Neoplan N138/4 Jumbocruiser - największy autobus świata
Neoplan N138/4 Jumbocruiser - największy autobus świata
Jest to piętrowy przegubowy turystyk produkowany w latach 1973-1993. Silnik o mocy 326 kW umieszczono pod przegubem, dlatego komunikacja między członami możliwa jest tylko za pomocą górnego pokładu. Musi palić niezwykle dużo. Wykonano tylko 11 sztuk. Czy tylko Neoplan odważył się zbudować pojazd tego typu? Piszcie co o nim sądzicie i jak wam się on podoba.
Oto linki do kilku zdjęć:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1201073449
http://www.phototrans.eu/14,336999,0,Ne ... 38_4_.html
Oto linki do kilku zdjęć:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1201073449
http://www.phototrans.eu/14,336999,0,Ne ... 38_4_.html
Tu trochę lepsze ujęcie:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p59644430.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p59644430.html
O ten, pięknie się prezentujeAmalio pisze:Tu trochę lepsze ujęcie:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p59644430.html
Autobus był produkowany do '93 roku i ten egzemplarz przeszedł NG (Z powodu wypadku) które upodobniło go do obecnie produkowanego Skylinera.ŁK-MZK pisze:To nie jest jakaś nowsza wersja Bo wizualnie jest jednak różnica na korzyść zdjęcia, które przesłał Amalio.
http://www.neoplan.info/neoplan-jumbocr ... 8-4_en.php
Model z silnikiem z tyłu nie powinien prowadzić się najgorzej. Jest on niewiele wyższy od przegubowego N221, który jeździ całkiem ładnie. 2 pokłady w Jumbocruiserze wcale nie przeszkadzają, trzon łączący obie części jest na wysokości trochę niższej niż górna podłoga, więc nie skacze tak bardzo na wybojach. Jeśli chodzi o wersję z silnikiem w przegubie to zapewne prowadzenie jest podobne do prowadzenia Ik 280.DominikR pisze:Bardzo ciekawy pojazd, ale na pewno musi fatalnie się prowadzić - nie dośc, że piętrus to jeszcze przegub.