Strona 14 z 19

: 2010-12-24, 18:32
autor: Rudy
Nie będzie żadnego autobusu CNG we Wrocławiu. Po pierwsze w pobliżu nie mamy stacji CNG z prawdziwego zdarzenia (a może jest), po drugie tankowanie takiego autobusu zajmuje dwa razy więcej czasu niż np diesla.
Butle na dachu u nas się nie przyjmą bo są wiadukty na niektórych trasach i autobus by się nie mieścił. Jelczy i Ikarusów nie opłaca się przerabiać bo za niedługo ma ponoć być przetarg uzupełniający pod Obornicką i Grabiszyńską że na jednej mają być same Volva a na drugiej same Mercedesy.

: 2010-12-24, 20:19
autor: faja_k
Rudy pisze:Po pierwsze w pobliżu nie mamy stacji CNG z prawdziwego zdarzenia
Zbudować się nie da.
Rudy pisze:a może jest
To nie mamy, czy nie wiem?
Rudy pisze:po drugie tankowanie takiego autobusu zajmuje dwa razy więcej czasu niż np diesla
Są stacje ekspresowe.
Rudy pisze:Butle na dachu u nas się nie przyjmą bo są wiadukty na niektórych trasach i autobus by się nie mieścił.
A na niektórych trasach jest za mało pasażerów na autobusy przegubowe - dlatego we Wrocławiu nie ma po co kupować przegubowców.
Rudy pisze:Jelczy i Ikarusów nie opłaca się przerabiać bo za niedługo ma ponoć być przetarg uzupełniający pod Obornicką i Grabiszyńską że na jednej mają być same Volva a na drugiej same Mercedesy.
:D No popatrz, a my naprawdę myśleliśmy, że będą chcieli je przerabiać.

Co nie zmienia faktu, że do informacji o CNG we Wrocławiu można podchodzić z dystansem - co też inni użytkownicy zrobili.

: 2010-12-24, 23:37
autor: irisbus
A ja pomimo dystansu do informacji tejże powiem tak: DLA jeździło na gazie i wiadukty im nie straszne a i stację znaleźli ;)

: 2010-12-25, 03:48
autor: Rudy
@KKS wszystkie te informacje zebrałem z WFK, ale mogłem coś przekręcić.
@Irisbus miało ale jeszcze szybciej ich się pozbyło.

: 2010-12-25, 11:35
autor: lukmek
Technologia zasilania CNG z lat 90 nie była po prostu dopracowana.
Wiadukty to żadna wymówka, żeby nie kupować wozów na CNG. Pojazd taki ma ~3,4 metra wysokości, więc pod sporą ilość wiaduktów wejdzie, a są na pewno takie trasy, gdzie wiaduktów nie ma i takie pojazdy można na pewno puścić. Brak stacji też nie jest powodem niekupowania wozów na CNG, bo jak MPK kupi kilkanaście/kilkadziesiąt wozów zasilanych CNG, to gazowania wrocławska sama wybuduje na zajezdni stację do tankowania.

: 2010-12-25, 16:42
autor: Przemek
irisbus pisze:A ja pomimo dystansu do informacji tejże powiem tak: DLA jeździło na gazie i wiadukty im nie straszne a i stację znaleźli ;)
To dopowiedzmy, że owe gazowce jeździły na trasach, gdzie zbyt wielu wiaduktów nad drogą nie było, a i ilość taboru napędzanego paliwem CNG, oscylowała w najbarwniejszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej, w ilości zaledwie 11 sztuk ;)

: 2010-12-26, 19:49
autor: 9507
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=8165

MPK dostało ogromną kasę - ma zostać poprawione bezpieczeństwo w komunikacji miejskiej, niestety projekt zakupu tramwajów i przebudowy zajezdni tramwajowej na Kamiennej nie zyskał uznania ;)

: 2011-01-18, 14:34
autor: Gadzie
Jeden z pogotów przeobraził się ostatnio w takie coś :mruga:

:strzałka: http://phototrans.eu/14,465318,0,Ikarus_280_A_1169.html

: 2011-01-18, 16:10
autor: J-31
W sumie, bardzo fajnie go zrobili. Wygląda naprawdę super :)

: 2011-01-18, 17:54
autor: Rudy
Kołpaki trochę podobne do tych z MANa NG313 ;D

: 2011-01-18, 18:08
autor: pmaster
Nic specjalnego, po prostu obrzyn z protezą, kołpakami i kilkoma zaspawanymi oknami.

