Strona 1 z 1

Linia kolejowa 271/E20 Wrocław - Poznań

: 2017-12-11, 12:44
autor: Przemek
http://www.gazetawroclawska.pl/komunika ... ,12752293/
Od wczoraj do 18 stycznia na odcinku Rawicz - Żmigród na większości kursów pojedzie autobusowa komunikacja zastępcza.

Re: Linia kolejowa 271/E20 Wrocław - Poznań

: 2018-11-10, 00:36
autor: Przemek
http://inforail.pl/prace-na-trasie-pozn ... 09867.html
W piątek (9 listopada) wznowione zostały prace modernizacyjne linii E59 Wrocław - Poznań na odcinku między Lesznem a granicą województwa. Inwestycję wykonuje Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Poznań, wcześniej prowadziła ją włoska spółka Astaldi.
Jak poinformował w piątek PAP Zbigniew Wolny z PKP PLK, w piątek wznowiono prace w okolicach Rawicza. Zakres robót obejmuje m.in. układanie nowych torów, montaż sieci trakcyjnej oraz modernizację obiektów inżynieryjnych między granicą województwa dolnośląskiego a Rawiczem oraz między Bojanowem a Lesznem.

Re: Linia kolejowa 271/E20 Wrocław - Poznań

: 2019-02-12, 01:24
autor: Przemek
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... acje-4089/
Za prawie 6 mln zł w Lesznie, w miejscu skrzyżowania kolejowo-drogowego, będzie bezkolizyjny przejazd pociągów i samochodów. Zapewni to wiadukt, budowany przez PKP Polskie Linie kolejowe S.A. w ramach modernizacji linii E59 na odcinku Czempiń – gr. woj. dolnośląskiego. Inwestycja z unijnego programu CEF Łącząc Europę warta jest prawie 1,5 mld zł.

Nowy wiadukt na ruchliwej ul. Wilkowickiej w Lesznie zapewni większy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo–drogowy, na trzech liniach: Poznań – Wrocław, Łódź Kaliska – Tuplice i Leszno – Zbąszyń. Efektem prac będzie płynny przejazd samochodów i bezpieczny ruch pieszych nad torami. Trzyprzęsłowy 49 m wiadukt będzie miał dwie jezdnie o łącznej szerokości 8 m oraz 3 m trakt pieszo-rowerowy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują także ul. Wilkowicką na długości około 400 m i wybudują dogodne dojazdy do wiaduktu.

Re: Linia kolejowa 271/E20 Wrocław - Poznań

: 2019-02-27, 01:22
autor: Przemek
Telenoweli na E20 ciąg dalszy...
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 90776.html
PKP PLK szuka firmy, które dokończy prace po Astaldi na odcinku Rawicz – Leszno. Część robót wykonuje obecnie ZRK DOM. Harmonogram przesunął się aż na koniec 2020 roku.
Po tym, jak Astaldi zeszło z kontraktu na modernizację odcinka Rawicz-Leszno na linii E59, PKP PLK szybko podpisała umowę z własną spółką ZRK DOM na kontynuację prac. Roboty miały trwać do grudnia 2018 roku, ale ledwo się zaczęły. Na początku miesiąca PKP PLK potwierdziła, że "zakończenie robót budowlanych zaplanowane jest na koniec 2020 roku".

Re: Linia kolejowa 271/E20 Wrocław - Poznań

: 2019-04-30, 13:21
autor: Przemek
https://portalpasazera.pl/Utrudnienia/S ... 2019-04-30
BOJANOWO-LESZNO. AWARIA SIECI TRAKCYJNEJ. WSTRZYMANO RUCH POCIĄGÓW TRAKCJĄ ELEKTRYCZNĄ. POCIĄGI PRZEWOŹNIKA IC PRZECIĄGANE TRAKCJĄ SPALINOWĄ NA ODCINKU LESZNO-ŻMIGRÓD. CZĘŚĆ POCIĄGÓW PRZEWOŹNIKA IC SKIEROWANE DROGĄ OKRĘŻNĄ PRZEZ STACJĘ JAROCIN. PRZEWOŹNIK PR WPROWADZIŁ ZASTĘPCZĄ KOMUNIKACJĘ AUTOBUSOWĄ NA ODCINKU LESZNO-BOJANOWO.
AWARIA SIECI TRAKCYJNEJ
INNE
AWARIA TABORU
NA ODCINKU OD STACJI RYDZYNA DO STACJI GARBCE POCIĄG ZOSTAŁ ODWOŁANY. WPROWADZONO KOMUNIKACJĘ ZASTĘPCZĄ, GODZINY PRZYJAZDU I ODJAZDU KOMUNIKACJI MOGĄ ULEC ZMIANIE.
Utrudnienia mogą potrwać nawet do 16-tej.

Re: Linia kolejowa 271/E20 Wrocław - Poznań

: 2019-04-30, 22:51
autor: Przemek
Dopiero ok. 17:30 przywrócono ruch pociągów przez Bojanowo.
http://inforail.pl/wznowiono-ruchu-poci ... 14337.html

Re: Linia kolejowa 271/E20 Wrocław - Poznań

: 2019-11-26, 08:09
autor: Przemek
I znowu awaria na linii 271 - tym razem padły urządzenia sterowanie ruchem na stacji Poznań Główny - ruch kolejowy wstrzymany do godziny 7:30.Obrazek


Wysłane przez Tapatalka


Re: Linia kolejowa 271/E20 Wrocław - Poznań

: 2020-06-03, 09:20
autor: Przemek
Telenowela pt. Przebudowa linii kolejowej Wrocław - Poznań cd. ;)
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/na ... 96921.html
Ekipy budowlane modernizujące perony stacji kolejowej w Lesznie zrywają nawierzchnię z peronu pierwszego i będą układać ją na nowo. Okazało się, ze betonowe płyty peronowe pojawiły się zbyt blisko skrajni pociągów.

Zrywanie nawierzchni peronu pierwszego leszczyńskiej stacji rozpoczęło się w połowie maja. Do tego czasu był on niemal gotowy. Najpierw ściągnięto betonową kostkę, którą ponownie ułożono na paletach, po czym rozpoczęło się skuwanie betonowej podbudowy. Gdy to się skończy, krawędziowe płyty peronowe zostaną odsunięte od toru. Trzeba będzie ponownie zbudować wylewkę i osadzić kostkę.

Dlaczego to wszystko ma miejsce? Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", płyty, z których pasażerowie wsiadają do pociągów, za bardzo wystają na torowisko i wchodzą w skrajnie pociągów. Oznacza to, że pociąg wjeżdżający w taki peron mógłby zderzyć się z płytami bądź zarysować sobie o nie burty. Mamy w tym miejscu do czynienia z pomyłką wykonawcy (Torpol). PKP Polskie Linie Kolejowe uspokajają jednak, że termin wyznaczony do przekazania peronu zarządcy linii kolejowych jest jeszcze daleko.

– Peron nr 1 jest w budowie. Wykonawca nie zakończył jeszcze prac. Właściwe wykonanie zadania potwierdzą odbiory. Podróżni skorzystają z peronu w lipcu – powiedział Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK. Dodaje, że realizacja prac należy do wykonawcy, który zgodnie z planem musi przygotować obiekt do odbioru.