Solaris na Ukrainie?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:I coś czuję, że oni już takie rozmowy prowadzą
Pewnie od tego zaczęli. Albo też lokalny partner weźmie tę część na siebie.
A tak poza tym: nie ma co ukrywać, że nawet bida-urbino, jaki pewnie będzie oferowany na Ukrainie, jest szczebel wyżej niż lokalne produkty. Byle tylko cena pozwoliła na podjęcie konkurencji.

BKV

Post autor: BKV »

Lopez pisze:
J-31 pisze:I coś czuję, że oni już takie rozmowy prowadzą
Pewnie od tego zaczęli. Albo też lokalny partner weźmie tę część na siebie.
A tak poza tym: nie ma co ukrywać, że nawet bida-urbino, jaki pewnie będzie oferowany na Ukrainie, jest szczebel wyżej niż lokalne produkty. Byle tylko cena pozwoliła na podjęcie konkurencji.
Nic z tego nie bede...
Nizka cena - nizka jakosc. A dla szego bido-urbino, kiedy za tanej pienedze mozna dotac LAZa albo Bogdana + pytannja serwisu: fabryka faktycznie w Polsce i czy bede wygodnie macz stacje serwisowe tylko dla 50-100 szt autobusow?
<b>poprostu</b> wiem, jezeli u LAZ bede problem z EURO 2012 - zamowenia otrzyma Bogdan, w najgorszem wypadke MB (dystrybutorom jest AutoZAZ :D )

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Możesz to napisać po polsku, nie po polskiemu ?! Najpierw trzeba się nauczyć dobrze posługiwać językiem ojczystym, a potem wchodzić na fora ;). Ja tu nic nie rozumiem...
Ostatnio zmieniony 2010-11-22, 21:44 przez O530, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

BKV pisze:fabryka faktycznie w Polsce i czy bede wygodnie macz stacje serwisowe tylko dla 50-100 szt autobusow?
...
w najgorszem wypadke MB (dystrybutorom jest AutoZAZ :D )
No to w takim układzie nie rozumiem gdzie tu jest przewaga Mercedesa nad Solarisem, bo w obu przypadkach wyjdzie na to samo :chytry:

BKV

Post autor: BKV »

Ok, in this way in English
MB has a good advantage because of Tariel Vasadze has a good relationships with goverment+he is a owner of AutoZAZ where producing a MB car - in fact he is a producer and distributor of MB in Ukraine. Last summer he offers MB Citaro (articulated Euro4) bus from Germany with price in Ukraine 280 000Euro, at the same time Solaris offered low cost version of Urbino 18m with Euro 3 with a price 300 000Euro... You may to think how it happened that bus from the Germany cost''''s cheaper of Solaris from Poland+Vasadze has a possibility to build MB buses at AutoZAZ bus plant... That''''s why Solaris has no any chances to get any contract at Ukraine. Unofficial info - Boris Kolesnikov is co-onwer of LAZ plant< thats why LAZ got this huge contract...

[ Dodano: 2010-11-22, 20:53 ]
Forgot: MAN is now looking to build bus plant in Ukraine...

[ Dodano: 2010-11-22, 20:57 ]
As for me Solaris start own activity too late.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

BKV pisze:As for me Solaris start own activity too late.
To chyba za późno władze Ukrainy się obudziły z kupowaniem taboru.

BKV pisze:MB has a good advantage because of Tariel Vasadze has a good relationships with goverment+he is a owner of AutoZAZ where producing a MB car - in fact he is a producer and distributor of MB in Ukraine. Last summer he offers MB Citaro (articulated Euro4) bus from Germany with price in Ukraine 280 000Euro, at the same time Solaris offered low cost version of Urbino 18m with Euro 3 with a price 300 000Euro... You may to think how it happened that bus from the Germany cost''''s cheaper of Solaris from Poland+Vasadze has a possibility to build MB buses at AutoZAZ bus plant... That''''s why Solaris has no any chances to get any contract at Ukraine. Unofficial info - Boris Kolesnikov is co-onwer of LAZ plant< thats why LAZ got this huge contract...
Ja cie nie rozumiem pierw chwalisz Solarisa a potem go nie chcesz. O co kaman!
Mercedes co najwyżej będzie sprzedawał wam wersje Citaro jak dla Rumunii lub Conecto LF czyli siedzenia bez tapicerki, mała ilość okien itp...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A Solaris niby lepsze będzie dawał? Mam wrażenie Marcinie, że Ty czegoś nie rozumiesz. Ja wiem, że sporo jest for w Internecie, w których dyskutuje się na temat tego co jest fajne a co nie, ale tutaj dyskutujemy o realnych szansach Solarisa na rynku Ukraińskim a nie o tym, czy kolega BKV albo Ty chcą Solarisa na Ukrainie. Bo "chciejstwo" nic tu nie zmienia.

BKV

Post autor: BKV »

Ja nie chcem bido-Urbino na Ukraine: albo Solaris produkuje i sprzedaje w Ukraine normalne autobusy abo nic... w innym wypadku mamy LAZ, Bogdan, ZAZ...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A w ogóle jak tam Ukraina gospodarczo stoi? ¯eby nie okazało się, że my tu sobie dywagujemy co kupią, a kupią to co sami wymyślą i zrobią, bo nie stać ich na nic więcej. Albo tak jak u nas kiedyś było — tu i tam kupią trochę zachodnich, a potem będzie jak było.
Zresztą Solaris może mieć trudniej, bo nie jest z naprawdę zachodniej Europy, a pewnie gdyby już kupowali takie drogie sprzęty, to chcieliby z gwiazdą albo czymś.

[ Dodano: 22 Lis 2010 22:09 ]
BKV pisze:Ja nie chcem bido-Urbino na Ukraine: albo Solaris produkuje i sprzedaje w Ukraine normalne autobusy abo nic... w innym wypadku mamy LAZ, Bogdan, ZAZ...
W sumie na jedno wyszłoby (albo nawet i ,,biedne" Solarisy byłyby lepsze), no ale wiadomo, też bym wolał krajowy wyrób

Lopez

Post autor: Lopez »

Podsumowując ostatnie kilka postów: wydaje mi się, że panuje zgoda co do tego, że najważniejsze będą dojścia do decydentów i nieformalne wpływy, a mniejsze znaczenie ma sam produkt czy nawet cena. W takim razie można tylko powiedzieć: pożyjemy, zobaczymy.
@BKV: możesz spokojnie pisać po polsku, tak jak potrafisz; Twoja polszczyzna nie jest perfekcyjna, ale mimo wszystko zrozumiała.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:mimo wszystko zrozumiała.
Polemizowałbym. Myślę, że najlepiej byłoby pisać po polsku i angielsku, no ale to sporo roboty

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

http://www.youtube.com/watch?v=-cskPViIBqo

Jeżeli w takim tempie przy pomocy wicepremiera będziecie rozbijać swoje LAZy, to szanse na ekstra produkcję dla Solarisa rosną :rotfl:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Za mały "rozmach" wziął pan Dyrektor na zakręcie. To jest tylko przykład tego, że należy skończyć z dziwną tradycją znaną również z Polski, aby za kierownicą tak dużego pojazdu zasiadali decydenci nie mający doświadczenia, a mający stanowistko :cool:

A co do tematu - pozostaje tylko trzymać kciuki za Solarisa. Może mu się uda. ;)

BKV jak będzie coś wiadomo więcej w sprawie Solarisa na Ukrainie - to jak najbardziej - Napisz :)

BKV

Post autor: BKV »

http://www.regionstroy.com.ua/4870/
Faktycznie to oznacza, ze Solaris potrzebuje spolne firme tylko dla mnejszej oplaty VAT. Ciekawo jaku cenu planuje Olszewski zaoferowac...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Autorzy tego artykułu, którego link podałeś BKV - poszli trochę na skróty z tą historią firmy Solaris Bus & Coach ;)
Solaris Bus & Coach - польская фирма по производству автобусов и троллейбусов, основанная в 1999 году, начинала со сборки по лицензии немецких городских автобусов Neoplan.

В настоящее время компания выпускает городские междугородние, туристические автобусы, троллейбусы, специальные автобусы и трамваи. За время существования компания выпустила более 6,5 тыс. автобусов.
Ponieważ rzeczona firma faktycznie rozpoczęła działalność trochę wcześniej ale pod nazwą Neoplan Polska - na początku lat 90-tych.

Nazwa "Solaris Bus & Coach" pojawiła się rzeczywiście w 1999 roku - ale wciąż jest to ten sam producent, ta sama fabryka i mniej więcej ten sam Zarząd. ;)

Czemu o tym piszę ? Otóż historia tego producenta rzeczywiście jest bardzo długa i faktycznie produkują oni autobusy, oraz przygotowują pojazdy do zabudowy elektrycznej pod trolejbusy

... Natomiast - co istotne - tenże producent dopiero w tym roku pochwalił się pierwszym wagonem tramwajowym.

Czyli po ponad - licząc od 1999 roku - 11 latach swojej produkcji.

A tymczasem autorzy tegoż artykułu twardo podtrzymują wcześniejsze informacje
Харьков и польская компания Solaris Bus&Coach планирует создать совместное украинско-польское предприятие по выпуску трамваев, троллейбусов и автобусов
Nie chce mi się wierzyć, by ta polsko-ukraińska spółka tak nagle zaczęła produkować wszystko - tzn. autobusy, trolejbusy, tramwaje. :mruga:

Myślę, że oni zaczną skromnie - od autobusów. A dopiero potem będą rozszerzać swoją ofertę ;)

ppln

Post autor: ppln »

Wątpię żeby mieli coś specjalnie produkować. Pewnie to będzie montownia składająca autobusy/tramwaje/trolejbusy z możliwie najbardziej kompletnych części żeby uniknąć VAT, cła i akcyzy.

Blakkatze

Post autor: Blakkatze »

Możliwe ze solaris ma szanse na Ukrainie pod warunkiem ze, cena za sztukę nie będzie dużo wyższa od powiedzmy ich Liaza.
Uzyskanie niższej ceny na Ukrainie jest możliwe poprzez wysyłanie półproduktu na Ukrainę i składanie autobusu na miejscu.
Było to już wielokrotnie praktykowane choćby w przypadku Chevroleta Aveo którego to rozkręcano w FSO i wysyłano na Ukrainie w częściach, a tam w siedzibie autoZAZ ponownie skręcano :D
Tak samo może być z solarisem, wysyłanie autobusu w kawałkach, powiedzmy bez wyposażenia końcowego jak siedzenia, podatki obejmą części samochodowe a nie cały pojazd ponieważ np: bez siedzeń i poręczy nie będzie kompletny.
Montaż końcowy będzie prowadzony w zakładzie X, gdzie autobus będzie złożony i wyposażony w siedzenia i poręcze zakupione w własnym zakresie.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Blakkatze pisze:np: bez siedzeń i poręczy nie będzie kompletny.
Bez przesady, musi być jednak trochę więcej do zrobienia żeby ominąć cła.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Najczęściej wyjmuje się silniki i inne takie, także wiele mniej ważnych podzespołów typu opony i akumulatory też kupuje i montuje się na miejscu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”