Warszawska Škoda 8Tr z doczepą od Vetry
Warszawska Škoda 8Tr z doczepą od Vetry
Może nie wszyscy o tym słyszeli ale kiedyś w Warszawie jeździła Skoda 8Tr z doczepą za przegubem będącą przeróbką innego trolejbusa (Vetra).
Jest to o tyle dziwna przeróbka że zamiast standardowego skrócenia, odcięto tylko przód czyli trolejbus ma mniej więcej 20m (2x10m) lub 22m (2x11m) albo 24m (2x12m).
Nie_posiadam danych technicznych (a by się przydały) i dlatego długość jest "na oko" a o pozostałych parametrach można zapomnieć.
Tutaj fotki naszego delikwenta:
http://www.przegubowiec.com/t-bus/hp1-116-56.jpg
http://www.przegubowiec.com/t-bus/hp2-121.JPG
główna strona galerii na wszelki wypadek:
http://www.przegubowiec.com/t-bus/menu46-73.htm
Jest to o tyle dziwna przeróbka że zamiast standardowego skrócenia, odcięto tylko przód czyli trolejbus ma mniej więcej 20m (2x10m) lub 22m (2x11m) albo 24m (2x12m).
Nie_posiadam danych technicznych (a by się przydały) i dlatego długość jest "na oko" a o pozostałych parametrach można zapomnieć.
Tutaj fotki naszego delikwenta:
http://www.przegubowiec.com/t-bus/hp1-116-56.jpg
http://www.przegubowiec.com/t-bus/hp2-121.JPG
główna strona galerii na wszelki wypadek:
http://www.przegubowiec.com/t-bus/menu46-73.htm
Ostatnio zmieniony 2006-10-10, 16:06 przez ep40, łącznie zmieniany 2 razy.
Masz rację. Trolejbus ten nazywał się "Skodovetra" i jeździł po Warszawie w latach 1962-1963. Stanowił tym samym uzupełnienie solowej wersji tego trolejbusu, czyli Skody 8Tr.ep40 pisze:Może nie wszyscy o tym słyszeli ale kiedyś w Warszawie jeździła Skoda 8Tr z doczepą za przegubem będącą przeróbką innego trolejbusa (Vetra).
Obawiam się, ze ciężko będzie znaleźć dane techniczne Skody 8Tr .ep40 pisze:Nieposiadam danych technicznych
Na chłopski rozum to ostatnie jest raczej mało prawdopodobne. Ówczesne pojazdy nie były 12-metrowe. Dokładnie to Skodo-Vetra miała długość 19,5m i mógł zabrać (nominalnie) 189 pasażerów.ep40 pisze:...odcięto tylko przód czyli trolejbus ma mniej więcej 20m (2x10m) lub 22m (2x11m) albo 24m (2x12m).
Co do testów, to z moich informacji wynika, ze powstały trzy egzemplarze (#1-116, #2-121 i #3-129) a skasowano je w marcu'68 i w styczniu'69.
Sekcja B pochodziła z Vetry. Dla ścisłości miał 48 miejscc siedzących i 141 stojących. Kolejno oddawano je w marcu i paźcierniku 1963 oraz lutym 1964r. Swoją drogą w latach 60. Czesi projektowali przegubową trolejbusu Skody, oznaczoną 10tr, która miała być wyposażona w rozruch tyrystorowy. Więcej: http://www.svetmhd.net/skoda_ostrov/10tr.php
Może na tej stronie coś kolega znajdzie: http://www.trolejbusy.strefa.pl/index1.htmep40 pisze:Mnie za to zastanawia jak rozwiązano kwestię napędu czyli jakie osie były napędzany i jakie silniki zostały zastosowane (w końcu skoda i vetra to dwa różne trajtki mające chyba różne silniki.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa