Strona 18 z 20

Re: Premiery Solarisa

: 2017-09-20, 21:44
autor: J-31
Czy mi się wydaje, czy on nie ma zainstalowanego przedniego wyświetlacza. Tylny jest, widać go, ale ten przedni jest dziwny - tzn. coś za jasny ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2017-09-21, 16:12
autor: Piotr
Wygląda jakby miał przedni wyświetlacz aczkolwiek klapkowy, może jak będzie do was jechał dostanie LCD.

Re: Premiery Solarisa

: 2017-09-22, 09:55
autor: NEO
Ma białe LED-y.

Re: Premiery Solarisa

: 2017-09-22, 17:57
autor: J-31
Na razie jeszcze nie wiadomo, ale w Warszawie panuje teraz moda na białe LED-y, więc całkiem prawdopodobne ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-08, 01:17
autor: Przemek
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57629.html
Niedawno Solaris zapowiedział zaprezentowanie dwuprzegubowego trolejbusu. Tegoroczne zapowiedzi obejmują jednak także inne nowości – hybrydowy pojazd 12-metrowy oraz autobus Urbino 12LE lite, który ma charakteryzować się niskimi kosztami eksploatacji.

Jedną z nowości, nad która pracuje Solaris, jest dwuprzegubowy trolejbus o długości ok. 24 metrów. – To tak naprawdę platforma do pojazdów niskoemisyjnych i zero emisyjnych głównie do obsługi linii BRT i dla miast, które planują stworzyć takie ciągi komunikacyjne, na których strumienie pasażerskie byłyby obsługiwane przez takie długie pojazdy. Zaczynamy od trolejbusu, ale przejście na wersję bateryjną, co będzie kolejnym krokiem w rozwoju, nie jest tworzeniem produktu od nowa – mówi Dariusz Michalak, członek zarządu Solarisa. Zakończenie produkcji dwuprzegubowego trolejbusu planowane jest na połowę 2018 roku.

Nowości obejmują też pojazd 12-metrowy w wersji lite. – To niskowejściowy autobus o niskich kosztach eksploatacji. Będzie miał zaimplementowany szereg różnych rozwiązań, będzie lekki. Mniejsza masa to mniejsze zużycie energii, mniejsze koszty – wskazuje Michalak. Jak dodaje, to zupełnie nowa koncepcja autobusu, nieoparta na dotychczasowej platformie pojazdów.

Kolejny produkt to autobus 12-metrowy z ogniwem paliwowym. – Mówimy o zeroemisyjnym pojeździe z napędem elektrycznym z ogniwem paliwowym, czyli wytwarzaniu energii na pokładzie z wodoru zmagazynowanego w butlach. Wpisuje się w potrzeby rynku. Jego zasięg będzie wynosił ponad 350 km – mówi Dariusz Michalak. Nie ukrywa, że to drogi pojazd. – Wzrost wolumenu sprzedaży przełoży się na spadek ceny – dodaje Michalak. Pojazd będzie wyposażony w baterię Solaris High Power, a maksymalną moc ogniwa paliwowego określono na 60kW. Na razie Solaris wypuścił pojazd przegubowy na wodór dla Hamburga.

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-08, 11:28
autor: Marcin N
Najbardziej mnie ciekawi ten Urbino Lite czy będzie to po prostu bieda Urbino czy wymyślą coś nowego.

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-08, 12:21
autor: kubex
Zastanawiam się kiedy wprowadzą piętnastometrowce IV generacji. To jest jedna z podstawowych wersji długościowych a oferują je tylko w III generacji. A reszta rynku jest zdominowana przez MANa.

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-08, 14:30
autor: Marcin N
Mogą w ogóle nie wprowadzić bo jednak popyt na nie jest stosunkowo niski.

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-08, 21:40
autor: J-31
No i ten ostatni autobus może być - elektryk z wodoru - to może być ciekawy pomysł, znacznie lepszy niż typowy elektryk ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-09, 03:28
autor: Marcin N
Byle nie był takim cudownym połączeniem alternatywnych napędów jak pewne auta z miasta świętej wieży... ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-09, 14:07
autor: kubex
I pojawiła się odpowiedź na moje pytanie - wygaszają deskorolki. Ale nie tylko, z rynku znikną też 10metrowce i 8,6metrowce. Poza tym Solaris zapowiada odejście od III generacji w tym roku.
InfoBus pisze:O nowościach produktowych przewidzianych na rok 2018 i końcu III generacji (ale jednak nie do końca definitywnym) rozmawialiśmy z Dariuszem Michalakiem, wiceprezesem Solarisa.

Są już konkretne i męskie decyzje co do końca produkcji III generacji autobusów Solarisa. Zgodnie z zapowiedziami, w 2018 roku wszystkie standardowe modele "jamników" przeobrażą się w IV generację, czyli Nowe Urbino, ale z pewnymi wyjątkami. [...]

