Solaris Urbino electric
To jeszcze nie tak dobrze ale już też wynik niezły - ciekawiej jednak zapowiada się model ładowany indukcyjnie sprzedany dla Braunschweigu. Ten model ma mieć zdecydowanie mniejsze baterie, ma się ładować na poszczególnych przystankach a ładowanie baterii na 10km ma trwać ledwo 30 sekund - i to ten model ma być propozycją rozwojową głównie na zachód Europy.Zasięg na jednym ładowaniu: około 150 km w cyklu SORT2 (z pełnym obciążeniem i włączoną klimatyzacją)
Lotnisko Hamburg testuje elektrycznego Solarisa
http://www.solarisbus.pl/busmania,aktua ... 0,791.html
http://www.solarisbus.pl/busmania,aktua ... 0,791.html
Obecnie w Jaworznie: http://phototrans.pl/14,596203,0,Solari ... 778AU.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solaris stawia na autobusy elektryczne
Zwiększenie sprzedaży autobusów elektrycznych to plan podpoznańskiej firmy Solaris na ten rok. Choć obecnie zapotrzebowanie nie przekracza kilkudziesięciu sztuk rocznie, to zainteresowanie ze strony małych i dużych miast wyraźnie rośnie. Wraz ze wzrostem popytu będą spadać koszty produkcji, a co za tym idzie również cena pojazdów.
– Ponieważ plany dotyczące wsparcia zakupów autobusów ze środków unijnych będą dotyczyć zakupów właśnie autobusów elektrycznych i hybrydowych, to mam nadzieję, że pieniądze będą – podkreśla Wiesław Cieśla, pełnomocnik prezesa zarządu ds. kluczowych klientów w Solarisie.
Jak przyznaje Cieśla, autobusy elektryczne wciąż są znacznie, nawet dwukrotnie droższe od tradycyjnych. Jednak ich ceny będą spadać wraz ze wzrostem zainteresowania. Obecnie koszty produkcji takich pojazdów są większe z uwagi na to, że wiele części jest produkowanych w niewielkich ilościach. Jednak większy koszt zakupu bardzo szybko zwróci się potencjalnym nabywcom.
– Koszt energii potrzebnej do przejechania 100 km wynosi jedną trzecią tego, co koszt energii pozyskanej z tradycyjnego paliwa – mówi Wiesław Cieśla Agencji Informacyjnej Newseria.
Podkreśla, że wśród zainteresowanych zakupem autobusów elektrycznych są nie tylko największe metropolie. Obecnie wiele miast testuje takie pojazdy, a kolejne ustawiają się w kolejce.
http://www.rynekinfrastruktury.pl/artyk ... yczne.html
Jeden z odcinków programu "Polak potrafi' TVN Turbo opowiada m. in. o elektrycznych autobusach Solarisa:
http://tvnplayer.pl/programy-online/pol ... 19902.html
http://tvnplayer.pl/programy-online/pol ... 19902.html
Re: Elektrobus Solarisa.
Wybrałem ten temat, chyba słusznie. Elektryczne SU12III już są w Warszawie. Aktualnie są przygotowywane do ruch i jest spora szansa, że je zobaczymy w przyszłym tygodniu na linii 222.
Na razie zdjęć własnych nie mam, więc parę fotek z Omni-Busa
1. Ładowanie autobusów jest od tyłu - jest ku temu specjalna klapka
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... pos=-27431
2. Ładowanie pojazdu
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... pos=-27432
3. Ładowarka
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... pos=-27429
Zakres numeracji warszawskim SU12 Electric - 1900-1909
Na razie tyle. Po cichu liczę, że wyjadą. #1902 miał już swoją premierę gdzieś na imprezie. W przeciągu tygodnia postaram się zapolować i obfocić
Na razie zdjęć własnych nie mam, więc parę fotek z Omni-Busa
1. Ładowanie autobusów jest od tyłu - jest ku temu specjalna klapka
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... pos=-27431
2. Ładowanie pojazdu
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... pos=-27432
3. Ładowarka
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... pos=-27429
Zakres numeracji warszawskim SU12 Electric - 1900-1909
Na razie tyle. Po cichu liczę, że wyjadą. #1902 miał już swoją premierę gdzieś na imprezie. W przeciągu tygodnia postaram się zapolować i obfocić
Re: Elektrobus Solarisa.
Można go ładować przez microUSB?
Re: Elektrobus Solarisa.
Dobrze widzę, że Vmax = 60 km/h? Chyba tylko na czas transportu (to chyba są zwykłe kartki)? Wiadomo coś o tym ile taki Solaris może przejechać na jednym ładowaniu? Bo "pantografów" nie widać.
Re: Elektrobus Solarisa.
Nie, one nie mają pantografów, więc na czas ładowania będą musiały zjechać do zajezdni. Dane techniczne to inna bajka, a realnie... wielu zaczyna się zastanawiać ile one faktycznie będą w stanie przejechać pomiędzy ładowaniem - na te informacje trzeba będzie trochę poczekać
Re: Elektrobus Solarisa.
Jeżeli tyle co, ten w Jaworznie, to to porażka jest Solarisa po prostu. Autobus wytrzymywał podczas testów ledwo 115-120km, oczywiście nie zajeżdżając na przystanki. Teraz podczas "normalnej eksploatacji" wyjeżdża średnio na dwa-trzy kółka i zjeżdża na ładowanie...
Re: Elektrobus Solarisa.
Na razie nie wiem, czy w Warszawie już jeżdżą. Jutro będę polował
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Elektrobus Solarisa.
To oni nie ładują ich pomiędzy kursami?KB pisze:Jeżeli tyle co, ten w Jaworznie, to to porażka jest Solarisa po prostu. Autobus wytrzymywał podczas testów ledwo 115-120km, oczywiście nie zajeżdżając na przystanki. Teraz podczas "normalnej eksploatacji" wyjeżdża średnio na dwa-trzy kółka i zjeżdża na ładowanie...
Re: Elektrobus Solarisa.
Wychodzi na to, że muszą je ładować, bo na linię wyjeżdżają autobusy z napędem spalinowym. Tak przynajmniej zdaje się, że będzie w Warszawie, zresztą na szczęście linia 222 akurat krańcuje tuż obok zajezdni, więc problemów nie ma
Re: Elektrobus Solarisa.
Tylko jaki sens ma autobus nie będący w stanie wyjeździć pół dniówki...
Re: Elektrobus Solarisa.
Polowałem dzisiaj na warszawskie SU12 Electric, ale wychodzi na to, że nadal nie jeżdżą
Re: Elektrobus Solarisa.
Dla mnie żaden. Z tego co słyszałem, to BYDy już więcej potrafią przejeździć. J-31 prawda toto?Auper pisze:Tylko jaki sens ma autobus nie będący w stanie wyjeździć pół dniówki...
Re: Elektrobus Solarisa.
Tak, co prawda miały pewne problemy zimą, a nawet i teraz, gdy jest ciepło, dyspozytor musi często wysyłać autobus zastępczy za BYD-a, ale generalnie rzecz biorąc, dają radę
Re: Elektrobus Solarisa.
Warszawskie SU12Electric już normalnie kursują. Wg. najnowszych informacji z Wawkomu, ZTM przygotował dla nich 5 brygad - a więc w sumie 5 autobusów. 2 rano, 2 na po południe i jeden po za szczytem
Udało mi się natrafić na #1903 i w sumie rzeczywiście naliczyłem 3 elektryki na linii 222 - na tej linii nie ma już BYD-ów, jeżdżą Solarisy + Solbusy SM12 i zdaje się, że chyba tylko jedna grodziowa Scania
Zdjęć nie mam, bo pechowo nie zabrałem kamery - więc nadrobię to później, ale klika wniosków z obserwacji:
1. Jedzie się tym fenomenalnie. Nigdy w życiu bym nie uwierzył, że kiedykolwiek przejadę się w Warszawie elektrycznym autobusem. Jest przyjemnie cicho. Nic nie trzeszczy - póki co. Jest naprawdę super
2. Tyle plusów. Teraz minusy. MZA źle rozplanowało wnętrze pojazdu. Rzeźnia jest tam gdzie zwykle, czyli po lewej stronie pojazdu, jednak umiejscowiono ją na skos od drzwi, bo na wprost drzwi jest aparatura i spory podest - na którym wygospodarowano miejsce na biletomat.
Oni kompletnie tego nie przemyśleli i jest bida z nędzą. Bo jest ciasno, trudno wjechać tam wózkiem + stojący ludzie. Mam nadzieję, że zarząd MZA wyciągnie wnioski i następnym razem jak zamówią SU12Electric, to rzeźnia może trafi na prawą stronę pojazdu, a środkowe drzwi będą odskokowo przesuwne - tak jak np. w ST12M. W gdyńskich najnowszych trolejbusach tak to zorganizowano i działa perfekcyjnie. Czemu nie zrobiono tego w MZA ?
W tylnej części pojazdu jest też zabudowa elektryczna i nie ma foteli - jest bardzo podobnie do tego co w trolejbusach ST12M
3. Z tego co pamiętam warszawskie SU12 Electric nie zostały zamówione z możliwości ładowania indukcyjnego na krańcach, a więc odchodzi możliwość ładowania pojazdów na pętli - na ładowanie pojazd musi zjeżdżać do zajezdni
4. Zakończę jednak pewnym plusem - w SU12Electric MZA zmniejszyło liczbę monitorów względem innych nowych autobusów. W sumie są tylko trzy. Jeden pojedynczy na przodzie pojazdu i jeden podwójny w środkowej części pojazdu. Wszystkie wiszą pod sufitem. Jest tak jak powinno być we wszystkich pojazdach - i to mi się bardzo spodobało.
Póki co nie mam własnego filmu, ale jeżeli Chcecie posłuchać, to Shadi wykonał taki film z przejazdu. Mam nadzieję, że się na mnie nie obrazi jak podrzucę Jego link
https://www.youtube.com/watch?v=roBtCE9Nu8I
Udało mi się natrafić na #1903 i w sumie rzeczywiście naliczyłem 3 elektryki na linii 222 - na tej linii nie ma już BYD-ów, jeżdżą Solarisy + Solbusy SM12 i zdaje się, że chyba tylko jedna grodziowa Scania
Zdjęć nie mam, bo pechowo nie zabrałem kamery - więc nadrobię to później, ale klika wniosków z obserwacji:
1. Jedzie się tym fenomenalnie. Nigdy w życiu bym nie uwierzył, że kiedykolwiek przejadę się w Warszawie elektrycznym autobusem. Jest przyjemnie cicho. Nic nie trzeszczy - póki co. Jest naprawdę super
2. Tyle plusów. Teraz minusy. MZA źle rozplanowało wnętrze pojazdu. Rzeźnia jest tam gdzie zwykle, czyli po lewej stronie pojazdu, jednak umiejscowiono ją na skos od drzwi, bo na wprost drzwi jest aparatura i spory podest - na którym wygospodarowano miejsce na biletomat.
Oni kompletnie tego nie przemyśleli i jest bida z nędzą. Bo jest ciasno, trudno wjechać tam wózkiem + stojący ludzie. Mam nadzieję, że zarząd MZA wyciągnie wnioski i następnym razem jak zamówią SU12Electric, to rzeźnia może trafi na prawą stronę pojazdu, a środkowe drzwi będą odskokowo przesuwne - tak jak np. w ST12M. W gdyńskich najnowszych trolejbusach tak to zorganizowano i działa perfekcyjnie. Czemu nie zrobiono tego w MZA ?
W tylnej części pojazdu jest też zabudowa elektryczna i nie ma foteli - jest bardzo podobnie do tego co w trolejbusach ST12M
3. Z tego co pamiętam warszawskie SU12 Electric nie zostały zamówione z możliwości ładowania indukcyjnego na krańcach, a więc odchodzi możliwość ładowania pojazdów na pętli - na ładowanie pojazd musi zjeżdżać do zajezdni
4. Zakończę jednak pewnym plusem - w SU12Electric MZA zmniejszyło liczbę monitorów względem innych nowych autobusów. W sumie są tylko trzy. Jeden pojedynczy na przodzie pojazdu i jeden podwójny w środkowej części pojazdu. Wszystkie wiszą pod sufitem. Jest tak jak powinno być we wszystkich pojazdach - i to mi się bardzo spodobało.
Póki co nie mam własnego filmu, ale jeżeli Chcecie posłuchać, to Shadi wykonał taki film z przejazdu. Mam nadzieję, że się na mnie nie obrazi jak podrzucę Jego link
https://www.youtube.com/watch?v=roBtCE9Nu8I
Re: Elektrobus Solarisa.
O ile mi wiadomo, to nie MZA projektuje Solarisowi autobusy :>J-31 pisze:Teraz minusy. MZA źle rozplanowało wnętrze pojazdu.