Premiery AMZ/Ursus
To ciekawe, jest jakikolwiek inny autobus który ma system Start &Stop, ale jednocześnie nie jest hybrydą, lecz zwykłym dieslem?W bliższej perspektywie planujemy wprowadzenie systemu Start &Stop do klasycznego napędu Diesla, który wg naszych wyliczeń spowoduje zmniejszenie zużycie paliwa aż o 15%.
Oby tylko nie skończyło się jak z Solbusem, który wyeksportował parę autobusów i jak na razie na tym koniec.Po premierze CS 12 LF w czerwcu mieliśmy już zapytania z rynków norweskiego i niemieckiego. Intensywnie myślimy też o Liwie, gdzie teraz startują przetargi współfinansowane przez Unię. W kontekście eksportu bardzo ważne są dla targi w Kielcach, które mam nadzieje, że zarówno pozwolą nam pozyskać potencjalnych klientów, jak i uruchomić pierwsze rozmowy o zagranicznych przedstawicielstwach AMZ. Tutaj liczymy na mocne wsparcie dotychczasowego działu eksportu AMZ, który ma ogromne doświadczenie w zakresie sprzedaży pojazdów wojskowych i specjalnych.
Poza tym, dziwi mnie, że są plany stworzenia autobusu 10 i 8,5 metrowego podczas gdy nie ma w planach przeguba na którego na pewno będzie więcej zamówień.
ep40 napisał:
Sam autobus jest generalnie ciekawym pojazdem, bardzo chętnie bym się nim przejechał.
ep40 napisał:
Tylko jest zasadnicza różnica między tymi firmami, AMZ ma siatke dilerów za granicą, która posiada dużo większe doświadczenie niżeli Solbus.Oby tylko nie skończyło się jak z Solbusem, który wyeksportował parę autobusów i jak na razie na tym koniec.
Sam autobus jest generalnie ciekawym pojazdem, bardzo chętnie bym się nim przejechał.
ep40 napisał:
Wydaje mi się iż AMZ przestraszył się przypadku Solbusa, któremu sprzedaż przegubów nie idzie najlepiej, zresztą tak samo jest w przypadku Autasana który też stoi w miejscu.Poza tym, dziwi mnie, że są plany stworzenia autobusu 10 i 8,5 metrowego podczas gdy nie ma w planach przeguba na którego na pewno będzie więcej zamówień.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
AMZ zaczyna testy:
Igor:
Przed godz 13 Na Miechowickiej w Bytomiu widziany autobus City Smile. Jechał w kierunku Centrum.
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic. ... start=2060
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Najpierw brak czasu, a potem to w sumie zapomniałem. Tak jakoś wyszło, że głosu w sprawie wrażeń z obcowania z CitySmilem nie zabrałem. Tak więc pokrótce powiem, że mnie autobus zaskoczył bardzo pozytywnie. Poniżej zamieszczam swoje zdjęcia z TWB wraz z krótkim opisem(które pewnie już większość widziała) oraz niepublikowane zdjęcia bonusowe:
http://www.phototrans.eu/14,513146,0,AM ... _067B.html
http://www.phototrans.eu/14,513154,0,AM ... _067B.html
http://imageshack.us/f/834/2011092134.jpg/
http://imageshack.us/f/31/2011092141.jpg/
http://imageshack.us/f/705/2011092142.jpg/
http://imageshack.us/f/171/2011092137.jpg/
http://imageshack.us/f/221/2011092135tg.jpg/
http://imageshack.us/f/607/2011092132.jpg/
http://imageshack.us/f/844/2011092133.jpg/
http://imageshack.us/f/853/2011092138.jpg/
http://imageshack.us/f/534/2011092144.jpg/
I nie wiem jak Wy, ale ja już zbieram pieniądze na pielgrzymkę do Kutna Mam nadzieję, że nowy nabytek ichniejszego MZK szybko wyjedzie na linię będę mógł się nim karnąć
http://www.phototrans.eu/14,513146,0,AM ... _067B.html
http://www.phototrans.eu/14,513154,0,AM ... _067B.html
http://imageshack.us/f/834/2011092134.jpg/
http://imageshack.us/f/31/2011092141.jpg/
http://imageshack.us/f/705/2011092142.jpg/
http://imageshack.us/f/171/2011092137.jpg/
http://imageshack.us/f/221/2011092135tg.jpg/
http://imageshack.us/f/607/2011092132.jpg/
http://imageshack.us/f/844/2011092133.jpg/
http://imageshack.us/f/853/2011092138.jpg/
http://imageshack.us/f/534/2011092144.jpg/
I nie wiem jak Wy, ale ja już zbieram pieniądze na pielgrzymkę do Kutna Mam nadzieję, że nowy nabytek ichniejszego MZK szybko wyjedzie na linię będę mógł się nim karnąć
Ostatnio zmieniony 2011-11-29, 09:38 przez Amalio, łącznie zmieniany 2 razy.
