okęciu na liniach mejskich
-Niskowejściowe - 6 - same M121M - nawet nie wiedziałem, że tyle tych gniotów jest
-Inne - 1 - Ikar jakiś nowszy się na BW 1920r załapał.

Podsumowanie - Warszawa w okolicach centrum to przede wszystkim nowiutkie niskopodłogowce, widziałem tylko z dwa Neoplany. Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że mamy aż tyle nowego sprzętu...
Ikarusy? - Przede wszystkim na liniach jadących na obrzeże miasta - 184 i 106 to prawie same Ikarusy.

A teraz trasa pokonana 703 z Okęcia do Nadarzyna:

-Niskopodłogowe - 8 - A¯ TYLE???
-Kultowe Ikarusy - 7 - Wciąż to "ich terytorium"
-Niskowejściowe - 2 - Dziwne, ale mało jest ich na podmiejskich
-Inne - 0 - czasem coś się trafia

Po pierwsze SZOK - więcej niskich (choć co najmniej 3 to Neosie), niż Ikarów! Za to zupełnie bez MANów, mimo, że w Wolicy jest serwis MANa na Polskę :) Kilka razy zamiast Ikara widziałem nowe SU 12 :) Nawet na 711 jechał Ikarus 280 z tych trochę nowszych z automatem (ale bez przesuniętych drzwi) - taki głośny jak skurczybyk i może nawet energiczny, ale kierowca nie dawał zanadto po garach (i dobrze, bo Ikary okropnie szarpią tą 3-biegówka).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Grzesiek pisze:Szczególnie, że jest to linia turystyczna obsługiwana od dawien dawna TYLKO I WYŁ¡CZNIE taborem niskopodłogowym...
No, tego akurat nie wiedziałem :P Aczkolwiek linia obsługiwana taborem 12m zamiast 18m IMHO słabo promuje miasto.

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

No, tego akurat nie wiedziałem Aczkolwiek linia obsługiwana taborem 12m zamiast 18m IMHO słabo promuje miasto.
No to tak, jak na 96 w Łodzi w godzinach szczytu... Klapa. Często zdarza się spotkać krótkie 405Nki lub Citaro... A tłum ludzi... lepiej nie mówić...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”