Premiery AMZ/Ursus
No nie wiem czy miał go na zbyciu. WZ 6858G wedle VINu ma numer wyższy od drugiego egzemplarza czyli mówiąc inaczej powstał później.
Ja przypominam, że AMZ ponoć wyprodukowało trzy prototypy. Teraz zadajmy sobie pytanie jaki interes Warbus miał w tym żeby kupić autobusy od AMZ (no może po za faktem, że design CSa pasuje do malowania).
Możliwe, że to są właśnie te prototypy, albo jeden z nich jest prototypem. Ta teoria będzie działać tylko pod warunkiem, że te autobusy nie miały wcześniej tabliczek znamionowych. Co jest możliwe, bo egzemplarz MZK ma numer 2, a Warbusowe mają 4 i 5. WZ 6859G to numer 4 i jak widać ma "byle jakie" szyby. Możliwe więc, że po wyprodukowaniu już autobusu dla MZK ostały im się dwa prototypy - numer 3 jest gdzieś zamknięty w hali AMZ, a jeden z prototypów został otabliczkowany już jako nr 4, rocznik 2012 i opchnięty Warbusowi.
To tyle moich teorii spiskowych
Ja przypominam, że AMZ ponoć wyprodukowało trzy prototypy. Teraz zadajmy sobie pytanie jaki interes Warbus miał w tym żeby kupić autobusy od AMZ (no może po za faktem, że design CSa pasuje do malowania).
Możliwe, że to są właśnie te prototypy, albo jeden z nich jest prototypem. Ta teoria będzie działać tylko pod warunkiem, że te autobusy nie miały wcześniej tabliczek znamionowych. Co jest możliwe, bo egzemplarz MZK ma numer 2, a Warbusowe mają 4 i 5. WZ 6859G to numer 4 i jak widać ma "byle jakie" szyby. Możliwe więc, że po wyprodukowaniu już autobusu dla MZK ostały im się dwa prototypy - numer 3 jest gdzieś zamknięty w hali AMZ, a jeden z prototypów został otabliczkowany już jako nr 4, rocznik 2012 i opchnięty Warbusowi.
To tyle moich teorii spiskowych
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Na infobusie są zdjęcia nowe elektryka:
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50306
Niestety jak wynika ze zdjęć, że miejsc dostępnych z niskiej podłogi jest zero...
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50306
Niestety jak wynika ze zdjęć, że miejsc dostępnych z niskiej podłogi jest zero...
Ostatnio zmieniony 2012-09-27, 20:28 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Wychodzi też na to że trolejbus CS12T jest w Czechach:
AMZ-Kutno: Modele:
- AMZ City Smile CS12LF
- AMZ City Smile CS12T - trolejbus (testy w Ostravie)
- AMZ City Smile CS10LF (1-2-1)
- AMZ City Smile CS10E - electric (1-2-2)
- AMZ City Smile CS18LF (?)
- AMZ (nowy projekt)
- AMZ (nowy projekt)
I co najciekawsze –AMZ bazowało tutaj na swoich doświadczeniach z …trolejbusem. Tak, tak, bez większego rozgłosu firma z Kutna opracowała na wiosnę br. 12-metrowy trolejbus na bazie CS12LF, które pod koniec czerwca trafił do zakładów Cegelec w czeskiej Ostravie. Tam zainstalowano w nim asynchroniczny silnik oraz cały trolejbusowy osprzęt. Następnie pojazd trafił do próbnej eksploatacji w Czechach i cały czas oczekuje na swoją homologację. Natomiast jeszcze wcześniej polski producent pomyślał o rynkach zbytu na swoje elektryczne pojazdy. Z tą myślą utworzył międzynarodową spółkę Lbus z siedzibą w Wilnie. Równe udziały mają w niej polskie AMZ, czeski Cegelec oraz litewski udziałowiec, Marian Meckowvski, który wcześniej m.in. zajmował się sprzedażą autobusów marki Solaris w tym regionie. Na pewno firma będzie chciała zaistnieć na trolejbusowym rynku krajów nadbałtyckich, a potem –kto wie…Także patrząc na tą chronologię wydarzeń widać dość dobrze zaprojektowany plan działań –nawiązano kontakt z doświadczonym producentem osprzętu elektrycznego;powstała spółka handlowa na dobrze rokującym rynkach Litwy, Łotwy i Estonii;opracowano trolejbus, który już jeździ po ulicach Ostravy i zbiera niezbędne doświadczenie;na bazie pierwszych prób z trolejbusem zbudowano elektrobus, który zadebiutował na najważniejszych targach pojazdów użytkowych w Europie.
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50306
AMZ-Kutno: Modele:
- AMZ City Smile CS12LF
- AMZ City Smile CS12T - trolejbus (testy w Ostravie)
- AMZ City Smile CS10LF (1-2-1)
- AMZ City Smile CS10E - electric (1-2-2)
- AMZ City Smile CS18LF (?)
- AMZ (nowy projekt)
- AMZ (nowy projekt)
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
---------------------------------IAA 2012: Elektryzujące plany AMZ
Podczas targów w Hanowerze o historii powstania pierwszego elektrobusu AMZ –SC10E oraz o dalszych, elektrycznych planach firmy na przyszłość rozmawiamy z Jarosławem Stachowiskim, prezesem zarządu AMZ Kutno. Oto co nam powiedział:
InfoBus.pl: Jak doszło do powstania pierwszego elektrobusu AMZ?
Jarosław Stachowiski, prezes zarządu AMZ Kutno: Od momentu pojawiania się projektu niskopodłogowego autobusu miejskiego AMZ CitySmile byliśmy przekonani, że dalszym krokiem po wersjach z silnikiem Diesla będzie wariant elektryczny, czy to w wersji trolejbusu czy elektrobusu. Naszym zdaniem pojazdy hybrydowe to ślepy zaułek motoryzacji i zdecydowanie lepiej zrobić większy krok i postawić na opracowanie konstrukcji w 100% zasilanej energią elektryczną niż na siłę łączyć silnik wysokoprężny z elektrycznym. I tak właśnie zrobiliśmy.
InfoBus.pl: Przy budowie CS10E wykorzystaliście doświadczenia z prac nad trolejbusem. Nie chwialiście się tym zupełnie nowym pojazdem w Waszej ofercie…
Jarosław Stachowiski: Rzeczywiście jego powstanie odbyło się bez hucznej oprawy. Po części wynika to z testów homologacyjnych trolejbusu, które przeprowadzamy w Ostrawie, co na ten moment uniemożliwia pokazanie go w Polsce. Poza tym taki mamy trochę styl działania –chwalimy się wtedy, gdy mamy już konkretny sukces. A z trolejbusami dopiero zaczynamy i musimy się tutaj jeszcze dużo nauczyć. Natomiast jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się w tak krótkim czasie pozyskać do współpracy doskonale wszystkim znaną firmę Cegelec, która nie tylko wyposażyła nasz pierwszy trolejbus w kompletny osprzęt, ale także utworzyliśmy wspólnie spółkę Lbus, której celem jest sprzedaż produktów AMZ w naszym regionie Europy. Ulokowanie jej na Litwie pokazuje o jakich głównie rynkach myślimy i gdzie mamy realne szanse przebić się pomiędzy dotychczasowymi graczami. Zresztą nie tylko Europa Środkowo-Wschodnia jest dla nas interesująca. Niedawno powołaliśmy przedstawicielstwo w Niemczech pod szefostwem……, byłego kierownika berlińskich zakładów komunikacyjnych BVG. Myślę, że po targach w Hanowerze będzie mogli cos więcej powiedzieć o naszych szansach zza zachodnią granicą.
InfoBus.pl: Wróćmy na chwilę do elektrobusu. Jak udało się Wam uzyskać tak doskonałe wyniki w zakresie zasięgu i masy własnej pojazdu?
Jarosław Stachowiski: To oczywiście efekt wytężonej pracy naszego autobusowego biura technicznego. Aktualnie zatrudniamy tutaj 12 osób, w tym 8 inżynierów i jak mogliśmy zobaczyć w Hanowerze ich wyniki pracy mówią same ze siebie. Przy projektowaniu CS10E przede wszystkim nastawiliśmy się na dalsze „odchudzanie”pojazdu, co zrealizowaliśmy m.in. przy projektowaniu jego szkieletu. Dodatkowo postawiliśmy na maksymalne zabudowanie wszystkich komponentów we wnętrzu pojazdu. Ten cel udało się zrealizować, z czego jesteśmy naprawdę dumni –wszystkie elementy napędu czy urządzania elektryczne są schowane w CS9E w środka, co zapewni im bezpieczną i bezawaryjną eksploatację. Kolejna sprawa to wykorzystanie osprzętu elektrycznego Cegelec, silnika TAM (Tovarna Avtomobil Maribor), ultralekkich foteli Steru i kolejnej generacji baterii. Takie zestawienie komponentów przy doświadczeniu i pomysłowości naszych konstruktorów zapewniło zasięg elektrobusu na poziomie 240 km. To najlepszy wynik w tej klasie pojazdów. A to nie jest nasze ostatnie słowo.
