Premiery Solarisa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

J-31 pisze:SU11 (wzorem SU12 LE) pojadą gdzieś na zachód
Na zachodzie to UE by urwała łeb za zakup pojazdu "nieprzyjaznego niepełnosprawnym".

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ep40 pisze:
J-31 pisze:SU11 (wzorem SU12 LE) pojadą gdzieś na zachód
Na zachodzie to UE by urwała łeb za zakup pojazdu "nieprzyjaznego niepełnosprawnym".
Niemcy dalej kupują HF.
Co do mojego zdania to uważam, że uwsteczniamy się - zamiast stwarzać sytuację sprzyjającą wymieraniu konstrukcjom HF to może się okazać, że Solaris pomoże im zrobić wielki Come back :confused: Solaris - rozczarowanie roku

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:Chociaż nie ukrywam, że pisząc ten post jakoś nie chce mi się w to wierzyć
Rocznie MEN powinno kupować około 100 autobusów. na razie o tort "biją się" tylko Autosan z Jelczem. A 100 sztuk to onad 10% rocznej produkcji Solarisa.
Amalio pisze:Solaris - rozczarowanie roku
Nie pal jeszcze foteli z autobusów Solarisa przed domem. Poczekaj aż zobaczysz ten autobus.
Podejrzewam też, że jak go pokażą to powiedzą też po co taki model zrobili. To wcale nie musi być uwstecznianie się.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:na razie o tort "biją się" tylko Autosan z Jelczem.
To jedna firma, w dodatku państwowa, a przy takich zamówieniach to odchodzi smarowanie na całego. To nie jest rynek dla Solarisa.
A tak swoją drogą — ludzie, nie lamentujcie tak nad tym U11 i nie wieszajcie psów na Solarisie, że taki dobry producent i wypuszcza takie coś. To prywatna firma nastawiona na zysk, nie na to, żeby ulepszyć park taborowy polskich przewoźników i jeśli w/w z jakichś przyczyn chcą kupować wysokopodłogowce, to nic nie stoi na przeszkodzie, by Solaris im je sprzedawał. To ich wina, a nie Solarisa — bez popytu nie ma podaży, żelazne prawa rynku.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

@Lopez, a co zobaczę :?: Wysokopodłogowca i to mi starcza.
@ Plocmaster - i z tego powodu, że to prywatna firma nastawiona na zysk to nie mam prawa mieć do nich pretensji, że wypuszczają na rynek moim zdaniem shit :?: Aby pokazać uwstecznianie się Solarisa mogę napisać, że taki Mercedes wprowadził niskopodłogowe Conecto i to jest krok do przodu.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Amalio pisze:Wysokopodłogowca i to mi starcza.
Zależy jak będzie wykonane, bo to jeszcze nic nie znaczy.
Amalio pisze:wprowadził niskopodłogowe Conecto
Wcześniejsze Conecta są jednak uogólniając wysokie mimo iż już w 1990 Mercedes oferował O405N. To taka sama sytuacja jak z U11.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ep40 pisze:
Amalio pisze:Wysokopodłogowca i to mi starcza.
Zależy jak będzie wykonane, bo to jeszcze nic nie znaczy.
Ma wysoką podłogę i to sporo znaczy.
ep40 pisze:
Amalio pisze:wprowadził niskopodłogowe Conecto
Wcześniejsze Conecta są jednak uogólniając wysokie mimo iż już w 1990 Mercedes oferował O405N. To taka sama sytuacja jak z U11.
Tyle, że Conecto NIGDY nie było kierowane do odbiorców na zachodzie, a w 1990 roku Merc u nas raczej nie oferował O405N, a nawet gdyby to cena byłaby bardziej niż odstraszająca u nas i z pewnością wygórowana na zachodzie.. A teraz mamy dwudziesty pierwszy wiek, a nie początek lat 90tych.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A kto Ci napisał, że U11 będzie kierowane do odbiorców na zachodzie/bądź też w naszym kraju? Może Solaris chce zdobyć również rynek wschodni?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

To jaki byłby cel prezentacji tego autobusu w Polsce jeżeli by nie miał znaleźć się w ofercie :?: Jeżeli model jest zbudowany tylko na potrzeby wschodnich krajów to tam by został zaprezentowany.
Ostatnio zmieniony 2007-09-13, 19:00 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

W ofercie znaleźć się może, podejrzewam, że w Niemczech też da się kupić Conecto, a dlaczego w Polsce? Bo Solaris to polska firma, proste...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze: proste...
Nie to nie jest proste - produkt prezentuje się zainteresowanym.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A dlaczego mieliby chować swój wóz na największych autobusowych targach na rodzimym rynku?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze:A dlaczego mieliby chować swój wóz na największych autobusowych targach na rodzimym rynku?
Dlatego, że np przewoźników nie będzie interesował autobus którego i tak sobie nie kupią.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:i z tego powodu, że to prywatna firma nastawiona na zysk to nie mam prawa mieć do nich pretensji, że wypuszczają na rynek moim zdaniem shit
Możesz. Tylko że SU11 nie zastępuje tego, co obecnie jest w sprzedaży, tylko ma stanowić uzupełnienie oferty. I każdy może produkować co tylko mu się podoba, i jeśli ktoś mu to kupi to tym lepiej dla niego. Podaż konsekwencją popytu, prawa rynku. Pretensje do tych, co to kupują.
Poza tym co za różnica, czy przedsiębiorstwo kupi 120M, wynalazek ze Stolca Kujawskiego (nawet nie wiem, jakie mają oznaczenia) czy SU11? Niewielka.
Amalio pisze:Aby pokazać uwstecznianie się Solarisa mogę napisać, że taki Mercedes wprowadził niskopodłogowe Conecto i to jest krok do przodu.
Eee — IMHO chodziło o to, że Citaro się już mocno zestarzało i trzeba było nieco odświeżyć ofertę, przy czym jednocześnie ktoś skapnął się, że przyczepianie gwiazdy do wysokich, mocno heblowatych Otomarsanów przeznaczonych na rynki krajów rozwijających się może nadszarpnąć wizerunek firmy, toteż postanowiono wykorzystać starą markę do wygenerowania powiewu świeżości w ofercie.
Amalio pisze:To jaki byłby cel prezentacji tego autobusu w Polsce jeżeli by nie miał znaleźć się w ofercie
Głównie na wschód, i gdzieś pokazać go muszą.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A skąd wiesz, że nie kupią? U12LE też polscy przewoźnicy nie kupują, a jednak również znajdzie się na targach... Na pewno nie zaszkodzi im promocja tego produktu. Moim zdaniem Solaris po prostu poszerza swój rynek. Spójrz na to z innej strony - raczej nikt nie kupi wysokiego Solarisa zamiast U12, ale być może ktoś kupi wysokiego Solarisa zamiast wysokiego Solbusa? Albo np. A0909. Wtedy poprawi się jakość w tym przedsiębiorstwie, bo wysokopodłogowy wcale nie znaczy zły. Jeżeli będzie dobrze wykonany to zakup takiego cuda będzie mógł oznaczać lepsze czasy dla takiej firmy - w końcu zakupią wóz renomowanej marki Solaris, a nie jakiegoś Autosana/Solbusa, które większości zwykłych pasażerów kojarzą się jednak z typową polską rzeczywistością, w przeciwieństwie do "prozachodniego" Solarisa :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:
Amalio pisze:i z tego powodu, że to prywatna firma nastawiona na zysk to nie mam prawa mieć do nich pretensji, że wypuszczają na rynek moim zdaniem shit
Możesz. Tylko że SU11 nie zastępuje tego, co obecnie jest w sprzedaży, tylko ma stanowić uzupełnienie oferty. I każdy może produkować co tylko mu się podoba, i jeśli ktoś mu to kupi to tym lepiej dla niego. Podaż konsekwencją popytu, prawa rynku. Pretensje do tych, co to kupują.
Poza tym co za różnica, czy przedsiębiorstwo kupi 120M, wynalazek ze Stolca Kujawskiego (nawet nie wiem, jakie mają oznaczenia) czy SU11? Niewielka.
Jestem w stanie zrozumieć, ze producent che wypełnić lukę, ale w przypadku Polski tegu typu konstrucje powinny znikać, a nie się mnożyć jeżeli chcemy iść do przodu z komunikacją.
plocmaster pisze:
Amalio pisze:Aby pokazać uwstecznianie się Solarisa mogę napisać, że taki Mercedes wprowadził niskopodłogowe Conecto i to jest krok do przodu.
Eee — IMHO chodziło o to, że Citaro się już mocno zestarzało i trzeba było nieco odświeżyć ofertę, przy czym jednocześnie ktoś skapnął się, że przyczepianie gwiazdy do wysokich, mocno heblowatych Otomarsanów przeznaczonych na rynki krajów rozwijających się może nadszarpnąć wizerunek firmy, toteż postanowiono wykorzystać starą markę do wygenerowania powiewu świeżości w ofercie.
Przeciez mają nowe Citaro, więc nie wiem o co "kaman"...
plocmaster pisze:
Amalio pisze:To jaki byłby cel prezentacji tego autobusu w Polsce jeżeli by nie miał znaleźć się w ofercie
Głównie na wschód, i gdzieś pokazać go muszą.
Ale te "wschody" mają swoje transexpa, więc to nie jest tak, że oni musieli go tutaj pokazać, ponieważ nie było gdzie.

KKS czyli wracamy do tego co napisałem, że Solaris ma zamiar sprzedawać go w Polsce, a to ze nikt nie kupuje LE - widocznie Solaris się przeliczył
Co do Autosanów i Solbusów - jeżdżę ich nowymi lub kilkuletnimi produktami codziennie i jakoś nie mam powodów do narzekań, a U11 nie będzie miał za konkurentów ani Autosana, ani Solbusa bo oni w tego typu autobusy sie nie bawią.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Jestem w stanie zrozumieć, ze producent che wypełnić lukę, ale w przypadku Polski tegu typu konstrucje powinny znikać, a nie się mnożyć jeżeli chcemy iść do przodu z komunikacją.
Zgodzę się, ale wina leży po stronie kupujących, a nie sprzedających. Jeśli nie Solarisa, kupiliby coś innego. Co złego jest w tym, że zaspokaja się popyt?
Amalio pisze:Przeciez mają nowe Citaro, więc nie wiem o co "kaman"...
Jakie tam nowe, zmienili mu fronty tylko. Choć prawdę mówiąc nie wiem, jakie są różnice między w/w a Conectem LF.
Amalio pisze:Ale te "wschody" mają swoje transexpa, więc to nie jest tak, że oni musieli go tutaj pokazać, ponieważ nie było gdzie.
A dlaczego niby nie mieliby pokazywać go u nas? ¯eby MKMów nie stresować?
Amalio pisze:a to ze nikt nie kupuje LE - widocznie Solaris się przeliczył
To raczej nie jest autobus projektowany z myślą o naszym rynku
Amalio pisze:a U11 nie będzie miał za konkurentów ani Autosana, ani Solbusa bo oni w tego typu autobusy sie nie bawią.
Więc co? U12 LF?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:
Amalio pisze:Jestem w stanie zrozumieć, ze producent che wypełnić lukę, ale w przypadku Polski tegu typu konstrucje powinny znikać, a nie się mnożyć jeżeli chcemy iść do przodu z komunikacją.
Zgodzę się, ale wina leży po stronie kupujących, a nie sprzedających. Jeśli nie Solarisa, kupiliby coś innego. Co złego jest w tym, że zaspokaja się popyt?
Dlatego powinno się ukrócić żywot HF bo są one zbyt kuszące dla ludzi którzy zaoszczędzą jak tylko się da[/quote]
plocmaster pisze:
Amalio pisze:Przeciez mają nowe Citaro, więc nie wiem o co "kaman"...
Jakie tam nowe, zmienili mu fronty tylko. Choć prawdę mówiąc nie wiem, jakie są różnice między w/w a Conectem LF.
Nie tylko design. Nowe Citaro ma też troche nowych gratów pod poszyciem.
plocmaster pisze:
Amalio pisze:Ale te "wschody" mają swoje transexpa, więc to nie jest tak, że oni musieli go tutaj pokazać, ponieważ nie było gdzie.
A dlaczego niby nie mieliby pokazywać go u nas? ¯eby MKMów nie stresować?
Jak mają zamiar marnować pieniądze na pierdoły to ja nie przeszkadzam, a i tak obstaję przy swoim, że będzie on u nas oferowany.
plocmaster pisze:
Amalio pisze:a to ze nikt nie kupuje LE - widocznie Solaris się przeliczył
To raczej nie jest autobus projektowany z myślą o naszym rynku
Amalio pisze:a U11 nie będzie miał za konkurentów ani Autosana, ani Solbusa bo oni w tego typu autobusy sie nie bawią.
Więc co? U12 LF?
Ani Autosan ani Solbus na dzień dzisiejszy nie oferuje nic co bezpośrednio by konkurowało z U11. Jeżeli U11 ma być miejskim HF to Lions Classic lub 120M.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Dlatego powinno się ukrócić żywot HF bo są one zbyt kuszące dla ludzi którzy zaoszczędzą jak tylko się da
Likwidując podaż nie stłamsisz popytu. Nawet jak każdy producent przestanie produkować wysokopodłogowe miejskie autobusy, zaraz znajdzie się ktoś, kto zorientuje się, że na wypełnieniu tej luki rynkowej możnaby nieźle zarobić.
Amalio pisze:Nie tylko design. Nowe Citaro ma też troche nowych gratów pod poszyciem.
Taak, przyczłapę do bulgulatora ma z lewej strony komucytatora, a nie z prawej, jak stary model? A w ogóle to nie ma to znaczenia w tej kwestii.
Amalio pisze:Jak mają zamiar marnować pieniądze na pierdoły to ja nie przeszkadzam, a i tak obstaję przy swoim, że będzie on u nas oferowany.
1. To nie pierdoła
2. Nie neguję tego, że będzie on oferowany w Pomrocznej

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:To jedna firma
Coś mi się obiło ;) Dlatego ""

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”