N4020
Krakowskie Neoplany N4020
Wiem tylko tyle, że krakowskie MPK eksploatuje pewną ilośc Neoplanów N4020/3. Niestety na tym moja wiedza się kończy.
A więc moje pytania.
1) Ile w sumie jest tych pojazdów w Krakowskim MPK ?
2) Jak się spisują i w jakim są stanie ?
3) Czy jeszcze jakiś krakowski przewoźnik eksploatuje Neoplany - jeśli tak to jakie ?
Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam ...
A więc moje pytania.
1) Ile w sumie jest tych pojazdów w Krakowskim MPK ?
2) Jak się spisują i w jakim są stanie ?
3) Czy jeszcze jakiś krakowski przewoźnik eksploatuje Neoplany - jeśli tak to jakie ?
Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam ...
B10BLE jest też cichszy, ale niskowejściowy.Tommy pisze:Trzyosiowiec Volvo b10b le 6x2 jest zapewnwe lepszy, a pod względem ilości miejsca chyba podobny, ale jakość raczej stoi na wyższym poziomie.
Raczej jaka była. Oba autobusy nie są już produkowane.Tommy pisze:Ciekawe, jaka jest różnica cenowa pomiędzy nimi
Jemu chodziło chyba o to jaka była cena tych autobusów gdy je sprzedawano.A to że nieprodukowane od lat to wiadomo...Wiśnia pisze:B10BLE jest też cichszy, ale niskowejściowy.Tommy pisze:Trzyosiowiec Volvo b10b le 6x2 jest zapewnwe lepszy, a pod względem ilości miejsca chyba podobny, ale jakość raczej stoi na wyższym poziomie.Raczej jaka była. Oba autobusy nie są już produkowane.Tommy pisze:Ciekawe, jaka jest różnica cenowa pomiędzy nimi
No może i ja się wypowiem, ze względu, że mieszkam w Krakowie i mam przyjemność podróżowania tymi autobusami. Może najpierw odpowiem na pytanie z kołpaczkami. Początkowo miały one fabryczne białe kołpaczki, lecz z upływem czasu, gdy, trzeba było zmieniać ogumienie z felgą to, nowe felgi nie posiadały zaczepów na kołpaczki, teraz są to tylko zwykłe felgi z wypustkami w kształcie koła pomalowane na czarno, a pod spodem na srebrny. Autobusy te mają zdecydowanie za słaby silnik, trochę mocniejszy niż ten z N4011, o którym juz była mowa na forum. Są <b>poprostu</b> mulaste, w środku jest dużo miejsca, komfort jazdy zadowalający, jedynie silnik dosyć głośno wyje przy szybszej jeździe, jest bardzo pojemny, lecz na krakowskie kręte drogi nie nadaje się, nie posiada przegubu i dlatego jest niezwrotny, ma potworny promień skrętu. Lecz nie miał bym nic przeciwko gdyby w Krakowie pojawił się młodszy brat neoplana SU15.
Wielkie, wielkie dzięki Profesorze. Właśnie na Twoją odpowiedź najbardziej liczyłem...
W Warszawie też jeżdżą takie Neoplany - w KM tylko takie... Ale w Warszawie są zupełnie inne warunki. Kilkanaście lat temu zwiedzałem Kraków i pamiętam, że jest tam duża liczba krętych uliczek, a do tego dochodzi różnica wysokości wzniesień...
Czy myślisz, lub którykolwiek z Was Krakowiaków, że krakowskie MPK będzie chciało się pozbyć tych autobusów.
Wiem, że ostatnio MPK zorganizowało przetarg, ale na autobusy przegubowe. Czy to oznacza, że zrezygnowano już z zakupu autobusów 15-metrowych ?
W Warszawie też jeżdżą takie Neoplany - w KM tylko takie... Ale w Warszawie są zupełnie inne warunki. Kilkanaście lat temu zwiedzałem Kraków i pamiętam, że jest tam duża liczba krętych uliczek, a do tego dochodzi różnica wysokości wzniesień...
Czy myślisz, lub którykolwiek z Was Krakowiaków, że krakowskie MPK będzie chciało się pozbyć tych autobusów.
Wiem, że ostatnio MPK zorganizowało przetarg, ale na autobusy przegubowe. Czy to oznacza, że zrezygnowano już z zakupu autobusów 15-metrowych ?
Według mnie krakowskie mpk nie będzie już kupować tego typu autobusów, bo nie są one przystosowane do Krakowskich warunków. To juz raczej szanse trzeba upatrywać w tym, iż przetarg na linie krakowskie ( miejskie) wygra jakiś naprawdę dobry przewoźnik ( czytaj nie PKS)., Ale Kraków stawia na 18 i 12. To podstawa, sprawdza się ta polityka w 100%. Chodź moim głębokim marzeniem jest to by po krakowskich drogach pomykały SU15 i SU18. W tym drugim przypadku jest to jak najbardziej prawdopodobne.A jeszcze, odpowiadam na pytanko: krakowskie mpk na pewno nie ma zamiaru się pozbyć tych aut, są idealne na linie 132 i 172. Trafione w 10.
A żebyś się nie ździwił. Oferuje, ale nie Solaris, tylko ... MAN Polska..
Ta firma jest częścią koncernu NEOMAN, i handluje używanymi Neoplanami oraz nowymi autobusami, ale oczywiście nie w Polsce. W Polsce, w Sadach, są produkowane nadwozia do miejskich Neoplanów...
[ Dodano: 2004-11-17, 10:36 ]
Używanymi Neoplanami handluje również ... EVOBUS. Sam widziałem na terenie ich serwisu w Wolicy pod Warszawą...
Ta firma jest częścią koncernu NEOMAN, i handluje używanymi Neoplanami oraz nowymi autobusami, ale oczywiście nie w Polsce. W Polsce, w Sadach, są produkowane nadwozia do miejskich Neoplanów...
[ Dodano: 2004-11-17, 10:36 ]
Używanymi Neoplanami handluje również ... EVOBUS. Sam widziałem na terenie ich serwisu w Wolicy pod Warszawą...
TO nie tak. Po prostu w momencie kiedy niemiecki Neoplan zmienił nazwę bo wszedł w kooprodukcję z MAN-em - firma Neoplan Polska zmieniła nazwę na Solaris Bus & Couch. Ale wcale nie zerwali kontaktów z Niemcami. Przecież projekt Solarisa pochodzi z niemieckiej firmy. Również wiele części pochodzi z Niemiec...