Nowe Solarisy w Warszawie
Dobre pytanie. Niestety MZA jest jak kobieta nieujarzmiona. Plany są takie, że MZA chciałoby w ciągu najbliższych kilku lat zakupić aż 400 nowych pojazdów. Co z tego wyniknie - nikt nie wie. Faktem jest, że MZA ogłosiły kolejny przetarg na 50 nowych autobusów. A zatem ciąg dalszy napisze życie.Lopez pisze:Jeśli MZA wymieni w ciągu najbliższych 2-3 resztę pojazdów w tych zajezdniach to nie będzie problemu. Pytanie czy wymieni?
A tymczasem mnie udało się w końcu zapolować i załapać się na SU12III. No i... potwierdzam wszystko to co napisał kol. Nolem powyżej. Moje wrażenia są pozytywne. Wspaniały autobus. Udany zakup.
To co zrobiło na mnie największe wrażenie, to... oooogromna rzeźnia. Ten autobus zadaje kłam wszelkim twierdzeniom jakie wmawiano nam przez lata, że "autobus niskopodłogowy z natury musi być ciasny". Nie prawda. Nie musi być.
Co więcej SU12III ma większą rzeźnię niż... SU15 z poprzedniej generacji
Postanowiłem zrobić małe porównania
A poniżej porównałem SU12III również do MAN-a NL223. Obecne Lion's-y produkowane dla polskich przewoźników mają podobnie rozplanowane wnętrze
Zastanawia mnie tylko jedno, czy tak rozplanowane wnętrze to zasługa projektantów Solarisa - który tłucze teraz takie pojazdy z takim wnętrzem - czy też jest to zasługa MZA które postanowiło zaingerować w wystrój wnętrza.
Tu mam pytanie do kolegów z Gdańska . Czy Wasze SU12 III mają również tak samo rozplanowane wnętrze, czy różnią się ?
No i na koniec skrzynia biegów. Również potwierdza się to co napisał Nolem. Wg mnie te krótkie przełożenia na początku, to jest dobry pomysł. Silnik nie przeciąża się, ale autobus szybko się rozpędza.
Reasumując. Wreszcie MZA kupiło fajne autobusy. Ja bym prosił więcej takich pojazdów. Już nawet nie przeszkadzały mi te twarde fotele
Informacja z Wawkomu wozy 8201-5 przechodzą jutro na Ostrą.
Za to Woronicza dostanie 5 nowych su18 już dzisiaj wieczorem, już 5 kierowców wyjechało po wozy IC.
W konsekwencji 40 Su18 z klimą dostanie Ostra , a 100 nowych su18 Woronicza.
Następna dostawa i przenosiny już w piątek.
Nowe Su12 są już wszystkie gotowe, więc też dotrą na dniach na Ostrą o Woronicza.
Za to Woronicza dostanie 5 nowych su18 już dzisiaj wieczorem, już 5 kierowców wyjechało po wozy IC.
W konsekwencji 40 Su18 z klimą dostanie Ostra , a 100 nowych su18 Woronicza.
Następna dostawa i przenosiny już w piątek.
Nowe Su12 są już wszystkie gotowe, więc też dotrą na dniach na Ostrą o Woronicza.
Dzięki za informację. Jednak znając realia i pomysły MZA, ciekawy jestem ile razy to się zmieniKrzysiek pisze:Informacja z Wawkomu wozy 8201-5 przechodzą jutro na Ostrą.
Za to Woronicza dostanie 5 nowych su18 już dzisiaj wieczorem, już 5 kierowców wyjechało po wozy IC.
W konsekwencji 40 Su18 z klimą dostanie Ostra , a 100 nowych su18 Woronicza.
Przed chwilą zajrzałem Przegubowca i ....Krzysiek pisze:Za to Woronicza dostanie 5 nowych su18 już dzisiaj wieczorem, już 5 kierowców wyjechało po wozy IC
Przegubowiec pisze: 04-04-2007 • W dniu dzisiejszym przyjadą z fabryki na Woronicza Solarisy U12 o numerach 1100-1104. Jutro dotrze też kolejnych 5 przegubowców. (...)
Coś mi się wydaje, że MZA może pozwolić sobie na takie roszady taborowe z tego względu, że powoli kultowe Ikarusy są zastępowane przez Solarisy, co za tym idzie unifikacja taboru na wszystkich zajezdniach zmierza w jednym kierunku- Solarisy. Po ostatnich przetargach można zauważyć, że Solaris dla warszawy jest w stanie dużo zrobić MZA już pewnie się nastawia na kolejną wygraną Solarisa w przetargu i myśli gdzie wsadzić kolejne solniczki
Zauważyłem, jest to niestety wina sterowników, ale Solaris powinien dopilnować, aby wozy jeździły ze sprawnymi wyświetlaczami... Mam nadzieję, że już niebawem wszystko wróci do normalności.drentwy pisze:Tia, tylko niech następnym razem robią to staranniej i dokładnie wszystko przetestują - w SU12 wyświetlacze głupieją i padają jak muchy...