Źródło: InfoBus.pl

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-09, 21:28
autor: J-31
Pamiętam jak w Warszawie, w drugiej połowie lat 90-tych, MZA kupowało pierwsze 15-metrowce - wtedy jeszcze były to Neoplany N4020, a potem N4020td - któryś z decydentów widział je jako następcy Ikarusów 280. Na szczęście w Warszawie, odstąpiono od tego pomysłu. ;)

Decyzja o rezygnacji z produkcji "deskorolek" wyjaśnia, czemu SB&C nie stworzył SU15IV - takiego autobusu już raczej nie będzie ;)

Solarisy 8,6 to w zasadzie zbyteczna zabawka, o wiele lepsze jednak są SU8,9LE - oferują jednak znacznie więcej miejsca niż 8,6 z szafą. Jak widać po ostatnich zakupach przewoźnicy chętniej wybierali jednak SU8,9LE. Producent odchodzi więc od SU8,6 z "Tower Drive". Swoją drogą - mam u siebie trochę SU8,9LE i okazjonalnie nimi się poruszam i w sumie, spodobały mi się. Bardzo przyjemne mini-autobusy, wydaje mi się, że są o wiele fajniejsze niż SU8,6, które też miałem okazję zobaczyć, a także podróżować ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-09, 23:35
autor: Przemek
Moim zdaniem rezygnacja z 8,6 to błąd. Jest zainteresowanie na tego typu pojazdy, a w zasadzie tylko Solaris zgarniał w Polsce takie zamówienia. Z kolei 8,9LE ma mocnego czeskiego konkurenta w postaci SOR-a CN/BN8,5 i raczej ten producent zgarnia większość zamówień na tego typu pojazdy.

Głupia tendencja zmniejszania wyboru pojazdów, a przecież nie wszędzie potrzeba pojazdów 12-metrowych.

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-10, 14:20
autor: kubex
Ja myślę że pozbycie się zwykłej dziesiątki to był błąd. Głównie dlatego, że często w przetargach jest wymagana taka długość pojazdu. A co do piętnastek to wypełniają one lukę pomiędzy dwunastkami a osiemnastkami, jak najbardziej jest zapotrzebowanie (nie tylko w Polsce, ale też np. w krajach Skandynawii gdzie dużo takich wozów sprzedano). A skoro Solaris nie chce to MAN przejmie tę niszę. Co do osiemszóstek - osobiście preferuję silnik w wieży bo jak jest zǒl trochę wyżej to walę głową w sufit, ale szczerze mówiąc nie pamiętam żeby wielu przewoźników zamawiało te wozy.

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-10, 15:25
autor: J-31
Trochę ich było - najwięcej kupiła firma z Aten (ETHEL) - aż 116 sztuk, wszystko z rocznika 2009. Część pojazdów już skasowali

Natomiast w Polsce było również wielu nabywców w Polsce, którzy skusili się na SU8.6

1. Pierwszym był MPK Poznań, który łącznie w latach 2011-2012 odebrał 26 szt. tych autobusów i nadal je eksploatuje

2. Drugim był "Mobilis", dla kontraktu w Warszawie kupił tego 23 sztuki (A060-A082). Kontrakt się skończył i autobusy zostały sprzedane, bodajże do Włoch ;)

Dalej możemy już mówić o małych ilościach, tzn. mniej niż 10 sztuk:

3. Michalczewski sp. z o.o - dla Wrocławia - 7 sztuk, rocznik 2015 - nadal kursują

4. MZK Bolesławiec - 7 sztuk z lat 2011/2012 - nadal kursują

5. ZKM Augustów - łącznie 6 sztuk, ale to są kupowane co kilka lat autobusy, w latach 2006-2010

6. KM Głogów - 5 sztuk, rocznik 2014

7. MZK Toruń - 5 sztuk, z rocznika 2011 - nadal kursują

8. MZK Bydgoszcz - 2 szt. z rocznika 2013

Dalej to są ilości śladowe. Trochę sztuk pojechało na Zachód do Niemiec i do Szwajcarii, a także TMB Barcelona ;)

- np. Leipziger Verkehrsbetriebe GmbH - łącznie 5 sztuk z rocznika 2009, jednego skasowali w zeszłym roku
- np. Bremer Straßenbahn AG - 2 sztuki z rocznika 2008

Reszta zamówień to SU8,9LE ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2018-02-19, 20:07
autor: Auper
Ja myślę, że to co oni mówią to jedno, a jak się trafi łakomy przetarg, to pewnie coś tam zrobią... Nie ma się co oszukiwać, ale autobus 10 od 12 metrowego różni się jedynie długością podłużnic i ilością poszycia, nie ma tu żadnej zaawansowanej technologii. Nieco gorzej jest z 15tkami, ale wydaje mi się że mogłoby być podobnie

Re: Premiery Solarisa

: 2018-06-23, 12:24
autor: Marcin N

Re: Premiery Solarisa

: 2018-06-24, 15:14
autor: J-31
Ach, to ten pojazd. Dzisiaj w Radiu Zet słyszałem o nim, że RCK odebrało pierwszego z dwóch elektryków. I aż ciekawy byłem co to... no to już wiadomo. Aż ciekawy jestem gdzie zamierzają nim jeździć. Czy tylko po Katowicach, czy ogólnie po Śląsku. Generalnie daleko tym nie pojadą ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2018-06-25, 14:49
autor: NEO
No chyba, że na lawecie ;)

Re: Premiery Solarisa

: 2018-06-27, 19:17
autor: Auper
Generalnie, te krwiopijcze autobusy i tak podczas pełnienia swojej funkcji muszą być podłączone do prądu, więc chyba nie problem podłączyć też drugą wtyczkę aby podładować nieco bateryjek