CitySmile już jeździ:
http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-10634
http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-10634
Jak mówiłem tak zrobiłem - w Kutnie byłem i nową konstrukcją AMZ się przejechałem. Na początek wygląd i muszę powiedzieć, że problemem prototypu było to, że chciano koniecznie pokreślić motyw przewodni jaki wynika z nazwy pojazdu co z dość wypukłym przodem nie spodobało się zbyt wielu. Tym niemniej w kutnowskich barwach wygląda to zgoła inaczej i jestem tego pewien, że ten autobus jest zwyczajnie ładny. Całą robotę robi podszybie które w prototypie było czarne co mocno kontrastowało z białą górą pasa z reflektorami i czarnymi reflektorami. Porównajcie sobie:
http://www.phototrans.eu/14,513146,0,AM ... _067B.html
http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-10634
No i to właśnie "does the job". Kutnowski egzemplarz wygląda dość masywnie i ładnie. Dalej jest wiele zarzutów co do bocznych ścian, ale moim zdaniem nie stanowią one w zasadzie żadnego problemu. No ale czas w końcu na jazdę Przede wszystkim warto się rozejrzeć czy pomiędzy prototypem, a produkcyjną wersją pojawiły się jakieś zmiany. No i owszem takowe są. Pierwsza z nich to zmiana obudów szyberdachów które to w prototypie był wykonane czy tam wykończone tym samym co wieża silnika. Cokolwiek to jest jest to strasznie porowate:
http://imageshack.us/f/171/2011092137.jpg/
No więc w produkcyjnym jak dobrze widziałem pojawiło się gładkie tworzywo, ale wieża jest w dalszym ciągu tym wykończona. W sumie ma to swoją wadę i zaletę, bo jak na tak dużą rzecz bardzo rozjaśnia wnętrze, ale biały kolor nie sprzyja łatwemu utrzymaniu czystości. No chyba, że wyjątkowo dobrze się to myje, ale nie wiem czy będzie to tak rewelacyjnie wyglądać z biegiem lat. Kolejna rzecz to ścianki działowe. W prototypie mieliśmy szklane, a tu są takie wykonane z tworzywa. Zapewne rzecz konkretnie dostosowana do wymogów zamawiającego. Również w przeciwieństwie do prototypu zostały one dodatkowo wpuszczone w miękkie otuliny które są na poziomych poręczach. No i jeszcze kwestia wyświetlacza wewnętrznego. Jak został on zamontowany w prototypie widać na moich zdjęciach. Zgoła inne miejsce wybrano w tym produkcyjnym. Otóż jest on umieszczony... w zasadzie chyba od wewnętrznej strony przedniej szyby. O gdzieś tu:
http://imageshack.us/f/46/5259511.jpg/
Z resztą tak samo zrobiono to w prototypie (kutnowski ma ten wyświetlacz trochę wyższy i bardziej przesunięty w stronę drzwi):
http://imageshack.us/f/502/20110921411.jpg/
Naprawdę dziwny pomysł i niezbyt praktyczny. Wyświetlacz winien być tam gdzie prototyp ma LCD. Choć jest to kolejny autobus w którym wygląda to trochę prowizorycznie. Tak samo jak to było w Gdańskim SM12
Oczywiście co widać na zdjęciach inne są siedzenia, ale to przecież kwestia indywidualnych preferencji.
No więc zwykła podstawowa wersja.
Tak w zasadzie nie mam zbyt dużych zastrzeżeń do wnętrza, bo wszystko zostało wykonane naprawdę nieźle i trudno się do czegokolwiek przyczepić. Zawieszenie autobusu też świetnie pracuje i jeździ się komfortowo. Tylko na litość boską mogli wziąć co innego w miejsce silnika zamiast Cumminsa. Standardowo drze się to i przenosi (zwłaszcza na neutralu) spore wibracje na tył autobusu.
