Rozróżnianie generacji
Zapomnij. W krakowskich autobusach z reguły jest tylko klima w kabinie kierowcy. Jedyny wyjątek to kupione w zeszłym roku używane 6 sztuk autobusów Castrosua.barthezz_13 pisze:A czy któreś z nich mają zamontowaną klimę dla przestrzeni pasażerskiej?
Wszystkie SU 12 są II generacji. To te z jamnikiem w krakusce
Zdecydowanie lepiej wyglądają z tym zderzakiem SolarkiJ-31 pisze:Nie wiem, czy czy Zauważyliście, ale u najnowszych Solarisów Urbino pojawiły się charakterystyczne wcięcia w przednim zderzaku.
Jak myślicie, jest to tylko mało znaczący detal, czy cichy początek do kolejnej, nowej generacji Solarisów ?
Czy to początek IV generacji- cóż może i tak, chociaż jestem grubo ciekawy jalk projektanci Solarisa zrobią jeszcze ładniejszą stylistykę ich modeli od tej III.
Atobusy to nie osobówki, co wymagają zmian kosmetycznych co roku, oraz wyglądają na przestarzałe po pięciu latach
Zderzak - drobna zmiana... Może podyktowana np poprawieniem aerodynamiki? Autobus w końcu to jedna wielka ściana pchająca przed sobą masę powietrza, może taki drobiazg coś poprawia?
Ja tam bardziej, niż na kolejną generację czekam na wyposażenie mniejszych autobusów w napęd hybrydowy...
Zderzak - drobna zmiana... Może podyktowana np poprawieniem aerodynamiki? Autobus w końcu to jedna wielka ściana pchająca przed sobą masę powietrza, może taki drobiazg coś poprawia?
Ja tam bardziej, niż na kolejną generację czekam na wyposażenie mniejszych autobusów w napęd hybrydowy...
No cóż, nie myślałem o wsadzaniu podwójnego napędu do Alpino, tylko do zwykłego SU12.
Czy cały układ zajmuje dużo miejsca? To zależy. Mniejszy i lżejszy o ładnych parę ton autobus nie musi posiadać tak mocnego napędu jak egzemplarz 18-metrowy - dlatego calość moze być mniejsza.
Inną sprawą jest to, że sam silnik elektryczny może bez problemu mieć rozmiar zbliżony do sprzęgła - jak w Civicu Hybrid. Bateria akumulatorów, przetwornica na dach i po problemie.
Poza tym SU18H ma przełożony napęd do pierwszego członu (mniejsze ryzyko poślizgu), przez co rozkład miejsca tak trochę kuleje. W pojazdach jednoczłonowych ten problem odpada...
Dlatego jestem za rozszerzeniem oferty autobusów hybrydowych, niż za tworzeniem kolejnej generacji Solarek.
Czy cały układ zajmuje dużo miejsca? To zależy. Mniejszy i lżejszy o ładnych parę ton autobus nie musi posiadać tak mocnego napędu jak egzemplarz 18-metrowy - dlatego calość moze być mniejsza.
Inną sprawą jest to, że sam silnik elektryczny może bez problemu mieć rozmiar zbliżony do sprzęgła - jak w Civicu Hybrid. Bateria akumulatorów, przetwornica na dach i po problemie.
Poza tym SU18H ma przełożony napęd do pierwszego członu (mniejsze ryzyko poślizgu), przez co rozkład miejsca tak trochę kuleje. W pojazdach jednoczłonowych ten problem odpada...
Dlatego jestem za rozszerzeniem oferty autobusów hybrydowych, niż za tworzeniem kolejnej generacji Solarek.
A jaki by miał? ¯eby w U12 miało to sens musiałby być o połowę mniejszy, a tak się tego zrobić nie da.Mibars pisze:Mniejszy i lżejszy o ładnych parę ton autobus nie musi posiadać tak mocnego napędu jak egzemplarz 18-metrowy
A czy jedno drugie wyklucza?Mibars pisze:Dlatego jestem za rozszerzeniem oferty autobusów hybrydowych, niż za tworzeniem kolejnej generacji Solarek.