Premiery Solarisa
Niemcy dalej kupują HF.ep40 pisze:Na zachodzie to UE by urwała łeb za zakup pojazdu "nieprzyjaznego niepełnosprawnym".J-31 pisze:SU11 (wzorem SU12 LE) pojadą gdzieś na zachód
Co do mojego zdania to uważam, że uwsteczniamy się - zamiast stwarzać sytuację sprzyjającą wymieraniu konstrukcjom HF to może się okazać, że Solaris pomoże im zrobić wielki Come back Solaris - rozczarowanie roku
Rocznie MEN powinno kupować około 100 autobusów. na razie o tort "biją się" tylko Autosan z Jelczem. A 100 sztuk to onad 10% rocznej produkcji Solarisa.J-31 pisze:Chociaż nie ukrywam, że pisząc ten post jakoś nie chce mi się w to wierzyć
Nie pal jeszcze foteli z autobusów Solarisa przed domem. Poczekaj aż zobaczysz ten autobus.Amalio pisze:Solaris - rozczarowanie roku
Podejrzewam też, że jak go pokażą to powiedzą też po co taki model zrobili. To wcale nie musi być uwstecznianie się.
To jedna firma, w dodatku państwowa, a przy takich zamówieniach to odchodzi smarowanie na całego. To nie jest rynek dla Solarisa.Lopez pisze:na razie o tort "biją się" tylko Autosan z Jelczem.
A tak swoją drogą — ludzie, nie lamentujcie tak nad tym U11 i nie wieszajcie psów na Solarisie, że taki dobry producent i wypuszcza takie coś. To prywatna firma nastawiona na zysk, nie na to, żeby ulepszyć park taborowy polskich przewoźników i jeśli w/w z jakichś przyczyn chcą kupować wysokopodłogowce, to nic nie stoi na przeszkodzie, by Solaris im je sprzedawał. To ich wina, a nie Solarisa — bez popytu nie ma podaży, żelazne prawa rynku.
@Lopez, a co zobaczę Wysokopodłogowca i to mi starcza.
@ Plocmaster - i z tego powodu, że to prywatna firma nastawiona na zysk to nie mam prawa mieć do nich pretensji, że wypuszczają na rynek moim zdaniem shit Aby pokazać uwstecznianie się Solarisa mogę napisać, że taki Mercedes wprowadził niskopodłogowe Conecto i to jest krok do przodu.
@ Plocmaster - i z tego powodu, że to prywatna firma nastawiona na zysk to nie mam prawa mieć do nich pretensji, że wypuszczają na rynek moim zdaniem shit Aby pokazać uwstecznianie się Solarisa mogę napisać, że taki Mercedes wprowadził niskopodłogowe Conecto i to jest krok do przodu.
Ma wysoką podłogę i to sporo znaczy.ep40 pisze:Zależy jak będzie wykonane, bo to jeszcze nic nie znaczy.Amalio pisze:Wysokopodłogowca i to mi starcza.
Tyle, że Conecto NIGDY nie było kierowane do odbiorców na zachodzie, a w 1990 roku Merc u nas raczej nie oferował O405N, a nawet gdyby to cena byłaby bardziej niż odstraszająca u nas i z pewnością wygórowana na zachodzie.. A teraz mamy dwudziesty pierwszy wiek, a nie początek lat 90tych.ep40 pisze:Wcześniejsze Conecta są jednak uogólniając wysokie mimo iż już w 1990 Mercedes oferował O405N. To taka sama sytuacja jak z U11.Amalio pisze:wprowadził niskopodłogowe Conecto
To jaki byłby cel prezentacji tego autobusu w Polsce jeżeli by nie miał znaleźć się w ofercie Jeżeli model jest zbudowany tylko na potrzeby wschodnich krajów to tam by został zaprezentowany.
Ostatnio zmieniony 2007-09-13, 19:00 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
Możesz. Tylko że SU11 nie zastępuje tego, co obecnie jest w sprzedaży, tylko ma stanowić uzupełnienie oferty. I każdy może produkować co tylko mu się podoba, i jeśli ktoś mu to kupi to tym lepiej dla niego. Podaż konsekwencją popytu, prawa rynku. Pretensje do tych, co to kupują.Amalio pisze:i z tego powodu, że to prywatna firma nastawiona na zysk to nie mam prawa mieć do nich pretensji, że wypuszczają na rynek moim zdaniem shit
Poza tym co za różnica, czy przedsiębiorstwo kupi 120M, wynalazek ze Stolca Kujawskiego (nawet nie wiem, jakie mają oznaczenia) czy SU11? Niewielka.
