Strona 16 z 20

: 2011-08-09, 09:58
autor: Jack the Ripper
Bardzo ciekawie :mruga: R-3 pierwszą prawie w 100 % niskopodłogową zajezdnią i do tego prawie 100 % to Solarisy. Jakich ja czasów dożyłem :diabeł:

: 2011-08-09, 11:22
autor: J-31
Jak tak dalej pójdzie - a MZA zapowiada kolejny przetarg w przyszłym roku - to jest naprawdę szansa, by R3 "Ostrobramska" stała się zajezdnią z taborem w 100% niskopodłogowym ;)
Ikarusy idą na Kleszczową - nie wróżę długiego życia. :P
Spokojnie. Ikarusy i tak już powoli znikają, ale dla "Kleszczowej", te Ikarusy to wciąż jedyne przegubowce jakie posiadają. A deskorolki wszystkiego nie są w stanie obsłużyć. Po za tym "Kleszczowa" musi pozbyć się części Neoplanów. Tak więc, muszą dbać o Ikarusy, by mieć czym jeździć... bo nowych Solarisów na razie nie otrzymają :]

: 2011-08-09, 11:38
autor: Shadi
Zawsze wyjściem jest likwidacja brygad przegubowych dla kleszczowej. Wszak inne zajezdnie jak będą więcej taboru przegubowego dostawać nowego mogą wejść na to co było Kleszczowe, no i nie zapominajmy o ajentach:D.
-------------------------------------------------------------r
Poza tym ja wciąż wierzę w tabor przegubowy dla Kleszczowej. Te rozdysponowanie co na przegubowcu dziś wisi ,wcześniej na Wawkomie podał niejaki beni... Uważałem że może zmyślać więc poprosiłem go żeby przestał podawać rozdysponowania powołując się na to że w temacie o Swingach jego wersje się nie sprawdzają. Jednak jeśli to się sprawdziło to nie wykluczone jest że sprawdzi się również jego wersja kasacji i przerzutów.
Zacytuję:
Kasacje:
Bzdura. 38 sztuk M181M jest na liście transferowej ale do huty. Kleszczowa ma dostać sporo U15 i niestety ikarusy. Po za tym w związku z dostawą leci.
około 28 Ik 260
około 15 M121
około 40 M181
około 25 Neoplanów
około 60 Ik 280.
Wcześniej zapowiadał U18 dla Kleszczowej i na moje pytanie skąd nagle ta zmiana odpowiedział:
Pierwotny plan kolego zakładał że 30 SU18 pójdzie na R11 ale stan techniczny M181M nie pozwala na dalszą eksploatacje więc zarząd podjął decyzje o przerzucie 30 SU18 jednak na R6 plus wozy 88xx z innych zakładów R7 i R10 oraz kilka M121M które ostaną na R7 i R10.
Więc jeśli na Redutowej skasują odkurzacze i zacznie się potrzeba pilnej kasacji większej ilości nerwoplanów i Ikarusów na Kleszczowej to nie wykluczone że jest szansa że zobaczymy na niej niskopodłogowy przegubowy tabor.

: 2011-08-09, 11:48
autor: J-31
Tak naprawdę, to MZA nie będzie miało wyjścia. Ponieważ zarówno Ikarusy jak i Neoplany po prostu się skończą. I rzeczywiście przy następnym przetargu - zakupie, "Kleszczowa" otrzyma nowy tabor.... być może to będą Solarisy. ;)

Na razie nie mieli wyboru. Musie wyciąć 40 szt. Jelczy M181M z "Redutowej" :]

Pozostaje tylko cierpliwie poczekać na dalszy rozwój sytuacji ;)

Swoją drogą, to wg. mnie MZA popełnia błąd. W zeszłym roku "Ostrobramska" otrzymała nowe Solarisy, w tym roku również... przecież za kilka lat te wszystkie - dzisiaj nowiutkie SU18 - zaczną się masowo sypać. I zrobią to jednocześnie, bo w przypadku produkcji, to jest różnica roku... i co wtedy zrobi MZA ? ;)

Tymczasem "Kleszczowa" staje się aktualnie zbieraniną szrotu. Pchanie nowego taboru do kilku zajezdni, które już go posiadają, a przesyłanie starego, do jednej - która też już takowy posiada... to się po prostu zemści ;)

