Solaris - dostawy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
voy

Post autor: voy »

Interesujące są U15 w Warszawie - są wysokoobrotowe! W Rzeszowie silnik MAN chodzi normalnie, a tam nie dość że obroty są strasznie wysokie to biegi bardzo szybko się zmieniają, to mnie zdziwiło.

Tommy

Post autor: Tommy »

Peibe pisze:Genialne posunięcie, jak jego wszystkie.Klima nie potrzebna - są okna. Jest klima - zwiększone zużycie paliwa. Za jakiś czas klima się popsuje, a wtedy stwierdzą, że nie warto jej naprawiać, bo są okna. I w ten sposób znów zmarnowaliśmy kupę kasy.
Zgadzam się z Tobą; kupno autobusów miejskich z klimatyzacją to strata pieniędzy.

Co do spalnia, no cóż. Odwieczny problem kierowców, czy spalimy więcej benzyny jadąc z otwartymi oknami czy włączoną klimatyzacją przy zamkniętych oknach. Otóż pojazd zużywa więcej paliwa, kiedy jedzie z otwartymi oknami, ponieważ pogarsza to jego aerodynamikę. Też zawsze myślałem, że jest odwrotnie ;)

voy

Post autor: voy »

Tyle że aerodynamika w komunikacji miejskiej ma niewielkie znaczenie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Interesujące są U15 w Warszawie - są wysokoobrotowe! W Rzeszowie silnik MAN chodzi normalnie, a tam nie dość że obroty są strasznie wysokie to biegi bardzo szybko się zmieniają, to mnie zdziwiło.
Nie wiem, czy zauważyłeś -albo czy trafiłeś. Niektóre warszawskie Solarki (szczególnie Connex Warszawa) mają uszkodzoną skrzynię biegów i autobus jeździ wyłącznie na niskich biegach. Co doskonale słychać. Ponieważ silnik wyje jak oszalały a autobus już się nie rozpędza.... :mruga:

voy

Post autor: voy »

Możliwe... Ja trafiałem na egzemplarze które chodziły na wysokich obrotach, pamiętam że jeden tak szybko biegi zmieniał że aż ludzkie pojęcie przechodziło.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Możliwe... Ja trafiałem na egzemplarze które chodziły na wysokich obrotach, pamiętam że jeden tak szybko biegi zmieniał że aż ludzkie pojęcie przechodziło.
Po prostu kierowca się spieszył, może był spóźniony. ;)

voy

Post autor: voy »

Niemożliwe, w Rzeszowie te solarki chodzą normalnie, a tam to tak wszystkie, już przy starcie słychać wysokie obroty, wynikałoby z tego że 100% kierowców i to kierowców tylko U15 się śpieszy :>

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie 100 % tylko Ci którzy wiezli Ciebie. Ja jak jadę, to nie mają takich wysokich obrotów.... :mruga: Nie wiem, może dlatego, że więcej ważę... xD

voy

Post autor: voy »

Cóż, Ty jesteś po prostu od początku przyzwyczajony do wysokoobrotowych U15, ja jak przyjechałem z Rzeszowa to od razu usłyszałem różnicę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Cóż, Ty jesteś po prostu od początku przyzwyczajony do wysokoobrotowych U15, ja jak przyjechałem z Rzeszowa to od razu usłyszałem różnicę.
Zapewne. Chociaż np. w Gdańsku nie odczułem różnicy w obrotach w tamtejszym SU12... ;)

voy

Post autor: voy »

Trudno mi powiedzieć jakie są SU12 w Gdańsku, nigdy ich nie słyszałem (chociaż widziałem) :P

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:Trudno mi powiedzieć jakie są SU12 w Gdańsku, nigdy ich nie słyszałem (chociaż widziałem) :P
A ja i słyszałem i jechałem, ale nawet nie zwróciłem uwagi na takie coś. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Damhan pisze:
J-31 pisze:Trudno mi powiedzieć jakie są SU12 w Gdańsku, nigdy ich nie słyszałem (chociaż widziałem) :P
A ja i słyszałem i jechałem, ale nawet nie zwróciłem uwagi na takie coś. :)
Ja też i widziałem i jechałem :mruga:

A propo. Damhan. Gratulacje Solarki SU 18 III również będą w Gdańsku. :-P

PS. I po co ja rysowałem Lion's City G w barwach ZKM Gdańsk... :chytry:
Ostatnio zmieniony 2005-09-07, 09:47 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:A propo. Damhan. Gratulacje Solarki SU 18 III również będą w Gdańsku. :razz:

PS. I po co ja rysowałem Lion's City G w barwach ZKM Gdynia... :chytry:
Dziękuję. Cieszę się bardzo. Nie wiem czy rysowałeś Lion's City G w barwach ZKM Gdynia. Raczej Gdańsk. Niech to na razie pozostanie w sferze marzeń. A wprzyszłym roku następny przetarg. Już zaczęły się kasacje Ikarusów po dostawie Mercy, a po Solarkach to jużw ogłe zostanie ich mało. Jak ja się cieszę...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Już poprawiłem, sorry. :]

Ciekawe, czy najnowsze gdańskie Solarisy też bedą miały zamykane elektrycznie drzwi ? :)

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:Ciekawe, czy najnowsze gdańskie Solarisy też bedą miały zamykane elektrycznie drzwi ? :smile:
O co konkretnie chodzi?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Damhan pisze:
J-31 pisze:Ciekawe, czy najnowsze gdańskie Solarisy też bedą miały zamykane elektrycznie drzwi ? :smile:
O co konkretnie chodzi?
Konkretnie chodzi o "napęd" drzwi.

W warszawskich Solarisach, i w zasadzie w większości Solarisów w Polsce zastosowano napęd hydrauliczny. Charakteryzuje się on cyknięciem lub sykiem w trakcie ruchu skrzydeł (otwarcie/zamknięcie). :)

W gdańskim SU 12 (bodajże #1042, nie pamiętam już dokładnie) drzwi zamykają się zupełnie inaczej: po cichu, bezszelestnie oraz po woli. Dlatego, chociaż może się mylę, uważam, że jest to napęd elektryczny. I jestem tego prawie pewien, tak zachowują się drzwi posiadające napęd elektryczny, a nie hydrauliczne siłowniki... ;)

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:W gdańskim SU 12 (bodajże #1042, nie pamiętam już dokładnie) drzwi zamykają się zupełnie inaczej: po cichu, bezszelestnie oraz po woli. Dlatego, chociaż może się mylę, uważam, że jest to napęd elektryczny. I jestem tego prawie pewien, tak zachowują się drzwi posiadające napęd elektryczny, a nie hydrauliczne siłowniki... :wink:
Solaris to #2042 (autobusy mają numery zaczynające się od 2, a tramwaje od 1) Być może są elektroniczne. I rzeczywiście cicho się zamykają. Ale innymi Solarisami prócz gdańskich nie jechałem, więc nie mam z czym porównać.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

J-31 pisze:...w większości Solarisów w Polsce zastosowano napęd hydrauliczny... tak zachowują się drzwi posiadające napęd elektryczny, a nie hydrauliczne siłowniki...
Pneumatyczny ;)
Damhan pisze:Być może są elektroniczne.
Elektryczne, nie elektroniczne :) . Chodzi o to, że tak jak napisał J-31 - zamiast siłowników pneumatycznych napęd stanowią silniki elektryczne. Tak jak np. w niektórych wersjach Mercedesów.

voy

Post autor: voy »

Myślę że w tych gdańskich są faktycznie elektryczne, bo drzwi cicho, równomiernie się otwierają/zamykają, nie trzaskają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”