MKM Shadow pisze:Ja mam pytanie, ile lat wytrzymuje Solaris bez jakiejkolwiek naprawy głównej, albo bieżącej ? I czy ktoś spotkał się już właśnie z taką naprawą główną Solarisa (oczywiście z roczników 1999) ?
Warszawskie SU15 rocznik 1999 (3 sztuki) - bez napraw bieżących już dawno by nie przetrwały.
1. Ile wytrzyma Solaris (rocznik '99)
bez naprawy bieżącej ?
To zależy, ale uwaga oceniając te pojazdy patrzę przez pryzmat ciężkiej pracy po dziurawych drogach, wiecznie zatłoczonych liniach w Warszawie. Gdzieś indziej może być inaczej. A zatem ocena może być inna.
autobus fabrycznie nowy - ma szansę na roczną ekspolatację bez napraw bieżących. Ale to zależy od tego, czy nie został w międzyczasie zdewastowany przez pasażerów
autobus już używany kilka lat. Ówzględniają warszawskie warunki, w zasadzie prawie każdego dnia musi jakieś naprawy przechodzić. Ponieważ części zużywają się i ich żywotność zaczyna, w pewnym momencie, dramatycznie spadać.
Wspomniałem celowo o warszawskch SU15 rocznik 99. One już mają powymieniane pewne elementy. Np. wyświetlacze zewnętrzne. Jestem pewny, że elementy podwozia, silnika, etc. też miał już po jakichś naprawach bieżących.
1. Ile wytrzyma Solaris (rocznik '99)
bez naprawy głównej ?
Warszawskie SU15 rocznik 99 - wciąż nie miały naprawy głównej. Dla ułatwienia policzenia wieku, przypomnę, że do Warszawy przyjechały mniej więcej w Sylwestra 1999 roku. Na ulicę wyjechały w styczniu 2000 roku. A zatem możemy mówić o ... 7 latach eksploatacji. I wciąż nie wymagają one Naprawy Głównej. Niedawno jechałem jednym z nich. Wciąż trzyma się świetnie. Jest w dobrym stanie
Veolia Transport Warszawa eksploatuje (już) 43 szt. SU15 i (wciąż) 11 szt. SU12. Większość z pojazdów to rocznik 2000.
One też nie przeszły Naprawy Głównej. I podejrzewam, że nie przechodzą nawet Napraw Bieżących. Po za delikatnymi naprawami, np. jak się obicie fotela porwie to mechanicy wymieniają. Mimo to autobusy wciąż jeżdżą. Mimo, iż są już zajeżdżone. Niestety jeden się już spalił. Co może świadczyć o niedbałości przewoźnika.
No to chyba Masz odpowiedź. Ogólnie kierowcy - zarówno warszawscy, jak i krakowscy (dzięki M_szymkowiakowi miałem przyjemność rozmawiać z jednym z nich) oceniają Solarisy jako autobusy niskiej żywotności.