Premiery Solarisa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Mercury pisze:Wysokopodłogowy Urbino! Solaris chyba nie wie, co robi. Halo, autobusy z wysoką podłogę to przeżytego pokroju ZSSR!
Bez przesady! Jelcze 120M też jeszcze kupują niektórzy przewoźnicy ;)
Razor 688 pisze:gdzie będzie znajdował się silnik.
Z tyłu zapewne, bo wątpię, aby Solaris tu eksperymentował z centralnym ułożeniem silnika ;)

PS. A ja jestem jeszcze ciekawy jaki będzie układ drzwi. Obstawiam między 1-2-1, albo 2-2-0.

Mercury

Post autor: Mercury »

Lopez pisze:Solaris jak na razie zawsze dobrze wiedział co robi i nigdy na tym źle nie wyszedł. A kto powiedział, że oni to chcą sprzedawać w Polsce? Widzę ten nowy model raczej na Ukrainie czy w Turcji.
Sorry, ale moim skromnym zdaniem Solaris powinien isć na zachód, a nie na wschód - różnic jest wiele. Kraje byłego ZSSR niech obsługuje Jelcz z flagowym produktem 120M, rodem z lat 70...

plocmaster pisze:Powiedz to kupującym wysokopodłogowce
¯e coś takiego jeszcze się kupuje, to jest chore samo w sobie...

MKM Shadow pisze:Bez przesady! Jelcze 120M też jeszcze kupują niektórzy przewoźnicy
I to właśnie nazywam debilizmem.... Kupmy sobie zatem Solarisa wysokopodłogowego - przynajmniej wygra z Jelczem i poprawi jakość usług... no comments...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mercury pisze:Sorry, ale moim skromnym zdaniem Solaris powinien isć na zachód, a nie na wschód - różnic jest wiele.
W sensie? Pieniądz jest pieniądz. Hrywna, euro — bez różnicy, byle jak najwięcej.
Mercury pisze:Kraje byłego ZSSR niech obsługuje Jelcz z flagowym produktem 120M, rodem z lat 70...
Ale on ma to gdzieś
Mercury pisze:¯e coś takiego jeszcze się kupuje, to jest chore samo w sobie...
Chore, ale co na to można poradzić?

Lopez

Post autor: Lopez »

@Mercury - Solaris nie zmusi tego czy innego przewoźnika, żeby kupił droższy, chociaż lepszy autobus. To jest biznes i głupi ten, kto do niego dopisuje ideologię.
Zarzut, że się w ten sposób uwstecznia jest bezzasadny, bo w końcu produkuje też supernowoczesne pojazdy typu SU18Hybrid.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez ma rację, Mercury. Solaris wprowadzając wysokopodłogowego SU11, po prostu poszerza swoją ofertę licząc na większe wpływy i więcej klientów ;)

Kamil

Post autor: Kamil »

Jestem bardzo ciekawy jaki będzie ten Urbino 11 i jaka będzie jego cena. :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kamil pisze:Jestem bardzo ciekawy jaki będzie ten Urbino 11 i jaka będzie jego cena.
Po Transexpo się dowiesz.

Mercury

Post autor: Mercury »

Dla mnie Solaris był symbolem nowoczesności, czegoś nowego, nowej jakości na polskim rynku. Taka biała gwiazda na tle innych. Od początku produkowali autobusy niskopodłogowe - lub niskowejściowe. Byli nowocześni, mogli spokojnie konkurować z MANem, nawet Scanią, Mercedesem czy Irisbusem... I dla mnie jest to krok wstecz - bo jeżeli chcieli taki model, to mogli coś takiego zbudować na początku. "Moda" na wysokopodłogowce to przeżytek - i te 11 metrów zajeżdża nowym M11... Tego chcemy?

Scania też ma już hybrydę i jakoś wysokopodłogowców nie produkuje - więc argument z hybrydą całkowicie nietrafiony...

W ogóle niech wszyscy - Irisbus, Scania, MAN - przejdą na wysokie autobusy. Czemu nie, prawda?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

MAN produkuje też wysokie autobusy. Też w Turcji :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Irisbus również produkuje wysokodłogowe autobusy bodajże w Czechach (Axer i jego wersje miejskie) :lol:

