MB Conecto LF / Conecto LF G

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

alpino575 pisze: 2017-11-09, 01:30 Od jakiegoś czasu wiadomo, że będą to Conecto LF oraz jeden Citaro K. ;)
No to teraz mogę rzucić fotkami z "wiadomego miejsca". Bo o ile dotychczas pisałem o jednym autobusie, to teraz serwis dosłownie zawalony jest autobusami dla BP Tour Gdańsk ;)

No to teraz czas na zdjęcia. Oto autobusy dla Gdańska.Te dwie fotki są małe ;)
:strzałka: https://hostmat.eu/images/01527386388037239023.jpg
:strzałka: https://hostmat.eu/images/79496566526521163777.jpg

Następne zdjęcia będą już duże - zatem Alpino575, Możesz je spokojnie pokazać kolegom z Gdańska ;)

1. Autobusy są bardzo szczegółowo przygotowywane przez serwis Evobusa, włącznie z zewnętrznymi naklejkami informacyjnymi dla pasażerów oraz numerami taborowymi. Zakres numeracji dla solowych Conecto LF - to 8001-8022. Przegubowce jeszcze nie były oklejone, toteż nie wiem jaki zakres numeracyjny przewidziano dla nich

Numer taborowy i loga (przewoźnika i organizatora) znajdują się w tych samych miejscach co w autobusach GAiT, ale jest mała różnica względem GAiT. Logo przewoźnika (napis "BP Tour") znajduje się po lewej stronie pojazdu - w pasie nad okiennym, a herb miasta i jakiś napis bliżej nie zidentyfikowany znajduje się po prawej stronie pojazdu. Co tam jest napisane - nie wiem, ale to się szybko wyjaśni ;)
:strzałka: https://hostmat.eu/images/79816866720665599288.jpg
:strzałka: https://hostmat.eu/images/57250273527273514968.jpg

2. To co od razu rzuca się w oczy to kremowa obudowa klimatyzacji. Ówczesny ZKM - a dzisiejszy GAiT - zamówił Conecto LF z ciemną obudową klimatyzatorów.

Dla porównania przegub z poprzedniej dostawy dla GAiT
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 643281322/

A tak wygląda jeden z przegubowców dla BP Tour
:strzałka: https://hostmat.eu/images/20805939935448465468.jpg
:strzałka: https://hostmat.eu/images/08966799862249410619.jpg

Pewnie dlatego jedna z solówek wprowadziła w błąd pewnego usera z Wawkomu, który z tydzień temu napisał, że widział solówkę dla warszawskiego MZA... i pomylił się, bo to była solówka dla BP Tour ;)

3. Autobusy są wyposażone w uchylne okna i duży - szeroki - tylny wyświetlacz. To zobaczycie poniżej, a dodatkowo na poniższym zdjęciu widać również, że do serwisu dotarło także Citaro K - ten autobus jest również dla BP Tour
:strzałka: https://hostmat.eu/images/27327904433089124321.jpg

A zatem wydaje się, że powoli mamy komplet autobusów dla Gdańska. ;)

Serwis bardzo mocno uwija się przy tych autobusach... nawet dzisiaj. Pomimo tego, że mamy święto i niby dzień wolny od pracy. Muszą się bardzo spieszyć, bo w weekendy nie pracują. A tymczasem czekamy na przyjazd aż 80 sztuk Conecto LF dla Warszawy (MZA - leasing), a jednocześnie miejsca na placu mają mało, szczególnie, że stoją też inne autobusy turystyczne. ;)

Oczywiście naszych autobusów wciąż nie ma, aczkolwiek wydaje się, że powinny zaniedługo się pojawić ;)

alpino575
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-07, 09:43

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: alpino575 »

Dzięki za zdjęcia, trochę dziwi mnie inny odcień kolorów na Citaro i Conecto. ;) Po tych dostawach Gdańsk stanie się jeszcze bardziej miastem Mercedesa. :) Szkoda mimo wszystkiego Lionsów, które jeżdżą na pruszczańskich liniach. Obawiam się także, czy BP Tour porządnie zadba o swoje nowe cudeńka. ;)
PS. Tak ogólnie to Mercedes musi się nieźle uwijać, po 80 sztukach Conecto dla Warszawy czeka jeszcze 60 C2 dla Wrocławia i 19 Conecto G dla Zielonej Góry i to w styczniu/lutym ;) Nie wiem czy o czymś też nie zapomniałem :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

Ano zgadza się. Listę mają dosyć sporą, a serwis jest malutki. Mają do dyspozycji raptem cztery "kanały", gdzie jednocześnie można pracować przy autobusach. A parę lat wstecz jak zamówienia były większe, na potrzeby serwisu stawiano na terenie - na parkingu - duży biały namiot, dzięki temu można było przyspieszyć serwis autobusów i szybciej przekazać je odbiorcy. Dzisiaj namiotu nie ma, parking jest w przebudowie... a kolejne dostawy w drodze ;)

