Premiery Solarisa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

ppln pisze:w końcu to Solaris, a nie jakiś, za przeproszeniem, mercedes...
Śmiesznie to trochę brzmi :P Ale mnie się też wydaje, że skoro nie zmienili nazwy, to autobus ten zachowa przynajmniej stylistykę Solarisa, co do jakości, to hm... Chyba nie będzie gorsza, niż w Conecto :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A ja tam jestem ciekawy tego wysokopodłogowego SU11. Aż nie mogę się doczekać - jego designu, wnętrza, stopni (jak będą wysokie).... :razz:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Może to będzie prawostronna Valleta?

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

J-31 pisze:A ja tam jestem ciekawy tego wysokopodłogowego SU11. Aż nie mogę się doczekać - jego designu, wnętrza, stopni (jak będą wysokie)....
Wiesz, że ja też czekam na niego z niecierpliwością.

Ja dzisiaj również dostałem zaproszenie od solarisa :D Chciałbym pojechać, ale nie da rady :confused: To jest w tygodniu, więc ja mam szkołę. :( No cóż trudno. Może inntm razem

ppln

Post autor: ppln »

ep40 pisze:Może to będzie prawostronna Valleta?
Valetta jest w części niskopodłogowa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Jechałeś migiem albo solbusem?
Jechałem, były u nas kiedyś migi
ppln pisze:a złomem aż takim też chyba nie będzie, w końcu to Solaris, a nie jakiś, za przeproszeniem, mercedes...
Zobaczymy, żeby tylko był cichszy i miał lepsze fotele
ppln pisze:A znajdziesz "niemiejski" autobus, który zapewni wygodę pokonywania tylko 1 stopnia?
Znajdę takowy, który zapewnia wygodę niepokonywania stopni, tylko potrzebuję kasy na bilet do Gdańska i prom do Szwecji — chociaż w Niemczech też by się coś znalazło :D
ppln pisze:conecto, ale wykorzystanego poprawnie (przewozy do 30 km za miasto).
30 km za miasto w Conecto? Wolałbym taksówkę zamówić.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Ciekawy jestem jaki układ drzwi będzie miał owy Solaris.

2-2-1 ? 1-2-1 ? a może 2-2-0 lub 1-2-0, ale raczej spodziewam się układu drzwi 1-2-1. W ogóle ten SU11 będzie czymś w rodzaju wysokopodłogowego modelu U12 LE ;)

PS. Również czekam na jego premierę z niecierpliowścią :cool:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

MKM Shadow pisze:W ogóle ten SU11 będzie czymś w rodzaju wysokopodłogowego modelu U12 LE
Skąd wiesz? Może tylko mordkę podobną będzie miał :P

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Skąd wiesz? Może tylko mordkę podobną będzie miał
Tak przypuszczam ;) A jak będzie naprawdę to się już w niedługim czasie przekonamy ;)

MIG

Post autor: MIG »

plocmaster pisze:Czyli niepełnosprawni mają w Polsce mniejsze prawa niż w Szwecji? A to niby czemu?
Gdyż żyjemy w katolickim zaścianku gdzie ktoś niepełnosprawny jest wytworem szatana... .
ppln pisze:plocmaster napisał:
Ikarusy 260 i migi miały tyle, że nie wspomnę o Solbusach


Jechałeś migiem albo solbusem? To polecam, od razu zmienisz zdanie i zapragniesz szerokiego i długiego Solarisa, w którym ludzie mogą przejść.
Ciekwe dlaczego nie wspomniałeś o Ikarusie, w którym jest zaskakująco przestronie, w porównaniu do conecto Mana Nx xx3, czy innego Citaro.

Jeżeli ma być wysokopodłogowy, to dlaczego nie ma mieć silnika pod podłoga. Przynajmniej na nierównościa autobus by się nie wzbijał w powietrze tak jak to ma miejce w Conecto... .

Mały OT z mej strony, do 16,5m Ikaucha wejdzie więcej osób niż Do Conecto które ma 18m. Powód jest prosty w Conecto są bardzo wąskie przejścia pomiędzy siedzeniami, gdzie może stać tylko jedna w porywach dwie osoby.

MIG

Post autor: MIG »

plocmaster pisze:¯eby nie trzeba było się wspinać jak na 2. piętro w bloku
Przeciez i tak będzie wysokopodłogowe.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MIG pisze:Przeciez i tak będzie wysokopodłogowe.
Jest różnica między 1 średniej wielkości stopniem a 3 ogromnymi. Myślisz, że tyle przedsiębiorstw dałoby sobie wcisnąć Conecto, gdyby miało silnik pod podłogą?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Conecto jest średniopodłogowe, nowy Solaris ma być wysoko-.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Może wysokopodłogowe było użyte w kontekście „nie posiadające niskiej podłogi”. A w ogóle jaką mniej więcej podłogę ma H9?

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Zastanawia mnie jedno jak on będzie wyglądał i gdzie będzie znajdował się silnik. :?:

Lopez

Post autor: Lopez »

Ja sobie wyobrażam coś pomiędzy valettą a U12, przy czym jednak sądzę, że stylistyka nadwozia będzie mieć więcej wspólnego z tym ostatnim.
Zresztą - pożyjemy, zobaczymy :D

Citadis

Post autor: Citadis »

Mały OT z mej strony, do 16,5m Ikaucha wejdzie więcej osób niż Do Conecto które ma 18m. Powód jest prosty w Conecto są bardzo wąskie przejścia pomiędzy siedzeniami, gdzie może stać tylko jedna w porywach dwie osoby.
Zauważ tylko że i Ikarusach układ siedzeń jest 2+1 a w Conecto czy innych autobusach nowej generacji stosuje się 2+2. Natomiast jeśli chodzi o silnik pod podłogą to Solaris to nie jest Ikarus czy mig gdzie do wnętrza będą prowadziły ogromne stopnie. Ja sądze że będzie to coś w rodzaju M120M czyli średnio podłogowiec z silnikiem z tyłu, co jest bardziej praktyczne gdyż do silnika można bezpośrednio się dostać przez klapę a nie przez małe otwory w podłodze.

Mercury

Post autor: Mercury »

Przeczytałem i zbaraniałem.

Wysokopodłogowy Urbino! Solaris chyba nie wie, co robi. Halo, autobusy z wysoką podłogę to przeżytego pokroju ZSSR!

Kiedyś ktoś ładnie powiedział, że Urbino 18 stają się nowymi Ikarusami 280.26. Jak widać Solaris idzie dalej i funduje nam ''nową'' M11 czy Ikarusa 260 - po liftingu... Brak słów...

Lopez

Post autor: Lopez »

Mercury pisze:Solaris chyba nie wie, co robi.
Solaris jak na razie zawsze dobrze wiedział co robi i nigdy na tym źle nie wyszedł. A kto powiedział, że oni to chcą sprzedawać w Polsce? Widzę ten nowy model raczej na Ukrainie czy w Turcji.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mercury pisze:Halo, autobusy z wysoką podłogę to przeżytego pokroju ZSSR!
Powiedz to kupującym wysokopodłogowce :lol:
Mercury pisze:Solaris chyba nie wie, co robi
Jak ktoś mu to kupi, to czemu ma tego nie wprowadzić do oferty? Bo to nieetyczne i niemoralne? To jest biznes.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”