MPK Wrocław
Prędzej czy później to nastąpi, więc lepiej się przyzwyczajajPAFAWAG pisze:¯eby mi tylko stodwudziestek nie wyparły.
Na początek gnioty będą zastąpować na nocach Volva 7700, a potem to już będzie pewnie tylko ich dobijanie na dwurazówkach. Grabiszyńskiej zostanie tylko kilka gniotów; biorąc pod uwagę że przynajmniej jeden będzie zepsuty lub będzie stał na kanale, to na brygadach obsługiwanych przez tę zajezdnię pojawią się w nocy Citara krótkie i B10MA.
A propo przeprowadzek:
W ostatnim czasie na zaj. VII Grabiszyńską przeszły Volva B10MA: 8009, 8014, 8017, 8018, 8020, 8022, 8023, 8026, 8027,
zaś na zaj. IX Obornicką - między innymi: 8046-8048, 8050, 8052, 8054, 8055, 8103, 8108, 8110, 8112-8113.
W miarę upływu czasu uzupełniona zostanie baza: http://transportnews.ugu.pl/tabor/index.html
[ Dodano: 28 Sie 2009 14:37 ]
Apokalipsa się zaczęła #9525 przeniesiony na zaj. IX. Dzisiaj na 141.
Prawda jest taka, że - jak to już wcześniej pisałem wielokrotnie - bardzo dużo ulic we Wrocławiu jest w bardzo złym stanie technicznym (nierówności, wybrukowane ulice, etc.). Dodatkowo MPK wysyła nowoczesne, niskopodłogowe autobusy do takich miejsc jak np. Ołtaszyn - gdzie w zasadzie nie ma dróg. Tzn. albo jest błoto (po deszczu), albo ubita ziemia (jak jest susza), albo są płyty betonowe.
Volvo 7000 i 7700, czy 7700A po prostu po tym jeżdżą już od wielu lat i są straszliwie wytłuczone. Citaro też takie będą za kilka lat. To po prostu nie są autobusy na te drogi.
Będąc w Leśnicy zauważyłem taką scenę. Wąska, brukowana uliczka, staszliwie dziurawa, której nazwy nie pamiętam - prowadząca do Leśnicy. I ku mojemu zdziwieniu najnormalniej w świecie kluczył po niej... nowiutki Mercedes Citaro G linii 409. Sorry, po takich drogach, to mogą bezpiecznie jeździć Ikarusy 280, ale nie Citaro
Oczywiście należy popatrzeć na to z drugiej strony. Jak się masowo kasuje Ikarusy a masowo kupuje Citaro... to gdzieś te niskacze muszą jeździć. Recepta jest prosta. Remontować drogi. Chociażby taką metodą jak w Warszawie - poprzez zdjęcie dwóch warstw i położenie nowych dwóch warstw. Na kilka lat wystarczy
Póki co Citaro we Wrocławiu są nowe. A co z nimi będzie za kilka lat - ja bym sugerował cierpliwie poczekać
Volvo 7000 i 7700, czy 7700A po prostu po tym jeżdżą już od wielu lat i są straszliwie wytłuczone. Citaro też takie będą za kilka lat. To po prostu nie są autobusy na te drogi.
Będąc w Leśnicy zauważyłem taką scenę. Wąska, brukowana uliczka, staszliwie dziurawa, której nazwy nie pamiętam - prowadząca do Leśnicy. I ku mojemu zdziwieniu najnormalniej w świecie kluczył po niej... nowiutki Mercedes Citaro G linii 409. Sorry, po takich drogach, to mogą bezpiecznie jeździć Ikarusy 280, ale nie Citaro
Oczywiście należy popatrzeć na to z drugiej strony. Jak się masowo kasuje Ikarusy a masowo kupuje Citaro... to gdzieś te niskacze muszą jeździć. Recepta jest prosta. Remontować drogi. Chociażby taką metodą jak w Warszawie - poprzez zdjęcie dwóch warstw i położenie nowych dwóch warstw. Na kilka lat wystarczy
Póki co Citaro we Wrocławiu są nowe. A co z nimi będzie za kilka lat - ja bym sugerował cierpliwie poczekać
No i wykrakałeś, po jej skróceniu teraz w dni robocze już jest 100% przegubową linią z aż chyba 3 brygadami, a poza szczytem...z jedną. (dla porównania przed zmianą było ok. 7 (w tym 2 solo 141/9 i 141/12) w szczycie i 3 poza nim)9507 pisze:#9525 to akurat jeden z lepszych, tylko co on robi na 141? 141 to powinno być 100% przegubowa linia
[ Dodano: 28 Wrz 2009 09:34 ]
Podsumowanie przeprowadzek:
Na zajezdnię nr IX Obornicką do tej pory, przeniesiono następujące autobusy:
Volvo 7000A
8046-8056
8103-8115
Volvo 7700A:
8116-8117
8119-8125
8137-8141
Jelcz M121M:
9521-9522
9525-9526
9530
9533-9534
9536-9538
9540-9541
9561
Na zajezdnię nr VII Grabiszyńską w związku z dostawą Mercedesów, przeniesiono następujące autobusy:
Jelcze M180:
8005-8006
Volvo B10MA:
8009
8014-8023
8026-8027
Niektóre z w.w. autobusy mogą być jeszcze na poprzednich zajezdniach z różnych, mniej lub bardziej zrozumiałych powodów
Ostatnie 102Na
Nie wiedziałem, gdzie to umieścić - dodałem tutaj.
102Na na Zajezdni IV Borek
Stan z 04.10.2009
#2001 - reklama Junkers
#2002" - (102N) czerwony
#2003 - mal. zakładowe
#2099 - (102Nd) reklama KPEiR
#2061 - mal. zakładowe (Nauka Jazdy)
#2027 - mal. zakładowe
#2028 - mal. zakładowe
#2030 - reklama Thart
#2040 - graffiti
#2059 - graffiti
#2060 - graffiti
#2069 - reklama Thart
#2072 - malowanie WKS Śląsk
Podsumowując - na stanie MPK Wrocław pozostało jeszcze 8 wozów w gotowości ruchowej i 1 nauka jazdy. Nie ma już niebieskich 2009, 2067 i 2076.
102Na na Zajezdni IV Borek
Stan z 04.10.2009
#2001 - reklama Junkers
#2002" - (102N) czerwony
#2003 - mal. zakładowe
#2099 - (102Nd) reklama KPEiR
#2061 - mal. zakładowe (Nauka Jazdy)
#2027 - mal. zakładowe
#2028 - mal. zakładowe
#2030 - reklama Thart
#2040 - graffiti
#2059 - graffiti
#2060 - graffiti
#2069 - reklama Thart
#2072 - malowanie WKS Śląsk
Podsumowując - na stanie MPK Wrocław pozostało jeszcze 8 wozów w gotowości ruchowej i 1 nauka jazdy. Nie ma już niebieskich 2009, 2067 i 2076.
Nie ma w sensie skreślono je ze stanu czy już dokonano likwidacji środka trwałego?...placuch pisze:Nie ma już niebieskich 2009, 2067 i 2076.
To na któryś z tych pojazdów kilka lat temu upadło drzewo (na Klecinie chyba), przygniatając sekcję B? O ile pamiętam, to ten zgieciony wóz został zdaje się doprowadzony do stanu używalności...placuch pisze:#2030 - reklama Thart
(...)
#2069 - reklama Thart
Mieszasz chłopie mieszasz, jakby to tylko jeden tramwaj miał reklamę Thart... Przygnieciony był 102Na #2006, zdjęty ze stanu MPK dnia 30 maja 2005 roku i w efekcie później zezłomowany w tym samym roku z powodu ogromu zniszczeń.
Ostatnio zmieniony 2009-10-09, 23:27 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... &mode=view
Testujemy! Testy będą przeprowadzane na liniach obsługiwanych przez zajezdnię VII.
http://km.wroclaw.pl/phpBB3/viewtopic.p ... start=1410
Testujemy! Testy będą przeprowadzane na liniach obsługiwanych przez zajezdnię VII.
http://km.wroclaw.pl/phpBB3/viewtopic.p ... start=1410
W tym roku przetargu podobno ma nie być. Jeśli będzie/będą (pod koniec tego lub w przyszłym) to prawdopodobnie 2 - jeden dla VII, drugi dla IX, łącznie na 100 klimatyzowanych autobusów. Na VII mają być kupowane MB, na IX Volva. Nie wiem ile w tym prawdy, ale to podobno bardzo prawdopodobna wersja Była też mowa o przetargu z hybrydami...
Ostatecznie wzystko się wyjaśni w momencie ogłoszenia przetargu
Ostatecznie wzystko się wyjaśni w momencie ogłoszenia przetargu