A zatem panowie spieszą się :)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: Rudy »

Mercedes to nie tylko oddział w Polsce, do tego nie tylko dla polski składają autobusy. Więc dla nich to nie ma różnicy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

Fabryki działające dla koncernu Evobus, produkują autobusy dla wielu państwa - to nie ma znaczenia, bo tu piszemy o serwisie w Wolicy, bo to właśnie pracownicy serwisu się spieszą ;)

Z tego co pamiętam w Polsce są chyba tylko dwa serwisy Evobus. Jeden w Wolicy, a drugi zdaje się, że gdzieś jeszcze na Śląsku - sorry zapomniałem nazwy tej miejscowości. ;)

Było dosłownie kilka przypadków, gdzie miejskie Mercedesy (Conecto LF i Citaro) były serwisowane - przed przekazaniem w innym miejscu niż w Wolicy. One do Wolicy nawet nie dotarły. Sporadycznie zdarza się też, że producent przygotowuje pojazdy już w zajezdni u przewoźnika, ale to sporadycznie.

Natomiast cała reszta autobusów dla polskich przewoźników "przejeżdża" jednak przez serwis w Wolicy. ;)

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: KB »

J-31 pisze: 2017-11-12, 21:22Z tego co pamiętam w Polsce są chyba tylko dwa serwisy Evobus. Jeden w Wolicy, a drugi zdaje się, że gdzieś jeszcze na Śląsku - sorry zapomniałem nazwy tej miejscowości. ;)
Świerklany. ;)

alpino575
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-07, 09:43

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: alpino575 »

Coś się jednak pojawiło. ;) Zdjęcie z jakiejś tajnej grupy na facebooku ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

Mogło przyjechać teraz na dniach, w tym tygodniu, bo w weekend jeszcze go nie było, ale zdjęcie wykonano albo na Włościańskiej, albo w którejś z zajezdni MZA, bo to na na pewno nie jest serwis Evobusa w Wolicy ;)

alpino575
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-07, 09:43

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: alpino575 »

Tak tak, coś się pojawiło powiedziałem w odniesieniu do zajezdni MZA. ;) Może ten jeden naprawdę był w Wolicy, a reszta wjedzie po eksmitacji gdańskich :D

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: Marcin_558 »

Pewnie na koniec grudnia lub początek stycznia zaczną przyjeżdżać bydgoskie Conecto G.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

alpino575 pisze: 2017-11-15, 01:29 Tak tak, coś się pojawiło powiedziałem w odniesieniu do zajezdni MZA. ;) Może ten jeden naprawdę był w Wolicy, a reszta wjedzie po eksmitacji gdańskich :D
Nie. Nie mógł być w Wolicy wcześniej, bo jestem tam dosyć często i jeśli by stał, to na pewno bym go zauważył ;)

alpino575
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-07, 09:43

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: alpino575 »

To widać przed serwisem pojechał do MZA na testy zgodności z SIWZ czy jakieś ostateczne ustalenia. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

Myślę, że i jedno i drugie. MZA obecnie życzy sobie aby przed dostawą docelową, producent dostarczył gotowy pojazd celem sprawdzenia systemu SIP. Czasami odbywają się nawet jazdy testowe po mieście. Potem pojazd jeszcze wróci do producenta - w tym przypadku wróci do Wolicy. A potem będzie już docelowa dostawa ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

Ja tylko dodam, że ten "kebab", który przyjechał do MZA na testy systemu, to jest przegub. Piszę o tym, bo cała historia zaczęła się 27 października, kiedy to jeden z userów na Wawkomie napisał, że widział "solówkę dla Warszawy". Pojechałem tam jeszcze tego samego dnia i prócz solowego Conecto LF dla BP Tour - nic dla Warszawy nie znalazłem. Potem jeździłem jeszcze tam wiele razy i prócz autobusów dla Gdańska nie znalazłem nic dla nas

A tak wygląda nasza przegubowa nówka, przyznam, że bardzo ładne autko. Aż z ciekawości czekam teraz na solówki :)
:strzałka: http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30480

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: Shadi »

