Premiery Solarisa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Premiery Solarisa

Post autor: faja_k »

Wracam do domu, a tu na stole mała koperta od firmy Solaris. W środku zaproszenie (ale niestety nie takie z biletem wstępu od razu :P ) na targi TRANSEXPO w Kielcach i informacja o tym, co na owych targach firma Solaris pokaże.
Solaris pisze:Czekamy na Państwa wraz z premierowym autobusem miejskim Solaris Urbino 12 LE napędzanym CNG, premierowym wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11, znanym w całej Europie autobusem miejskim Urbino 12 oraz mobilną stacją krwiodawstwa marki Vacanza.

Zapraszamy do naszej wileńskiej kawiarenki w Kielcach, która czynna będzie podczas Międzynarodowych Targów Transportu Lokalnego i Zbiorowego TRANSEXPO, w dniach 19-21 września br.

Do zobaczenia!

Solange i Krzysztof Olszewscy
Hm... Czyżby Solaris zaczął poważniej myśleć o polskim rynku?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Solaris pisze:wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11
W sumie to jedno przychodzi na myśl... o kurcze :lol: .

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

KKS pisze:premierowym autobusem miejskim Solaris Urbino 12 LE napędzanym CNG, premierowym wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11
No ciekawe, ciekawe... A mi nie przysłali zaproszenia... Będę płakać. :( :diabeł:
ep40 pisze:wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11


W sumie to jedno przychodzi na myśl... o jeju .
No to musi wyglądać ciekawie. Hmm... ale czy my nie cofamy się ? Przecież teraz autobus wysokopodłogowy... :confused: No nie wiem

JacekM

Post autor: JacekM »

Gadzie pisze:Hmm... ale czy my nie cofamy się ?
Cofają się ci co kupują takie autobusy.

MIG

Post autor: MIG »

Gadzie pisze:Hmm... ale czy my nie cofamy się ? Przecież teraz autobus wysokopodłogowy... No nie wiem
Jak ejst popyt to dlaczego nie produkować takich dureństw.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wygląda na to, że w SB&C modły pplna zostały wysłuchane i przerobili Vacanzę. Ja wiedziałem, że on ma z nimi jakieś szemrane powiązania :diabeł:
Co do SU11, cóż — popyt na takie wozy na pewno jest, toteż ktoś im to kupi i w dodatku może nie być takie złe, w końcu to Solaris. Martwi mnie tylko fakt, że uwsteczniamy się kupując wysoką podłogę, ale co można na to poradzić…

ppln

Post autor: ppln »

Ten U11 to zdecydowanie nie będzie pojazd do miasta z kilku powodów:
-Długość - 11m to za mało
-Podłoga - pozwala na umieszczenie silnika pod nią, mamy więcej miejsc co jest tak ważne przy przewozach lokalnych
-Prawdopodobnie drzwi - spodziewam się domyślnie 1-2-1, 2-2-1 lub 1-2-0

Więcej - pojazd będzie przypuszczalnie produkowany w Turcji (umowa z tureckim producentem, poszukajcie na infobusie).
A został wprowadzony dlatego, że za kilka lat z obiegu wypadają H9 (limit wieku pojazdów do 24 lat), liczą na zyski w PKSach, które nie są absolutnie zainteresowane U12LE, które jest najwłaściwszą propozycją do krótkich przewozów lokalnych.

Powód wprowadzenia U12LE CNG jest powszechnie znany - wiele miast poszukuje właśnie takich pojazdów (Kraków, Rzeszów ostatnio chyba). A może przy okazji poprawią drzwi (na 2-2-2), zmniejszą stopnie z tyłu (do 2 na 950cm) i zrobią jakieś małe tournee po Polsce (czytaj. będą testy w Łodzi).

Może w tym roku uda mi się przyjechać na Transexpo, chociaż termin mi za bardzo nie pasuje (w tygodniu, mogliby zahaczyć o sobotę). Ale dojazd pociągiem nie powala :/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:-Długość - 11m to za mało
Ikarusy 260 i migi miały tyle, że nie wspomnę o Solbusach
ppln pisze:-Podłoga - pozwala na umieszczenie silnika pod nią, mamy więcej miejsc co jest tak ważne przy przewozach lokalnych
IMO czasy autobusów 2. generacji minęły, silnik zapewne będzie na tyle — coś jak w Conecto albo 120M
ppln pisze:-Prawdopodobnie drzwi - spodziewam się domyślnie 1-2-1, 2-2-1 lub 1-2-0
Zobaczymy, ale chyba w Solarisie wiedzą, co robią i będzie dostępna opcja 2-2-2
ppln pisze:Więcej - pojazd będzie przypuszczalnie produkowany w Turcji (umowa z tureckim producentem, poszukajcie na infobusie).
W Turcji? Ale to chyba będzie przypominało optycznie Solarisa i nie będzie takim złomem jak Conecto?
ppln pisze:A został wprowadzony dlatego, że za kilka lat z obiegu wypadają H9 (limit wieku pojazdów do 24 lat), liczą na zyski w PKSach
Wątpię, czy uda im się zainteresować je SU11, myślę, że rynek podbiją raczej kolejne edycje spektaklu „Modernizacja H9, ale tak, żeby osiągnąć jak najlepszy efekt jak najmniejszym kosztem, i żeby broń boże nie zmieniło się za wiele, bo PKSy nie lubią zmian”, szanse miałby także hipotetyczny Jelcz L101 (ale po co wdrażać nowy model? ¯ebyśmy jeszcze nań stracili? Przecież bez niego pensja i tak jest), tudzież inne wynalazki typu Solbus, Solaris może być za duży (H9 to jakieś 9 m), tudzież za drogi (w końcu Solaris).
ppln pisze:które jest najwłaściwszą propozycją do krótkich przewozów lokalnych.
Jeśli są potoki na 12-metrowca, to tak.
ppln pisze:Powód wprowadzenia U12LE CNG jest powszechnie znany - wiele miast poszukuje właśnie takich pojazdów (Kraków, Rzeszów ostatnio chyba).
Eee… Kraków raczej nie, na Bieńczyce kupią sobie niskacze, a na Wolę Duchacką to tylko Jelcze. Rzeszów mógłby to kupić.
Wg mnie w SU12LE o to, żeby mieć jakąś nowinkę tanim kosztem, którą ktoś mógłby kupić.
ppln pisze:A może przy okazji poprawią drzwi (na 2-2-2), zmniejszą stopnie z tyłu (do 2 na 950cm) i zrobią jakieś małe tournee po Polsce (czytaj. będą testy w Łodzi).
Jakby tak zrobili, w ogóle byłby przebój rynkowy :)

Mibars

Post autor: Mibars »

Czyżby Solaris próbował szturmem brać rynek dotąd zarezerwowany dla Jelcza i Autosana?

Zapewne ten wysokopodłogowy "miejski" autobus z "miejskości" będzie miał tylko wygląd podobny do niskich Solarisów - Towar, jak wspomniał ppln, dla PKS'ów...

Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje, a nikt przecież nie chce puszczać turystyka z kiblem, telewizorem i niewiadomo czym jeszcze na trasy powiedzmy 50km...

Podejżewam, że mimo 11 metrów miejsca będzie dość sporo - podłoga będzie zapewne równa, więc nie trzeba będzie tracić miejsca na wnęki kół, bak, czy wreszcie silnik, a dodatkowe miejsce pod podłogą, to na bagażniki jak znalazł...

No, ale nie wyprzedzajmy faktów - czekajmy na TRANSEXPO :)

Aaa... Gazowiec - Solaris LE CNG - Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...

BTW - Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mibars pisze:Czyżby Solaris próbował szturmem brać rynek dotąd zarezerwowany dla Jelcza i Autosana?
Raczej zarezerwowany dla każdego, kto zrobi coś taniego i przekona biedotę, żeby to kupowała.
Mibars pisze:Towar, jak wspomniał ppln, dla PKS'ów...
Ogólnie dla biednych
Mibars pisze:Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje
Nadaje nadaje, np. w Szwecji na takich liniach jeżdżą LE i jest dobrze, poza tym niepełnosprawny też człowiek
Mibars pisze:Podejżewam, że mimo 11 metrów miejsca będzie dość sporo - podłoga będzie zapewne równa, więc nie trzeba będzie tracić miejsca na wnęki kół, bak, czy wreszcie silnik, a dodatkowe miejsce pod podłogą, to na bagażniki jak znalazł...
Jak już wspomniałem — wątpię w to, że silnik będzie pod podłogą, lata 60. już bezpowrotnie minęły. Poza tym po co bagażnik w autobusie na krótkie trasy?
Mibars pisze:Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...
Zobacz, jak to jest rozwiązane w krakowskich gazgniotach.
Mibars pisze:Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa
Mylisz się, powietrze dodatkowo przepływałoby przez owy próg, a teraz po prostu autobus przedrze się przezeń i jest spokój. Poza tym SOR BN12 tak ma, zobacz go sobie i powiedz sam, czy dalej to ci się podoba.

Bartek

Post autor: Bartek »

Ten Solaris LE na CNG to byłby dobry na linie Mielec - Dębica, której otwarcie planowane było na wrzesień.

