Solaris Urbino III LE

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...

Czy uważasz, że Solaris LE sie sprawdzi w Polsce?

tak
37
58%
nie
27
42%
 
Liczba głosów: 64

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Może Tychy skuszą się...

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Tapicerka i model foteli strasznie przypominają mi Unibussa Oslo. Czyżby tamte okolice ?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

One są ze szwajcarskiej Lozanny. Z tej samej z której jakiś czas temu przyjechało Urbino 18 (i nie było to jedyne jakiego się pozbyli).

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Po co Tychom takie wozy??? Mamy 2 LE do obsługi E-1, więcej nam nie trzeba, bo kaj by je posłać...

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A może po to żeby zastąpić jakieś szroty?

BTW co ślązakujesz :D

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Swoją drogą jak sprawują się w Tychach te gazowce z Dzierżoniowa?

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Gazowce sprawują się bardzo "neutralnie"... Jeżdżą spokojnie na międzymiastowej linii pospiesznej, o ile wiem żadnych problemów z nimi nie ma, ino mi osobiście do gustu nie przypadły z 2 powodów: silnik i siedzenia... Poza tym autobusy genialne, gdyby to ode mnie zależało, jeździły by same LE, i to tańsze, i trwalsze, ale MZK życzy sobie full LF więc więcej LowEntry raczej nam niepotrzebne ;)

Co do godania, to ja robię to baardzo po polsku, byś usłyszał co poniektórych moich znajomych... ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Auper, a co zrobi PKM - z tymi SU12 LE CNG - jeśli np. straci obsługę linii E1, albo ta linia zmieni charakter i okaże się, że LE nie mogą już jej z jakiegoś powodu obsługiwać (czysta hipoteza) ? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: jeśli np. straci obsługę linii E1,
Jest to raczej kompletnie odrealnione. Ale jak nie tu, to będzie to inna linia. Choćby 131.
J-31 pisze:albo ta linia zmieni charakter i okaże się, że LE nie mogą już jej z jakiegoś powodu obsługiwać (czysta hipoteza) ? ;)
Jak linia może zmienić charakter :?: To jest typowa międzymiastówka o ograniczonej liczbie przystanków. Dlatego nazywa się E1. To linia ekspresowa łącząca Tychy z Katowicami.

lukmek

Post autor: lukmek »

@Auper: co jest nie tak z silnikami?

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Może Kraków by się szarpnął na te 5 aut? :retard: Jest trochę linii, gdzie pojemne auta się marnują jak np. "121" czy "142", są też linie aglomeracyjne...

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Silniki wyją, huczą, czasem szarpią przy ruszaniu (jak się retarder nie wyłączy)... Dużo bardziej pasował by tam Cursor... Co do zmiany charakteru linii, to już się pan Amalio wypowiedział, ja jeszcze dodam, że docelowo na tej linii miały jeździć autobusy wycieczkowe, jak Merce O350/O550 czy Lidery, jednak utrzymanie autobusu tylko do jednej linii okazało się nieopłacalne (miały być one również wypożyczane na wycieczki, ale nie było masy chętnych), więc mamy teraz te LE, które również są "dozwolone" na 131 (tam najczęściej śmigają M120, o ile się nie mylę)...

lukmek

Post autor: lukmek »

Auper pisze:Silniki wyją, huczą, czasem szarpią przy ruszaniu (jak się retarder nie wyłączy)
To raczej nie problem silnika, ale skrzyni biegów Voitha. #324 prawie od początku miał z tym jakiś problem i oprócz opisanych przez ciebie rzeczy zdarzało się bardzo agresywne redukowanie biegów (wrażenie jakby ktoś wjechał autobusowi w zadek) oraz "szarpane" wrzucenie 4 biegu. Po wizytach w serwisie problem na jakiś czas znikał, jednak powracał. #323 za czasów jazdy w PKS Dzierżoniów był wolny od opisanych przez Ciebie wad.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

#324 nie jechałem, jedynie #323, i jestem prawie pewny, że taka praca to wina lipnego silnika (ale nie w 100%, ekspertem jakimś nie jestem)

PS: Autobusy te są także raczej lipnie wykonane, w porównaniu do naszych Solarisów, tylny rząd siedzeń skrzypi na potęgę...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Te turystyki na liniach E miałyby sens? Obie mają trochę przystanków w miastach, a czas przejazdu to 40 minut/godzina (ale przez cały dzień tyle samo, to w szczycie pewnie dłużej), może lepsze byłyby właśnie pojazdy LE, np. skandynawskie deskorolki LE

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:Te turystyki na liniach E miałyby sens?
Pytanie zadałeś w złym czasie. Auper też to źle ujął. Zarówno na E1 jak i E2 jeździły autobusy turystyczne i to długo. Wszystkie wyżej wymienione. Na E1 Lidey i Integro, a na E2 przeważnie Tourismo. Tym niemniej był to raczej kiepski pomysł. Nie tylko z powodu opłacalności ale również generalnie przystosowania pojazdów do obsługi takich linii. Na E2 były zbyt duże napełnienia. choć i tak to jest jedyna solowa brygada na tej linii.
pmaster pisze: a czas przejazdu to 40 minut/godzina (ale przez cały dzień tyle samo, to w szczycie pewnie dłużej)
E2 jeździ do Gliwic i od strony Mikołowa nie sposób wjechać do tego miasta o żadnej porze. To głównie z powodu podpięcia pod węzeł Sośnica drugiej autostrady.
A E1 z kolei raczej nie traci dużo czasu. Tychy do zakorkowanych miast raczej się nie zaliczają, a do Katowic autobus jedzie dwupasmową drogą krajową.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Amalio pisze: Auper też to źle ujął.
Starałem się jak mogę ;)

Co do deskorolek na E1, to nie bardzo, w 12metrowcach nawet w szczycie można siąść, więc po co tam coś większego, a na E2 mamy dobrego busa (Berkhofa). Co do korków, to w godzinach szczytu popołudniowego, praktycznie zawsze jest trochę stania na odcinku od spodka do DK1, co nie zmienia faktu, że autobus zazwyczaj dojeżdża o czasie (Crossway'e nawet przed).

PS: Panie pmaster, Szwedzi sprzedają SU15LE!?
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 14:46 przez Auper, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Co to za Berkhof dokładniej?

PS: Panie Auper masz pan błąd (popołUdniowego).

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Wojtek-MKM pisze:Co to za Berkhof dokładniej?
Viking. Na TWB sobie zobacz.

EOT.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Kaj tam Viking, zwykły stary ST2000, ważne że fotele super wygodne i klima jest... TUTAJ do obejrzenia... A co do błędów, to dziwny ten wasz język, pomylić się łatwo...

A tak wracając do tematu, to ile w Polsce jest solarisów LE???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”