Na omni-busie pojawiły się nowe zdjęcia testowych merców, tym razem zarówno solówki, jak i przeguba. I widać, że pokombinowali ludziska z MZA w układach siedzeń obydwu.
Po pierwsze, nowym standardem, znanym z wozów serii 52xx, stają się dwie rzeźnie - jedna na wózek dziecięcy, jedna na inwalidzki:
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30502
Po drugie, w tylnym członie przegubowego Conecto robi się luźniej, choć nie przybywa żadna rzeźnia, to tutaj zamiast w pierwszym członie jak w mobilisowych Conecto G pojawiają się pojedyncze fotele:
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30514
Po trzecie, w przednim członie mamy do czynienia też z dwiema rzeźniami, ale właściwie zajmującymi miejsce jednej z poprzedniego conecto z MZA i mobilisu. Mamy bowiem 6 foteli na niskiej podłodze z lewej strony autobusu (poprzednio 4) i 4 fotele na niskiej podłodze z prawej strony (poprzednio 6, u Mobilisu 5)
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30515
Ten wóz wydaje się być przekombinowany, acz na plus mogę mu zaliczyć znaczne poluźnienie przestrzeni w tylnym członie. :) Zaskoczyło mnie zaś to dzielenie rzeźni, w sytuacji jak w Ursusach była jedna rzeźna oraz jak w Mercedesach mobilisowych co prawda formalnie były dwie, ale po jednej stronie autobusu. Przez to też, o ile w przegubach wychodzi mniej więcej po staremu w kategorii rozmiaru rzeźni łącznie, to w solówkach jeżeli mnie oko nie myli, te wozy mogą konkurować z 11xx i 18xx. :-P
Pytanie kiedy zaczną jeździć po Warszawie i tutaj mamy dwie wersje. Omni-bus twierdzi, że dopiero na gwiazdkę je dostaniemy, zaś jak pisałem na facebook'u do MZA to otrzymałem odpowiedź, że na początku grudnia. Zobaczy się. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i cieszyć się nowymi fotkami. :) A propo. Postaram się jutro być w Wolicy i zobaczyć czy coś tam stoi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

Wydaje mi się, że te pojedyncze fotele w drugim członie to dobry pomysł. Jak będzie w praktyce - czas pokaże, ale na pewno lepszy niż to co jest w najnowszych SU18 III ;)

O dziwo pomysł z drugą rzeźnią po prawej się chyba przyjął, albo dotyczy tylko leasingów. No cóż, pożyjemy zobaczymy, jak MZA kupi coś "za swoje" ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: Przemek »

Tymczasem nowe Conecto LF G ponownie zawitało do MPK Wrocław.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: Auper »

W tym warszawiaku wszystko fajnie, jedyne ale jakie mam to pierwszy człon. Lepiej chyba byłoby dać więcej miejsc po stronie drzwi i mega rzeźnię po przeciwnej, dobrze się to sprawdza na moim podwórku. Albo, jeszcze lepiej, rzeźnie po obu stronach, tylko na boga, drzwi na zewnątrz i brak wiatrołapów! Ja wiem że pieniądze i inne takie ale to jest tak idealne rozwiązanie że aż się prosi ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

Zgadzam się, ja trochę podróżuję po kraju to widzę, że jeżeli instalować w autobusie rzeźnię po prawej stronie - to drzwi koniecznie muszą być odskokowo-przesuwne - na zewnątrz. Jest to najpraktyczniejsze. No, ale MZA zamawia tak jak widać ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MB Conecto LF / Conecto LF G

Post autor: J-31 »

Wróciłem właśnie przed chwilą z "wiadomego miejsca" no i wiadomości są następujące

1. BP Tour jest już w fazie odbiorów i zaniedługo powinny trafić do przewoźnika. Przegubowe Conecto LF otrzymały numeracje 85xx. Cały serwis zawalony jest wyłącznie autobusami dla Gdańska ;)

2. Nadal nie ma autobusów ani dla Bydgoszczy ani dla Warszawy

Przyznam szczerze, że gdy przeczytałem - bodajże - na Omnibusie post jednego z tamtejszych userów, w którym napisał - cytuję: "dostawa Conecto 20 grudnia", to jakoś w to nie wierzę ;)

Możliwości są dwie
- albo warszawskie kebaby są serwisowane w innym miejscu (np. w Świerklańcu) i w takim przypadku dostawa mogła by pojawić się około 20 grudnia. Jest to całkiem realne, bo do Warszawy dotarły dwa kompletne autobusy. A to oznacza, że zostały skompletowane w serwisie, prawdopodobnie poza Wolicą. One gotowe nie przyjeżdżają z Turcji. Z Turcji przyjeżdżają zwykle "golasy", a resztę robi serwis w Polsce

- druga możliwość jest taka, że tych autobusów nie zobaczymy na Gwiazdkę w Warszawie ;)

Dla Warszawy to ma być w sumie 80 szt., serwis w Wolicy nie ma szans na wyrobienie się w terminie do ~20 grudnia, a przecież mają jeszcze innych odbiorców ;)

No cóż czekamy dalej, ja tam będę nadal zaglądał ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”