Mibars

Post autor: Mibars »

plocmaster pisze:
Mibars pisze:Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje
Nadaje nadaje, np. w Szwecji na takich liniach jeżdżą LE i jest dobrze, poza tym niepełnosprawny też człowiek
No niestety, po pierwsze żyjemy w Polsce, a po drugie... Zresztą to wynika z pierwszego - PKSy są biedne, drogi kiepskie, czyli nawet półniski pojazd byłby narażony na uszkodzenia... W końcu PKSy mogą jeździć 80km/h, a jak jakieśtam warunki dodatkowe spelniają, to nawet 100km/h - No po prostu nie oplaca się - za duże ryzyko uszkodzenia :)
plocmaster pisze:Poza tym po co bagażnik w autobusie na krótkie trasy?
Ja tam korzystałem z bagażników na krótkie trasy - Na mazurach :)
plocmaster pisze:
Mibars pisze:Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa
Mylisz się, powietrze dodatkowo przepływałoby przez owy próg, a teraz po prostu autobus przedrze się przezeń i jest spokój. Poza tym SOR BN12 tak ma, zobacz go sobie i powiedz sam, czy dalej to ci się podoba.
O_O A fe, ohydek... Nie o takie coś mi chodziło - nie chcę żadnych schodków, stopni, czy pochylni - po prostu cały dach wygięty w lekki łuk tak, by z przodu autobus był niższy, niż z tyłu... Coś, jak w niektórych turystykach...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Mibars pisze:po prostu cały dach wygięty w lekki łuk tak, by z przodu autobus był niższy, niż z tyłu... Coś, jak w niektórych turystykach...
Vacanza?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mibars pisze:No niestety, po pierwsze żyjemy w Polsce
Czyli niepełnosprawni mają w Polsce mniejsze prawa niż w Szwecji? A to niby czemu?
Mibars pisze:PKSy są biedne
Bez przesady
Mibars pisze:drogi kiepskie
Nie wszystkie, ostatnio jest sporo remontów i nie jest już tak źle, poza tym to nie ma aż takiego znaczenia. I jakoś u mnie LFy jeżdżą na zadupiastych trasach i nic im się nie dzieje.
Mibars pisze:W końcu PKSy mogą jeździć 80km/h, a jak jakieśtam warunki dodatkowe spelniają, to nawet 100km/h
Muszą, czy mogą? Nikt im nie każe walić 80 km/h w niezabudowanym, a 100 to jest dla wypasionych turystyków, z podłogą bardzo wysoką.
Mibars pisze:Ja tam korzystałem z bagażników na krótkie trasy - Na mazurach
To co innego :P
Mibars pisze:Nie o takie coś mi chodziło - nie chcę żadnych schodków, stopni, czy pochylni - po prostu cały dach wygięty w lekki łuk tak, by z przodu autobus był niższy, niż z tyłu... Coś, jak w niektórych turystykach...
No, z tego coś mogłoby być…

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

plocmaster pisze:Czyli niepełnosprawni mają w Polsce mniejsze prawa niż w Szwecji?
Teoretycznie nie, ale w praktyce różnie z tym bywa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze:Teoretycznie nie, ale w praktyce różnie z tym bywa.
Tak, a Warszawa jest stolicą Polski.
To było pytanie retoryczne

PKSLUBINKM

Post autor: PKSLUBINKM »

Mibars pisze:
Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje, a nikt przecież nie chce puszczać turystyka z kiblem, telewizorem i niewiadomo czym jeszcze na trasy powiedzmy 50km...
No to cie zaskocze nie z naszym PKSem nieraz turystyk jedzie tylko na wrocłw lub 16km do polkowic,lub wynajm,a na trase Lubin-Świnoujście puszczają Lidery wersje lokalną

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PKSLUBINKM pisze:No to cie zaskocze nie z naszym PKSem nieraz turystyk jedzie tylko na wrocłw lub 16km do polkowic,lub wynajm,a na trase Lubin-Świnoujście puszczają Lidery wersje lokalną
To co… W GOP-ie turystyki (Travego) jeżdżą na lini(i/ach) miejskich

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:W GOP-ie turystyki (Travego) jeżdżą na lini(i/ach) miejskich
Nie na wszystkich jeśli chodzi o KZK GOP :chytry:

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Ikarusy 260 i migi miały tyle, że nie wspomnę o Solbusach
Jechałeś migiem albo solbusem? To polecam, od razu zmienisz zdanie i zapragniesz szerokiego i długiego Solarisa, w którym ludzie mogą przejść.
plocmaster pisze:W Turcji? Ale to chyba będzie przypominało optycznie Solarisa i nie będzie takim złomem jak Conecto?
Na pewno będzie przypominało serię Urbino (inaczej by zmienili nazwę), a złomem aż takim też chyba nie będzie, w końcu to Solaris, a nie jakiś, za przeproszeniem, mercedes...
plocmaster pisze:Jeśli są potoki na 12-metrowca, to tak.
A znajdziesz "niemiejski" autobus, który zapewni wygodę pokonywania tylko 1 stopnia? Ten model będzie bezpośrednią konkurencją dla conecto, ale wykorzystanego poprawnie (przewozy do 30 km za miasto). Łódzkie są wyposażone idealnie na trasy lokalne (tempomat, retarder w dźwigni, otwieranie przyciskiem WSZYSTKICH (razem z połówką kierowcy) drzwi, automatyczny przystankowy po przytrzymaniu hamulca)
Mibars pisze:Aaa... Gazowiec - Solaris LE CNG - Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...
Na bank, a nawet dwa, tutaj zastosują patent z gniotaCNG - butle we wnętrzu, niższy sufit w przedniej części. Bo tak jest praktyczniej i wóz się wszędzie mieści.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”