: 2011-08-09, 12:26
autor: Shadi
Co do ostrobramskiej, to z reguły rok pod rząd nowych autobusów nie dostają zajezdnie. Wyjątkiem były U12 dla Kleszczowej ,które dostała i w 2007 i w 2008, ale na przykład sporą porcję U18 Woronicza dostała tylko w roku 2007 , w latach 2008-2010 tylko marne 21 sztuk.
W zeszłym roku, ktoś wspominał że chcą z Ostrobramskiej zrobić zajezdnię tylko Solarisową, i widocznie to była prawda, myślę że dlatego w tym roku też dostała nowe Solarki, by pozbyć się tego co nie jest"Made in Solaris"(M121M i Ikarusy).Zgadzam się że to jest idiotyzm, ale to ma swoje korzenie z polityką ujednolicania taboru na zajezdniach, miało być tak, woronicza i ostrobramska - solarisy stalowa - many kleszczowa- neoplany oraz redutowa - jelcze. Pomysł jest fajny- bo ujednolicanie taboru zmniejsza koszty eksploatacji, no ale właśnie, nie wzięto pod uwagę faktu że cześć tych marek już nie będzie istnieć bądź nie dotrą nowe pojazdy tej marki do warszawy. Neoplan jest teraz częścią Mana, jelcza nie ma....
Mało brakowało aby też Stalowa nie była wypchana szrotem, wszak od NM223 aż do 2010 roku nie dotarły do Warszawy nowe Man'y, a i tak Stalowa nie ma solówek Manowych tylko jelczowe, bo przetargi na solówki zgarniał solaris lub raz - jelcz. Neoplan nie dostarczy nowych autobusów do kleszczowej- bo jest Manem, Man nie dostarczy nowych solówek dla Stalowej, bo przetargi na solówki wygrywa Solaris itp... jednym słowem, jeśli jeden producent(Solaris) dominuje w mieście, to takie ujednolicanie taboru to bezsens, bo część zajezdni będzie opływała w Solarisy, a część będzie musiała wytrzymać ze szrotem, z pojedynczych przetargów kiedy to nie wygrał Solaris.
Co do padania tych autobusów to nawet z najstarszymi SU18 z roku 2005 z tego co wiem nie ma większych problemów ,a one mają teraz sześc lat.
Problemy ze starszymi solarisami, czyli U15 wynikają z tego że MZA nie wiedziało jaki tabor niskopodłogowy może zastąpić Ikarusy. Postawiono na tańsze deskorolki, nie były wystarczająco pojemne, dopóki ZTM nie wprowadził zakazu taborowego na deskorolki jeździły przeciążone na przegubowych liniach- i to się na nich odbiło negatywnie. To samo dotyczy gniotów, co prawda znajdują się w tej samej klasie pojemnościowej co inne solówki, ale mają źle zorganizowaną przestrzeń pasażerską, minimalną rzeźnię z przodu i brak jakiegoś miejsca do stania z tyłu( schody zabierają część miejsca, i część miejsca zabierają fotele, w takich solarisach tylko wieża żre przestrzeń.) jeździły przeciążone i teraz są w opłakanym stanie. Tym bardziej że szkielety tych autobusów do 2000 roku nie były wykonywane ze stali nierdzewnej.
Solaris jest jakościowo ok, więc ufam że jeśli nie będą te autobusy przeciążone jeździć, jak kiedyś deskorolki i gnioty, to pojeżdzą może nie tyle co ikarusy, ale dłużej co neoplany, (które teraz najstarsze 14 lat jeżdżą).

: 2011-08-09, 14:39
autor: J-31
Wydaje mi się, że MZA powinno pójść w jednym z dwóch kierunków - albo kupować wyłącznie Solarisy i zdecydowanie równomiernie rozsyłać je po zajezdniach.

Albo tak "grać" specyfikacją w przetargach, by w końcu kupić konkretne marki i w ten sposób faktycznie ujednolicić tabor w poszczególnych zajezdniach pomiędzy tylko dwoma markami - czyli np. Solaris i MAN

I zrobić tak, że - na przykład - Stalowa i Kleszczowa, miała by wyłącznie MAN-y, a pozostałe zajezdnie wyłącznie Solarisy.

No a pozostały tabor pozostawić aż do momentu likwidacji.