Solaris zamontował takie sterowniki i wyświetlacze jakie dostał od R&G i zakładając, że poprawnie je podłączyli (zgodnie z dołączonym schematem), nowy system R&G jest po prostu wadliwy. Więc właściwie wszelkie narzekania powinny być skierowane w stronę R&G bo autobusy jeżdżą i nawet nie trzeszczą. A jak komuś nie pasują to zachęcam do przejażdżki komfortowym łódzkim gniotem...
Rozmieszczenie siedzeń
Jeżeli chodzi o rozmieszczenie siedzeń w gdańskich UIII 12 to wygląda to tak jak w linku http://galeria.solaris-club.com/details ... age_id=695 (różnica - obicie siedzeń w innym kolorze). Jak widać MZA zamówiło wersję z możliwie największą "rzeźnią". Podobne rozmieszczenie siedzeń do warszawskich jest w UIII 12 z firmy PKM Świerklaniec i PKM Jastrzębie Zdrój (różnica - zastosowanie podwójnych siedzeń z lewej strony bezpośrednio za kierowcą wobec półtoraków w warszawskich). Ale dzięki tym półtorakom można swobodnie przejść z pierwszych drzwi do środka autobusu.
Dzięki. No to teraz już wiem, że to jednak pomysł MZA. I dzięki im za to.lkmg-sol pisze:widać MZA zamówiło wersję z możliwie największą "rzeźnią". Podobne rozmieszczenie siedzeń do warszawskich jest w UIII 12 z firmy PKM Świerklaniec i PKM Jastrzębie Zdrój (różnica - zastosowanie podwójnych siedzeń z lewej strony bezpośrednio za kierowcą wobec półtoraków w warszawskich). Ale dzięki tym półtorakom można swobodnie przejść z pierwszych drzwi do środka autobusu.
Jeśli chodzi o sypiącą się elektronikę, szczególnie problemy związane z informacją pasażerską. To nie jest to nic nowego. SU10 z 2003 też mają ten sam - nadal nie rozwiązany - problem. A zatem problem wyświetlaczy to niestety "pięta achillesowa" Solarisówdrentwy pisze:w SU12 wyświetlacze głupieją i padają jak muchy...
Pijar w MZA ? Pierwsze słyszę. Raczej to jakiś problem decyzyjnyLopez pisze:To o co chodzi: problemy decyzyjne czy pijarowe?
Szczerze mówiąc jakoś nie pamiętam takich problemów w SU10, ale i kontakt mam z nimi mizerny - tylko 107 i (kiedyś) 166 Nieważne kto zawinił, gromy i tak spadają na głowę producenta - mam nadzieję, że w końcu sobie z tym poradzą.J-31 pisze:Jeśli chodzi o sypiącą się elektronikę, szczególnie problemy związane z informacją pasażerską. To nie jest to nic nowego. SU10 z 2003 też mają ten sam - nadal nie rozwiązany - problem. A zatem problem wyświetlaczy to niestety "pięta achillesowa" Solarisówdrentwy pisze:w SU12 wyświetlacze głupieją i padają jak muchy...
Miałem wczoraj okazję przejechać się nowym SU 18 nr. 8109.
No i z przykrością stwierdzam, że trochę się zawiodłem. Mam duże zastrzeżenia do wykończenia przegubu. Podłoga w tej serii jest równie badziewna jak w MAN-ach z ITS, ale na szczęście nie skrzypi. Poza tym na orurowaniu było masę śladów po produkcji, jakiegoś szlifowania itp. których nie usunięto. Sprawia to wrażenie jakby prace wykonywano w ogromnym pośpiechu.
No i z przykrością stwierdzam, że trochę się zawiodłem. Mam duże zastrzeżenia do wykończenia przegubu. Podłoga w tej serii jest równie badziewna jak w MAN-ach z ITS, ale na szczęście nie skrzypi. Poza tym na orurowaniu było masę śladów po produkcji, jakiegoś szlifowania itp. których nie usunięto. Sprawia to wrażenie jakby prace wykonywano w ogromnym pośpiechu.
I to co najmniej na dwóch brygadach.J-31 pisze:A tymczasem mokotowskie SU12III mają dzisiaj swoją premierę liniową. Widziałem dzisiaj rano #1104 jak zmierzał na Ursynowie, ulicą Rosoła w stronę Pętli Natolin Płn lub os. Kabaty - raczej stawiam na tą pierwszą pętle. Nie obsługiwał linii, a zatem podejrzewam, że pojawi się dzisiaj na linii 165