Scania produkuje wysokopodłogowe autobusy lokalne. :D

No, a Solaris... poczekajmy na ten autobus. Wtedy pogadamy o nim. Sam jestem ciekawy jaki będzie SU11 ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Teraz trzeba się uzbroić w cierpliwość. Prędzej niż przed Transexpo nic się pewnie nie dowiemy :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mercury pisze:Dla mnie Solaris był symbolem nowoczesności, czegoś nowego, nowej jakości na polskim rynku.
Tak, tylko że to nie jest w/w, tylko prywatna firma nastawiona na zarabianie pieniędzy.
Mercury pisze:I dla mnie jest to krok wstecz - bo jeżeli chcieli taki model, to mogli coś takiego zbudować na początku.
Inną strategię mieli.
Mercury pisze:"Moda" na wysokopodłogowce to przeżytek - i te 11 metrów zajeżdża nowym M11... Tego chcemy?
Nie, ale skoro nabywcy chcą, to nie można nic na to poradzić — jak nie Solarisa, kupią coś innego
Mercury pisze:mogli spokojnie konkurować z MANem, nawet Scanią, Mercedesem czy Irisbusem
Mercury pisze:W ogóle niech wszyscy - Irisbus, Scania, MAN - przejdą na wysokie autobusy. Czemu nie, prawda?
Przecież w/w marki produkują wysokopodłogowce (z wyj. Scanii, która robi chyba same podwozia HF)!
Ostatnio zmieniony 2007-09-12, 20:15 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

@Mercury: Według mnie nie ma co dramatyzować na razie ;)

Oczekujmy spokojnie premiery tego nowego modelu Solarisa, ocenimi go z zewnątrz, wewnątrza, a za pare miesięcy zobaczymy jak dalej potoczą się losy tego modelu. Czy przewoźnicy nasi, bądź zagraniczni po testach będą chcieli, aby taki pojazd trafił do ich floty czy nie.

Nie skreślalmy tak już na dobrą sprawę tego modelu i nazywajmy go "przeżytkiem", bo równie dobrze tak samo możemy nazwać SU12 LE, który jest autobusem niskowejściowym, a jak widać sprzedaje się dobrze, mimo, że ma niską podłogę tylko przy II drzwiach.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

MKM Shadow pisze:sprzedaje się dobrze
Ile tego wyprodukowano?

ppln

Post autor: ppln »

MKM Shadow pisze:Ile tego wyprodukowano?
Kilkadziesiąt (czyli od 30 sztuk), głównie dla państw skandynawskich, w Polsce nikt tech chyba nie wziął

Mercury

Post autor: Mercury »

MKM Shadow pisze:SU12 LE, który jest autobusem niskowejściowym, a jak widać sprzedaje się dobrze, mimo, że ma niską podłogę tylko przy II drzwiach.
ppln pisze:Kilkadziesiąt (czyli od 30 sztuk), głównie dla państw skandynawskich, w Polsce nikt tech chyba nie wziął
Nie porównuj autobusu wysokopodłogowego do niskowejściowego...
30 sztuk to mało, bardzo mało.... Już widzę statystykę przy SU11....

ppln

Post autor: ppln »

Mercury pisze:Już widzę statystykę przy SU11....
Jeśli to będzie dość tanie (tańsze od conecto i 120M) i dobrze wykonane (co najmniej tak jak conecto dla Łodzi w momencie przyjazdu, ciche i nietrzeszczące i będzie miało niskie stopnie 1+1+1 albo 1+1+2) to wróżę mu dobrą przyszłość w przewozach podmiejskich. I (mam nadzieję) nic poza tym.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie sądzę aby SU11 był tani. Solaris to marka, tanio się nie sprzeda ;)

Przecież chociażby w przypadku SU12 LE, przewidywano, że LE byłby świetną ofertą dla biednych polskich przewoźników, których nie stać na LF. No i okazało się, że LE jest na tyle drogi, że w Polsce nikt go nie kupił...

Tak samo może być z SU11. Może się okazać, że będzie na tyle drogi, że biedniejszych polskich przewoźników nie będzie na niego stać. A zatem, ci naprawdę biedni, będą kupować niskowejściowe "używki", a SU11 (wzorem SU12 LE) pojadą gdzieś na zachód. :mruga:

Reasumując Mercury. Nie Dramatyzuj, tylko cierpliwie Poczekaj na rozwój sytuacji. Może się jeszcze okazać, że Solaris nie znajdzie nabywców i zarzucą produkcję SU11 :chytry:

Lopez

Post autor: Lopez »

Przyszło mi do głowy, że ten U11 może się sprzedawać w Polsce jako autobus szkolny.
No ale dość już tych spekulacji... ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Przyszło mi do głowy, że ten U11 może się sprzedawać w Polsce jako autobus szkolny.
No ale dość już tych spekulacji... ;)
Jest to całkiem prawodopodobne, że faktycznie Solaris może liczyć na spory kontrakt z Ministerstwa Edukacji. Oni chyba co jakiś czas, takie przetargi organizują ;)

Chociaż nie ukrywam, że pisząc ten post jakoś nie chce mi się w to wierzyć :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”