Ciekawym detalem są lampki które znajdują się standardowo w wejściach na obudowach mechanizmu otwierania drzwi. Przy zamykaniu świecą na zmianę na biało i czerwono.
Z mankamentów, to na dużych dziurach coś tam potrafi trzaskać, ale źle nie jest. Oczywiście należałoby to poprawić.
Tak więc moim zdaniem rośnie nam nowy, solidny producent autobusów którego wstydzić się nie będzie trzeba. CitySmile jest naprawdę dobrym autobusem (nie z żadnej niższej półki) i producentowi należy się spora pochwała, a na dodatek jest to ich pierwszy raz jakby na to nie patrzeć.
http://www.phototrans.eu/14,513146,0,AM ... _067B.html
http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-10634
No i to właśnie "does the job". Kutnowski egzemplarz wygląda dość masywnie i ładnie. Dalej jest wiele zarzutów co do bocznych ścian, ale moim zdaniem nie stanowią one w zasadzie żadnego problemu. No ale czas w końcu na jazdę Przede wszystkim warto się rozejrzeć czy pomiędzy prototypem, a produkcyjną wersją pojawiły się jakieś zmiany. No i owszem takowe są. Pierwsza z nich to zmiana obudów szyberdachów które to w prototypie był wykonane czy tam wykończone tym samym co wieża silnika. Cokolwiek to jest jest to strasznie porowate:
http://imageshack.us/f/171/2011092137.jpg/
No więc w produkcyjnym jak dobrze widziałem pojawiło się gładkie tworzywo, ale wieża jest w dalszym ciągu tym wykończona. W sumie ma to swoją wadę i zaletę, bo jak na tak dużą rzecz bardzo rozjaśnia wnętrze, ale biały kolor nie sprzyja łatwemu utrzymaniu czystości. No chyba, że wyjątkowo dobrze się to myje, ale nie wiem czy będzie to tak rewelacyjnie wyglądać z biegiem lat. Kolejna rzecz to ścianki działowe. W prototypie mieliśmy szklane, a tu są takie wykonane z tworzywa. Zapewne rzecz konkretnie dostosowana do wymogów zamawiającego. Również w przeciwieństwie do prototypu zostały one dodatkowo wpuszczone w miękkie otuliny które są na poziomych poręczach. No i jeszcze kwestia wyświetlacza wewnętrznego. Jak został on zamontowany w prototypie widać na moich zdjęciach. Zgoła inne miejsce wybrano w tym produkcyjnym. Otóż jest on umieszczony... w zasadzie chyba od wewnętrznej strony przedniej szyby. O gdzieś tu:
http://imageshack.us/f/46/5259511.jpg/
Z resztą tak samo zrobiono to w prototypie (kutnowski ma ten wyświetlacz trochę wyższy i bardziej przesunięty w stronę drzwi):
http://imageshack.us/f/502/20110921411.jpg/
Naprawdę dziwny pomysł i niezbyt praktyczny. Wyświetlacz winien być tam gdzie prototyp ma LCD. Choć jest to kolejny autobus w którym wygląda to trochę prowizorycznie. Tak samo jak to było w Gdańskim SM12
Oczywiście co widać na zdjęciach inne są siedzenia, ale to przecież kwestia indywidualnych preferencji.
No więc zwykła podstawowa wersja.
Tak w zasadzie nie mam zbyt dużych zastrzeżeń do wnętrza, bo wszystko zostało wykonane naprawdę nieźle i trudno się do czegokolwiek przyczepić. Zawieszenie autobusu też świetnie pracuje i jeździ się komfortowo. Tylko na litość boską mogli wziąć co innego w miejsce silnika zamiast Cumminsa. Standardowo drze się to i przenosi (zwłaszcza na neutralu) spore wibracje na tył autobusu.
Ciekawym detalem są lampki które znajdują się standardowo w wejściach na obudowach mechanizmu otwierania drzwi. Przy zamykaniu świecą na zmianę na biało i czerwono.
Z mankamentów, to na dużych dziurach coś tam potrafi trzaskać, ale źle nie jest. Oczywiście należałoby to poprawić.
Tak więc moim zdaniem rośnie nam nowy, solidny producent autobusów którego wstydzić się nie będzie trzeba. CitySmile jest naprawdę dobrym autobusem (nie z żadnej niższej półki) i producentowi należy się spora pochwała, a na dodatek jest to ich pierwszy raz jakby na to nie patrzeć.