Solaris Urbino III LE

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...

Czy uważasz, że Solaris LE sie sprawdzi w Polsce?

tak
37
58%
nie
27
42%
 
Liczba głosów: 64

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »


Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Jakoś Mastero, który jest w podobnej charakterystyce się mieści.

ppln

Post autor: ppln »

Bo te LE od Solarisa to tak naprawdę wyższa klasa pojazdów lokalnych (niższą jest Valetta PL), widać to choćby na przykładzie tego szwajcarskiego - wygodne turystyczne siedzenia i niemalże brak rzeźni.
Te autobusy nadają się do Polski, ale tylko przy bardzo sztywnej dyspozycji (wysłanie takiego pojazdu na linię dla taboru 12m to zbrodnia) - tylko na kursy linii lokalnych, poza tym musiałaby się pojawić rzeźnia z prawdziwego zdarzenia, a najlepiej taka z odchylanymi siedzeniami.
Wniosek - lepiej kupić SU10 - nie daje aż takiego komfortu, ale za to prawdopodobnie jest w podobnej cenie i jest bardziej pojemny, w dodatku można go wysyłać na linie miejskie dla taboru 12m.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Jakoś Mastero, który jest w podobnej charakterystyce się mieści.
Mastero to autobus stricte miejski, niskowejściowe Solarisy to raczej na podmiejskie linie.
ppln pisze:Te autobusy nadają się do Polski, ale tylko przy bardzo sztywnej dyspozycji (wysłanie takiego pojazdu na linię dla taboru 12m to zbrodnia) - tylko na kursy linii lokalnych
Innymi słowy do PKS-ów
ppln pisze:Wniosek - lepiej kupić SU10 - nie daje aż takiego komfortu, ale za to prawdopodobnie jest w podobnej cenie i jest bardziej pojemny, w dodatku można go wysyłać na linie miejskie dla taboru 12m.
SU10 na dwunastometrowe linie? Popiłeś sobie?

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:SU10 na dwunastometrowe linie?
¯yję w Łodzi - tutaj na brygady przegubowe regularnie wypuszcza się krótkie wozy, a pewien czas temu (przed remontami) parę linii przegubowych przekwalifikowano na możliwe do obsługi krótkimi. A zawsze lepszy miejski SU10 niż lokalny SU12LE

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

plocmaster pisze:Mastero to autobus stricte miejski, niskowejściowe Solarisy to raczej na podmiejskie linie.
W/g Solarisa, SU 12 LE w wersji 2-2-1 to także wóz miejski.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:W/g Solarisa, SU 12 LE w wersji 2-2-1 to także wóz miejski.
Solaris może sobie twierdzić co chce, ale strome schody i wąskie trzecie wejście sprawiają, że do miasta to się nie nadaje

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Albo do małych miast :diabeł:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jak potoki małe, to może i się nada, ale lepszy byłby LF

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

ep40 pisze:Miasto Ledermair w Austrii zamówiło pierwszego U15LE.
Cudownie się prezentuje! Widać, że Solaris sprosta wymaganiom każdego klienta ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

plocmaster pisze:Jak potoki małe, to może i się nada, ale...
Masz racje, może LE ma takę przewagę że jest tańszy i prostszy technicznie dla mechaników w mniejszych miastach, którzy mieli do czynienia z M11 i H9-35.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie może, tylko na pewno. Zresztą, dużo prostszy on nie jest — chyba tylko tylna oś jest prostsza

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Na tego typu autobusy mogą się połakomić PKSy oraz niektóre przedsiębiorstwa, bądź zakłady komunikacji miejskiej. A nie zapominajmy, że takich autobusów też potrzeba.
Zobaczymy jak to się wszystko potoczy, ale ja jestem za :)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

plocmaster pisze:Nie może, tylko na pewno. Zresztą, dużo prostszy on nie jest — chyba tylko tylna oś jest prostsza
Tak ale tylna oś Solaris nawet jeśli prostsza fizycznie to komplikuje ją elektronika. Systemy ABS EBD itp. To chociażby ją także komplikuje.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Tak ale tylna oś Solaris nawet jeśli prostsza fizycznie to komplikuje ją elektronika. Systemy ABS EBD itp. To chociażby ją także komplikuje.
I tak jest prostsza.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Filip7370 pisze:Tak ale tylna oś Solaris nawet jeśli prostsza fizycznie to komplikuje ją elektronika. Systemy ABS EBD itp. To chociażby ją także komplikuje.
A co masz prostszego na rynku?

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Mig-a albo ikara. Ale inna kwestia (most Mastero, który jest prawie wymienny z peerką)

ppln

Post autor: ppln »

A co współczesnego i do kupienia obecnie masz prostego? A jak znajdziesz to jeszcze spróbuj z takim wymogiem żeby konstrukcja nie miała 20 lat (trzeba się rozwijać, a nie kupować odświeżone H9-21)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Filip7370 pisze:Mig-a albo ikara.
Współczesnego.
Filip7370 pisze:Ale inna kwestia (most Mastero, który jest prawie wymienny z peerką)
Mastero to przeżytek, za 10 lat na NG tych wozów będziesz patrzył jak na NG Ik2x0 dziś. Ale fakt, tu jesteś bliższy prawdy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

(trzeba się rozwijać, a nie kupować odświeżone H9-21)
A obecnie sprzedawane wcielenie H9 nie ma ABS-u? Bo E-cośtam to chyba jednak nie ma.
Most z PR110 w Masterze… Takie rzeczy tylko w Polsce…

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”