Trolejbusy ZIU-9

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Trolejbusy ZIU-9

Post autor: J-31 »

Niegdyś obsługiwały linię trolejbusową w Warszawie (51 do Piaseczna), był także w Gdyni (jeździłem nimi często). Nadal są w Lublinie i Tychach...
Większość autorów w różnych czasopismach o KM mocno je krytykuje. Ja jako pasażer dosyć miło je wspominam. Ale i w W-wie były z nimi problemy...

Jeden z moich kolegów w latach 80-tych opowiadał mi jak obserwował na Puławskiej jednego z eksploatowanych wtedy przez MZK ZIU-9: "Przejechał parę metrów i spadły mu pałąki. Kierowca wysiadł i naprowadził je na trakcję, po czym ruszył a one znów spadły i tak w kółko"...

Ja z kolei widziałem awaryjny zjazd do zajezdni. Ku mojemu ździwieniu trolejbus jechał o własnych siłach z opuszczonymi pałąkami, a z tyłu wydzielał się siwy dymek - czyli muszą być wyposarzone w mały silnik spalinowy... :cool:


Co Wy myślicie o tych trolejbusach - o ile pamiętam w Gdyni już ich nie ma, ale na Śląsku jeszcze są eksploatowane... ;)

Zachęcam do dyskusji nt. trolejbusów produkcji radzieckiej - ZIU-9 :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

W Tychach i w Lublinie już ich nie ma :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szkoda.... :|
Pomimo tego <b>napewno</b>, ktoś z Was coś tam jeszcze pamięta, więc - ponownie zachęcam do dyskusji :)

51

Post autor: 51 »

ja to za młody byłem żeby jakoś mi wtedy marki trolejbusów w pamieci utkiwiły, ale statysycznie to na pewno ZIUtkiem po Piasecznie musiałem jechać
nato ast "świadomie" jechałem nimi w Petersburgu, gdzie jest ich całe mnóstwo, tyle że w przeważnie złym stanie, natomiast co ciekawe nie zauwazyłem ani razu spadniecia pałąka

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A jakie są Twoje wrażenia z przejazdów w Petersburgu. Pomijając fatalny stan techniczny...

51

Post autor: 51 »

J-31 pisze:A jakie są Twoje wrażenia z przejazdów w Petersburgu. Pomijając fatalny stan techniczny...
No to tak:
Siec trolejbusowa jest tam bardzo rozbudowana, wiele jest odcinków gdzie jeżdżą i tramwaje i trolejbusy(i autobusy, nie mówiąc o marszrutkach vzyli uorganizowanych busiarzach), ale to nie dziwne zważywszy na wiekość miasta(5mln mieszkańców). Tabor to chyba jedynie ZIU-9 i ZIU- 10.Na głównych liniach częstotliwość w szczycie to 5 minut, spada poza nimi na liniach mniej ważnych, nie ma rozkładów jako tskich, na drutach wisi tabliczka z tekstemm w rodzaju "czestoltiowśc 10-25 minut".
Najbardziej obciązona trasą trolebusową jest Newski Prospekt- główna ulica miasta, często stojąca w korku. Ile jest dokładnie linii nie wiem, ale najwyższy numer to 50(każdy środek KM ma tam niekompatybilny z innymi sposób numeracji), a chyba nie ma wiekszych przerw w numerackji, poza tym sa jeszcze linie wspomagajace . W kazym pjeżdzie jest konduktor sprzedający bilety, więc zjawiska jazdy na gape nie
Dodam jeszcze kilka rzeczy:
Informacja pasażeska- z przodu pojazdu jest numer linii, w innych miejscach tylko czasami, widziałem cyfrę napisana na kawałku tekturki, zatknietą za szybę, i cyfr ę samoprzylepna na przedniej szybie, chociaz podejrzewam, że wszelkie watpliości na temat trasy może wyjasnic konduktor.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki. :)
To rzeczywiście ciekawa informacja. Ja z czymś podobmy zetknąłem się niedawno w Varnie.. ;)

A pamiętasz może ZIU-10, to zdaje się jest wersja przegubowa ZIU9. Jakie są Twoje wrażenia z jazdy tym trolejbusem... :)

51

Post autor: 51 »

J-31 pisze:Wielkie dzięki. :)
To rzeczywiście ciekawa informacja. Ja z czymś podobmy zetknąłem się niedawno w Varnie.. ;)

A pamiętasz może ZIU-10, to zdaje się jest wersja przegubowa ZIU9. Jakie są Twoje wrażenia z jazdy tym trolejbusem... :)
przegubowcem niestety nie miałem okazji się przejechać, w Peterburgu byłem na normalnej wycieczce, więc zwiedzałem przede wszystkim całą masę zabytków jakie to miasto posiada(na każdym kroku jakis pałac) i na poznawanie komuniacji miałem w zasadzie wieczory, wtedy juz wszystko jeździ tam rzadko. Zresztą ZIU 10 jeżdżą tylko na tych najbardziej uczęszczanych liniach- głównie jadących Newskim Prospektem, ale tak ogólnie na mieście to za wiele ich nie było, natomiast z zewnątrz wyglądały po prostu jak 9 z przegubem. Zreszta wszystkie pozstałe środki KM i tak pełnia rolę dowozówek do najbliższej stacji metra, które pełni główną rolę przewozową, ale to nie dziwne w tak wielkim mieście.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zgadza się :) Dzięki :D

[ Dodano: 2004-11-26, 10:57 ]
W najnowszym numerze "Zajezdni" (nr. 4) pokazano przebudowanego lubelskiego ZIU-9, na mobilną restaurację. Czyżby druga młodość ZIU9 ? :)

Kuba

Post autor: Kuba »

Ja pamietam jak w Gdyni jezdzily Ziutki,nie bylo czesci zmiennych do nich,wiec np. brak okien zalepiali dyktami...ale ogolnie ziutki byly fajne,szkoda ze je wycofali :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki i pozdrawiam :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Kuba pisze:Ja pamietam jak w Gdyni jezdzily Ziutki,nie bylo czesci zmiennych do nich,wiec np. brak okien zalepiali dyktami...ale ogolnie ziutki byly fajne,szkoda ze je wycofali :(
To wcześniej czy później byłoby i tak nieuniknione...

Jacek Pudło

Re: Trolejbusy ZIU-9

Post autor: Jacek Pudło »

J-31 pisze:Niegdyś obsługiwały linię trolejbusową w Warszawie (51 do Piaseczna), był także w Gdyni (jeździłem nimi często). Nadal są w Lublinie i Tychach...
W Tychach? Czyżbym o czymś nie wiedział?
Większość autorów w różnych czasopismach o KM mocno je krytykuje. Ja jako pasażer dosyć miło je wspominam. Ale i w W-wie były z nimi problemy...
Ciekawe kto.
Jeden z moich kolegów w latach 80-tych opowiadał mi jak obserwował na Puławskiej jednego z eksploatowanych wtedy przez MZK ZIU-9: "Przejechał parę metrów i spadły mu pałąki. Kierowca wysiadł i naprowadził je na trakcję, po czym ruszył a one znów spadły i tak w kółko"...
Ale to nie jest wada Ziutka. To zależy od tego, jak ustawione są odbieraki - mogą być luźno, wtedy łatwo spadają, albo szytwno, ale w tym drugim wypadku szybciej niszczą sieć. W tym przypadku o którym opowiadał twój znajomy naprawdpodobniej ziutek miał coś z obierakami.
Ja z kolei widziałem awaryjny zjazd do zajezdni. Ku mojemu ździwieniu trolejbus jechał o własnych siłach z opuszczonymi pałąkami, a z tyłu wydzielał się siwy dymek - czyli muszą być wyposarzone w mały silnik spalinowy... :cool:
Nie słyszałem o tym, żeby ziutki miały silniki zastępcze.
Co Wy myślicie o tych trolejbusach - o ile pamiętam w Gdyni już ich nie ma, ale na Śląsku jeszcze są eksploatowane... ;)
Chyba chciałeś napisać na Ukrainie.

[ Dodano: 2004-12-10, 21:50 ]
J-31 pisze: W najnowszym numerze "Zajezdni" (nr. 4) pokazano przebudowanego lubelskiego ZIU-9, na mobilną restaurację. Czyżby druga młodość ZIU9 ? :)
No ale tak odbudować to można i autobus. Z oryginału to ten ziutek ma niewiele, ale na pewno pojeździ jeszcze trochę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Cytat:

Większość autorów w różnych czasopismach o KM mocno je krytykuje. Ja jako pasażer dosyć miło je wspominam. Ale i w W-wie były z nimi problemy...

Ciekawe kto.
Zdaje się, że m.in. w miesięczniku autobusy. Postaram się w wolnej chwili odszukać ten artykuł... :)

[ Dodano: 2004-12-13, 13:11 ]
J-31 napisał:
Niegdyś obsługiwały linię trolejbusową w Warszawie (51 do Piaseczna), był także w Gdyni (jeździłem nimi często). Nadal są w Lublinie i Tychach...



W Tychach? Czyżbym o czymś nie wiedział?
Niestety to moja niewiedza :D . Rzeczywiście w Tychach, też nie są już eksploatowane - ale z tego co pamiętam, kiedyś były... :)

[ Dodano: 2004-12-13, 13:13 ]
Nie słyszałem o tym, żeby ziutki miały silniki zastępcze.
Ja też byłem ździwiony. Jednak doskonale pamiętam tego "ziutka". I jestem absoutnie pewny, że poruszał się samodzielnie z położonymi pałąkami... :)

[ Dodano: 2004-12-13, 13:14 ]
Chyba chciałeś napisać na Ukrainie.
Nie tylko na Ukrainie, ale również m.in. na Białorusi i w Rosji :P

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

W gdyni już ich nie ma :( .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zdaje się, że w Polsce w ogóle ich już nie ma - poza lubelskim trolejbusem-restauracją ;)

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

J-31 pisze:Zdaje się, że w Polsce w ogóle ich już nie ma - poza lubelskim trolejbusem-restauracją ;)
Jest jeszcze jeden. Kilka słów o nim na www.ltek.comernet.pl - muzeum.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki. :)
Ale nie jest on wykorzystywany w normalnym ruchu liniowym. ;)

Kto jest właścicielem tych starych trolejbusów w Lublinie: MPK, czy klub MKM-ów ?

IKARUS280E

Post autor: IKARUS280E »

To byl swietny pojazd. Ostatni w Gdyni chyba w 1999 :|

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Ja pamiętam jak byłem mały to wchodziłem zawsze tymi pierwszymi dzwiami(były takię wąskie).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”