Solaris Urbino III

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
rzelfix

Post autor: rzelfix » 2006-02-06, 11:35

Chyba raczej Citelisy. :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-06, 13:44

rzelfix pisze:Chyba raczej Citelisy. :diabeł:
Ok. Citelis - dla mnie to jedno i to samo "barachło" :D

_Tomasz

Post autor: _Tomasz » 2006-02-06, 14:33

J-31 pisze:"barachło" :biggrin:

A skąd wiesz, czy oni tak nie myślą o naszych produktach?

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-06, 15:03

Francuzi? Może i myślą, ale Solaris sprzedał tam 23 swoje produkty, a w Polsce Citelis to dobro niespotykane. Ach, gdyby Polacy mieli taką mentalność to w Łodzi jeździłyby za pół roku nowiutkie Solariski...

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-02-07, 00:31

ppln pisze:Ach, gdyby Polacy mieli taką mentalność to w Łodzi jeździłyby za pół roku nowiutkie Solariski...
Niestety nie tym razem... No chyba, że Solaris zrobi numer i kupi 7 silników od MB ;)

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-07, 08:42

To by możliwe było ale ***** ****** ******* ****** (wstawcie sobie takie wyrazy jakie chcecie, byle nie pochwały ;) ) MPK dało idiotyczny warunek, że pojazdów muszą mieć więcej niż ~40 (10% taboru) :/ A na Solarisy jest szansa jeśliby Solaris troszkę by się poprocesował z MPK (to legalne tak ograniczać jest?).

OZZY

Post autor: OZZY » 2006-02-07, 15:36

Oczywiście że jest to legalne. Patrząc z tej perspektywy nielegalnym mogłoby być ograniczenie co do silników MB. A tutaj chodzi jedynie o ujednolicenie taboru ze wzglądu na silniki i w ten sposób ograniczenie wydatków na niezbedne części (tajniej jest kupić 15 takich samych części niż 3x5 różnych)

Osobiście nie mam nic do solarisów: jest to (nie patrząc oczywiście na "pochodzenie) polska marka produkująca niezłe autobusy z ciekawym wyglądem. Solaris sprzedał w ciągu swojego istnienia dostatecznie dużo autobusów by udowodnić ze ich wyroby spełniają oczekiwania polskiego rynku.

Jednak mimo wszystko nie widzę solarisa w Łodzi.

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-07, 16:58

OZZY pisze:Jednak mimo wszystko nie widzę solarisa w Łodzi.

Czemu? Mamy wolną zajezdnię więc z częściami by nie było problemów gdyby ta zajezdnia miała cała silnik DAFa.

OZZY

Post autor: OZZY » 2006-02-07, 20:33

Masz na myśli Nowe Sady? Przecież tam trafiły Jelcze M131MB/3 więc jest to dosyć oczywiste co MPK zamierza tam umieścić. Jasne chciałbym żeby po Łodzi śmigały solarki we wszystkich wariantach, bez wyjątków ale sądzę że jest to pobożne życzenie nie mające żadnego związku z rzeczywistością. Gdyby MPK myślało o solararkach to nie układałoby przetargów pod inne marki, z góry wykluczając je (solarisy)

Bardziej prawdopodobny jest wg mnie zakup 19 dodatkowych V7000A do Zaj.Limanowskiego i 100% uniskopodłogowienie tej zajezdni niż pojawienie się w przeciągu najbliższych kilku lat solarki w Łodzi

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-07, 20:50

OZZY pisze:M131
To są 13-metrowe gnioty?! ;)

A może jakoś ten przetarg się odwoła, czy coś takiego, bo ponoć ta władza ma zostać jeszcze pół roku (według rozmowy kierowców) :) (i :( bo chcą Nowe Sady zepsuć ***** jedni)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-08, 10:51

OZZY pisze:Jelcze M131MB/3
Jelcze M121MB/3 :mruga:

Panowie, to jest temat o Solarisach III generacji. Wracamy do tematu. :smile2:

Próbowałem się do wiedzieć od kolegów z Niemiec co do ceny ich Solarisów IIIG. Niestety nie udało mi się i nadal męczy mnie pytanie - czy ich autobusy, specjalnie przez nich zamiane i modyfikowane przez producenta są dużo droższe od naszych "standardowych" ? :|

Jak Myślicie ? ;)

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-08, 11:08

Tak bardzo sużo to pewnie nie, ale taka specjalna modyfikacja na życzenie to z +200 tysięcy kosztuje ;) A za taką cenę można mieć używanego 405N :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-02-08, 21:40

ppln pisze:Tak bardzo sużo to pewnie nie, ale taka specjalna modyfikacja na życzenie to z +200 tysięcy kosztuje
Bez przesady... Co najwyżej 50 tyś. albo nawet mniej... Modyfikacja układu siedzeń to nie problem i pewnie nawet ta sama cena lub minimalna dopłata jest wymagana :P

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-08, 21:50

To modyfikacja układu siedzeń, ale wspomniany amfiteatr (tak właściwie to on równy na całej linii był?) to raczej więcej kosztuje ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-02-08, 22:47

ppln pisze:ale wspomniany amfiteatr (tak właściwie to on równy na całej linii był?) to raczej więcej kosztuje
A czemu on miałby być jakoś specjalnie płatny :?: Amfiteatr również się zalicza do do ustawienia siedzeń :chytry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-09, 09:39

B.A. Baracus pisze:
ppln pisze:ale wspomniany amfiteatr (tak właściwie to on równy na całej linii był?) to raczej więcej kosztuje
A czemu on miałby być jakoś specjalnie płatny :?: Amfiteatr również się zalicza do do ustawienia siedzeń :chytry:
Tzn. podejrzewam, że póki modernizacja polega tylko na zmianie układu foteli, bez potrzeby przebudowy konstrukcji pudła, to różnice kosztowe są małe.

Natomiast jeśli przewoźnik zażyczy sobie modyfikacje w konstrukcji pojazdu + zamówi nowoczesny system informacyjny - włącznie z monitorami LCD - to pewnie taki pojazd kosztuje znacznie więcej. I różnica pomiędzy takim pojazdem, a standardowym, będzie sięgać w tysiącach PLN lub EURO ;)

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-09, 16:22

Monitory LCD to takie drogie chyba nie są. Różnice mogą sięgać ~5-7 tys. zł (15-calowy LCD kosztuje ~700 zł, to *2 + sterownik) I co rozumiesz przez przeróbkę pudła? Solarisy są identyczne chyba na całym świecie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-10, 10:16

ppln pisze: I co rozumiesz przez przeróbkę pudła? Solarisy są identyczne chyba na całym świecie ;)
No właśnie "chyba" :retard: .

Różnica polega na zmianie pewnych detali nadwozia. Wystarczy dokładnie obejrzeć zdjęcia... :mruga:

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2006-02-10, 11:17

niedlugo Urbino III 12 zawitaja do Gorzowa :) bedzie pewnie sporo fotek do ogladania :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-10, 11:46

RadziuGW pisze:niedlugo Urbino III 12 zawitaja do Gorzowa :) bedzie pewnie sporo fotek do ogladania :)
Extra. Czekam na wieści i fotki.. :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”