Strona 13 z 19

: 2010-06-24, 09:53
autor: mars84
Wrocławskie MPK nie zamierza bawić się w Solarisa. Potwierdza to przy każdym ogłaszanym przetargu stawiając warunek aby producent autobusu był również producentem silnika. Dlatego należy się spodziewać raczej kogoś z trójki, która zgłosiła się do poprzedniego przetargu to jest MAN, MB, Volvo.

: 2010-06-24, 19:02
autor: Adam_pl
mars84 pisze:Wrocławskie MPK nie zamierza bawić się w Solarisa.
Od długiego czasu zastanawiam się, czemu nie chcą Solarisów w MPK. Czym może być spowodowana niechęć do tej marki?

: 2010-06-24, 20:16
autor: stachu
mars84 pisze:aby producent autobusu był również producentem silnika. Dlatego należy się spodziewać raczej kogoś z trójki, która zgłosiła się do poprzedniego przetargu to jest MAN, MB, Volvo.
To z tej trójki najchętniej widziałbym MANa we Wrocławiu ;)
Adam_pl pisze:
mars84 pisze:Wrocławskie MPK nie zamierza bawić się w Solarisa.
Od długiego czasu zastanawiam się, czemu nie chcą Solarisów w MPK. Czym może być spowodowana niechęć do tej marki?
Może chcą pokazać, ze jako jedyni nie poddają się presji Solarisa i go nie kupują to raz, a dwa przyczną może być, że jeżeli producent autobusu jest producentem silnka wtedy ten wóz nijako jest pewniejszy. Z resztą kto ich tam wie.

: 2010-06-24, 20:28
autor: pmaster
stachu pisze:Może chcą pokazać, ze jako jedyni nie poddają się presji Solarisa i go nie kupują to raz
I co by z tego mieli? Satysfakcję? Na takiej zasadzie to można nie kupić Volkswagena, a nie Solarisa
stachu pisze:przyczną może być, że jeżeli producent autobusu jest producentem silnka wtedy ten wóz nijako jest pewniejszy
Nieważne kto co robi, tylko jak robi. Choć w sumie można nie chcieć sytuacji typu — nastawić się na X z silnikiem Y, a Y obraża się na X i już im ich nie sprzedaje

: 2010-06-24, 22:03
autor: Coffee
plocmaster pisze:Nieważne kto co robi, tylko jak robi.
No właśnie... A po ostatnich dostawach widać, że Solaris robi to coraz gorzej. Ubolewam, że w Krakowie nie skończyło się na tych 6 sztukach SU18 i 50 SU12...

: 2010-06-24, 23:53
autor: lukmek
mars84 pisze:producent autobusu był również producentem silnika
Zakładając, że taki zapis znalazłby się w przetargu na hybrydy, to żaden producent nie mógłby wystartować. Dlatego tu widzę furtkę dla Solarisa.

: 2010-06-25, 11:31
autor: Coffee
Dlatego tu widzę furtkę dla Solarisa.
Mercedes i Volvo również produkują Hybrydy, a prawdopodobnie wkrótce to tego dołączy jeszcze MAN.

: 2010-06-25, 18:23
autor: bystrzak2000
Nie będzie żadnych hybryd w MPK Wrocław, bo to się zwyczajnie nie opłaca.

: 2010-06-25, 21:38
autor: 9507
Mówiłem, gazetowe plotki z czasów, gdy MPK testowało U18H ;)

: 2010-10-19, 22:32
autor: Przemek
Temat trochę zakurzony, a ostatnio pozbyliśmy się kilku stodwójek, oraz 120MM/1 #9025.

: 2010-10-21, 00:47
autor: PAFAWAG
Kędzior pisze: a ostatnio pozbyliśmy się kilku stodwójek
Których konkretnie oprócz #2028?

: 2010-10-21, 07:42
autor: Skoda 16T
PAFAWAG pisze:
Kędzior pisze: a ostatnio pozbyliśmy się kilku stodwójek
Których konkretnie oprócz #2028?
M.in. #2027, #2040, #2069 (przekazana do KSK). W każdym razie w ruchu pozostały tylko 2 wagony - #2059 oraz #2072.

: 2010-10-21, 15:32
autor: Adam_pl
Skoda 16T pisze: KSK
?

: 2010-10-21, 15:58
autor: Skoda 16T
Adam_pl pisze:?
Klub Sympatyków Kolei.

: 2010-10-22, 00:09
autor: PAFAWAG
A #2061?

: 2010-10-22, 08:30
autor: Skoda 16T
PAFAWAG pisze:A #2061?
Faktycznie! On niej zapomniałem.

: 2010-12-24, 13:47
autor: Skoda 16T
Ponad roczny odkop, ale co tam! ;)

Poniższa informacja powinna ucieszyć naszego forumowego kolegę - @CNG.
Gazeta.pl Wrocław pisze:Do końca stycznia 2011 r. analitycy ze światowej firmy doradczej McKinsey&Company mają przygotować strategię redukcji emisji gazów cieplarnianych we Wrocławiu.

Przygotowywana strategia skupi się na ośmiu obszarach. Są wśród nich transport, eksploatacja budynków i gospodarka odpadami, na które przypada 75 proc. możliwej do osiągnięcia redukcji. Strategia będzie zawierać także katalog działań, które należy podjąć. Są wśród nich m.in. ocieplanie budynków, montowanie w autobusach MPK silników napędzanych gazem CNG, a także recykling i sortowanie odpadów. W program zaangażowały się już spółki Fortum i Kogeneracja, dostarczające ciepło do wrocławskich mieszkań, oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.

- Do realizacji strategii chcemy zaprosić również inne firmy oraz spółdzielnie mieszkaniowe - zapowiada Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. - Rozpoczniemy w połowie 2011 r. Koszty rozłożą się na kilka podmiotów, np. za wymianę silników w autobusach na jednostki napędzane gazem zapłaci MPK - dodaje.

W zeszłym tygodniu za pośrednictwem Facebooka miasto rozpoczęło dyskusję z wrocławianami o pomysłach na ograniczenie emisji.

- Już pierwszego dnia mieliśmy ok. 60 merytorycznych wpisów - mówi Paweł Czuma, rzecznik urzędu miejskiego. - Prosimy wrocławian o kolejne pomysły, własne lub podpatrzone w innych miastach. Najciekawsze trafią do McKinseya i zostaną wpisane do strategii.
¬ródło:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... iasta.html

Obrazek

Wprost nie mogę się doczekać! :retard:

: 2010-12-24, 15:29
autor: irisbus
Hmm będziecie przerabiać Volva i Merce na gaz? :diabeł: :retard:

: 2010-12-24, 16:11
autor: pmaster
Lepiej by poprawili KM tak, żeby potencjalnie mniej ludzi emitowało gazy samochodami. Zresztą i tak efekt cieplarniany już jest niemodny.

: 2010-12-24, 17:19
autor: J-31
Coś czuję, że MPK przerobi swoje Ikarusy 280.70 na CNG... a potem sprzeda je gdzieś na Górny Śląsk. :diabeł: