Solaris (częściowo) wygrał przetarg na autobusy dla Dubaju

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Mibars

Post autor: Mibars »

Kolorowe wyświetlacze diodowe z linią i kierunkiem, przezroczyste "okno" w przegubie, 5x LCD, klima, miękkie fotele... Luksus! :)

Tylko ten przedział dla kobiet razi w oczy... No cóż - taka jest u nich tradycja, że kobiety to są od rodzenia i wychowywania dzieci, gotowania i ogólnie rzecz biorąc siedzenia w domu...

A ja jestem przeciwnikiem umieszczania miejsc siedzących bokiem do kierunku jazdy... Wolę już rozwiązanie 2+1 jak w Ikarusie - przynajmniej nogi są schowane i nie przeszkadzają stojącym, oraz pod siedzeniem można zamontować jakąś nagrzewnicę, czy nawet zrobić pudło na akumulatory, czy inne podzespoły.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Mibars pisze:Kolorowe wyświetlacze diodowe z linią i kierunkiem,
To są LCD
Mibars pisze:jakąś nagrzewnicę
Przyda im się :D

Mibars

Post autor: Mibars »

A żebyś się nie zdziwił jak nocą potrafi być tam zimno... Ale wracając do tematu, to chodziło mi o zastosowanie "klasycznego" układu siedzeń w pojazdach obsługujących trochę większe potoki pasażerów :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mibars pisze:Ale wracając do tematu, to chodziło mi o zastosowanie "klasycznego" układu siedzeń w pojazdach obsługujących trochę większe potoki pasażerów :)
Niby Masz rację, ale mogło być i tak, że Solaris nie miał innego wyjścia i ze względu na potrzebę schowania jakichś elementów w pudłach, po prostu musiał postawić te fotele bokiem do kierunku jazdy ;)

Myślę, że i tak zrobili to lepiej, niż w Warszawskich SU18 III, a z drugiej strony, mam wrażenie, że autobusach w Dubaju nie ma aż takiego ścisku jak w polskich miastach ;)

Mibars

Post autor: Mibars »

Ciekawe czy mają blokady prędkości i jak mocne silniki... Oraz ciekawe kiedy na Youtube pjawią się filmiki typu "Erhabe arabic bus drift" :D Albo jazda na dwóch kołach :P

Tak uogólniając to się zastanawiam jak te autobusy będą tam traktowane...

Lopez

Post autor: Lopez »

Tak uogólniając to się zastanawiam jak te autobusy będą tam traktowane...
Dobre pytanie. Oczywiście nie można tego porównywać, ale mój znajomy był w Jemenie na kontrakcie i serwisował ciężarówki. Do dziś klnie ostro na Arabów i uważa ich za technicznych półgłówków :] Ciekawe jak się ma do tego Dubaj...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie martw się Lopez. Dubajczycy to też idioci. Oni mają tylko dużo kasy.

Lopez

Post autor: Lopez »

Prawda jest taka, że to chyba pierwsza próba stworzenia w Dubaju "europejskiej" KM. Zobaczymy jak im to wyjdzie. Na pewno na początku będą się uczyć na błędach. Trzeba jednak przyznać, że wybrali niezły sprzęt.
Dla Solarisa jest to też kontrakt bardzo prestiżowy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Przy okazji Solarisów dla Dubaju, zastanawialiśmy się nad na początku tego tematu, "jak Solaris przetransportuje tyle autobusów do Dubaju ?" oraz "kto je będzie serwisować ?"....

... I o ile odpowiedź na pierwsze pytanie już chyba znamy. O tyle odpowiedzi na drugie, wciąż nie znamy.... Zatem ciekawy jestem, czy Solaris przeszkoli miejscowych pracowników, czy będzie wysyłał tam swoich pracowników (przynajmniej przez pierwszy rok lub dwa) ;)

I drugie pytanie - czy producent przeszkoli tych ludzi w Polsce, czy na miejscu (w Dubaju) :]

Lopez

Post autor: Lopez »

Z całą pewnością w dalszej perspektywie będzie trzeba przeszkolić miejscowy personel - z dwóch zresztą powodów:
- jest to bardziej ekonomiczne,
- do serwisowania autobusów potrzeba po prostu zbyt wielu ludzi, żeby wszystkich ich wysłać z Polski ;)
J-31 pisze:I drugie pytanie - czy producent przeszkoli tych ludzi w Polsce, czy na miejscu (w Dubaju)
Na to można sobie też już odpowiedzieć - znów bardziej opłaca się wysłać 10 instruktorów tam niz 100 pracowników tutaj.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Czy tylko mnie się to wydaje, czy w przetargu było zapisane, że Solaris musi zrobić w Dubaju swój serwis i czy nie było czasem mówione już, że Solaris na razie swoich ludzi wysyła?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze:Czy tylko mnie się to wydaje, czy w przetargu było zapisane, że Solaris musi zrobić w Dubaju swój serwis i czy nie było czasem mówione już, że Solaris na razie swoich ludzi wysyła?
A wyobrażasz sobie żeby przy każdej poważniejszej awarii pakowali autobus na statek, transportowali go do Niemiec, a następnie do Polski do Bolechowa :?: :]

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No nie, ale chciałem zwrócić uwagę na to, że przy tej okazji było mówione, iż serwisanci Solarisa pojadą do Dubaju.

Lopez

Post autor: Lopez »

Orientuje się ktoś jaka część konmtraktu została już przez Solarisa zrealizowana?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Na razie z Bolechowa wyjeżdżały pierwsze pojedyncze sztuki, ja widziałem przeguby, ale na TWB były zdjęcia krótkich, tak więc jadą oba typy ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ilości co prawda nie znam, ale ze zdjęć, które również widziałem na TWB wynika, że to było raptem parę pojazdów. Zatem Solaris dopiero zaczyna dostawy ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

A ktoś wie jaki jest termin realizacji zamówienia?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A ktoś wie jaki jest termin realizacji zamówienia?
Dobrze, że o to Zapytałeś, bo chyba mamy obsuwę. Na pierwszej stronie tego tematu, w poście Drentwego jest cytat z Gazety.pl Poznań. A w niej jest zdanie o terminach dostaw. Wg. Gazety dostawy miały się zacząć już w listopadzie zeszłego roku, a skończyć w połowie bieżącego roku ;)

... o ile dobrze pamiętam, to zdjęcia pierwszych Solarek dla Dubaju pojawiły się dopiero w styczniu br. Zatem wychodzi na to, że Solaris ma dwa miechy obsuwy :]

Lopez

Post autor: Lopez »

To zupełnie do Solarisa nie podobne. W sumie pal sześć pierwsze dostawy. Pytanie czy wyrobią się z terminem końcowym?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:To zupełnie do Solarisa nie podobne. W sumie pal sześć pierwsze dostawy. Pytanie czy wyrobią się z terminem końcowym?
Faktycznie to, że zawalili termin rozpoczęcia dostaw nie oznacza, że się nie wyrobią w terminie. Mają sporo czasu. Tak więc - cierpliwości. Póki co nadal produkują ;)

I jest jeszcze jedna kwestia. Gazeta Poznań - czasami jest bardzo nie konkretna. Zatem, wszystko może być OK :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”