Eee — IMHO chodziło o to, że Citaro się już mocno zestarzało i trzeba było nieco odświeżyć ofertę, przy czym jednocześnie ktoś skapnął się, że przyczepianie gwiazdy do wysokich, mocno heblowatych Otomarsanów przeznaczonych na rynki krajów rozwijających się może nadszarpnąć wizerunek firmy, toteż postanowiono wykorzystać starą markę do wygenerowania powiewu świeżości w ofercie.Amalio pisze:Aby pokazać uwstecznianie się Solarisa mogę napisać, że taki Mercedes wprowadził niskopodłogowe Conecto i to jest krok do przodu.
Głównie na wschód, i gdzieś pokazać go muszą.Amalio pisze:To jaki byłby cel prezentacji tego autobusu w Polsce jeżeli by nie miał znaleźć się w ofercie
A skąd wiesz, że nie kupią? U12LE też polscy przewoźnicy nie kupują, a jednak również znajdzie się na targach... Na pewno nie zaszkodzi im promocja tego produktu. Moim zdaniem Solaris po prostu poszerza swój rynek. Spójrz na to z innej strony - raczej nikt nie kupi wysokiego Solarisa zamiast U12, ale być może ktoś kupi wysokiego Solarisa zamiast wysokiego Solbusa? Albo np. A0909. Wtedy poprawi się jakość w tym przedsiębiorstwie, bo wysokopodłogowy wcale nie znaczy zły. Jeżeli będzie dobrze wykonany to zakup takiego cuda będzie mógł oznaczać lepsze czasy dla takiej firmy - w końcu zakupią wóz renomowanej marki Solaris, a nie jakiegoś Autosana/Solbusa, które większości zwykłych pasażerów kojarzą się jednak z typową polską rzeczywistością, w przeciwieństwie do "prozachodniego" Solarisa
Jestem w stanie zrozumieć, ze producent che wypełnić lukę, ale w przypadku Polski tegu typu konstrucje powinny znikać, a nie się mnożyć jeżeli chcemy iść do przodu z komunikacją.plocmaster pisze:Możesz. Tylko że SU11 nie zastępuje tego, co obecnie jest w sprzedaży, tylko ma stanowić uzupełnienie oferty. I każdy może produkować co tylko mu się podoba, i jeśli ktoś mu to kupi to tym lepiej dla niego. Podaż konsekwencją popytu, prawa rynku. Pretensje do tych, co to kupują.Amalio pisze:i z tego powodu, że to prywatna firma nastawiona na zysk to nie mam prawa mieć do nich pretensji, że wypuszczają na rynek moim zdaniem shit
Poza tym co za różnica, czy przedsiębiorstwo kupi 120M, wynalazek ze Stolca Kujawskiego (nawet nie wiem, jakie mają oznaczenia) czy SU11? Niewielka.
Przeciez mają nowe Citaro, więc nie wiem o co "kaman"...plocmaster pisze:Eee — IMHO chodziło o to, że Citaro się już mocno zestarzało i trzeba było nieco odświeżyć ofertę, przy czym jednocześnie ktoś skapnął się, że przyczepianie gwiazdy do wysokich, mocno heblowatych Otomarsanów przeznaczonych na rynki krajów rozwijających się może nadszarpnąć wizerunek firmy, toteż postanowiono wykorzystać starą markę do wygenerowania powiewu świeżości w ofercie.Amalio pisze:Aby pokazać uwstecznianie się Solarisa mogę napisać, że taki Mercedes wprowadził niskopodłogowe Conecto i to jest krok do przodu.
Ale te "wschody" mają swoje transexpa, więc to nie jest tak, że oni musieli go tutaj pokazać, ponieważ nie było gdzie.plocmaster pisze:Głównie na wschód, i gdzieś pokazać go muszą.Amalio pisze:To jaki byłby cel prezentacji tego autobusu w Polsce jeżeli by nie miał znaleźć się w ofercie
KKS czyli wracamy do tego co napisałem, że Solaris ma zamiar sprzedawać go w Polsce, a to ze nikt nie kupuje LE - widocznie Solaris się przeliczył
Co do Autosanów i Solbusów - jeżdżę ich nowymi lub kilkuletnimi produktami codziennie i jakoś nie mam powodów do narzekań, a U11 nie będzie miał za konkurentów ani Autosana, ani Solbusa bo oni w tego typu autobusy sie nie bawią.
