Solaris na Ukrainie?
Pewnie od tego zaczęli. Albo też lokalny partner weźmie tę część na siebie.J-31 pisze:I coś czuję, że oni już takie rozmowy prowadzą
A tak poza tym: nie ma co ukrywać, że nawet bida-urbino, jaki pewnie będzie oferowany na Ukrainie, jest szczebel wyżej niż lokalne produkty. Byle tylko cena pozwoliła na podjęcie konkurencji.
Nic z tego nie bede...Lopez pisze:Pewnie od tego zaczęli. Albo też lokalny partner weźmie tę część na siebie.J-31 pisze:I coś czuję, że oni już takie rozmowy prowadzą
A tak poza tym: nie ma co ukrywać, że nawet bida-urbino, jaki pewnie będzie oferowany na Ukrainie, jest szczebel wyżej niż lokalne produkty. Byle tylko cena pozwoliła na podjęcie konkurencji.
Nizka cena - nizka jakosc. A dla szego bido-urbino, kiedy za tanej pienedze mozna dotac LAZa albo Bogdana + pytannja serwisu: fabryka faktycznie w Polsce i czy bede wygodnie macz stacje serwisowe tylko dla 50-100 szt autobusow?
<b>poprostu</b> wiem, jezeli u LAZ bede problem z EURO 2012 - zamowenia otrzyma Bogdan, w najgorszem wypadke MB (dystrybutorom jest AutoZAZ )
Możesz to napisać po polsku, nie po polskiemu ?! Najpierw trzeba się nauczyć dobrze posługiwać językiem ojczystym, a potem wchodzić na fora . Ja tu nic nie rozumiem...
Ostatnio zmieniony 2010-11-22, 21:44 przez O530, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok, in this way in English
MB has a good advantage because of Tariel Vasadze has a good relationships with goverment+he is a owner of AutoZAZ where producing a MB car - in fact he is a producer and distributor of MB in Ukraine. Last summer he offers MB Citaro (articulated Euro4) bus from Germany with price in Ukraine 280 000Euro, at the same time Solaris offered low cost version of Urbino 18m with Euro 3 with a price 300 000Euro... You may to think how it happened that bus from the Germany cost''''s cheaper of Solaris from Poland+Vasadze has a possibility to build MB buses at AutoZAZ bus plant... That''''s why Solaris has no any chances to get any contract at Ukraine. Unofficial info - Boris Kolesnikov is co-onwer of LAZ plant< thats why LAZ got this huge contract...
[ Dodano: 2010-11-22, 20:53 ]
Forgot: MAN is now looking to build bus plant in Ukraine...
[ Dodano: 2010-11-22, 20:57 ]
As for me Solaris start own activity too late.
MB has a good advantage because of Tariel Vasadze has a good relationships with goverment+he is a owner of AutoZAZ where producing a MB car - in fact he is a producer and distributor of MB in Ukraine. Last summer he offers MB Citaro (articulated Euro4) bus from Germany with price in Ukraine 280 000Euro, at the same time Solaris offered low cost version of Urbino 18m with Euro 3 with a price 300 000Euro... You may to think how it happened that bus from the Germany cost''''s cheaper of Solaris from Poland+Vasadze has a possibility to build MB buses at AutoZAZ bus plant... That''''s why Solaris has no any chances to get any contract at Ukraine. Unofficial info - Boris Kolesnikov is co-onwer of LAZ plant< thats why LAZ got this huge contract...
[ Dodano: 2010-11-22, 20:53 ]
Forgot: MAN is now looking to build bus plant in Ukraine...
[ Dodano: 2010-11-22, 20:57 ]
As for me Solaris start own activity too late.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
To chyba za późno władze Ukrainy się obudziły z kupowaniem taboru.BKV pisze:As for me Solaris start own activity too late.
Ja cie nie rozumiem pierw chwalisz Solarisa a potem go nie chcesz. O co kaman!BKV pisze:MB has a good advantage because of Tariel Vasadze has a good relationships with goverment+he is a owner of AutoZAZ where producing a MB car - in fact he is a producer and distributor of MB in Ukraine. Last summer he offers MB Citaro (articulated Euro4) bus from Germany with price in Ukraine 280 000Euro, at the same time Solaris offered low cost version of Urbino 18m with Euro 3 with a price 300 000Euro... You may to think how it happened that bus from the Germany cost''''s cheaper of Solaris from Poland+Vasadze has a possibility to build MB buses at AutoZAZ bus plant... That''''s why Solaris has no any chances to get any contract at Ukraine. Unofficial info - Boris Kolesnikov is co-onwer of LAZ plant< thats why LAZ got this huge contract...
Mercedes co najwyżej będzie sprzedawał wam wersje Citaro jak dla Rumunii lub Conecto LF czyli siedzenia bez tapicerki, mała ilość okien itp...
A Solaris niby lepsze będzie dawał? Mam wrażenie Marcinie, że Ty czegoś nie rozumiesz. Ja wiem, że sporo jest for w Internecie, w których dyskutuje się na temat tego co jest fajne a co nie, ale tutaj dyskutujemy o realnych szansach Solarisa na rynku Ukraińskim a nie o tym, czy kolega BKV albo Ty chcą Solarisa na Ukrainie. Bo "chciejstwo" nic tu nie zmienia.
A w ogóle jak tam Ukraina gospodarczo stoi? ¯eby nie okazało się, że my tu sobie dywagujemy co kupią, a kupią to co sami wymyślą i zrobią, bo nie stać ich na nic więcej. Albo tak jak u nas kiedyś było — tu i tam kupią trochę zachodnich, a potem będzie jak było.
Zresztą Solaris może mieć trudniej, bo nie jest z naprawdę zachodniej Europy, a pewnie gdyby już kupowali takie drogie sprzęty, to chcieliby z gwiazdą albo czymś.
[ Dodano: 22 Lis 2010 22:09 ]
Zresztą Solaris może mieć trudniej, bo nie jest z naprawdę zachodniej Europy, a pewnie gdyby już kupowali takie drogie sprzęty, to chcieliby z gwiazdą albo czymś.
[ Dodano: 22 Lis 2010 22:09 ]
W sumie na jedno wyszłoby (albo nawet i ,,biedne" Solarisy byłyby lepsze), no ale wiadomo, też bym wolał krajowy wyróbBKV pisze:Ja nie chcem bido-Urbino na Ukraine: albo Solaris produkuje i sprzedaje w Ukraine normalne autobusy abo nic... w innym wypadku mamy LAZ, Bogdan, ZAZ...
Podsumowując ostatnie kilka postów: wydaje mi się, że panuje zgoda co do tego, że najważniejsze będą dojścia do decydentów i nieformalne wpływy, a mniejsze znaczenie ma sam produkt czy nawet cena. W takim razie można tylko powiedzieć: pożyjemy, zobaczymy.
@BKV: możesz spokojnie pisać po polsku, tak jak potrafisz; Twoja polszczyzna nie jest perfekcyjna, ale mimo wszystko zrozumiała.
@BKV: możesz spokojnie pisać po polsku, tak jak potrafisz; Twoja polszczyzna nie jest perfekcyjna, ale mimo wszystko zrozumiała.
http://www.youtube.com/watch?v=-cskPViIBqo
Jeżeli w takim tempie przy pomocy wicepremiera będziecie rozbijać swoje LAZy, to szanse na ekstra produkcję dla Solarisa rosną
Jeżeli w takim tempie przy pomocy wicepremiera będziecie rozbijać swoje LAZy, to szanse na ekstra produkcję dla Solarisa rosną
Za mały "rozmach" wziął pan Dyrektor na zakręcie. To jest tylko przykład tego, że należy skończyć z dziwną tradycją znaną również z Polski, aby za kierownicą tak dużego pojazdu zasiadali decydenci nie mający doświadczenia, a mający stanowistko
A co do tematu - pozostaje tylko trzymać kciuki za Solarisa. Może mu się uda.
BKV jak będzie coś wiadomo więcej w sprawie Solarisa na Ukrainie - to jak najbardziej - Napisz
A co do tematu - pozostaje tylko trzymać kciuki za Solarisa. Może mu się uda.
BKV jak będzie coś wiadomo więcej w sprawie Solarisa na Ukrainie - to jak najbardziej - Napisz
http://www.regionstroy.com.ua/4870/
Faktycznie to oznacza, ze Solaris potrzebuje spolne firme tylko dla mnejszej oplaty VAT. Ciekawo jaku cenu planuje Olszewski zaoferowac...
Faktycznie to oznacza, ze Solaris potrzebuje spolne firme tylko dla mnejszej oplaty VAT. Ciekawo jaku cenu planuje Olszewski zaoferowac...
Autorzy tego artykułu, którego link podałeś BKV - poszli trochę na skróty z tą historią firmy Solaris Bus & Coach
Nazwa "Solaris Bus & Coach" pojawiła się rzeczywiście w 1999 roku - ale wciąż jest to ten sam producent, ta sama fabryka i mniej więcej ten sam Zarząd.
Czemu o tym piszę ? Otóż historia tego producenta rzeczywiście jest bardzo długa i faktycznie produkują oni autobusy, oraz przygotowują pojazdy do zabudowy elektrycznej pod trolejbusy
... Natomiast - co istotne - tenże producent dopiero w tym roku pochwalił się pierwszym wagonem tramwajowym.
Czyli po ponad - licząc od 1999 roku - 11 latach swojej produkcji.
A tymczasem autorzy tegoż artykułu twardo podtrzymują wcześniejsze informacje
Myślę, że oni zaczną skromnie - od autobusów. A dopiero potem będą rozszerzać swoją ofertę
Ponieważ rzeczona firma faktycznie rozpoczęła działalność trochę wcześniej ale pod nazwą Neoplan Polska - na początku lat 90-tych.Solaris Bus & Coach - польская фирма по производству автобусов и троллейбусов, основанная в 1999 году, начинала со сборки по лицензии немецких городских автобусов Neoplan.
В настоящее время компания выпускает городские междугородние, туристические автобусы, троллейбусы, специальные автобусы и трамваи. За время существования компания выпустила более 6,5 тыс. автобусов.
Nazwa "Solaris Bus & Coach" pojawiła się rzeczywiście w 1999 roku - ale wciąż jest to ten sam producent, ta sama fabryka i mniej więcej ten sam Zarząd.
Czemu o tym piszę ? Otóż historia tego producenta rzeczywiście jest bardzo długa i faktycznie produkują oni autobusy, oraz przygotowują pojazdy do zabudowy elektrycznej pod trolejbusy
... Natomiast - co istotne - tenże producent dopiero w tym roku pochwalił się pierwszym wagonem tramwajowym.
Czyli po ponad - licząc od 1999 roku - 11 latach swojej produkcji.
A tymczasem autorzy tegoż artykułu twardo podtrzymują wcześniejsze informacje
Nie chce mi się wierzyć, by ta polsko-ukraińska spółka tak nagle zaczęła produkować wszystko - tzn. autobusy, trolejbusy, tramwaje.Харьков и польская компания Solaris Bus&Coach планирует создать совместное украинско-польское предприятие по выпуску трамваев, троллейбусов и автобусов
Myślę, że oni zaczną skromnie - od autobusów. A dopiero potem będą rozszerzać swoją ofertę
Możliwe ze solaris ma szanse na Ukrainie pod warunkiem ze, cena za sztukę nie będzie dużo wyższa od powiedzmy ich Liaza.
Uzyskanie niższej ceny na Ukrainie jest możliwe poprzez wysyłanie półproduktu na Ukrainę i składanie autobusu na miejscu.
Było to już wielokrotnie praktykowane choćby w przypadku Chevroleta Aveo którego to rozkręcano w FSO i wysyłano na Ukrainie w częściach, a tam w siedzibie autoZAZ ponownie skręcano
Tak samo może być z solarisem, wysyłanie autobusu w kawałkach, powiedzmy bez wyposażenia końcowego jak siedzenia, podatki obejmą części samochodowe a nie cały pojazd ponieważ np: bez siedzeń i poręczy nie będzie kompletny.
Montaż końcowy będzie prowadzony w zakładzie X, gdzie autobus będzie złożony i wyposażony w siedzenia i poręcze zakupione w własnym zakresie.
Uzyskanie niższej ceny na Ukrainie jest możliwe poprzez wysyłanie półproduktu na Ukrainę i składanie autobusu na miejscu.
Było to już wielokrotnie praktykowane choćby w przypadku Chevroleta Aveo którego to rozkręcano w FSO i wysyłano na Ukrainie w częściach, a tam w siedzibie autoZAZ ponownie skręcano
Tak samo może być z solarisem, wysyłanie autobusu w kawałkach, powiedzmy bez wyposażenia końcowego jak siedzenia, podatki obejmą części samochodowe a nie cały pojazd ponieważ np: bez siedzeń i poręczy nie będzie kompletny.
Montaż końcowy będzie prowadzony w zakładzie X, gdzie autobus będzie złożony i wyposażony w siedzenia i poręcze zakupione w własnym zakresie.