O345/O345CG -"Conecto"
To mnie wcale nie dziwi. Konkurencja nie śpi. Przecież inna turecka firma - MANAS - produkująca wysokpodłogowe MAN-y SL223 już dawno produkują nowe autobusy w wersji LE, jeden z nich testowano nawet w GorzowieDarek85 pisze:Niewątpliwie jednak najważniejszym wydarzeniem będzie światowa premiera niskopodłogowego autobusu Mercedes-Benz Conecto low floor...
A więc MB Conecto LF... Ja bym nawet napisał - lepiej późno niż wcale.
Fiu fiu, a to niespodzianka. Wygląda na to, że obok Vecto przybędzie nam jeszcze jeden tani niskopodłogowiec, który będzie mógł liczyć się w wielu przetargach w których głównym kryterium jest cena. Ciekawe, zwłaszcza w świetle nadchodzącego przetargu dla ajentów w Warszawie - ciekawe czy ktoś wystartuje z nowym Mercem W ogóle kieleckie Transexpo zapowiada się w tym roku bardzo ciekawie
Mysle ze to bedzie bazowalo na podwoziu Mercedesa O405GN/2 byc moze niska podloga do 3cich drzwi, w 4tych stopien nie przeszkadza (uwazam ze wlasnie takie rozwiazani jest najlepsze, jak w Volvo B10LA), buda z Conecto po przerobkach i mamy naprawde fajny autobus za niewielkie pieniadze, jestem pewien ze w przyszlym roku takie Conecto pojawia sie w Lodzi.
Aleksej
Aleksej
Jeśli tego typu Mercedes będzie posiadał 1 schodek to chyba przestanie być w 100% niskopodłogowcemkombino pisze:Ciekawe czy będzie mieć z tyłu 1 schodek
A czy zrobiono już coś konkretnego w tej sprawie (np. przetarg)? jeśli nie, to tylko czcze marzenia o nowych Conecto .aleksej pisze:jestem pewien ze w przyszlym roku takie Conecto pojawia sie w Lodzi
A kto powiedział,że ma takim być Ze zrozumieniem czytać proszę To ma być LE.Adrian_ pisze:Jeśli tego typu Mercedes będzie posiadał 1 schodek to chyba przestanie być w 100% niskopodłogowcem
Nie jest-to jest LE i takie ma być conecto.plocmaster pisze:A NL222 jest niskopodłogowcem? Jest. Nie przestanie.
Ale w 0405GN-w sekcji B jest 1 schodek-mam nadzieję,że zmodernizowali to na wzór B10LA. Jeśli do tego cena będzie atrakcyjna-650tys-700tys z estetycznym wnętrzem,to byłby to dobry pomysł,takie LE można w Polsce zaakceptować.aleksej pisze:
Mysle ze to bedzie bazowalo na podwoziu Mercedesa O405GN/2 byc moze niska podloga do 3cich drzwi, w 4tych stopien nie przeszkadza
Oczywiście cena dotyczy solówki
Takplocmaster pisze:Masz na myśli Lion’sa City T, czyli EL2x3?
Pomysł jako taki jest super, ale... czegoś nie rozumiem. Nie rozumiem polityki koncernu Evobus. Przecież MB Conecto LE będzie konkurencją dla MB Citaroaleksej pisze:Mysle ze to bedzie bazowalo na podwoziu Mercedesa O405GN/2 byc moze niska podloga do 3cich drzwi, w 4tych stopien nie przeszkadza (uwazam ze wlasnie takie rozwiazani jest najlepsze, jak w Volvo B10LA), buda z Conecto po przerobkach i mamy naprawde fajny autobus za niewielkie pieniadze, jestem pewien ze w przyszlym roku takie Conecto pojawia sie w Lodzi.
Zadałem może głupie pytanie, ponieważ teraz doszedłem do wniosku, że MANAS będący w grupie MAN-a (Neoman) zrobił ten sam "numer" i... nie stał się konkurencją dla MAN LC, a jedynie jego uzupełnieniem, zajął lukę w ofercie i odpowiada na zapotrzebowanie przewoźników.
A zatem wydaje mi się - przepraszam po części odpowiadam sobie na swoje pytanie, postawione wyżej - iż MB Conecto LE też będzie uzupełnieniem w ofercie Evobusa, tzn. autobusy HF, LE, LF. Pierwsze dwa to oczywiście Conecto, LF to naturalnie MB Citaro. Dzięki temu oferta Evobusa - podobnie jak konurencji - będzie teraz maksymalnie elastyczna. Klient może zakupić taki tabor jakiego dokładnie potrzebuje.
No dobra... czekam na fotki
A zatem wydaje mi się - przepraszam po części odpowiadam sobie na swoje pytanie, postawione wyżej - iż MB Conecto LE też będzie uzupełnieniem w ofercie Evobusa, tzn. autobusy HF, LE, LF. Pierwsze dwa to oczywiście Conecto, LF to naturalnie MB Citaro. Dzięki temu oferta Evobusa - podobnie jak konurencji - będzie teraz maksymalnie elastyczna. Klient może zakupić taki tabor jakiego dokładnie potrzebuje.
No dobra... czekam na fotki
A ja mam całkiem inne zdanie na ten temat.
Zauważcie, że Citaro to już bardzo stary model — był na rynku jeszcze wtedy, gdy MAN dopiero opracowywał 3. generację, a w Bolechowie tłukli serię K.
Zapewne po prostu Mercedes przygotowywuje się do wprowadzenia na rynek nowego modelu — i po zmianach rolę autobusu LE będzie pełnić Conecto, a nie dzisiejsze Citaro.
Poza tym — na Infobusie było wyraźnie napisane low floor, więc skąd się te LE nam wzięło?
Zauważcie, że Citaro to już bardzo stary model — był na rynku jeszcze wtedy, gdy MAN dopiero opracowywał 3. generację, a w Bolechowie tłukli serię K.
Zapewne po prostu Mercedes przygotowywuje się do wprowadzenia na rynek nowego modelu — i po zmianach rolę autobusu LE będzie pełnić Conecto, a nie dzisiejsze Citaro.
Poza tym — na Infobusie było wyraźnie napisane low floor, więc skąd się te LE nam wzięło?
Muszę powiedzieć, że jestem za, a nawet przeciw. Bo zastąpienie modelu wysokopodłogowego niskowejściowym jest bardzo pozytywne, ale czy nie lepiej wznowić produkcję 405N-ek? Przynajmniej schludnie wyglądają, a nie powinny być specjalnie drogie. Ewentualnie można wywalić schodek z 3-cich drzwi (i wtedy będą LF-ami, przynajmniej w wersji 3-drzwiowej )