Hybrydowe jednostki w KD?

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5579
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Hybrydowe jednostki w KD?

Post autor: Przemek » 2020-02-14, 13:49

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ko ... 95495.html
Koleje Dolnośląskie ogłasiły przetarg na łącznie 11 pojazdów.
6 z nich będzie jednostkami spalinowo-elektrycznymi.
Będzie możliwe rozszerzenie zakupów w przyszłości, dzięki zapisanej w dokumentacji opcji – powiedział Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. Jego zastępca odpowiedzialny za kolej w regionie, Tymoteusz Myrda, uściślił jego wypowiedź i wskazał na zmiany w stosunku do poprzedniego przetargu.

– Najistotniejsza zmiana polega na tym, że zamiast sześciu pociągów spalinowych, chcemy kupić pojazdy dwutrakcyjne, czyli mogące poruszać się zarówno pod siecią trakcyjną, jak i bez niej. Te pociągi będą trójczłonowe – powiedział Myrda.
Zapisane prawo opcji ma pozwolić zrealizować w przyszłość kolejne zakupy. Zapisano w nim możliwość nabycia do 20 pojazdów elektrycznych i 10 kolejnych hybryd.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29448
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hybrydowe jednostki w KD?

Post autor: J-31 » 2020-02-14, 18:14

A to ciekawe. Jeżeli udałoby się zakupić takie jednostki, to Koleje Dolnośląskie byłyby pierwsze w kraju. Aż ciekawy jestem jak zamierzają wykorzystać hybrydowość tych jednostek ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5579
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Hybrydowe jednostki w KD?

Post autor: Przemek » 2020-02-15, 13:11

Przecież jest multum takich relacji, gdzie można tę hybrydowość wykorzystać. Pierwszy z brzegu przykład to Wrocław-Trzebnica, gdzie połowa trasy jest pod drutem, Wrocław-Kudowa, Wrocław-Żary(-Forst), Wrocław-Bielawa Zachodnia. Do tego dojdą jeszcze takie relacje jak Jedlina przez Świdnicę i Sobótkę.

Nawet w artykule wyszczególniono kilka z nich:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/koleje-dolnoslaskie-kupuja-11-zespolow-trakcyjnych-w-tym-hybrydy-95495.html pisze:Dla pociągów hybrydowych z zamówienia podstawowego zaplanowano relacje, w której w bardzo ograniczonym stopniu skorzystają one z sieci trakcyjnej. Pojazdy będą kursować z Trzebnicy do Wrocławia i dalej, przez Sobótkę do Świdnicy, gdzie trwa obecnie modernizacja linii kolejowej. Na tej blisko 80 kilometrowej trasie napęd elektryczny będzie wykorzystywany jedynie na 14 kilometrowym odcinku w obrębie miasta Wrocławia. Dopiero po 5 latach trwałości projektu (zakup będzie dofinansowany w kwocie 85 mln zł. przez Unię Europejską), będzie możliwość przetrasowania tych pociągów. Po zakończeniu remontu kolejnego odcinka linii 285 pomiędzy Świdnicą a Jedliną Zdrój, hybrydy zobaczymy zapewne także na tej górskiej trasie. W przyszłości, dla wykorzystania hybryd na Dolnym Śląsku jedynie „sky is the limit”.

– Dzięki taborowi hybrydowemu możemy wyobrazić sobie sytuację, w której dwa połączone zespoły trakcyjne pojadą z Wrocławia do Kłodzka, a tam rozłączą się i bez trakcji elektryczne pojadą osobno do Lądka oraz do Kudowy Zdróju – powiedział Partryk Wild.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29448
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hybrydowe jednostki w KD?

Post autor: J-31 » 2020-02-15, 17:34

Super. Podoba mi się to. KD mają naprawdę świetny pomysł, oby tylko z realizacją tych pomysłów wypaliło. Fakt jest faktem, że takie hybrydy aż się prosi o wykorzystanie na liniach lub linii, która tylko częściowo jest pod drutem. To jest praktyczne rozwiązanie przede wszystkim dla pasażera, bo nie musi się przesiadać i w zasadzie nie interesuje go, czy linia jest zelektryfikowana, czy też nie - bo pociąg jedzie dalej :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”