Solarisy dla Rumunii

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Solarisy dla Rumunii

Post autor: Marcin_558 »

Solaris ponownie w Rumunii

Ostatnio pisaliśmy o sukcesach Solarisa w Bułgarii –tutaj. Teraz przyszedł czas na sąsiednią Rumunią, gdzie polski producent wygrał kontrakt na dostawę 10 autobusów dla firmy OTL –Oradea Regia Autonomã de Transport Local. Podpisana 20. lipca umowa przewiduje zakup 10 miejskich autobusów niskopodłogowych Urbino 12. Pojazdy mają być dość bogato wyposażone –m.in. w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Łącznie w tym roku (w grudniu) do klienta trafią trzy pierwsze egzemplarze, natomiast w styczniu 2011 r. dojedzie kolejnych siedem. Łączna wartość kontraktu to ok. 2 110 000 EUR netto.

Solarisy będą wozić pasażerów w mieście Oradea w północno-zachodniej części Rumunii, które liczy sobie ponad 200 000 mieszkańców. Jedna czwarta ludności jest narodowości węgierskiej. Miasto należy do najlepiej rozwiniętych aglomeracji w Rumunii. Komunikację w Oradei zapewnia przedsiębiorstwo OTL. Na siec transportu publicznego składają trzy linie tramwajowe (1R, 1N, 2, 3R, 3N) oraz większa liczba linii autobusowych, na których już pod koniec tego roku będzie można spotkać polskie autobusy. Łącznie tabor OTL obejmuje tramwaje Tatra oraz Siemens ULF A1 (10 szt.) oraz autobusy: Mercedes-Benz O345, Liaz 5256, Ikarus 260-280, Rocar U412 i Renault PR100. To oznacza, że Urbino będą pierwszymi autobusami w mieście z niską podłogą.

Solaris Trollino 12 dla ASTRA –Bukareszt Sieć komunikacji autobusowej w OradeiSieć komunikacji tramwajowej w OradeiPrzed Solarisami OTL zainwestowało w nowy tabor tramwajowy –10 szt. niskopodłogowych tramwajów Siemens ULF A1
Przypomnijmy, że nie jest to debiut Solarisa na rumuńskiej ziemi. W 2002 r. firma dostarczyła trolejbus dla firmy ASTRA z Bukaresztu (był to jeden z pierwszych eksportowych trolejbusów producenta z Bolechowa). Jednak za tym debiutanckim egzemplarzem nie poszły dalsze kontrakty. Zamówienie na 10 szt. dla OTL jest o wiele poważniejszym krokiem, który bardzo dobrze rokuje. Tym bardziej, że w europejskim zestawianiu przetargów ten kontrakt opiewa na sumę 20 autobusów. Być może zostaną one dostarczone w dalszej przyszłości, jako opcja.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=34773
¯yczymy sukcesów na tym rynku :) Może uda się przekonać innych przewoźników w Rumunii żeby kupowali Solarisy a nie MAZy.

ppln

Post autor: ppln »

Marcin_558 pisze:oraz autobusy: Mercedes-Benz O345, Liaz 5256, Ikarus 260-280, Rocar U412 i Renault PR100
Niezły tabor, i my mamy czelność narzekać na wozy w naszych miastach ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Autor artykułu na InfoBusie pisze:To oznacza, że Urbino będą pierwszymi autobusami w mieście z niską podłogą.
Heh, kupili sobie tak bardzo niskopodłogowe tramwaje, że nie starczyło niskiej podłogi na autobusy :D
Marcin_558 pisze:Może uda się przekonać innych przewoźników w Rumunii żeby kupowali Solarisy a nie MAZy.
To kwestia pieniędzy, nie przekonania.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

W ogóle Oradea trzyma jakiś poziom pod względem komunikacji, niskopodłogowe ULFy, teraz Solarisy. Może jeszcze Timisoara nie wypada tak źle pod tym względem, ale w reszcie miast dziwię się że te tramwaje się jeszcze nie rozsypały jak ich super trwałe wagony Timis.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie ciekawy jestem jak będzie wyglądać eksploatacja i serwis tych Solarisów w Rumunii. ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Tak jak transport w ogóle.
Natomiast na pewno jest to perspektywiczny rynek. Unia na pewno przeznaczy spore środki na poprawę standardu transportu publicznego w Rumunii, więc kto zaistnieje tam wcześniej może liczyć na zgarnięcie części tortu.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

¯eby tylko nie było tam pożarów.

Lopez

Post autor: Lopez »

Już słowacka kultura serwisowa pokazała na co ją stać, więc w Rumunii za parę lat może być podobnie.

Awatar użytkownika
zegarmistrz
Posty: 45
Rejestracja: 2009-12-01, 12:37
Lokalizacja: Radymno

Post autor: zegarmistrz »

dobry serwis to podstawa

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

W Bukareszcie z 1000 Citaro problemów chyba nie ma to w mniejszych miastach moze tez dadzą radę ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Jeśli dają radę z ULF-ami, to raczej Solaris nie powinien być problemem.

ppln

Post autor: ppln »

Jeśli dają radę. Może u nich też jeden z tych ULF-ów stoi w muzeum z wypaloną aparaturą jak #1209 w Łodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”