Tymczasem, MZA, prócz Solarisów, właśnie "wszedł" w trzecią markę - Solbus. I co teraz zrobią ? ;)

: 2011-08-09, 15:52
autor: ps-man
J-31 pisze: Tymczasem, MZA, prócz Solarisów, właśnie "wszedł" w trzecią markę - Solbus. I co teraz zrobią ? ;)
Oj tam, oj tam. Tragedii nie będzie. Mniejsze przedsiębiorstwa od MZA mają bardziej zróżnicowany tabor i sobie radzą. :D

: 2011-08-09, 17:49
autor: O530
J-31 pisze:Tymczasem, MZA, prócz Solarisów, właśnie "wszedł" w trzecią markę - Solbus. I co teraz zrobią ?
J-31, to tylko tyle, a w kieleckim MPK mamy 8 marek i niewykluczone, że dojdzie 9 - Autosan ; D.
A o to wszystkie: Solaris, MAN, MA3, Mercedes, ŁA3, Jelcz, Ikarus, SAM ;)

: 2011-08-09, 17:55
autor: Mrozard
O530 pisze:J-31, to tylko tyle, a w kieleckim MPK mamy 8 marek i niewykluczone, że dojdzie 9 - Autosan ; D.
A o to wszystkie: Solaris, MAN, MA3, Mercedes, ŁA3, Jelcz, Ikarus, SAM ;)
Fajnie. Z tym, że w Kielcach macie jedną zajezdnię, a w Wa-wie jest Woronicza, Kleszczowa, Ostra, Stalowa i Redzia.

Ja mam natomiast pytanie: te Solbusy będą posiadały podzespoły (silniki czy skrzynie) takie jak chociażby w Solarsyfach, czy MANach lub Jelonsach (mowa tu o firmach robiących te podzespoły)? Jak tak, to raczej nie widzę większego problemu.

: 2011-08-12, 16:52
autor: Krzysiek
Może nie ten temat ale ostatnie wieści są takie że Ostrobramska jeszcze w tym roku stanie się zajezdnią w 100% niskopodłogową z SU12 i SU18 + z niedobitkami w postaci SU15.
Woronicza SU 12, SU18 , Solbus i resztki ikarusów, docelowo solarisowa[ +pewnie te Solbusy]
Kleszczowa SU12, SU15[ przerzuty około 70 z Ostrej Woronicza] bez ikarusów.
Stalowa Many , jelcze mastero i gnioty i ikarusy [ podobno ma byc wykorzystany zapis na dodatkowo dostawę 50% bez przetargu, 35 sztuk manów zastąpi ikarusy, na ile to prawda nie wiem...]
Redutowa SU12, SU18, gnioty i resztki odkurzaczy.

: 2011-08-12, 17:16
autor: Jack the Ripper
Z tego co mi wiadomo, to w przetargu na leasing 70 przegubów nie było mowy o dodatkowej opcji ;)

: 2011-08-12, 21:55
autor: Krzysiek
Możliwe nie pamiętam, jeśli tak to widac w tym przypadku mam błędne informacje.

: 2011-09-06, 16:55
autor: Filip7370
A właśnie, kiedy mają przychodzić hybrydy?

: 2011-09-06, 17:06
autor: Skowron59
Z tego co się orientuje to jakoś w grudniu mają się hybrydy pojawić. Jeszcze ustalają kolory w jakich mają być autobusy hybrydowe.

: 2011-09-06, 17:43
autor: Suchy
Skowron59 pisze:Jeszcze ustalają kolory w jakich mają być autobusy hybrydowe.
Tzn. że nie będą żółto - czerwone?

: 2011-09-06, 17:48
autor: J-31
Ja mogę mieć tylko nadzieję, że Hybrydy chociaż trochę będą nawiązywały do barw warszawskich ;)

: 2011-09-06, 17:52
autor: Skowron59
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... szare.html znalazłem artykuł na temat zmiany barw dla autobusów hybrydowych

: 2011-09-06, 18:23
autor: Mrozard
Debilizm galopujący. Napis "pojazd hybrydowy" na garbie, i gra gitara. Inny kolor niech wprowadzą, jak kupią kiedyś metrobusy, które będą jeździć po góra kilku ekspresowych liniach, czy jak tam.

: 2011-09-06, 18:43
autor: Amalio
mrozard pisze:Debilizm galopujący. Napis "pojazd hybrydowy" na garbie, i gra gitara. Inny kolor niech wprowadzą, jak kupią kiedyś metrobusy, które będą jeździć po góra kilku ekspresowych liniach, czy jak tam.
¯artujesz sobie :?: Przecież muszą się pochwalić tym, że kupili super mega hiper ekologiczne autobusy. Tyle, że tu jest jeszcze gorzej, bo chcą je pomalować. W Niemczech jest to tylko w formie folii jak reklamy.

: 2011-09-06, 19:18
autor: J-31
No tak - nie udało się z PESA-mi, to teraz kombinują z Hybrydami. :wall:

Mrozard ma trochę racji. "Debilizm galopujący" - to chyba dobre określenie. Normalnie szczęka opadła mi aż do piwnicy. :chytry: