Premiery Solarisa
Re: Premiery Solarisa
To już napiszę w tym temacie, bowiem nowy właściciel Solarisa - firma CAF - właśnie zapowiedziała spore zmiany w designie Solarisów, zarówno autobusów jak i trolejbusów. Przypuszczalnie mówimy tutaj o piątej generacji Solarisów. Wizualizację i więcej info, Znajdziecie w poniższym linku
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59642.html
Tyle się namęczyłem z tą IV-tą geracją. Specjalnie ganiałem za nią do Olsztyna... a oni już zmieniają. Jak żyć panie premierze ? No, normalnie jak żyć ?
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59642.html
Tyle się namęczyłem z tą IV-tą geracją. Specjalnie ganiałem za nią do Olsztyna... a oni już zmieniają. Jak żyć panie premierze ? No, normalnie jak żyć ?
Re: Premiery Solarisa
http://infobus.pl/transexpo-2018-lekka- ... 09207.html
A oto nowe Urbino po małym lifcie i z małymi kółeczkami
A oto nowe Urbino po małym lifcie i z małymi kółeczkami
Re: Premiery Solarisa
I po co było wraz z IV generacją tworzyć od nowa Urbino LE z łamaną linią okien, skoro wersja lite powraca do tego, co było w III generacji LE.
Ogólnie widzę oszczędności i próbę wyciśnięcia jak najwięcej zysków. Ale wciąż jest to świeży wygląd, choć po face-liftingu straci nieco na drapieżności
Na polskim rynku ten autobus raczej nie znajdzie wielu chętnych, no chyba że powstanie w wersji 8,9 LE, która jeszcze nie doczekała się następcy. Widać, że CAF szuka nowych rynków dla Solarisa i wersja lite może nie jako hybryda, ale zwykły spaliniak byłaby otwarciem się dla mniej zamożnych klientów.
Ogólnie widzę oszczędności i próbę wyciśnięcia jak najwięcej zysków. Ale wciąż jest to świeży wygląd, choć po face-liftingu straci nieco na drapieżności
Na polskim rynku ten autobus raczej nie znajdzie wielu chętnych, no chyba że powstanie w wersji 8,9 LE, która jeszcze nie doczekała się następcy. Widać, że CAF szuka nowych rynków dla Solarisa i wersja lite może nie jako hybryda, ale zwykły spaliniak byłaby otwarciem się dla mniej zamożnych klientów.
Re: Premiery Solarisa
Matko święta co oni z tego zrobili ?
Mam cichą nadzieję, że nie będą tej idei kontynuować na inne produkty ?
Mam cichą nadzieję, że nie będą tej idei kontynuować na inne produkty ?
Re: Premiery Solarisa
To chyba ominęła cię wieść, że pozostałe pojazdy z rodziny Urbino również otrzymają tą oszczędnościową wersję przodu
Re: Premiery Solarisa
Nie, no przód to jeszcze jakoś przeżyję, znacznie gorzej z tymi małymi kółkami, zupełnie nie pasującymi do tych ogromnych nadkoli
Re: Premiery Solarisa
Akurat małe koła będą tylko w tej wersji Lite. W pozostałych wersjach zostaną normalne.
Re: Premiery Solarisa
Ufff, to mnie Uspokoiłeś, aczkolwiek z tymi nadkolami może być i tak ciężko. No, ale dobra, zobaczymy jak będzie
===================== Edyta lubi sobie pogrzebać... w necie
Długo nie musieliśmy czekać, bo oto jest pierwszy użytkownik w Polsce, który właśnie otrzymał swoje Urbino IV generacji po faceliftingu.
MZK Pabianice, zademonstrowały dzisiaj swojego pierwszego SU12 Hybrid i ten autobus ma już nową stylistykę, ale jak się na niego popatrzy to zmieniła mu się jedynie ściana przednia. Tył i boki, a szczególnie nadkola - bez zmian
Jeśli to tak miałoby wyglądać - to OK. Aczkolwiek mam wrażenie, że to co dostało Pabianice (w sumie będzie tego 10 sztuk), to jest tylko wersja przechodnia
Link i zdjęcia
http://infobus.pl/prapremiera-faceliftu ... 09341.html
Re: Premiery Solarisa
A w moim mniemaniu ta nowa hybryda LE wygląda bardzo korzystnie na tle normalnych urbino
Re: Premiery Solarisa
Taka mała ciekawostka. Powyżej pisałem o SU12 Hybrid dla MZK Pabianice - autobus jako pierwszy w Polsce otrzymał już nową ścianę przednią. I jeśli Myśleliście, że to już nowy standard... to właśnie się okazało się, że NIE.
MZK Zamość otrzymało właśnie swojego pierwszego SU12 IV - zamówili 10 szt. Euro 6. I te autobusy mają dotychczasową ścianę przednią, a więc bez liftingu.
Pomijam już nawet fakt, że urzędnicy z Zamościa po prostu zgapili malowanie PKM-u Czechowice-Dziedzice - jest to w zasadzie jego kopia. Swoją drogą, to nie wiem, czy kopiowanie czyjegoś schematu malowania, to jest jakiś nowy zwyczaj ? Czy jak ?
Zastanawia mnie jedna rzecz, czy ten nowy lifting to będzie już teraz na zamówienie, aż do pojawienia się V generacji ?
Link do zdjęć
http://infobus.pl/pierwszy-nowy-urbino- ... 09416.html
MZK Zamość otrzymało właśnie swojego pierwszego SU12 IV - zamówili 10 szt. Euro 6. I te autobusy mają dotychczasową ścianę przednią, a więc bez liftingu.
Pomijam już nawet fakt, że urzędnicy z Zamościa po prostu zgapili malowanie PKM-u Czechowice-Dziedzice - jest to w zasadzie jego kopia. Swoją drogą, to nie wiem, czy kopiowanie czyjegoś schematu malowania, to jest jakiś nowy zwyczaj ? Czy jak ?
Zastanawia mnie jedna rzecz, czy ten nowy lifting to będzie już teraz na zamówienie, aż do pojawienia się V generacji ?
Link do zdjęć
http://infobus.pl/pierwszy-nowy-urbino- ... 09416.html
Re: Premiery Solarisa
Mi się raczej wydaje że po prostu chcą zużyć stare przody które im zalegają
Re: Premiery Solarisa
Oki, to logiczne, ale zatem czemu Pabianice otrzymały wersję po liftingu przodu ?
Re: Premiery Solarisa
Może chcieli sprawdzić, czy wszystko pasuje, i akurat wylosowali Pabianice
Nie mam pojęcia, ale wydaje mi się że to czysty przypadek, nie doszukiwałbym się w tym jakiegoś drugiego dna w stylu "możliwość wyboru" albo "nowsze-starsze"
Nie mam pojęcia, ale wydaje mi się że to czysty przypadek, nie doszukiwałbym się w tym jakiegoś drugiego dna w stylu "możliwość wyboru" albo "nowsze-starsze"
Re: Premiery Solarisa
No i miała dzisiaj miejsce oficjalna premiera "lajtu" na Transexpo
http://infobus.pl/transexpo-2018-premie ... 09436.html
http://infobus.pl/transexpo-2018-premie ... 09436.html
Powiem szczerze, że podoba mi się ta nowa stylizacja. Ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy bardziej niż poprzednia Widać też, że próbują celować w SOR-a, bo to właśnie czeski producent zgarnia dużo zamówień przez niskie spalanie.Solaris wskazuje, że największą zaletą Urbino 12 LE lite hybrid ma być niskie zużycie paliwa, a tym samym mniejsze koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznymi konstrukcjami dostępnymi na rynku. To m.in. za sprawą Głównym celem przyświecającym inżynierom Biura Badań i Rozwoju firmy Solaris, którzy pracowali nad stworzeniem Urbino lite hybrid, było opracowanie pojazdu, który w teście SORT 2 uzyska zużycie paliwa na poziomie poniżej 30 litrów na 100 km.
No na pewno wygląda lepiej od zwykłego Urbino 12 IV LE
Re: Premiery Solarisa
Nie wiem, może to kwestia oświetlenia pojazdu w czasie sesji fotograficznej, ale mam wrażenie, że tutaj wygląda nieco lepiej niż na zdjęciach powyżej
==========================
Trochę jeszcze uzupełnię, bo na Transexpo, Solaris Bus & Coach zaprezentował również SU12 Electric i SU12Hybrid - oczywiście LF, po liftingu. I okazuje się, że rzeczywiście małe zmiany są zarówno względem LE jak i obecnej IV generacji. Jeśli mielibyśmy te pojazdy porównywać z IV generacją, to największej zmianie uległa ściana frontowa - zdecydowanie się różni - ale również zmiany dostrzeżemy na nadbudowie dachu.
Generalnie bardzo ładne autobusy im z tego wyszły. Aż chciałoby się je zobaczyć na żywo
Więcej zdjęć w linku poniżej
http://infobus.pl/transexpo-2018-solari ... 09434.html
Ciekawy jestem jak producent będzie chciał te nowe pojazdy nazwać, czy pozostaną przy nazwie "lite", czy może jednak będziemy mówić o V generacji ?
Chociaż nie wiem, czy nazwa "lite" nie zostanie zarezerwowana dla nowego SU12LE - on naprawdę przeszedł znacznie poważniejszy lifting
==========================
Trochę jeszcze uzupełnię, bo na Transexpo, Solaris Bus & Coach zaprezentował również SU12 Electric i SU12Hybrid - oczywiście LF, po liftingu. I okazuje się, że rzeczywiście małe zmiany są zarówno względem LE jak i obecnej IV generacji. Jeśli mielibyśmy te pojazdy porównywać z IV generacją, to największej zmianie uległa ściana frontowa - zdecydowanie się różni - ale również zmiany dostrzeżemy na nadbudowie dachu.
Generalnie bardzo ładne autobusy im z tego wyszły. Aż chciałoby się je zobaczyć na żywo
Więcej zdjęć w linku poniżej
http://infobus.pl/transexpo-2018-solari ... 09434.html
Ciekawy jestem jak producent będzie chciał te nowe pojazdy nazwać, czy pozostaną przy nazwie "lite", czy może jednak będziemy mówić o V generacji ?
Chociaż nie wiem, czy nazwa "lite" nie zostanie zarezerwowana dla nowego SU12LE - on naprawdę przeszedł znacznie poważniejszy lifting
Re: Premiery Solarisa
Chciałbym zwrócić uwagę, że Urbino 12 LE lite, to zupełnie innej konstrukcji autobus od Urbino 12 IV LE. Największym wyróżnikiem obu tych pojazdów są okna. W "lajcie" nie ma małych okienek w tylnej części pojazdu, zaś sam układ okien jest też zupełnie inny.
Pozwolę sobie wrzucić porównanie na zdjęciach ze strony internetowej Solarisa, by to udowodnić:
Wcale mnie nie zdziwi, jak w niedługim czasie z oferty zniknie starszy brat "lajta".
Pozwolę sobie wrzucić porównanie na zdjęciach ze strony internetowej Solarisa, by to udowodnić:
Wcale mnie nie zdziwi, jak w niedługim czasie z oferty zniknie starszy brat "lajta".
Re: Premiery Solarisa
Cały czas miałem jakieś skojarzenia jak patrzyłem na tego lita, i teraz już wiem - Irisbus Crossway!
Re: Premiery Solarisa
Od stycznia 2019r. wszystkie nowe Urbina mają być "po nowemu".
O Urbino 12 Lite Hybrid i genezie jego powstania. (Kliknąć trzeba, żeby włączyć odtwarzanie)
O Urbino 12 Lite Hybrid i genezie jego powstania. (Kliknąć trzeba, żeby włączyć odtwarzanie)
Re: Premiery Solarisa
Nie tylko nowe Urbino, ale również Trollino. W sumie słusznie, tak będzie taniej w produkcji. Te same komponenty
Re: Premiery Solarisa
Wieliczka pochwaliła się swoim pierwszym SU12IV Euro 6, autobus jest po ... faceliftingu.
http://infobus.pl/wieliczka-odbiera-sol ... 09817.html
http://infobus.pl/wieliczka-odbiera-sol ... 09817.html