InfoBus.pl: Jakie są najbliższe plany wobec CS10E?
Jarosław Stachowiski: Na pewno nasz elektrobus pokażemy na wystawie TRANSEXPO w Kielcach. Następnie chcielibyśmy go przetestować w normalnej eksploatacji. Prawdopodobnie będzie to Kutno z uwagi na szybki przepływ informacji na linii przewoźnik - fabryka. Z uwagi na duże zainteresowanie naszych potencjalnych klientów 12-metrowym elektrobusem pracujemy teraz także nad taką właśnie konstrukcją. Chcemy tutaj zastosować silniki w piastach kół firmy, która m.in. produkuje silniki elektryczne do dźwigów. To zapewni większa sprawność układu i tym samym większy zasięg autobusu. Ta wiedza przyda nam się w przyszłości także przy pojazdach specjalistycznych, które są aktualnie główną działalnością AMZ. Jesteśmy świadomi, że za moment pojawią się tematy elektrycznych pojazdów dla policji, pogotowia czy dla branży komunalnej. Elektryczna rewolucja dopiero się zaczyna, a my chcemy być na nią przygotowani.
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50416
Interesujące komentarze pod artykułem o Elektryzujących planach AMZ-Kutno:
Czyli co czekamy na kolejne modele City Smile: CS12E, CS12T(trolejbus), CS18LF, CS8.5MB:
@wtajemniczony Adam: AMZ jako nowa firma w segmencie miejskim musi zdobyć doświadczenie, by startować w większych przetargach, gdzie firmy stawiają często wymóg sprzedaży określonej liczby egzemplarzy. Wg mojej analizy w ciagu 2-3 lat zbankrutuje firma Autosan zwalniając trochę miejsca na rynku polskim (przedśmiertne "trzepotanie" sprzedaży przy trendzie spadkowym, brak trolejbusów, praktyczny brak eksportu, spadające zakupy z prywatyzowanych PKS-ów i przede wszystkim olbrzymie zatrudnienie - na 1 autobus pracuje chyba 5,5 a nawet 6 pracowników, gdy u konkurencji około 1,5; proszę przeliczyć ile kosztują roczne pensje co najmniej 4 osób!?). Zaś AMZ zdobywa powoli doświadczenie, wchodzi w trolejbusy, elektrobusy, rozwija sieci eksportowe (kraje bałtyckie, Niemcy), planuje model o długości ok. 8,5 m (zastąpi popularny Sancity 9LE), itp. Widzę przed nimi sporą przyszłość w branzy autobusowej!!!
dobry
@MB:uważasz, że AMZ ma wystarczające moce przerobowe, żeby zrealizować w terminie duży kontrakt? Poza tym nie zapominaj o Solbusie, który już ma model będący konkurencją dla Sancity 9, a w innych segmentach zdobył trochę doświadczenia. Ja kibicuję Solbusowi i zgadzam się z Tobą co do przyszłości Autosana
Jedno nie ulega wątpliwości - AMZ to producent, który może namieszać i odnieść sukces. Zapał mają dość duży, więc pozostaje czekać na dalszy rozwój sytuacji. Warto zaznaczyć, że oni utrzymują się głównie z produkcji pojazdów specjalistycznych, gdzie mają już wyrobioną markę i grono wielu klientów. Mają więc inne źródło finansowania, które utrzymuje ich przy życiu i pozwala na inwestycję w nowe działy.
Miło mnie zaskoczył ten 10-metrowy elektrobus
Tylko szkoda że tyle podestów w środku ale wiadomo że akumulatory trzeba gdzieś schować a to przecież nie LE
[Kedzior: Done]
Tylko szkoda że tyle podestów w środku ale wiadomo że akumulatory trzeba gdzieś schować a to przecież nie LE
[Kedzior: Done]
Ostatnio zmieniony 2012-10-11, 16:14 przez K4016td, łącznie zmieniany 1 raz.