Zgodzę się, ale wina leży po stronie kupujących, a nie sprzedających. Jeśli nie Solarisa, kupiliby coś innego. Co złego jest w tym, że zaspokaja się popyt?Amalio pisze:Jestem w stanie zrozumieć, ze producent che wypełnić lukę, ale w przypadku Polski tegu typu konstrucje powinny znikać, a nie się mnożyć jeżeli chcemy iść do przodu z komunikacją.
Jakie tam nowe, zmienili mu fronty tylko. Choć prawdę mówiąc nie wiem, jakie są różnice między w/w a Conectem LF.Amalio pisze:Przeciez mają nowe Citaro, więc nie wiem o co "kaman"...
A dlaczego niby nie mieliby pokazywać go u nas? ¯eby MKMów nie stresować?Amalio pisze:Ale te "wschody" mają swoje transexpa, więc to nie jest tak, że oni musieli go tutaj pokazać, ponieważ nie było gdzie.
To raczej nie jest autobus projektowany z myślą o naszym rynkuAmalio pisze:a to ze nikt nie kupuje LE - widocznie Solaris się przeliczył
Więc co? U12 LF?Amalio pisze:a U11 nie będzie miał za konkurentów ani Autosana, ani Solbusa bo oni w tego typu autobusy sie nie bawią.
Dlatego powinno się ukrócić żywot HF bo są one zbyt kuszące dla ludzi którzy zaoszczędzą jak tylko się da[/quote]plocmaster pisze:Zgodzę się, ale wina leży po stronie kupujących, a nie sprzedających. Jeśli nie Solarisa, kupiliby coś innego. Co złego jest w tym, że zaspokaja się popyt?Amalio pisze:Jestem w stanie zrozumieć, ze producent che wypełnić lukę, ale w przypadku Polski tegu typu konstrucje powinny znikać, a nie się mnożyć jeżeli chcemy iść do przodu z komunikacją.
Nie tylko design. Nowe Citaro ma też troche nowych gratów pod poszyciem.plocmaster pisze:Jakie tam nowe, zmienili mu fronty tylko. Choć prawdę mówiąc nie wiem, jakie są różnice między w/w a Conectem LF.Amalio pisze:Przeciez mają nowe Citaro, więc nie wiem o co "kaman"...
Jak mają zamiar marnować pieniądze na pierdoły to ja nie przeszkadzam, a i tak obstaję przy swoim, że będzie on u nas oferowany.plocmaster pisze:A dlaczego niby nie mieliby pokazywać go u nas? ¯eby MKMów nie stresować?Amalio pisze:Ale te "wschody" mają swoje transexpa, więc to nie jest tak, że oni musieli go tutaj pokazać, ponieważ nie było gdzie.
Ani Autosan ani Solbus na dzień dzisiejszy nie oferuje nic co bezpośrednio by konkurowało z U11. Jeżeli U11 ma być miejskim HF to Lions Classic lub 120M.plocmaster pisze:To raczej nie jest autobus projektowany z myślą o naszym rynkuAmalio pisze:a to ze nikt nie kupuje LE - widocznie Solaris się przeliczyłWięc co? U12 LF?Amalio pisze:a U11 nie będzie miał za konkurentów ani Autosana, ani Solbusa bo oni w tego typu autobusy sie nie bawią.
Likwidując podaż nie stłamsisz popytu. Nawet jak każdy producent przestanie produkować wysokopodłogowe miejskie autobusy, zaraz znajdzie się ktoś, kto zorientuje się, że na wypełnieniu tej luki rynkowej możnaby nieźle zarobić.Amalio pisze:Dlatego powinno się ukrócić żywot HF bo są one zbyt kuszące dla ludzi którzy zaoszczędzą jak tylko się da
Taak, przyczłapę do bulgulatora ma z lewej strony komucytatora, a nie z prawej, jak stary model? A w ogóle to nie ma to znaczenia w tej kwestii.Amalio pisze:Nie tylko design. Nowe Citaro ma też troche nowych gratów pod poszyciem.
1. To nie pierdołaAmalio pisze:Jak mają zamiar marnować pieniądze na pierdoły to ja nie przeszkadzam, a i tak obstaję przy swoim, że będzie on u nas oferowany.
2. Nie neguję tego, że będzie on oferowany w Pomrocznej