Spóźniony autobus = zwrot za Ubera?
: 2019-10-29, 02:12
Dam to tutaj. Chociaż tyczy bardziej się wszystkich przewoźników.
Temat wydzielony. /P
https://www.rp.pl/Konsumenci/310289945- ... Ubera.htmlSąd w Warszawie: Autobus się spóźnił? Należy się zwrot za Ubera.
Przewoźnik ma oddać pieniądze pasażerowi, który przez spóźniający się autobus musiał zamówić auto z Ubera - orzekł Sąd Rejonowy dla Warszawy-Środmieścia.
(…)
Sąd podzielił stanowisko młodego mężczyzny, że za terminowość transportu miejskiego bezpośrednio odpowiedzialny jest przewoźnik (w tym przypadku Arriva Bus Transport Polska z Torunia), a nie organizator publicznego transportu zbiorowego (w tym przypadku Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie), mimo że rozkład jazdy komunikacji miejskiej ustala właśnie organizator publicznego transportu zbiorowego. - Przewoźnik jest profesjonalnym podmiotem, zgodził się być związany warunkami umowy z ZTM, pozbawiającej go prawa do ustalania rozkładu jazdy, i nie może stąd wywodzić ograniczenia odpowiedzialności względem osób trzecich (pasażerów) - wskazał sąd, cytowany przez Tymona P. Radzika
Temat wydzielony. /P