: 2011-05-05, 15:45
autor: Wojtek-MKM
Sorry za odkop, ale o co chodzi z linią 715 we Wrocławiu? Jakieś gnioty nie wiadomo skąd tam jeżdżą...

: 2011-05-05, 16:15
autor: Skoda 16T
Wojtek-MKM pisze:Sorry za odkop, ale o co chodzi z linią 715 we Wrocławiu? Jakieś gnioty nie wiadomo skąd tam jeżdżą...
Wypożyczenia. Na 715 kursują m.in wozy z DLA - Urbina, Supera czy O405N.

: 2011-05-05, 19:16
autor: Michalbc
To ile tam jest brygad i na ile ta linia będzie?

: 2011-05-05, 20:10
autor: Przemek
na ile ta linia będzie?
Co najmniej do końca lipca, kiedy to zakończy się budowa zdezintegrowanego (dlaczego taki będzie - można poczytać pod tym linkiem) węzła przesiadkowego przy dworcu PKS, oraz gdy oddadzą torowisko na Hubskiej i Glinianej, gdzie z kolei pojawi się eksperymentalny przystanek "wiedeński".

: 2011-05-05, 22:26
autor: 9507
Dokładniej rzecz ujmują to na 715 jeżdżą:
- Jelcz M121M (A-BUS)
- Jelcz L120 (A-BUS)
- Jelcze Supero (DLA)
- MB O405N (DLA)
- Solarisy U12 (DLA)

Wszystko pod banderą MPK ;)

Szkoda, że Citaro z DLA nie pożyczyli zamiast dwóch O405N.

: 2011-05-06, 08:26
autor: J-31
Kędzior - a właściwie o co chodzi z tym eksperymentalnym przystankiem "wiedeńskim" ? Czym on się będzie różnić od zwykłego przystanku ? ;)

: 2011-05-06, 23:26
autor: Przemek
J-31 pisze:Kędzior - a właściwie o co chodzi z tym eksperymentalnym przystankiem "wiedeńskim" ? Czym on się będzie różnić od zwykłego przystanku ? ;)
W jego okolicach będzie zwężenie jezdni i część odcinka samochody będą musiały pokonać po torowisku. Do torowiska będzie wydłużona krawędź przystankowa. Warto dodać, że mowa tu o przystanku, na którym ludzie wsiadali do tramwaju z poziomu ulicy.

We Wrocławiu jest już co prawda podobne rozwiązanie - na Podwalu od skrzyżowania z Łąkową gdzie jest zakaz wjazdu dla samochodów, krawężnik przy torowisku i objazd do pl. Kościuszki inną drogą, ale nie można go zaliczyć do tego samego grona.

: 2011-05-07, 10:06
autor: Coffee
Kędzior pisze:W jego okolicach będzie zwężenie jezdni i część odcinka samochody będą musiały pokonać po torowisku. Do torowiska będzie wydłużona krawędź przystankowa. Warto dodać, że mowa tu o przystanku, na którym ludzie wsiadali do tramwaju z poziomu ulicy.
Jest to chyba najgorsze z możliwych rozwiązań (przynajmniej jak na nasze warunki)... Cholerne blachosmrody potrafią zablokować taki przystanek na 20-30 minut.

Przystanek wiedeński

: 2011-05-07, 10:14
autor: tantus
Jeśli się dobrze orientuję, to o czym mówi Kędzior to tzw. antyzatoka, która na trasie na Tarnogaj eksperymentalnie też ma być zrobiona. Natomiast przystanek wiedeński to taki, gdzie w okolicach przystanku jezdnia jest podniesiona do poziomu krawężnika (coś jak taki wydłużony próg zwalniający) i moim zdaniem to jest lepsze rozwiązanie - wymusza zmniejszenie prędkości na kierowcach samochodów, a jednocześnie pozwala pasażerom łatwiej wsiąść do tramwaju. Przystanek wiedeński też ma być gdzieś na trasie do Tarnogaju.